¶piwór na zimę

1 Data: Sierpień 23 2009 10:02:57
Autor:
¶piwór na zimę
Witam.

Jako że lampa gazowa poleciała w niebyt :) (tj. dostanie j± ojciec do
przyczepy) i że trzeba się mentalnie przygotowac do zimowej wyprawy w góry

potrzebny jest ¶piówr na warunki zimowe o komforcie cieplnym -10 C

Jak mocno spada temperatura w nocy w górach (Izery, Sudety) zim± ? chodzi o
przeciętn± a nie maksymalne, bo jak będ± wielkie mrozy to muszę domu pilnowac
a wakacjować.

Puchowe na razie odpadaja, potrzebuję syntetyka, albo inaczej tani spiwór. jak
takie zimowanie przeżyje i mnie bardziej wciagnie, to pewnie zainwestuje w
jakis porz±dniejszy spiwór, aby niemal w każdych górach i warunkach mozna było
nocować.

Mam Cavery Camp (jak hannah), z tolerancj± -5-5 C, ale jak na moje to jest 0-
10.

Czy jesli kupię podobny ¶piwór i włoże jeden w drugi, to osi±gnę komfort na -
10 ?
 bo teoretycznie ociepliny bedzie tyle samo lub więcej niz w takich zimowych -
tyle że gabarytami i mas± całkowit± będ± cieższe.

--

2 Data: Sierpień 23 2009 12:25:32
Autor: Sławomir Szyszło
Re: ¶piwór na zimę
Dnia Sun, 23 Aug 2009 10:02:57 +0200, nuroslaw@poczta.fm wklepał(-a):

[...]

http://www.chatkagorzystow.sudety.it/pisali/pisalinational.htm

Zeszłej zimy to -20 było w okolicach Poznania, a ty chcesz ze ¶piworkiem do -10
spać w górach?

Przecież nie wiesz czy z nocy na noc temperatura nie spadnie jeszcze o 10
stopni, a z takim ¶piworem praktycznie nie masz "zapasu mocy". Tym bardziej
je¶li chodzi o Góry Izerskie.
--
Sławomir Szyszło
Nadprzewodnik sudecki klasy 20 kV

3 Data: Sierpień 23 2009 13:49:41
> [...]

stopni, a z takim ¶piworem praktycznie nie masz "zapasu mocy". Tym bardziej
w zeszłym roku temp. w Okolicy Jakuszyc była w okolicy zera. Przecież to
oczywiste, że jak będę duże mrozy to się nie wybiorę z tym sprzętem. toteż
prosze o radę co do dobrego ¶piwora gdzie ta temp. komfortu ( a nie ekstremum)
ma zapewnion±. np. Husky Annapurna - obecnie nie dostępny, producent podaje
swoje 19, ale do¶wiadczenia wskazuj± że jest on raczej -10 pewniakiem.
totez szukam ¶piwora który zapewni komfort przy -10 a nie ma deklarowane że to
jego granica komfortu.

A co do ł±czenia dwóch ¶piworów słabszych ? spiwór w ¶piworze ? Sprawdzi się?
ma kto¶ jakie¶ do¶wiadczenia z czyms takim ?

--

4 Data: Sierpień 23 2009 16:15:42
Autor: Marcin Kamiński
Re: ¶piwór na zimę
nuroslaw@poczta.fm pisze:

[...]

moze treksport ?

pozdrawiam serdecznie.
--
(_a/\/\e|_        |  .-.  | Nawet ¶winka
cml....dokuro.org | (o o) | potrafi wej¶ć na drzewo

5 Data: Sierpień 23 2009 15:36:54
Autor: Krzysztof Halasa
Re: ¶piwór na zimę
nuroslaw@poczta.fm writes:

A co do ł±czenia dwóch ¶piworów słabszych ? spiwór w ¶piworze ? Sprawdzi się?
ma kto¶ jakie¶ do¶wiadczenia z czyms takim ?

Ludzie tak robili. Moze byc problem z wymiarami. Lzejsze to to raczej
nie bedzie, ale tansze - bardzo mozliwe.
--
Krzysztof Halasa

6 Data: Sierpień 23 2009 18:45:28
Autor: Zbynek Ltd.
Re: ¶piwór na zimę
Witam

nuroslaw@poczta.fm napisał(a) :
A co do ł±czenia dwóch ¶piworów słabszych ? spiwór w ¶piworze ? Sprawdzi się?
ma kto¶ jakie¶ do¶wiadczenia z czyms takim ?

¦piwór w ¶piworze. Rozwi±zanie kompromisowe, ale możliwe i sensowne
pod pewnymi warunkami. Zapraszam tu:
http://ngt.pl/forum/wklad-do-spiwora,2427,1.html

   Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

7 Data: Sierpień 23 2009 21:48:06
Autor: Doczu
Re: ¶piwór na zimę
nuroslaw@poczta.fm pisze:

w zeszłym roku temp. w Okolicy Jakuszyc była w okolicy zera. Przecież to oczywiste, że jak będę duże mrozy to się nie wybiorę z tym sprzętem.

no ale dopuszczasz mozliwo¶ć, że temp. nagle moze spa¶ć o kilka/kilkana¶cie stopni ?

toteż
prosze o radę co do dobrego ¶piwora gdzie ta temp. komfortu ( a nie ekstremum) ma zapewnion±.

To już nie rozumiem. Wcze¶niej szukałes rozwi±zania taniego , a teraz szukasz dobrego.
Jesli dobre to w zasadzie tylko puch. Jesli tanie, to rozwiazanie które sam zaproponowałe¶ (¶piwór w ¶piworze) powinno się jako tako sprawdzić.

8 Data: Sierpień 23 2009 22:53:50
Autor: Krzysztof Halasa
Re: ¶piwór na zimę
Doczu <doczu@gazeta.pl> writes:

Jesli dobre to w zasadzie tylko puch.

No nie, tak w ogole to ludzie (np. z tzw. "Zachodu") uzywaja syntetykow
i mysle ze raczej nie marzna bardziej niz "my".

Tyle ze to nie sa tanie syntetyki niestety. I moga byc troche ciezsze od
puchu.

Osobiscie mam syntetyk (dwa takie same wlasciwie, pomijajac L/R), ktory
ma komfort rzedu -10 st.C. Made in China, kupiony prawie 10 lat temu
w Polsce w supermarkecie za < 100 zl. Testowany w temperaturach niewiele
ponizej zera, zapas byl ewidentny. Ale: spiwor wazy > 2 kg, i na zimowe
gorskie warunki to on jest za slaby.
--
Krzysztof Halasa

9 Data: Sierpień 24 2009 08:41:34
Re: ¶piwór na zimę
nuroslaw@poczta.fm pisze:

> [...]
> oczywiste, że jak będę duże mrozy to się nie wybiorę z tym sprzętem.

no ale dopuszczasz mozliwo¶ć, że temp. nagle moze spa¶ć o

oczywi¶cie

> [...]
ekstremum)
> ma zapewnion±.

To już nie rozumiem. Wcze¶niej szukałes rozwi±zania taniego , a teraz

bo zdaje sobie sprawę, że nie każdy tani to badziew i nie każdy drogi to
jedyne rozwi±zanie. Jesli nie znadję rozwi±zania, to cóż będzie trzeba
wyprawować po schroniskach a nie ze spaniem w terenie.
Ewentualnie, je¶li rozwi±zanie to już nie zda egzaminu podczas wyprawy, to
zakończę j± wcze¶niej niż pierwotnie planowałem lub przejdę w tryb
schroniskowy.

Jesli dobre to w zasadzie tylko puch. Jesli tanie, to rozwiazanie które
sam zaproponowałe¶ (¶piwór w ¶piworze) powinno się jako tako sprawdzić.
ok.

pozdr. O.Nuroslaw

P.S. dzięki wszystkim za uwagi, postaram się co¶ ciekawego wybrać.

--

10 Data: Sierpień 24 2009 11:31:43
Autor: Wojciech Wierba
Re: ¶piwór na zimę
nuroslaw@poczta.fm pisze:

P.S. dzięki wszystkim za uwagi, postaram się co¶ ciekawego wybrać.
Po pierwsze primo: w jakiej okolicy mieszkasz?
Pytanie może wydać się dziwne, domyslam się, że raczej okolice Wrocławia,
co mnie troche zniechęca (ew. wizyta na poczcie).
W końcu w szafie magazynowej wisi kilkana¶cie ¶piworów puchowych
i pewnie jaki¶ tani (~150 zł) używany (ale w b.dobrym stanie) z komfortem
do -10C by się znalazł. Reflektujesz?
Aby uprzedzic pytania: po co mi kilkana¶cie ¶piworów, odpowiadam.
Dla mnie 3 (wyprawowy, na zimowe bacowania, wiosna-jesień), podobnie dla kobiety,
co daje już 6 sztuk. Reszta gromadzona w celu wypożyczenia osobom niepełnosprawnym,
dla których czasem organizuje biwaki zimowe.
Ale zawsze moge poratowac kogos w potrzebie.

Pozdrawiam
Wojtek

11 Data: Wrzesień 03 2009 09:42:53
Autor: DeGie
Re: ¶piwór na zimę
Użytkownik <nuroslaw@poczta.fm> napisał
[...]

Za tzw. tryb schroniskowy zapłacisz tyle, że lepiej (taniej) będzie jednak
kupic dobry ¶piwór, zostanie na za¶ ;)

HanS //DeGie//
KCH   z o n e

12 Data: Sierpień 24 2009 10:20:42
Autor: Tomasz Sójka
Re: ¶piwór na zimę
Dnia Sun, 23 Aug 2009 13:49:41 +0200, nuroslaw@poczta.fm napisał(a):

A co do ł±czenia dwóch ¶piworów słabszych ? spiwór w ¶piworze ? Sprawdzi się?
ma kto¶ jakie¶ do¶wiadczenia z czyms takim ?

Witam!
Za dawnych czasów na Niemcowej spało się na tzw. mikroklimacie - taka
polanka pod lasem :) Brało się dwa zwykłe stylonowe ¶piwory jeden w drugi i
było OK. W wyj±tkowych wypadkach jak był duży mróz - trzy. Ale noszenia
tego na garbie sobie nie wyobrażam...
Pozdrawiam Tomek

13 Data: Sierpień 24 2009 13:04:20
> [...]

było OK. W wyj±tkowych wypadkach jak był duży mróz - trzy. Ale noszenia

w tym roku, w marcu wędrowalem trochę, ale to było już ciepło, na dole ¶nieg
już powoli znikał, na górze pojawiały się krople na drzewach jak tylko słońce
przyswieciło. Cały bagaż miałem na sankach.

--

14 Data: Sierpień 24 2009 13:28:25
Autor: Tomasz Sójka
Re: ¶piwór na zimę
Dnia Mon, 24 Aug 2009 13:04:20 +0200, nuroslaw@poczta.fm napisał(a):

[...]

BTW - na takich giełdach gdzie handluje się używanymi "¶mieciami" (choć
często wcale to ¶mieci nie s±) - np. u mnie w Lubinie :) często ¶piworki
można dostać. Czasem praktycznie w idealnym stanie - Osoba Kompetentna ;)
na pytanie czy prać odpowiada że nie trzeba :)) Cena - zazwyczaj 10-20zł...
Kiedy¶ dostałem b. fajnego Ajungilaka w Perteksie, ostatnio jak±¶ puchow±
kilówkę - w zasadzie badziew bo przeszywany na wylot, ale chatkowo będzie w
sam raz. Jak nie chcesz dużo wydać a i ci±gasz sanki (pulki?) to takie
zakupy powinny być OK.
Ale i tak co puch, to puch :)
Pozdrawiam Tomek

15 Data: Sierpień 24 2009 15:39:40
Re: ¶piwór na zimę

BTW - na takich giełdach gdzie handluje się używanymi "¶mieciami" (choć
często wcale to ¶mieci nie s±) - np. u mnie w Lubinie :) często ¶piworki
można dostać.

eh, a Poznań ? bo inaczej podróż do Lubina czy Wrocławia (czy ewentualnie
opłacić koszty przesyłki tam i nazad) zabior± mi cał± oszczędno¶ć na kupnie
¶pwiorka, jesli się nie spodoba stan czy co¶ innego :(

pozdr. o.Nuroslaw

--

16 Data: Sierpień 24 2009 16:14:45
Autor: Tomasz Sójka
Re: ¶piwór na zimę
Dnia Mon, 24 Aug 2009 15:39:40 +0200, nuroslaw@poczta.fm napisał(a):

[...]

Nie macie w Poznaniu czego¶ takiego? :)
Ano, ma to jaki¶ sens je¶li tak± instytucję ma się pod bokiem. Jako że
jednorazowy wypad może nic nie dać - tak to już bywa z "okazjami". W
przeciwnym razie sugerowałbym odezwać się do Wojtka - mam wrażenie że za
sporo niższ± cenę od nowego b. ciepłego syntetyka (raczej na pewno ponad
200, a nawet 300) dostaniesz dobry puch... Ręczę ci że tak wydanej półtorej
stówki nigdy nie będziesz żałował.
Pozdrawiam Tomek

17 Data: Sierpień 23 2009 18:34:22
Autor: Zbynek Ltd.
Re: ¶piwór na zimę
Sławomir Szyszło napisał(a) :
Przecież nie wiesz czy z nocy na noc temperatura nie spadnie jeszcze o 10
stopni, a z takim ¶piworem praktycznie nie masz "zapasu mocy". Tym bardziej
je¶li chodzi o Góry Izerskie.

Z nocy na noc? Chyba żarty. Z godziny na godzinę. O 20 stopni. Z -7
do -27. Ustrzyki Górne (żeby nie było, że nie w górach ;-) ) Około
godz. 21, bodajże 28 lutego 2006. Byłem, widziałem.

   Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

18 Data: Sierpień 23 2009 21:08:55
Autor: Sławomir Szyszło
Re: ¶piwór na zimę
Dnia Sun, 23 Aug 2009 18:34:22 +0200, "Zbynek Ltd."
<sp2scf.spamstoper@poczta.onet.pl> wklepał(-a):

Z nocy na noc? Chyba żarty. Z godziny na godzinę. O 20 stopni. Z -7
do -27. Ustrzyki Górne (żeby nie było, że nie w górach ;-) ) Około
godz. 21, bodajże 28 lutego 2006. Byłem, widziałem.

Wystarczy, żeby jaki¶ front przeszedł. Jakie¶ 2 tyg. temu u mnie było co¶
takiego - najpierw 30 stopni, powiało, zachmurzyło się i już było 20.
--
Sławomir Szyszło
Nadprzewodnik sudecki klasy 20 kV
FAQ pl.rec.gory http://www.faq.e-gory.pl/

19 Data: Sierpień 24 2009 08:24:31
Autor: bans
Re: ¶piwór na zimę
nuroslaw@poczta.fm pisze:

potrzebny jest ¶piówr na warunki zimowe o komforcie cieplnym -10 C
[ciach]
Izery,...

Izera jest tylko jedna. I lepiej, żeby miała 0 stopni (mniej mieć nie może...), bo w wodzie to żaden ¶piwór nie zapewni komfortu cieplnego...

--
bans

20 Data: Sierpień 31 2009 10:51:43
Autor: Basia Z.
Re: ¶piwór na zimę

[...]

¦piwór puchowy przy dobrych układach (wyprzedaże, okazje) można kupić już za ok
400 zł.
Dobry syntetyk z optimum do -10 stopni (mam taki) kosztuje okazyjnie w okolicach
200-300 zł, ale jest około 2 razy większy i cięższy.

Osobi¶cie kupiłam taki syntetyk za 200 zł (cena nominalna wynosiła 400 zł) na
wyprzedaży z okazji "biwaku zimowego".
Spałam w nim na ¶niegu w temperaturze do ok. -5 przy czym było to w namiocie
więc o parę stopni cieplej.
Było ciepło i komfortowo ale na co dzień nie chce mi się tego ¶piwora nosić po
górach, bo jest ogromny i ciężki.
Zdecydowanie wolę puch.

¦piwór syntetyczny obecnie służy w domu zim± zamiast kołdry.
Moim zdaniem nie opłaca się inwestować na zimę w syntetyk, jaki by nie był
reklamowany.

Pozdrowienia

Basia

¶piwór na zimę