Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   speedgear fiata

speedgear fiata

Data: 2014-05-21 14:20:02
Autor: Pszemol
speedgear fiata
Fiat robi niektóre auta z półautomatyczną skrzynią o nazwie "speedgear".
Czy ktoś miał przyjemność jeździć czymś takim?

Pytam bo na obrazkach w sieci ten lewarek wyglÄ…da jak normalny automat z
pozycjami P (park) R (reverse) N (neutral) D (drive) i L (low gear).
Dodatkowo sÄ… pozycje lewarka dla manualnej zmiany +/-, ale wyglÄ…da mi to,
że w położeniu D jeździ to chyba jak normalny automat, mylę się?

Tu jest przykład takiego punciora ze zdjęciem lewarka u Germańców:

Vehicle Details: Fiat Punto Lim. 1.2 16V Dynamic Speedgear-TOP Zustand Price: 1,890 EUR First Registration Date: 08/2002 Mileage: 82,000 km Power: 59 kW (80 PS) Colour: Red

Go to the ad by clicking the following link: http://suchen.mobile.de/auto-inserat/fiat-punto-lim-1-2-16v-dynamic-speedgear-top-zustand-m%C3%BCnchen/194008898.html?lang=en&utm_source=DirectMail&utm_medium=textlink&utm_campaign=Recommend_DES

SwojÄ… drogÄ… cena bardzo przyzwoita...

Można podobne auto kupić w Polsce za tyle żetonów?

Data: 2014-05-21 14:34:11
Autor: masti
speedgear fiata
Dnia pięknego Wed, 21 May 2014 14:20:02 +0000 osobnik zwany Pszemol
napisał:

Fiat robi niektóre auta z półautomatyczną skrzynią o nazwie "speedgear".
Czy ktoś miał przyjemność jeździć czymś takim?

Pytam bo na obrazkach w sieci ten lewarek wyglÄ…da jak normalny automat z
pozycjami P (park) R (reverse) N (neutral) D (drive) i L (low gear).
Dodatkowo sÄ… pozycje lewarka dla manualnej zmiany +/-, ale wyglÄ…da mi
to, że w położeniu D jeździ to chyba jak normalny automat, mylę się?

CVT
http://www.honestjohn.co.uk/forum/post/index.htm?t=9737


--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2014-05-21 15:05:49
Autor: Pszemol
speedgear fiata
masti <gone@to.hell> wrote:
Dnia pięknego Wed, 21 May 2014 14:20:02 +0000 osobnik zwany Pszemol
napisał:

Fiat robi niektóre auta z półautomatyczną skrzynią o nazwie "speedgear".
Czy ktoś miał przyjemność jeździć czymś takim?

Pytam bo na obrazkach w sieci ten lewarek wyglÄ…da jak normalny automat z
pozycjami P (park) R (reverse) N (neutral) D (drive) i L (low gear).
Dodatkowo sÄ… pozycje lewarka dla manualnej zmiany +/-, ale wyglÄ…da mi
to, że w położeniu D jeździ to chyba jak normalny automat, mylę się?

CVT
http://www.honestjohn.co.uk/forum/post/index.htm?t=9737



Acha, dzięki.
Czyli to jest CVT z 7 zapamiętanymi pozycjami i przełaczanymi dźwignią w
położeniu +/-. Teraz rozumiem dlaczego cena taka przystępna -ludzie się generalnie boją
nietypowego 12-letniego auta z CVT, skrzyniÄ… ktorej nikt u nich w miescie
nie zna i nie zabierze sie za ewentualnÄ… naprawe.

Data: 2014-05-21 18:31:10
Autor: J.F
speedgear fiata
UĹĽytkownik "Pszemol"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci
Acha, dzięki.
Czyli to jest CVT z 7 zapamiętanymi pozycjami i przełaczanymi dźwignią w
położeniu +/-.
Teraz rozumiem dlaczego cena taka przystępna -ludzie się generalnie boją
nietypowego 12-letniego auta z CVT, skrzyniÄ… ktorej nikt u nich w miescie
nie zna i nie zabierze sie za ewentualnÄ… naprawe.

Mysle ze nie.
To jest 12 letnie auto. Takie auto nie ma w Niemczech wartosci. Ze zwykla skrzynia mozesz kupic za pol ceny - to jest drogie.

Co mnie dziwi w Niemczech to rozpietosc cen.

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/fiat-punto-1-2-sx-euro-4-klima-zv-el-fensterheber-augsburg/192185599.html
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/fiat-punto-sport-punto-1-2-16v-go-tief-und-breit-klima-burgebrach/193204216.html

Czy te auta naprawde dzieli taka przepasc ?

No dobra, klima cieknie ...

J.

Data: 2014-05-21 18:22:31
Autor: Pszemol
speedgear fiata
"J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
UĹĽytkownik "Pszemol"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci
Acha, dzięki.
Czyli to jest CVT z 7 zapamiętanymi pozycjami i przełaczanymi >dźwignią w
położeniu +/-.
Teraz rozumiem dlaczego cena taka przystępna -ludzie się generalnie >boją
nietypowego 12-letniego auta z CVT, skrzyniÄ… ktorej nikt u nich w >miescie
nie zna i nie zabierze sie za ewentualnÄ… naprawe.

Mysle ze nie.
To jest 12 letnie auto. Takie auto nie ma w Niemczech wartosci. Ze zwykla
skrzynia mozesz kupic za pol ceny - to jest drogie.

Ty juĹĽ tu kolego nie przesadzaj z tÄ… utopijnÄ… wizjÄ… Europy Zachodniej
miodem i mlekiem płynącej gdzie byle immigrant zaraz po przyjeździe może
sobie pozwolić na nowego mietka i to "S" Klasse...
Jestem pewny, że rynek na takie samochody jest wszędzie.

Co mnie dziwi w Niemczech to rozpietosc cen.

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/fiat-punto-1-2-sx-euro-4-klima-zv-el-fensterheber-augsburg/192185599.html
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/fiat-punto-sport-punto-1-2-16v-go-tief-und-breit-klima-burgebrach/193204216.html

Czy te auta naprawde dzieli taka przepasc ?

No dobra, klima cieknie ...

Przy takich starych autach to naprawdę niewiele można powiedzieć oglądając
jedynie ogłoszenie w internecie...
Trzeba niestety zobaczyć auto własnymi oczami i ocenić jego stan techniczny
i kosmetyczny.
Cena w tej kategorii moim zdaniem zalezy głównie od stanu aktualnego i stąd
te rozbieżności.

Data: 2014-05-21 22:15:49
Autor: J.F.
speedgear fiata
Dnia Wed, 21 May 2014 18:22:31 +0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
"J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Teraz rozumiem dlaczego cena taka przystępna -ludzie się generalnie >boj±
nietypowego 12-letniego auta z CVT, skrzyni± ktorej nikt u nich w >miescie
nie zna i nie zabierze sie za ewentualn± naprawe.

Mysle ze nie.
To jest 12 letnie auto. Takie auto nie ma w Niemczech wartosci. Ze zwykla
skrzynia mozesz kupic za pol ceny - to jest drogie.

Ty już tu kolego nie przesadzaj z t± utopijn± wizj± Europy Zachodniej
miodem i mlekiem płyn±cej gdzie byle immigrant zaraz po przyjeĽdzie może
sobie pozwolić na nowego mietka i to "S" Klasse...
Jestem pewny, że rynek na takie samochody jest wszędzie.

Ale nie twierdze ze kazdy imigrant jezdzi S Klasse, tylko ze
rodowitych Niemcow stac na nowe samochody, takich staroci wcale nie
cenia i chetnie kupuja nowe, a stare ... jak imigrantow jest mniej niz
stsrych samochodow, to cena jest jaka jest.

Co mnie dziwi w Niemczech to rozpietosc cen.
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/fiat-punto-1-2-sx-euro-4-klima-zv-el-fensterheber-augsburg/192185599.html
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/fiat-punto-sport-punto-1-2-16v-go-tief-und-breit-klima-burgebrach/193204216.html

Czy te auta naprawde dzieli taka przepasc ?
No dobra, klima cieknie ...

Przy takich starych autach to naprawdę niewiele można powiedzieć ogl±daj±c
jedynie ogłoszenie w internecie...
Trzeba niestety zobaczyć auto własnymi oczami i ocenić jego stan techniczny
i kosmetyczny.
Cena w tej kategorii moim zdaniem zalezy głównie od stanu aktualnego i st±d
te rozbieżno¶ci.

No widzisz - a u nas nie. J.

Data: 2014-05-21 20:24:26
Autor: Pszemol
speedgear fiata
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Dnia Wed, 21 May 2014 18:22:31 +0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
"J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Teraz rozumiem dlaczego cena taka przystępna -ludzie się generalnie >boją
nietypowego 12-letniego auta z CVT, skrzyniÄ… ktorej nikt u nich w >miescie
nie zna i nie zabierze sie za ewentualnÄ… naprawe.

Mysle ze nie.
To jest 12 letnie auto. Takie auto nie ma w Niemczech wartosci. Ze zwykla
skrzynia mozesz kupic za pol ceny - to jest drogie.

Ty juĹĽ tu kolego nie przesadzaj z tÄ… utopijnÄ… wizjÄ… Europy Zachodniej
miodem i mlekiem płynącej gdzie byle immigrant zaraz po przyjeździe może
sobie pozwolić na nowego mietka i to "S" Klasse...
Jestem pewny, że rynek na takie samochody jest wszędzie.

Ale nie twierdze ze kazdy imigrant jezdzi S Klasse, tylko ze
rodowitych Niemcow stac na nowe samochody, takich staroci wcale nie
cenia i chetnie kupuja nowe, a stare ... jak imigrantow jest mniej niz
stsrych samochodow, to cena jest jaka jest.

No to nie mów, że auto nie ma w Niemczech żadnej wartości bo wlasnie w
Niemczech ten puncior jest wystawiony za prawie 2000€.

Ja chętnie bym sobie takiego starego fiaciora kupił żeby 2-3 razy w roku
nie musiał wynajmować auta... Dużo na wartości stracić nie straciłby gdyby
resztę roku w garażu przesiedział :-)

Co mnie dziwi w Niemczech to rozpietosc cen.
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/fiat-punto-1-2-sx-euro-4-klima-zv-el-fensterheber-augsburg/192185599.html
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/fiat-punto-sport-punto-1-2-16v-go-tief-und-breit-klima-burgebrach/193204216.html

Czy te auta naprawde dzieli taka przepasc ?
No dobra, klima cieknie ...

Przy takich starych autach to naprawdę niewiele można powiedzieć oglądając
jedynie ogłoszenie w internecie...
Trzeba niestety zobaczyć auto własnymi oczami i ocenić jego stan techniczny
i kosmetyczny.
Cena w tej kategorii moim zdaniem zalezy głównie od stanu aktualnego i stąd
te rozbieżności.

No widzisz - a u nas nie.

Jak to nie skoro tak - auta w gorszym stanie kosztuja duzo mniej niĹĽ te
zadbane. Tak jest przecież wszędzie. Ile za takiego punciora z klimą i
automatem w dobrym stanie trzeba dać w Polsce?

Data: 2014-05-22 02:29:33
Autor: WS
speedgear fiata
Ale nie twierdze ze kazdy imigrant jezdzi S Klasse, tylko ze
rodowitych Niemcow stac na nowe samochody, takich staroci wcale nie
cenia i chetnie kupuja nowe, a stare ...

Dodatkowo w wiekszosci zachodnich panstw UE stare samochody sa "tepione".
Problemy z przegladami (znam goscia, ktory przez pare lat dorabial w Niemczech przygotowujac samochody do przegladow TUV), zakazy wjazdu dla pojazdow nie spelniajacych wydumanych eko norm (np. Berlin)

Po prostu z ekonomicznego punktu widzenia nie oplaca sie czyms takim jezdzic

WS

Data: 2014-05-22 16:11:45
Autor: Pszemol
speedgear fiata
WS <LipnyAdresDlaSpamerow@chello.pl> wrote:
Ale nie twierdze ze kazdy imigrant jezdzi S Klasse, tylko ze
rodowitych Niemcow stac na nowe samochody, takich staroci wcale nie
cenia i chetnie kupuja nowe, a stare ...

Dodatkowo w wiekszosci zachodnich panstw UE stare samochody sa "tepione".
Problemy z przegladami (znam goscia, ktory przez pare lat dorabial w
Niemczech przygotowujac samochody do przegladow TUV), zakazy wjazdu dla
pojazdow nie spelniajacych wydumanych eko norm (np. Berlin)

Po prostu z ekonomicznego punktu widzenia nie oplaca sie czyms takim jezdzic

WciÄ…ĹĽ wracam do oryginalnego argumentu: ten puncior wciÄ…ĹĽ jest w tym kraju
w ktorym rzekomo nikt go nie che, wystawiony za prawie 2000€, co JF z
polskiego punktu widzenia skomentował nako "drogo".
Czy to znaczy ze 12-letnie punto w dobrym stanie kosztuje w Polsce mniej
czy więcej niz 1800€?

Data: 2014-05-23 16:46:56
Autor: J.F
speedgear fiata
UĹĽytkownik "Pszemol"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci
WciÄ…ĹĽ wracam do oryginalnego argumentu: ten puncior wciÄ…ĹĽ jest w tym kraju
w ktorym rzekomo nikt go nie che, wystawiony za prawie 2000€, co JF z
polskiego punktu widzenia skomentował nako "drogo".
Czy to znaczy ze 12-letnie punto w dobrym stanie kosztuje w Polsce mniej
czy więcej niz 1800€?

http://allegro.pl/fiat-punto-83723?a_text_i%5B1%5D%5B0%5D=2002&a_text_i%5B1%5D%5B1%5D=2002&a_text_i_enabled%5B1%5D%5B0%5D=1&counters=1&order=p

Punto z 2002 kosztuje u nas od 3500 (pomijam rozbitki, angliki, uszkodzone mocno)  do 9600  - co nic nie znaczy - fantazje mozna miec nieograniczona.

Wiec to nie jest tak ze wszyscy sie boja tej skrzynii i mimo niskiej ceny nie kupuja.

Raczej cena jest wysoka i dlatego nie kupuja, a w dodatku ta skrzynia.

Wez pod uwage ze do ceny niemieckiej dojdzie jeszcze troche roznych oplat. A i handlarz powinien na czym zarobic.

J.

Data: 2014-05-23 15:13:38
Autor: Pszemol
speedgear fiata
"J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
UĹĽytkownik "Pszemol"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci
WciÄ…ĹĽ wracam do oryginalnego argumentu: ten puncior wciÄ…ĹĽ jest w tym >kraju
w ktorym rzekomo nikt go nie che, wystawiony za prawie 2000€, co JF z
polskiego punktu widzenia skomentował nako "drogo".
Czy to znaczy ze 12-letnie punto w dobrym stanie kosztuje w Polsce >mniej
czy więcej niz 1800€?

http://allegro.pl/fiat-punto-83723?a_text_i%5B1%5D%5B0%5D=2002&a_text_i%5B1%5D%5B1%5D=2002&a_text_i_enabled%5B1%5D%5B0%5D=1&counters=1&order=p

Punto z 2002 kosztuje u nas od 3500 (pomijam rozbitki, angliki,
uszkodzone mocno)  do 9600  - co nic nie znaczy - fantazje mozna miec nieograniczona.

Wiec to nie jest tak ze wszyscy sie boja tej skrzynii i mimo niskiej ceny nie kupuja.

Raczej cena jest wysoka i dlatego nie kupuja, a w dodatku ta skrzynia.

Jakoś nie przemawia do mnie takie tłumaczenie...
Rynek nie jest przecieĹĽ sztucznie kontrolowany i jesli ceny sa wyĹĽsze to
znaczy że są klienci co płacą więcej.
Trzebaby poszukać tych aukcji co są zaznaczone jako sprzedane i wyciągać
wnioski z faktycznych transakcji a nie samych ofert z cenami do targowania
siÄ™... Jest taki filtr na eBay, a nie widzÄ™ go na Allegro, przynajmniej na
ich interfejsie "mobilnym" (patrzÄ™ na Twoj link z iPhone).

Wez pod uwage ze do ceny niemieckiej dojdzie jeszcze troche roznych
oplat. A i handlarz powinien na czym zarobic.

Do ceny niemieckiej dojdzie 3,6% akcyzy, ĹĽĂłlte tablice 5-dniowe z
ubezpieczeniem na przyjazd na własnych kołach za jakieś 200-300zł i
tłumaczenie papierów za stówkę - razem około 1000zł.

Data: 2014-05-23 18:38:18
Autor: J.F
speedgear fiata
UĹĽytkownik "Pszemol"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci
"J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
http://allegro.pl/fiat-punto-83723?a_text_i%5B1%5D%5B0%5D=2002&a_text_i%5B1%5D%5B1%5D=2002&a_text_i_enabled%5B1%5D%5B0%5D=1&counters=1&order=p
Punto z 2002 kosztuje u nas od 3500 (pomijam rozbitki, angliki,
uszkodzone mocno)  do 9600  - co nic nie znaczy - fantazje mozna miec nieograniczona.

Wiec to nie jest tak ze wszyscy sie boja tej skrzynii i mimo niskiej ceny nie kupuja.
Raczej cena jest wysoka i dlatego nie kupuja, a w dodatku ta skrzynia.

Jakoś nie przemawia do mnie takie tłumaczenie...
Rynek nie jest przecieĹĽ sztucznie kontrolowany i jesli ceny sa wyĹĽsze to
znaczy że są klienci co płacą więcej.

Ale w Polsce czy w Niemczech ?
1800 euro to ok 8000 zl. Jak widac duzo drozszych u nas nie ma.

W Niemczech to nie wiem - moze i sa drozsze punciaki, a moze to tylko oferta do targow.

Trzebaby poszukać tych aukcji co są zaznaczone jako sprzedane i wyciągać
wnioski z faktycznych transakcji a nie samych ofert z cenami do targowania
siÄ™...

Targowania w gore nie ma, wiec te 1800 eur to nadal gorna polka cenowa w Polsce.

Jest taki filtr na eBay, a nie widzÄ™ go na Allegro, przynajmniej na
ich interfejsie "mobilnym" (patrzÄ™ na Twoj link z iPhone).

Jest, obok lupki rozwin "ptaszka" w dol i sa "zakonczone".
Ale ... do samochodow sie stosuje, nikt nie zalicytuje w ciemno, a jak pojedzie zobaczyc, to sie dogadaja co do ceny i aukcje skasuja ... zreszta zobacz - wszystkie maja "kup teraz".

Wez pod uwage ze do ceny niemieckiej dojdzie jeszcze troche roznych
oplat. A i handlarz powinien na czym zarobic.

Do ceny niemieckiej dojdzie 3,6% akcyzy, ĹĽĂłlte tablice 5-dniowe z
ubezpieczeniem na przyjazd na własnych kołach za jakieś 200-300zł i

to powinny byc czerwone :-)

tłumaczenie papierów za stówkę - razem około 1000zł.

No i dlatego te 1800 euro to bardzo drogo.

J.

Data: 2014-05-24 00:38:58
Autor: Pszemol
speedgear fiata
"J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
UĹĽytkownik "Pszemol"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci
"J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
http://allegro.pl/fiat-punto-83723?a_text_i%5B1%5D%5B0%5D=2002&a_text_i%5B1%5D%5B1%5D=2002&a_text_i_enabled%5B1%5D%5B0%5D=1&counters=1&order=p
Punto z 2002 kosztuje u nas od 3500 (pomijam rozbitki, angliki,
uszkodzone mocno)  do 9600  - co nic nie znaczy - fantazje mozna >> miec nieograniczona.

Wiec to nie jest tak ze wszyscy sie boja tej skrzynii i mimo >> niskiej ceny nie kupuja.
Raczej cena jest wysoka i dlatego nie kupuja, a w dodatku ta >> skrzynia.

Jakoś nie przemawia do mnie takie tłumaczenie...
Rynek nie jest przecieĹĽ sztucznie kontrolowany i jesli ceny sa wyĹĽsze >to
znaczy że są klienci co płacą więcej.

Ale w Polsce czy w Niemczech ?
1800 euro to ok 8000 zl. Jak widac duzo drozszych u nas nie ma.

Ale Twoja lista zawiera modele z 1999 roku, trzy roczniki starsze, z
przebiegiem prawie dwa razy większym, wersje 2/3 drzwiowe a nie
praktyczniejsza wersje 4/5 drzwiowa, bez automatu ani klimy, ani
elektrycznych okien czy lusterek - ciężko porównywać tego wypasionego
punciora z Monachium do którego linka podałem z tą Twoją listą przekrojową.

W Niemczech to nie wiem - moze i sa drozsze punciaki, a moze to tylko oferta do targow.

Właśnie przeglądałem tam oferty przefiltrowane względem 4/5 drzwi, automat
i klima i ten czerwony wpadł mi w oko jako "tani".

Trzebaby poszukać tych aukcji co są zaznaczone jako sprzedane i >wyciągać
wnioski z faktycznych transakcji a nie samych ofert z cenami do >targowania
siÄ™...

Targowania w gore nie ma, wiec te 1800 eur to nadal gorna polka cenowa w Polsce.

Allegro niestety nie pozwala łatwo zawęzić listy względem max wieku, minimu
drzwi czy tez wymagan typu automat i klima - moze wtedy okazaloby sie ze
nie ma ani jednego takiego za 8000zl? :-)

Jest taki filtr na eBay, a nie widzÄ™ go na Allegro, przynajmniej na
ich interfejsie "mobilnym" (patrzÄ™ na Twoj link z iPhone).

Jest, obok lupki rozwin "ptaszka" w dol i sa "zakonczone".
Ale ... do samochodow sie stosuje, nikt nie zalicytuje w ciemno, a jak
pojedzie zobaczyc, to sie dogadaja co do ceny i aukcje skasuja ...
zreszta zobacz - wszystkie maja "kup teraz".

Racja - nie pomyslalem...

Wez pod uwage ze do ceny niemieckiej dojdzie jeszcze troche roznych
oplat. A i handlarz powinien na czym zarobic.

Do ceny niemieckiej dojdzie 3,6% akcyzy, ĹĽĂłlte tablice 5-dniowe z
ubezpieczeniem na przyjazd na własnych kołach za jakieś 200-300zł i

to powinny byc czerwone :-)

Jak bardzo jestes tego pewny? Ja sie doczytałem że bez kombinacji żadnych
wjeżdzasz do kraju na żółtym pasku i załatwiasz polskie papiery i wszystkie
formalnosci w limicie 5 dni.

tłumaczenie papierów za stówkę - razem około 1000zł.

No i dlatego te 1800 euro to bardzo drogo.

Chciałbym to właśnie zobaczyć - a niestety każesz mi porównywać śliwki do
jabłek :-))

Data: 2014-05-24 07:23:01
Autor: J.F.
speedgear fiata
Dnia Sat, 24 May 2014 00:38:58 +0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
"J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Jako¶ nie przemawia do mnie takie tłumaczenie...
Rynek nie jest przecież sztucznie kontrolowany i jesli ceny sa wyższe >to
znaczy że s± klienci co płac± więcej.

Ale w Polsce czy w Niemczech ?
1800 euro to ok 8000 zl. Jak widac duzo drozszych u nas nie ma.

Ale Twoja lista zawiera modele z 1999 roku, trzy roczniki starsze, z

Nie powinna, rok produkcji od 2002 do 2002.

przebiegiem prawie dwa razy większym, wersje 2/3 drzwiowe a nie
praktyczniejsza wersje 4/5 drzwiowa, bez automatu ani klimy, ani
elektrycznych okien czy lusterek - ciężko porównywać tego wypasionego
punciora z Monachium do którego linka podałem z t± Twoj± list± przekrojow±.

Po wstawieniu dodatkowych wymagan wychodzi nadal wyskakuje 8 sztuk (+3
diesle) w cenie od 4950 do 8900. Wszystkie z manualem.
Wiec to absolutnie nie jest tak ze za automat trzeba obnizyc cene, bo
sie ludzie tego boja.
Tzn - moze i jest, ale z tego przykladu to nie wynika.

Trzebaby poszukać tych aukcji co s± zaznaczone jako sprzedane i >wyci±gać
wnioski z faktycznych transakcji a nie samych ofert z cenami do >targowania
się...
Targowania w gore nie ma, wiec te 1800 eur to nadal gorna polka cenowa w Polsce.
Allegro niestety nie pozwala łatwo zawęzić listy względem max wieku, minimu
drzwi czy tez wymagan typu automat i klima - moze wtedy okazaloby sie ze
nie ma ani jednego takiego za 8000zl? :-)

No jak nie ? Filtry po lewej.
No i poniekad masz racje - z automatem to w ogole nie ma zadnego w tym
roczniku. Widac ludzie sie boja. Moze jakby niemiec obnizyl cene ... :-)

Po rozszerzeniu do lat 2000-2005 sie znajduje 7 z automatem i 700
manualnych.

Dwa sa z rocznika 2001 - jeden z uszkodzona uszczelka, drugi za 7700
http://otomoto.pl/fiat-punto-ladny-fiacior-w-automacie-C32993578.html

ten rocznik w 5d i z klima kosztuje u nas miedzy 4800 a 8900 - wiec
automat miesci sie w sredniej. Czyli w Polsce wartosci nie podnosi :-)

Wez pod uwage ze do ceny niemieckiej dojdzie jeszcze troche roznych
oplat. A i handlarz powinien na czym zarobic.
Do ceny niemieckiej dojdzie 3,6% akcyzy, żólte tablice 5-dniowe z
ubezpieczeniem na przyjazd na własnych kołach za jakie¶ 200-300zł i
to powinny byc czerwone :-)

Jak bardzo jestes tego pewny? Ja sie doczytałem że bez kombinacji żadnych
wjeżdzasz do kraju na żółtym pasku i załatwiasz polskie papiery i wszystkie
formalnosci w limicie 5 dni.

Ogolnie tak, ale do wywozu powinny byc czerwone. Polak akurat ma w ...
lekcewazeniu co byc powinno :-)

http://www.zolte-tablice.pl/ueberfuehrungskennzeichen.html
http://moto.onet.pl/aktualnosci/zolte-tablice-zamet-trwa/8zy3s
http://kurzzeitkennzeichen.pl/zolte-tablice-rejestracyjne-niemcy
http://moto.onet.pl/aktualnosci/zolte-tablice-w-holandii-niewazne/x5dk1

J.

Data: 2014-05-24 09:58:38
Autor: Pszemol
speedgear fiata
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:hpjx6i8ldf1r.1tdn2nopti17i$.dlg40tude.net...
Dnia Sat, 24 May 2014 00:38:58 +0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
"J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Jako¶ nie przemawia do mnie takie tłumaczenie...
Rynek nie jest przecież sztucznie kontrolowany i jesli ceny sa wyższe  >to
znaczy że s± klienci co płac± więcej.

Ale w Polsce czy w Niemczech ?
1800 euro to ok 8000 zl. Jak widac duzo drozszych u nas nie ma.

Ale Twoja lista zawiera modele z 1999 roku, trzy roczniki starsze, z

Nie powinna, rok produkcji od 2002 do 2002.

Allegro mobilne mi na iPhone pokazało jakie¶ oferty 'promowane'
gdzie był puncior z 1999 roku bez automatu, 2 drziowy za 4900zł.
Klikaj±c na pececie w pełnej wersji strony działa to dużo lepiej.

przebiegiem prawie dwa razy większym, wersje 2/3 drzwiowe a nie
praktyczniejsza wersje 4/5 drzwiowa, bez automatu ani klimy, ani
elektrycznych okien czy lusterek - ciężko porównywać tego wypasionego
punciora z Monachium do którego linka podałem z t± Twoj± list± przekrojow±.

Po wstawieniu dodatkowych wymagan wychodzi nadal wyskakuje 8 sztuk
(+3 diesle) w cenie od 4950 do 8900. Wszystkie z manualem.
Wiec to absolutnie nie jest tak ze za automat trzeba obnizyc cene, bo
sie ludzie tego boja.
Tzn - moze i jest, ale z tego przykladu to nie wynika.

Rozumiem.

Trzebaby poszukać tych aukcji co s± zaznaczone jako sprzedane i  >wyci±gać
wnioski z faktycznych transakcji a nie samych ofert z cenami do  >targowania
się...
Targowania w gore nie ma, wiec te 1800 eur to nadal gorna polka cenowa w Polsce.
Allegro niestety nie pozwala łatwo zawęzić listy względem max wieku, minimu
drzwi czy tez wymagan typu automat i klima - moze wtedy okazaloby sie ze
nie ma ani jednego takiego za 8000zl? :-)

No jak nie ? Filtry po lewej.
No i poniekad masz racje - z automatem to w ogole nie ma zadnego w tym
roczniku.
Widac ludzie sie boja. Moze jakby niemiec obnizyl cene ... :-)

W ogóle w Polsce oferty starych aut z klim± i automatem s± sporadyczne.
Zwłaszcza takich mniejszych, chyba to się wi±że z ich słabymi silnikami.
I często jak już jest to okazuje się, że jest to handlarz i ma np. Astrę II
sprowadzon±  z Niemiec wła¶nie...
Widzę na Allegro teraz taka za niecałe 8000zł z 1998 roku :-)))))) Chore!

Po rozszerzeniu do lat 2000-2005 sie znajduje 7 z automatem i 700
manualnych.

Dwa sa z rocznika 2001 - jeden z uszkodzona uszczelka, drugi za 7700
http://otomoto.pl/fiat-punto-ladny-fiacior-w-automacie-C32993578.html

ten rocznik w 5d i z klima kosztuje u nas miedzy 4800 a 8900 - wiec
automat miesci sie w sredniej.
Czyli w Polsce wartosci nie podnosi :-)

My¶lę że auta starsze niż 10 lat z automatem i klim± w tej klasie co
puncior to w polskich ofertach taka rzadko¶ć że chyba s± poniżej
błędów statystycznych i wyci±gać wniosków na tej podstawie nie warto.

Wez pod uwage ze do ceny niemieckiej dojdzie jeszcze troche roznych
oplat. A i handlarz powinien na czym zarobic.
Do ceny niemieckiej dojdzie 3,6% akcyzy, żólte tablice 5-dniowe z
ubezpieczeniem na przyjazd na własnych kołach za jakie¶ 200-300zł i
to powinny byc czerwone :-)

Jak bardzo jestes tego pewny? Ja sie doczytałem że bez kombinacji żadnych
wjeżdzasz do kraju na żółtym pasku i załatwiasz polskie papiery i wszystkie
formalnosci w limicie 5 dni.

Ogolnie tak, ale do wywozu powinny byc czerwone. Polak akurat ma w ...
lekcewazeniu co byc powinno :-)

http://www.zolte-tablice.pl/ueberfuehrungskennzeichen.html
http://moto.onet.pl/aktualnosci/zolte-tablice-zamet-trwa/8zy3s
http://kurzzeitkennzeichen.pl/zolte-tablice-rejestracyjne-niemcy
http://moto.onet.pl/aktualnosci/zolte-tablice-w-holandii-niewazne/x5dk1

Dzięki za linki - dokształcę się.
A w rozmowie o opłatach zapomniałem chyba wymienić opłaty recyklingowej
500zł. I z tym też jest fajnie, bo ma j± zapłacić wworz±cy auto do Polski a często
przepychaj± t± opłatę na kupca co chce takie auto z Allegro z czerwonymi tablicami.

Data: 2014-05-24 23:32:40
Autor: J.F.
speedgear fiata
Dnia Sat, 24 May 2014 09:58:38 -0500, Pszemol napisał(a):
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
No jak nie ? Filtry po lewej.
No i poniekad masz racje - z automatem to w ogole nie ma zadnego w tym
roczniku.
Widac ludzie sie boja. Moze jakby niemiec obnizyl cene ... :-)

W ogóle w Polsce oferty starych aut z klim± i automatem s± sporadyczne.

Oferty sa takie, jaka popularnosc klim i automatow tych 12 lat temu w Niemczech, Belgii, Holandii, Austrii byla :-)

Akurat na klime bym nie narzekal - na 14 tys aut z rocznika 2002 12
tys ofert klime ma. A ASB ma 2 tys.

Pozostaje spytac czemu europejczycy nie lubia ASB. Ja nie lubie z
powodu spalania i dynamiki. No i boje sie kosztow naprawy awarii - ale
Niemca to nie dotyczy - gwarancje mial.
Moze dalbym sie przekonac do skrzynii DSG - ale najpierw bym sie wolal
upewnic ile tam kosztuje wymiana sprzegla :-)

A jak sie uparles na male i tanie auto, to nie dziw sie ze klimy nie
ma. I moze jeszcze Fiata - o ile widze jest pod kreska, jesli chodzi o
automaty.

Zwłaszcza takich mniejszych, chyba to się wi±że z ich słabymi silnikami.
I często jak już jest to okazuje się, że jest to handlarz i ma np. Astrę II
sprowadzon±  z Niemiec wła¶nie...
Widzę na Allegro teraz taka za niecałe 8000zł z 1998 roku :-)))))) Chore!

No przeciez sam pisales ze stan sie liczy, a nie rocznik :-)

My¶lę że auta starsze niż 10 lat z automatem i klim± w tej klasie co
puncior to w polskich ofertach taka rzadko¶ć że chyba s± poniżej
błędów statystycznych i wyci±gać wniosków na tej podstawie nie warto.

VW polo 2002 - 284 oferty, z klima 183, w automacie 4.
Widac Punto to jakas inna klasa :-)

Choc prawde mowiac to podobna - polowe klime ma.

[...]
Dzięki za linki - dokształcę się.
A w rozmowie o opłatach zapomniałem chyba wymienić opłaty recyklingowej
500zł. I z tym też jest fajnie, bo ma j± zapłacić wworz±cy auto do Polski a często przepychaj± t± opłatę na kupca co chce takie auto z Allegro z czerwonymi tablicami.

Gdyby ktos chcisal legalnie, to powien zaplacic oplate recyklingowa,
akcyze, podatek od sprzedazy i dochodowy, doplate do akcyzy od ceny
sprzedazy w kraju - czyli m.in od oplat. Lub zaryzykowac i
zarejestrowac na siebie.
A za drugim razem to zarejestrowac dzialalnosc gospodarcza, placic
VAT, PIT i ZUS.

Innymi slowy - kompletnie sie nie oplaca, kupiec musi udawac ze sam
sprowadzil.

J.

Data: 2014-05-24 16:47:27
Autor: Pszemol
speedgear fiata
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:nknz7goyzasu.c95t6rg1qhmb$.dlg40tude.net...
Zwłaszcza takich mniejszych, chyba to się wi±że z ich słabymi silnikami.
I często jak już jest to okazuje się, że jest to handlarz i ma np. Astrę II
sprowadzon±  z Niemiec wła¶nie...
Widzę na Allegro teraz taka za niecałe 8000zł z 1998 roku :-)))))) Chore!

No przeciez sam pisales ze stan sie liczy, a nie rocznik :-)

No masz rację - ale jako¶ nie mogę uwierzyć, że kto¶ za 16/17-letnie
auto (dosyć pa¶ciaste bo to przecież nie merc tylko astra) chce 8 tysiaków :-)

My¶lę że auta starsze niż 10 lat z automatem i klim± w tej klasie co
puncior to w polskich ofertach taka rzadko¶ć że chyba s± poniżej
błędów statystycznych i wyci±gać wniosków na tej podstawie nie warto.

VW polo 2002 - 284 oferty, z klima 183, w automacie 4.
Widac Punto to jakas inna klasa :-)

Choc prawde mowiac to podobna - polowe klime ma.

Swoj± drog± jak miałbym dać za 2002 punto z CVT 8 tysięcy to już
chyba jednak wolę 4 lata starsz± astrę z normalnym automatem.

Gdyby ktos chcisal legalnie, to powien zaplacic oplate recyklingowa,
akcyze, podatek od sprzedazy i dochodowy, doplate do akcyzy od ceny
sprzedazy w kraju - czyli m.in od oplat. Lub zaryzykowac i
zarejestrowac na siebie.
A za drugim razem to zarejestrowac dzialalnosc gospodarcza, placic
VAT, PIT i ZUS.

Innymi slowy - kompletnie sie nie oplaca, kupiec musi udawac ze sam
sprowadzil.

A jak będzie z nazwiskami w niemieckiej umowie kupna/sprzedaży?
Przecież nie będzie wystawiona in blanco, musiał tam widnieć handlarz.

Data: 2014-05-25 10:48:21
Autor: J.F.
speedgear fiata
Dnia Sat, 24 May 2014 16:47:27 -0500, Pszemol napisał(a):
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
Zwłaszcza takich mniejszych, chyba to się wi±że z ich słabymi silnikami.
I często jak już jest to okazuje się, że jest to handlarz i ma np. Astrę II
sprowadzon±  z Niemiec wła¶nie...
Widzę na Allegro teraz taka za niecałe 8000zł z 1998 roku :-)))))) Chore!

No przeciez sam pisales ze stan sie liczy, a nie rocznik :-)

No masz rację - ale jako¶ nie mogę uwierzyć, że kto¶ za 16/17-letnie
auto (dosyć pa¶ciaste bo to przecież nie merc tylko astra) chce 8 tysiaków :-)
[...]
Swoj± drog± jak miałbym dać za 2002 punto z CVT 8 tysięcy to już
chyba jednak wolę 4 lata starsz± astrę z normalnym automatem.

No widzisz - w tym przypadku automat podnosi wartosc zloma :-)


J.

Data: 2014-05-25 11:11:46
Autor: LEPEK
speedgear fiata
W dniu 2014-05-24 23:47, Pszemol pisze:

A jak będzie z nazwiskami w niemieckiej umowie kupna/sprzedaży?
Przecież nie będzie wystawiona in blanco, musiał tam widnieć handlarz.

Niemcowi zasadniczo umowa do szczę¶cia potrzebna nie jest - on wymeldowuje samochód, zdaje tablice, dostaje gotówkę, oddaje kluczyki i dokumenty i tyle. Skoro pojazd nie jest zgłoszony, jako skradziony, to posiadacz briefu jest wła¶cicielem. Niemcy między sob± umów często nie pisz±.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01
Avensis ADT250 1ADFTV sedan'08
Majesty YP125R SE068  sqter'08

Data: 2014-05-25 13:27:25
Autor: Pszemol
speedgear fiata
"LEPEK" <gdzies@wsi.pl> wrote in message news:llsc4f$42g$1speranza.aioe.org...
W dniu 2014-05-24 23:47, Pszemol pisze:

A jak będzie z nazwiskami w niemieckiej umowie kupna/sprzedaży?
Przecież nie będzie wystawiona in blanco, musiał tam widnieć handlarz.

Niemcowi zasadniczo umowa do szczę¶cia potrzebna nie jest - on wymeldowuje samochód, zdaje tablice, dostaje gotówkę, oddaje kluczyki i dokumenty i tyle. Skoro pojazd nie jest zgłoszony, jako skradziony, to posiadacz briefu jest wła¶cicielem. Niemcy między sob± umów często nie pisz±.

No dobra, ale ja tego Niemca nie widziałem skoro kupuję auto
na czerwonych tablicach już w Polsce, od handlarza... :-)

Data: 2014-05-25 21:02:50
Autor: J.F.
speedgear fiata
Dnia Sun, 25 May 2014 13:27:25 -0500, Pszemol napisał(a):
"LEPEK" <gdzies@wsi.pl> wrote in message
W dniu 2014-05-24 23:47, Pszemol pisze:
A jak będzie z nazwiskami w niemieckiej umowie kupna/sprzedaży?
Przecież nie będzie wystawiona in blanco, musiał tam widnieć handlarz.

Niemcowi zasadniczo umowa do szczę¶cia potrzebna nie jest - on wymeldowuje samochód, zdaje tablice, dostaje gotówkę, oddaje kluczyki i dokumenty i tyle. Skoro pojazd nie jest zgłoszony, jako skradziony, to posiadacz briefu jest wła¶cicielem. Niemcy między sob± umów często nie pisz±.

No dobra, ale ja tego Niemca nie widziałem skoro kupuję auto
na czerwonych tablicach już w Polsce, od handlarza... :-)

Dlatego przywoza na zoltych. Sladu po przywozacym nie ma, a nabywca
musi tylko inteligentnie lgac w urzedzie.

J.

Data: 2014-05-25 21:46:35
Autor: jerzu
speedgear fiata
On Fri, 23 May 2014 15:13:38 +0000 (UTC), Pszemol <Pszemol@PolBox.com>
wrote:

Trzebaby poszukać tych aukcji co s± zaznaczone jako sprzedane i wyci±gać
wnioski z faktycznych transakcji

Nic nie wyci±gniesz. Na allegro/otomoto/mobilede/gdziekolwiek ceny s±
cenami wywoławczymi ew. pobożnym życzeniem sprzedaj±cego. Faktycznych
cen transakcji nie znasz.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

Data: 2014-05-21 20:00:44
Autor: Sebastian Biały
speedgear fiata
On 2014-05-21 16:34, masti wrote:
CVT
http://www.honestjohn.co.uk/forum/post/index.htm?t=9737

To cudo ma jakieś 80 kilka procent sprawności.

Chyba zbliżoną sprawnośc miałby zespół prądnica, falownik, silnik. Wydaje mi się że takie połaczenie jest tańsze (oraz mniej do popsucia, a na pewno wiecej do diagnostyki automatycznej), a jesli 4 mniejsze silniczki schowamy w kołach to może i zblizone gabaryty, z reszta prądnice mozna wprost wbudować w silnik spalinowy pomijając nonsensy typu dwumasa i sprzęgło.

Czy ktoś stosuje "automatyczne skrzynie biegów" w konfiguracji mechanika->elektryka->mechanika? Tak z ciekawości, takie rozwiązania mają masę ciekawych bonusów których nie zapewni mechaniczna skrzynia.

Data: 2014-05-21 19:16:40
Autor: Tomasz Stiller
speedgear fiata
On Wed, 21 May 2014 20:00:44 +0200, Sebastian Biały wrote:
Czy ktoĹ› stosuje "automatyczne skrzynie biegĂłw" w konfiguracji
mechanika->elektryka->mechanika? Tak z ciekawości, takie rozwiązania
majÄ… masÄ™ ciekawych bonusĂłw ktĂłrych nie zapewni mechaniczna skrzynia.

To o czym piszesz, to przekładnia mechaniczna. Stosowana głównie w ciężkim sprzęcie, patrz ciężarówki do przewozu urobku w kopalniach odkrywkowych gdzie ładowności sięgają nawet ponad 300 ton na maszynę. Bliżej, to w zasadzie wszystkie lokomotywy spalinowe tak działają. Tomek

Data: 2014-05-21 19:17:01
Autor: Tomasz Stiller
speedgear fiata
On Wed, 21 May 2014 19:16:40 +0000, Tomasz Stiller wrote:

On Wed, 21 May 2014 20:00:44 +0200, Sebastian Biały wrote:
Czy ktoĹ› stosuje "automatyczne skrzynie biegĂłw" w konfiguracji
mechanika->elektryka->mechanika? Tak z ciekawości, takie rozwiązania
majÄ… masÄ™ ciekawych bonusĂłw ktĂłrych nie zapewni mechaniczna skrzynia.

To o czym piszesz, to przekładnia mechaniczna.

Tfu, elektryczna oczywiście ;)

Tomek

Data: 2014-05-21 21:34:06
Autor: Sebastian Biały
speedgear fiata
On 2014-05-21 21:16, Tomasz Stiller wrote:
Bliżej, to w zasadzie wszystkie lokomotywy spalinowe tak działają.

Wiem, jednak mam kłopot uzasadnic dlaczego nie działają tak samochody. Falowniki ze 20 lat mają odpowiednie parametry, silniki elektryczne są całkiem ok już od dawna itd. Dlaczego dalej robimy skomplikowane przekładnie z setkami częsci ruchomych? Jest jakieś przeciwwskazanie do zastosowania tego typu przeniesienia napędu w samochodach osobowych?

WyobraĹşnia:
a) mały kompaktowy silnik spalinowy. Prawie cały osprzęt znika poza sprężarką klimatyzacji. Uproszczony do granic możliwości - będzie pracowal cały czas z *niewielką* mocą wynikającą ze średniego zapotrzebowania na moc (20-30 koni średnio wystarczy do jazdy?) i w optymalnych warunkach. Być może wyłaczany jesli bateria naładowana na max. Pewno dało by radę zrobić chłodzenie powietrzemco chyba upraszcza konstrukcje bloku.
b) za rozrusznik i prÄ…dnice robi wbudowana w blok prÄ…dnica
c) falownik dwukierunkowy (napędza i odzyskuje) podpiety do akku, pradnicy w silniku spalinowych i do silników w kołach.
d) *mały* zestaw akumulatorów pozwalający na kilkudziesięcio sekundowe przyspieszanie poza grubo parametrami silnika spalinowego. Podczas jazdy pracuje jako magazyn energii do przyspieszania. Da się zapewne osiągnąc absurdalnie wysokie momenty i moce (w sensie kilka razy więcej mocy niż silnik spalinowy ładujący akku).
e) silniki w kołach z odzyskiem energii do akku.

Znika pierdyliard częsci ruchomych. Całość przypuszczalnie mniejsza i lżejsza głównie z powodu odchudzonego silnika spalinowego i braku przeniesienia napędu. Silnik spalinowy napędza sobie samochodzik podczas spokojnej jazdy, akku pozwala dynamicznie przyspieszać.

Ehh...

Data: 2014-05-21 22:15:12
Autor: P.B.
speedgear fiata
Dnia Wed, 21 May 2014 21:34:06 +0200, Sebastian Biały napisał(a):


WyobraĽnia:

Pomijaj±c kilka szczegółów, to zdaje się, że wła¶nie z grubsza opisałe¶
działanie hybrydowego wynalazku w stylu Priusa. Tylko tam konstruktorzy
dali mechaniczne poł±czenie z silnika spalinowego do kół. W sumie to HGW
dlaczego się przy tym tak uparli - może same elektryczne maj± za mał± moc,
przy rozs±dnej masie.


--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2014-05-21 22:22:07
Autor: J.F.
speedgear fiata
Dnia Wed, 21 May 2014 21:34:06 +0200, Sebastian Biały napisał(a):
On 2014-05-21 21:16, Tomasz Stiller wrote:
Bliżej, to w zasadzie wszystkie lokomotywy spalinowe tak działaj±.
Wiem, jednak mam kłopot uzasadnic dlaczego nie działaj± tak samochody. Falowniki ze 20 lat maj± odpowiednie parametry

Falownik mocy 50kW z roku 1994 ? poprosze ulotke z cena.

silniki elektryczne s± całkiem ok już od dawna itd.

50kW byly dosc duze. Ale miniaturyzacja i w silnikach ma miejsce.

Dlaczego dalej robimy skomplikowane przekładnie z setkami częsci ruchomych? Jest jakie¶ przeciwwskazanie do zastosowania tego typu przeniesienia napędu w samochodach osobowych?

Chyba juz nie ... poza cena. I byc moze sprawnoscia. I jakoscia.
Moze i setka czesci ruchomych, ale czesci tanie i sie nie psuja przez
200kkm.

WyobraĽnia:
a) mały kompaktowy silnik spalinowy. Prawie cały osprzęt znika poza sprężark± klimatyzacji. Uproszczony do granic możliwo¶ci - będzie pracowal cały czas z *niewielk±* moc± wynikaj±c± ze ¶redniego zapotrzebowania na moc (20-30 koni ¶rednio wystarczy do jazdy?) i w optymalnych warunkach. Być może wyłaczany jesli bateria naładowana na max. Pewno dało by radę zrobić chłodzenie powietrzemco chyba upraszcza konstrukcje bloku.
b) za rozrusznik i pr±dnice robi wbudowana w blok pr±dnica [...]

No i wymysliles priusa.

J.

Data: 2014-05-21 22:45:22
Autor: Sebastian Biały
speedgear fiata
On 2014-05-21 22:22, J.F. wrote:
Falowniki ze 20 lat maj± odpowiednie parametry
Falownik mocy 50kW z roku 1994 ? poprosze ulotke z cena.

Mialem "w rękach" 15kW gdzie¶ koło 1996. Czy były większe? Pewnie tak, ten który miałem był na tyle tani że było na niego stać niezbyt duża firmę. Tu chodzi o technologię a nie cenę. Przy produkcji masowej cena spadła by kilkanascie razy.

Chyba juz nie ... poza cena. I byc moze sprawnoscia. I jakoscia.
Moze i setka czesci ruchomych, ale czesci tanie i sie nie psuja przez
200kkm.

Psuj± sie. W zasadzie współczesny samochód nie wytrzyma 200kkm bez upierd... się jakiej¶ kluczowej czę¶ci, wręcz producenci twierdz± że to jest "eksploatacja" i sugeruj± wymianę np. sprzęgła, dwumasy, uszczelnień, ¶wieczek, płynów, filtrów itd. Praktycznie każda z tych dupereli to jest koniec jazdy.

No i wymysliles priusa.

Wiem. Ale dlaczego on taki drogi i nie jest powszechny? Widocznie mamy powody pozatechniczne. Na przykład petrochemiczne ...

Data: 2014-05-22 08:07:13
Autor: masti
speedgear fiata
Dnia pięknego Wed, 21 May 2014 22:45:22 +0200 osobnik zwany Sebastian
Biały napisał:

No i wymysliles priusa.

Wiem. Ale dlaczego on taki drogi i nie jest powszechny? Widocznie mamy
powody pozatechniczne. Na przykład petrochemiczne ...

po pierwsze "marketable price" - skoro można wziąć tyle kasy to się bierze. Po drugie podwójne układy napędowe też nie są tanie. Bo prius ma wszystko co normalny samochód i do tego elektrykę i akumulatory.



--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2014-05-23 17:14:12
Autor: J.F
speedgear fiata
Użytkownik "Sebastian Biały"  napisał w wiadomo¶ci
On 2014-05-21 22:22, J.F. wrote:
Falowniki ze 20 lat maj± odpowiednie parametry
Falownik mocy 50kW z roku 1994 ? poprosze ulotke z cena.

Mialem "w rękach" 15kW gdzie¶ koło 1996. Czy były większe? Pewnie tak, ten który miałem był na tyle tani że było na niego stać niezbyt duża firmę.

Niezbyt duza firme stac tez na samochody sluzbowe, wiec ten falownik mogl kosztowac tyle co samochod :-)

Tu chodzi o technologię a nie cenę. Przy produkcji masowej cena spadła by kilkanascie razy.

A to juz by trzeba sprawdzic. Elektronika cholernie tanieje, ale to musi byc rozwoj zrownowazony.
W 1994 potrzebne tranzystory mogly kosztowac drogo, a przeciez fabryki nie otworzysz.

Chyba juz nie ... poza cena. I byc moze sprawnoscia. I jakoscia.
Moze i setka czesci ruchomych, ale czesci tanie i sie nie psuja przez
200kkm.
Psuj± sie. W zasadzie współczesny samochód nie wytrzyma 200kkm bez upierd... się jakiej¶ kluczowej czę¶ci,

I myslisz ze falownik nie bedzie taka kluczowa czescia ?

wręcz producenci twierdz± że to jest "eksploatacja" i sugeruj± wymianę np. sprzęgła, dwumasy,

Ale skrzynie biegow akurat nie padaja.

No i wymysliles priusa.
Wiem. Ale dlaczego on taki drogi i nie jest powszechny? Widocznie mamy powody pozatechniczne. Na przykład petrochemiczne ...

A moze po prostu jest drogi w produkcji ? I dlatego nie jest powszechny ?

Bo petrochemicznych raczej nie ma - jakby mialy byc  - Arabowie polecieli do Japonii, przylozyli prezesowi pistolet do glowy i stwierdzili - od kazdego priusa 5000$ dla nas ?
Zreszta prius nadal benzyne spala, baterie ma malutka, a kabelka ladowania nie ma.

J.

Data: 2014-05-23 15:57:58
Autor: Pszemol
speedgear fiata
"J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
wręcz producenci twierdzą że to jest "eksploatacja" i sugerują >wymianę
np. sprzęgła, dwumasy,

Ale skrzynie biegow akurat nie padaja.

Wytłumacz to właścicielom volkswagenów :-)

Data: 2014-05-23 23:41:59
Autor: Tomasz Finke
speedgear fiata
W dniu 2014-05-23 17:14, J.F pisze:

Zreszta prius nadal benzyne spala, baterie ma malutka, a kabelka
ladowania nie ma.

Jest już i Prius z kabelkiem:

http://www.toyota.pl/cars/new_cars/prius-plugin/index.tmex

"Jednak tym, co odróżnia Priusa Plug-in Hybrid od standardowego modelu
Prius Hybrid, jest wyj±tkowy akumulator litowo-jonowy. Akumulator można
naładować w domu w zaledwie 1,5 godz. oraz zwiększyć zasięg na silniku
elektrycznym (tryb EV) z 2 do nawet 25 km"

ale przy cenie od 144.900 zł nadal mnie to nie przekonuje ;-)

T.

Data: 2014-05-26 21:11:45
Autor: Robert Rędziak
speedgear fiata
On Fri, 23 May 2014 23:41:59 +0200, Tomasz Finke
<tom@ict.pwr.wroc.pl> wrote:

ale przy cenie od 144.900 zł nadal mnie to nie przekonuje ;-)

 Przy takiej kasie na pr±dowóz to się dokłada dyszkę-dwie i
 bierze i3REx lub Amperę.

 RR.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak    xp13m    na-6    mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2014-05-21 20:39:08
Autor: P.B.
speedgear fiata
Dnia Wed, 21 May 2014 20:00:44 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

Czy kto¶ stosuje "automatyczne skrzynie biegów" w konfiguracji mechanika->elektryka->mechanika? Tak z ciekawo¶ci, takie rozwi±zania maj± masę ciekawych bonusów których nie zapewni mechaniczna skrzynia.

Wiele lokomotyw spalinowych jest tak zbudowanych. Konstrukcja hybryd w
pewnych zakresach też chyba tak działa.

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2014-05-22 13:51:22
Autor: Robson
speedgear fiata
Można podobne auto kupić w Polsce za tyle żetonów?

1800€ i 84000km wskazuje, że skrzynia jest na skraju zużycia. Remont to drugie tyle. Póki jeździ chcą sprzedać, bo jak się zepsuje będzie to w cenie złomu.

Data: 2014-05-22 16:11:45
Autor: Pszemol
speedgear fiata
Robson <robson@w.pl> wrote:
Można podobne auto kupić w Polsce za tyle żetonów?

1800€ i 84000km wskazuje, że skrzynia jest na skraju zużycia. Remont to
drugie tyle. Póki jeździ chcą sprzedać, bo jak się zepsuje będzie to w cenie złomu.

Ile za takiego punciora z automatem w dobrym stanie trzeba dac w Polsce?

Data: 2014-05-28 09:16:50
Autor: Robson
speedgear fiata
W dniu 2014-05-22 18:11, Pszemol pisze:
Robson <robson@w.pl> wrote:
Można podobne auto kupić w Polsce za tyle żetonów?

1800€ i 84000km wskazuje, że skrzynia jest na skraju zużycia. Remont to
drugie tyle. Póki jeździ chcą sprzedać, bo jak się zepsuje będzie to w cenie złomu.

Ile za takiego punciora z automatem w dobrym stanie trzeba dac w Polsce?


HGW. Lepiej kup z uszkodzonÄ… skrzyniÄ… za grosze, zrĂłb remont i miej spokĂłj na 100.000 i gwarancjÄ™ na rok.

R

Data: 2014-05-22 20:48:41
Autor: Tomasz Finke
speedgear fiata
W dniu 2014-05-21 16:20, Pszemol pisze:
Fiat robi niektóre auta z półautomatyczn± skrzyni± o nazwie "speedgear".
Czy kto¶ miał przyjemno¶ć jeĽdzić czym¶ takim?

Ja jeĽdziłem przez dwa dni takim autem z wypożyczalni po Gran Canarii
i niestety nie wspominam tego jako przyjemno¶ci.

Pytam bo na obrazkach w sieci ten lewarek wygl±da jak normalny automat z
pozycjami P (park) R (reverse) N (neutral) D (drive) i L (low gear).
Dodatkowo s± pozycje lewarka dla manualnej zmiany +/-, ale wygl±da mi to,
że w położeniu D jeĽdzi to chyba jak normalny automat, mylę się?

Tak, od strony użytkownika wygl±da to jak zwykły automat, odpala
się na P, potem przerzuca na D i zwalnia hamulec.  Ale auto z t±
skrzyni± i silnikiem 1,2 miało tragiczn± dynamikę, a pod górę
(wyspa jest bardzo górzysta) ledwo było w stanie wyci±gn±ć 70 km/h.
Najgorsze było zachowanie tego automatu, który starał się zrzucić
bieg na niższy przy najlżejszym odjęciu gazu, nawet przy stromym
podjeĽdzie.  To było strasznie denerwuj±ce i w sumie niebezpieczne.
Przykład: dojeżdżam na trójce do ciężarówki, która wspina się pod górę
jeszcze wolniej, lekko zwalniam, żeby ocenić sytuację z przodu i w tym
momencie automat wrzuca mi czwórkę, silnik zaczyna się dławić,
auto zwalnia i ciężarówka mi odjeżdża.  Trzeba ręcznie wymusić
redukcję, znów podjechać do przodu i za chwilę sytuacja się powtarza,
nie byłem w stanie wyczuć tej skrzyni.  Kick-down w tym aucie
w zasadzie nie działał, hamowanie silnikiem na zjazdach było marne,
zwróciłem je z wielk± ulg±.  Może w mie¶cie położonym na równinie
sprawowałoby się lepiej.

T.

Data: 2014-05-22 19:40:45
Autor: Pszemol
speedgear fiata
Tomasz Finke <tom@ict.pwr.wroc.pl> wrote:
W dniu 2014-05-21 16:20, Pszemol pisze:
Fiat robi niektóre auta z półautomatyczną skrzynią o nazwie "speedgear".
Czy ktoś miał przyjemność jeździć czymś takim?

Ja jeździłem przez dwa dni takim autem z wypożyczalni po Gran Canarii
i niestety nie wspominam tego jako przyjemności.

Pytam bo na obrazkach w sieci ten lewarek wyglÄ…da jak normalny automat z
pozycjami P (park) R (reverse) N (neutral) D (drive) i L (low gear).
Dodatkowo sÄ… pozycje lewarka dla manualnej zmiany +/-, ale wyglÄ…da mi to,
że w położeniu D jeździ to chyba jak normalny automat, mylę się?

Tak, od strony użytkownika wygląda to jak zwykły automat, odpala
siÄ™ na P, potem przerzuca na D i zwalnia hamulec.  Ale auto z tÄ…
skrzynią i silnikiem 1,2 miało tragiczną dynamikę, a pod górę
(wyspa jest bardzo górzysta) ledwo było w stanie wyciągnąć 70 km/h.
Najgorsze było zachowanie tego automatu, który starał się zrzucić
bieg na niższy przy najlżejszym odjęciu gazu, nawet przy stromym
podjeĹşdzie.  To byĹ‚o strasznie denerwujÄ…ce i w sumie niebezpieczne.
Przykład: dojeżdżam na trójce do ciężarówki, która wspina się pod górę
jeszcze wolniej, lekko zwalniam, żeby ocenić sytuację z przodu i w tym
momencie automat wrzuca mi czwórkę, silnik zaczyna się dławić,
auto zwalnia i ciężarĂłwka mi odjeĹĽdĹĽa.  Trzeba rÄ™cznie wymusić
redukcję, znów podjechać do przodu i za chwilę sytuacja się powtarza,
nie byĹ‚em w stanie wyczuć tej skrzyni.  Kick-down w tym aucie
w zasadzie nie działał, hamowanie silnikiem na zjazdach było marne,
zwrĂłciĹ‚em je z wielkÄ… ulgÄ….  MoĹĽe w mieĹ›cie poĹ‚oĹĽonym na rĂłwninie
sprawowałoby się lepiej.

Dzięki za tą bardzo wyczerpującą i obrazową refleksję z jazdy fiatowską CVT
po Kanaryjkiej wyspie...
Chyba wyleczyłeś wszystkich z chęci zakupu jakiegoś fiata z CVT.
Mam nadzieję, że problemy z fiaciorem to jedyne niemiłe wspomnienie z
wakacji :-)

A tak baj-de-łejem spytam, czy fiat robił punciory z "normalnym" automatem,
czytaj nie-CVT?

Data: 2014-05-23 02:03:49
Autor: Marcin Kiciński
speedgear fiata
W dniu czwartek, 22 maja 2014 21:40:45 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:

A tak baj-de-łejem spytam, czy fiat robił punciory z "normalnym" automatem,

czytaj nie-CVT?

Nie wiem jak bylo w I generacji, ale Punto II bylo tylko z CVT, a
w Grande Punto mozna dostac skrzynie zrobotyzowana.

Pozdrawiam
MK

Data: 2014-05-23 06:48:53
Autor: Pszemol
speedgear fiata
"Marcin Kiciński" <mmkicinski@gmail.com> wrote in message news:c729085a-141e-4ab4-a56c-71b797a14557googlegroups.com...
W dniu czwartek, 22 maja 2014 21:40:45 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:

A tak baj-de-łejem spytam, czy fiat robił punciory z "normalnym" automatem,

czytaj nie-CVT?

Nie wiem jak bylo w I generacji, ale Punto II bylo tylko z CVT,
a w Grande Punto mozna dostac skrzynie zrobotyzowana.

A co to takiego ta skrzynia zrobotyzowana? :-))
Siedzi w ¶rodku iRobot i wachluje biegami? :-))

Data: 2014-05-23 13:54:26
Autor: Grejon
speedgear fiata
W dniu 2014-05-23 13:48, Pszemol pisze:

A co to takiego ta skrzynia zrobotyzowana? :-))
Siedzi w ¶rodku iRobot i wachluje biegami? :-))

Mniej więcej...

--
Grzegorz Jońca
Green Trafic 140 dCi
Mazda 6 2.0 "parafinka" kombi

Data: 2014-05-23 15:07:00
Autor: yabba
speedgear fiata
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomo¶ci news:llncid$knk$1dont-email.me...
"Marcin Kiciński" <mmkicinski@gmail.com> wrote in message news:c729085a-141e-4ab4-a56c-71b797a14557googlegroups.com...
W dniu czwartek, 22 maja 2014 21:40:45 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:

A tak baj-de-łejem spytam, czy fiat robił punciory z "normalnym" automatem,

czytaj nie-CVT?

Nie wiem jak bylo w I generacji, ale Punto II bylo tylko z CVT,
a w Grande Punto mozna dostac skrzynie zrobotyzowana.

A co to takiego ta skrzynia zrobotyzowana? :-))
Siedzi w ¶rodku iRobot i wachluje biegami? :-))

Skrzynia prawie jak manualna, w której silniczki sterowane przez komputer zmieniaj± biegi i operuj± sprzęgłem.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2014-05-23 13:30:20
Autor: Pszemol
speedgear fiata
"yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote:
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości
news:llncid$knk$1dont-email.me...
"Marcin Kiciński" <mmkicinski@gmail.com> wrote in message >
news:c729085a-141e-4ab4-a56c-71b797a14557googlegroups.com...
W dniu czwartek, 22 maja 2014 21:40:45 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:

A tak baj-de-łejem spytam, czy fiat robił punciory z "normalnym" >>> automatem,

czytaj nie-CVT?

Nie wiem jak bylo w I generacji, ale Punto II bylo tylko z CVT,
a w Grande Punto mozna dostac skrzynie zrobotyzowana.

A co to takiego ta skrzynia zrobotyzowana? :-))
Siedzi w środku iRobot i wachluje biegami? :-))

Skrzynia prawie jak manualna, w ktĂłrej silniczki sterowane przez komputer
zmieniają biegi i operują sprzęgłem.


O kurde, to sie musi dopiero psuc! A komputer decuduje również o tym kiedy te biegi zmienić, jak w automacie,
czy to jest już w rękach kierowcy?

Data: 2014-05-23 15:47:46
Autor: Grejon
speedgear fiata
W dniu 2014-05-23 15:30, Pszemol pisze:

A komputer decuduje również o tym kiedy te biegi zmienić, jak w automacie,
czy to jest już w rękach kierowcy?

Jak kto chce.

--
Grzegorz Jońca
Green Trafic 140 dCi
Mazda 6 2.0 "parafinka" kombi

Data: 2014-05-23 13:10:12
Autor: Kamil 'Model'
speedgear fiata
W dniu 2014-05-22 20:48, Tomasz Finke pisze:
W dniu 2014-05-21 16:20, Pszemol pisze:
Fiat robi niektóre auta z półautomatyczn± skrzyni± o nazwie "speedgear".
Czy kto¶ miał przyjemno¶ć jeĽdzić czym¶ takim?

Ja jeĽdziłem przez dwa dni takim autem z wypożyczalni po Gran Canarii
i niestety nie wspominam tego jako przyjemno¶ci.

Pytam bo na obrazkach w sieci ten lewarek wygl±da jak normalny automat z
pozycjami P (park) R (reverse) N (neutral) D (drive) i L (low gear).
Dodatkowo s± pozycje lewarka dla manualnej zmiany +/-, ale wygl±da mi to,
że w położeniu D jeĽdzi to chyba jak normalny automat, mylę się?

Tak, od strony użytkownika wygl±da to jak zwykły automat, odpala
się na P, potem przerzuca na D i zwalnia hamulec.  Ale auto z t±
skrzyni± i silnikiem 1,2 miało tragiczn± dynamikę, a pod górę
(wyspa jest bardzo górzysta) ledwo było w stanie wyci±gn±ć 70 km/h.
Najgorsze było zachowanie tego automatu, który starał się zrzucić
bieg na niższy przy najlżejszym odjęciu gazu, nawet przy stromym
podjeĽdzie.  To było strasznie denerwuj±ce i w sumie niebezpieczne.
Przykład: dojeżdżam na trójce do ciężarówki, która wspina się pod górę
jeszcze wolniej, lekko zwalniam, żeby ocenić sytuację z przodu i w tym
momencie automat wrzuca mi czwórkę, silnik zaczyna się dławić,
auto zwalnia i ciężarówka mi odjeżdża.  Trzeba ręcznie wymusić
redukcję, znów podjechać do przodu i za chwilę sytuacja się powtarza,
nie byłem w stanie wyczuć tej skrzyni.  Kick-down w tym aucie
w zasadzie nie działał, hamowanie silnikiem na zjazdach było marne,
zwróciłem je z wielk± ulg±.  Może w mie¶cie położonym na równinie
sprawowałoby się lepiej.

T.


Ja na szczę¶cie wynaj±łem tam Corsę 1.2 z manualem. Tym nawet dało się sensownie jechać, choć na nie których podjazdach redukcja do 2 biegu, pełen but i było ciężko podjechać...

speedgear fiata

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona