|
Data: 2014-05-22 20:48:41 |
Autor: Tomasz Finke |
speedgear fiata |
W dniu 2014-05-21 16:20, Pszemol pisze:
Fiat robi niektóre auta z półautomatyczn± skrzyni± o nazwie "speedgear".
Czy kto¶ miał przyjemno¶ć jeĽdzić czym¶ takim?
Ja jeĽdziłem przez dwa dni takim autem z wypożyczalni po Gran Canarii
i niestety nie wspominam tego jako przyjemno¶ci.
Pytam bo na obrazkach w sieci ten lewarek wygl±da jak normalny automat z
pozycjami P (park) R (reverse) N (neutral) D (drive) i L (low gear).
Dodatkowo s± pozycje lewarka dla manualnej zmiany +/-, ale wygl±da mi to,
że w położeniu D jeĽdzi to chyba jak normalny automat, mylę się?
Tak, od strony użytkownika wygl±da to jak zwykły automat, odpala
się na P, potem przerzuca na D i zwalnia hamulec. Ale auto z t±
skrzyni± i silnikiem 1,2 miało tragiczn± dynamikę, a pod górę
(wyspa jest bardzo górzysta) ledwo było w stanie wyci±gn±ć 70 km/h.
Najgorsze było zachowanie tego automatu, który starał się zrzucić
bieg na niższy przy najlżejszym odjęciu gazu, nawet przy stromym
podjeĽdzie. To było strasznie denerwuj±ce i w sumie niebezpieczne.
Przykład: dojeżdżam na trójce do ciężarówki, która wspina się pod górę
jeszcze wolniej, lekko zwalniam, żeby ocenić sytuację z przodu i w tym
momencie automat wrzuca mi czwórkę, silnik zaczyna się dławić,
auto zwalnia i ciężarówka mi odjeżdża. Trzeba ręcznie wymusić
redukcję, znów podjechać do przodu i za chwilę sytuacja się powtarza,
nie byłem w stanie wyczuć tej skrzyni. Kick-down w tym aucie
w zasadzie nie działał, hamowanie silnikiem na zjazdach było marne,
zwróciłem je z wielk± ulg±. Może w mie¶cie położonym na równinie
sprawowałoby się lepiej.
T.
|
|
|
Data: 2014-05-22 19:40:45 |
Autor: Pszemol |
speedgear fiata |
Tomasz Finke <tom@ict.pwr.wroc.pl> wrote:
W dniu 2014-05-21 16:20, Pszemol pisze:
Fiat robi niektóre auta z półautomatyczną skrzynią o nazwie "speedgear".
Czy ktoś miał przyjemność jeździć czymś takim?
Ja jeździłem przez dwa dni takim autem z wypożyczalni po Gran Canarii
i niestety nie wspominam tego jako przyjemności.
Pytam bo na obrazkach w sieci ten lewarek wyglÄ…da jak normalny automat z
pozycjami P (park) R (reverse) N (neutral) D (drive) i L (low gear).
Dodatkowo sÄ… pozycje lewarka dla manualnej zmiany +/-, ale wyglÄ…da mi to,
że w położeniu D jeździ to chyba jak normalny automat, mylę się?
Tak, od strony użytkownika wygląda to jak zwykły automat, odpala
siÄ™ na P, potem przerzuca na D i zwalnia hamulec. Ale auto z tÄ…
skrzynią i silnikiem 1,2 miało tragiczną dynamikę, a pod górę
(wyspa jest bardzo górzysta) ledwo było w stanie wyciągnąć 70 km/h.
Najgorsze było zachowanie tego automatu, który starał się zrzucić
bieg na niższy przy najlżejszym odjęciu gazu, nawet przy stromym
podjeździe. To było strasznie denerwujące i w sumie niebezpieczne.
Przykład: dojeżdżam na trójce do ciężarówki, która wspina się pod górę
jeszcze wolniej, lekko zwalniam, żeby ocenić sytuację z przodu i w tym
momencie automat wrzuca mi czwórkę, silnik zaczyna się dławić,
auto zwalnia i ciężarówka mi odjeżdża. Trzeba ręcznie wymusić
redukcję, znów podjechać do przodu i za chwilę sytuacja się powtarza,
nie byłem w stanie wyczuć tej skrzyni. Kick-down w tym aucie
w zasadzie nie działał, hamowanie silnikiem na zjazdach było marne,
zwróciłem je z wielką ulgą. Może w mieście położonym na równinie
sprawowałoby się lepiej.
Dzięki za tą bardzo wyczerpującą i obrazową refleksję z jazdy fiatowską CVT
po Kanaryjkiej wyspie...
Chyba wyleczyłeś wszystkich z chęci zakupu jakiegoś fiata z CVT.
Mam nadzieję, że problemy z fiaciorem to jedyne niemiłe wspomnienie z
wakacji :-)
A tak baj-de-łejem spytam, czy fiat robił punciory z "normalnym" automatem,
czytaj nie-CVT?
|
|
|
Data: 2014-05-23 02:03:49 |
Autor: Marcin Kiciński |
speedgear fiata |
W dniu czwartek, 22 maja 2014 21:40:45 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
A tak baj-de-łejem spytam, czy fiat robił punciory z "normalnym" automatem,
czytaj nie-CVT?
Nie wiem jak bylo w I generacji, ale Punto II bylo tylko z CVT, a
w Grande Punto mozna dostac skrzynie zrobotyzowana.
Pozdrawiam
MK
|
|
|
Data: 2014-05-23 06:48:53 |
Autor: Pszemol |
speedgear fiata |
"Marcin Kiciński" <mmkicinski@gmail.com> wrote in message news:c729085a-141e-4ab4-a56c-71b797a14557googlegroups.com...
W dniu czwartek, 22 maja 2014 21:40:45 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
A tak baj-de-łejem spytam, czy fiat robił punciory z "normalnym" automatem,
czytaj nie-CVT?
Nie wiem jak bylo w I generacji, ale Punto II bylo tylko z CVT,
a w Grande Punto mozna dostac skrzynie zrobotyzowana.
A co to takiego ta skrzynia zrobotyzowana? :-))
Siedzi w ¶rodku iRobot i wachluje biegami? :-))
|
|
|
Data: 2014-05-23 13:54:26 |
Autor: Grejon |
speedgear fiata |
W dniu 2014-05-23 13:48, Pszemol pisze:
A co to takiego ta skrzynia zrobotyzowana? :-))
Siedzi w ¶rodku iRobot i wachluje biegami? :-))
Mniej więcej...
--
Grzegorz Jońca
Green Trafic 140 dCi
Mazda 6 2.0 "parafinka" kombi
|
|
|
Data: 2014-05-23 15:07:00 |
Autor: yabba |
speedgear fiata |
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomo¶ci news:llncid$knk$1dont-email.me...
"Marcin Kiciński" <mmkicinski@gmail.com> wrote in message news:c729085a-141e-4ab4-a56c-71b797a14557googlegroups.com...
W dniu czwartek, 22 maja 2014 21:40:45 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
A tak baj-de-łejem spytam, czy fiat robił punciory z "normalnym" automatem,
czytaj nie-CVT?
Nie wiem jak bylo w I generacji, ale Punto II bylo tylko z CVT,
a w Grande Punto mozna dostac skrzynie zrobotyzowana.
A co to takiego ta skrzynia zrobotyzowana? :-))
Siedzi w ¶rodku iRobot i wachluje biegami? :-))
Skrzynia prawie jak manualna, w której silniczki sterowane przez komputer zmieniaj± biegi i operuj± sprzęgłem.
--
Pozdrawiam,
yabba
|
|
Data: 2014-05-23 13:30:20 |
Autor: Pszemol |
speedgear fiata |
"yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote:
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości
news:llncid$knk$1dont-email.me...
"Marcin Kiciński" <mmkicinski@gmail.com> wrote in message >
news:c729085a-141e-4ab4-a56c-71b797a14557googlegroups.com...
W dniu czwartek, 22 maja 2014 21:40:45 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
A tak baj-de-łejem spytam, czy fiat robił punciory z "normalnym" >>> automatem,
czytaj nie-CVT?
Nie wiem jak bylo w I generacji, ale Punto II bylo tylko z CVT,
a w Grande Punto mozna dostac skrzynie zrobotyzowana.
A co to takiego ta skrzynia zrobotyzowana? :-))
Siedzi w środku iRobot i wachluje biegami? :-))
Skrzynia prawie jak manualna, w ktĂłrej silniczki sterowane przez komputer
zmieniają biegi i operują sprzęgłem.
O kurde, to sie musi dopiero psuc! A komputer decuduje również o tym kiedy te biegi zmienić, jak w automacie,
czy to jest już w rękach kierowcy?
|
|
|
Data: 2014-05-23 15:47:46 |
Autor: Grejon |
speedgear fiata |
W dniu 2014-05-23 15:30, Pszemol pisze:
A komputer decuduje również o tym kiedy te biegi zmienić, jak w automacie,
czy to jest już w rękach kierowcy?
Jak kto chce.
--
Grzegorz Jońca
Green Trafic 140 dCi
Mazda 6 2.0 "parafinka" kombi
|
|
|
Data: 2014-05-23 13:10:12 |
Autor: Kamil 'Model' |
speedgear fiata |
W dniu 2014-05-22 20:48, Tomasz Finke pisze:
W dniu 2014-05-21 16:20, Pszemol pisze:
Fiat robi niektóre auta z półautomatyczn± skrzyni± o nazwie "speedgear".
Czy kto¶ miał przyjemno¶ć jeĽdzić czym¶ takim?
Ja jeĽdziłem przez dwa dni takim autem z wypożyczalni po Gran Canarii
i niestety nie wspominam tego jako przyjemno¶ci.
Pytam bo na obrazkach w sieci ten lewarek wygl±da jak normalny automat z
pozycjami P (park) R (reverse) N (neutral) D (drive) i L (low gear).
Dodatkowo s± pozycje lewarka dla manualnej zmiany +/-, ale wygl±da mi to,
że w położeniu D jeĽdzi to chyba jak normalny automat, mylę się?
Tak, od strony użytkownika wygl±da to jak zwykły automat, odpala
się na P, potem przerzuca na D i zwalnia hamulec. Ale auto z t±
skrzyni± i silnikiem 1,2 miało tragiczn± dynamikę, a pod górę
(wyspa jest bardzo górzysta) ledwo było w stanie wyci±gn±ć 70 km/h.
Najgorsze było zachowanie tego automatu, który starał się zrzucić
bieg na niższy przy najlżejszym odjęciu gazu, nawet przy stromym
podjeĽdzie. To było strasznie denerwuj±ce i w sumie niebezpieczne.
Przykład: dojeżdżam na trójce do ciężarówki, która wspina się pod górę
jeszcze wolniej, lekko zwalniam, żeby ocenić sytuację z przodu i w tym
momencie automat wrzuca mi czwórkę, silnik zaczyna się dławić,
auto zwalnia i ciężarówka mi odjeżdża. Trzeba ręcznie wymusić
redukcję, znów podjechać do przodu i za chwilę sytuacja się powtarza,
nie byłem w stanie wyczuć tej skrzyni. Kick-down w tym aucie
w zasadzie nie działał, hamowanie silnikiem na zjazdach było marne,
zwróciłem je z wielk± ulg±. Może w mie¶cie położonym na równinie
sprawowałoby się lepiej.
T.
Ja na szczę¶cie wynaj±łem tam Corsę 1.2 z manualem. Tym nawet dało się sensownie jechać, choć na nie których podjazdach redukcja do 2 biegu, pełen but i było ciężko podjechać...
|