spdif-out, hdmi-audio, dzwiÄ?k dolby, 5.1 itp

Data: 2011-02-01 21:16:55
Autor: BartekK
spdif-out, hdmi-audio, dzwiÄ?k dolby, 5.1 itp
Jest sobie TV (samsung Ps50c530 jesli to cos zmienia)
Do niego złączami hdmi są podłączone:
- tuner N
- komputer (grafika nvidia ion2, windows7)
Oba źródła odtwarzają również dźwięk przez hdmi.
W TV jest włączona obsługa dolby digital.
Do TV jest podłączony światłowodem zestaw głośnikowy Logitech Z5500 (który ma dekoder dolby digital)

Gdy włączę tuner Nki - mam (oczywiście zależnie od wybranego kanału i jego nadawania) obsługę Dolby, dzwięk jest 5.1 itp bajery.

W komputerze - w ustawieniach "sound device - samsung via hdmi" nie da się wybrać żadnego innego ustawienia niż 2 głośniki. Brak jakichkolwiek innych ustawień, a po przełączeniu TV na hdmi-pc - brak możliwości aktywacji dolby digital spdif-out. Oczywiście w zestawie głośnikowym mogę zaemulować z stereo jakiś dzwięk przestrzenny, ale nie o to mi chodzi. Gdy zamienię wtyczki hdmi komputer<>N nic to nie zmienia.

Pytanie brzmi czy winÄ™ ponosi tutaj:
- hdmi audio device interface zintegrowane w nvidia ion2
- hdmi audio device wykrywane w samsungu
- brak oprogramowania/codeka sprzętowego jakiegoś?

Gdy przepnę światełko z tv wprost do komputera (albo tunera N) to przez realtec hd-audio da się włączyć wyjście cyfrowe spdif i skonfigurować 5.1 i wszystkie głosniki w teście grają...

Data: 2011-02-04 17:46:19
Autor: ***Einstein***
spdif-out, hdmi-audio, dzwiÄ?k dolby, 5.1 itp
Witam
Może zainwestuj w (rozdzielacz) rozgałęźnik optyczny toslink. Sporo tego na allegro, sam również używam do 3 urządzeń.

Pozdrawiam

spdif-out, hdmi-audio, dzwiÄ?k dolby, 5.1 itp