¶piwór na zimę

Data: 2009-08-23 10:02:57
Autor: nuroslaw
¶piwór na zimę
Witam.

Jako że lampa gazowa poleciała w niebyt :) (tj. dostanie j± ojciec do przyczepy) i że trzeba się mentalnie przygotowac do zimowej wyprawy w góry

potrzebny jest ¶piówr na warunki zimowe o komforcie cieplnym -10 C

Jak mocno spada temperatura w nocy w górach (Izery, Sudety) zim± ? chodzi o przeciętn± a nie maksymalne, bo jak będ± wielkie mrozy to muszę domu pilnowac a wakacjować.

Puchowe na razie odpadaja, potrzebuję syntetyka, albo inaczej tani spiwór. jak takie zimowanie przeżyje i mnie bardziej wciagnie, to pewnie zainwestuje w jakis porz±dniejszy spiwór, aby niemal w każdych górach i warunkach mozna było nocować.

Mam Cavery Camp (jak hannah), z tolerancj± -5-5 C, ale jak na moje to jest 0-
10.

Czy jesli kupię podobny ¶piwór i włoże jeden w drugi, to osi±gnę komfort na -
10 ?
 bo teoretycznie ociepliny bedzie tyle samo lub więcej niz w takich zimowych - tyle że gabarytami i mas± całkowit± będ± cieższe. --

Data: 2009-08-23 12:25:32
Autor: Sławomir Szyszło
¶piwór na zimę
Dnia Sun, 23 Aug 2009 10:02:57 +0200, nuroslaw@poczta.fm wklepał(-a):

[...]

http://www.chatkagorzystow.sudety.it/pisali/pisalinational.htm

Zeszłej zimy to -20 było w okolicach Poznania, a ty chcesz ze ¶piworkiem do -10
spać w górach?

Przecież nie wiesz czy z nocy na noc temperatura nie spadnie jeszcze o 10
stopni, a z takim ¶piworem praktycznie nie masz "zapasu mocy". Tym bardziej
je¶li chodzi o Góry Izerskie.
--
Sławomir Szyszło
Nadprzewodnik sudecki klasy 20 kV

Data: 2009-08-23 13:49:41
Autor: nuroslaw
¶piwór na zimę
> [...]

stopni, a z takim ¶piworem praktycznie nie masz "zapasu mocy". Tym bardziej
w zeszłym roku temp. w Okolicy Jakuszyc była w okolicy zera. Przecież to oczywiste, że jak będę duże mrozy to się nie wybiorę z tym sprzętem. toteż prosze o radę co do dobrego ¶piwora gdzie ta temp. komfortu ( a nie ekstremum) ma zapewnion±. np. Husky Annapurna - obecnie nie dostępny, producent podaje swoje 19, ale do¶wiadczenia wskazuj± że jest on raczej -10 pewniakiem. totez szukam ¶piwora który zapewni komfort przy -10 a nie ma deklarowane że to jego granica komfortu.

A co do ł±czenia dwóch ¶piworów słabszych ? spiwór w ¶piworze ? Sprawdzi się? ma kto¶ jakie¶ do¶wiadczenia z czyms takim ?

Data: 2009-08-23 15:36:54
Autor: Krzysztof Halasa
¶piwór na zimę
nuroslaw@poczta.fm writes:

A co do ł±czenia dwóch ¶piworów słabszych ? spiwór w ¶piworze ? Sprawdzi się? ma kto¶ jakie¶ do¶wiadczenia z czyms takim ?

Ludzie tak robili. Moze byc problem z wymiarami. Lzejsze to to raczej
nie bedzie, ale tansze - bardzo mozliwe.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-08-23 16:15:42
Autor: Marcin Kamiński
¶piwór na zimę
nuroslaw@poczta.fm pisze:

[...]

moze treksport ?

pozdrawiam serdecznie.
--
(_a/\/\e|_        |  .-.  | Nawet ¶winka
cml....dokuro.org | (o o) | potrafi wej¶ć na drzewo

Data: 2009-08-23 18:45:28
Autor: Zbynek Ltd.
¶piwór na zimę
Witam

nuroslaw@poczta.fm napisał(a) :
A co do ł±czenia dwóch ¶piworów słabszych ? spiwór w ¶piworze ? Sprawdzi się? ma kto¶ jakie¶ do¶wiadczenia z czyms takim ?

¦piwór w ¶piworze. Rozwi±zanie kompromisowe, ale możliwe i sensowne
pod pewnymi warunkami. Zapraszam tu:
http://ngt.pl/forum/wklad-do-spiwora,2427,1.html

   Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2009-08-23 21:48:06
Autor: Doczu
¶piwór na zimę
nuroslaw@poczta.fm pisze:

w zeszłym roku temp. w Okolicy Jakuszyc była w okolicy zera. Przecież to oczywiste, że jak będę duże mrozy to się nie wybiorę z tym sprzętem.

no ale dopuszczasz mozliwo¶ć, że temp. nagle moze spa¶ć o kilka/kilkana¶cie stopni ?

toteż
prosze o radę co do dobrego ¶piwora gdzie ta temp. komfortu ( a nie ekstremum) ma zapewnion±.

To już nie rozumiem. Wcze¶niej szukałes rozwi±zania taniego , a teraz szukasz dobrego.
Jesli dobre to w zasadzie tylko puch. Jesli tanie, to rozwiazanie które sam zaproponowałe¶ (¶piwór w ¶piworze) powinno się jako tako sprawdzić.

Data: 2009-08-23 22:53:50
Autor: Krzysztof Halasa
¶piwór na zimę
Doczu <doczu@gazeta.pl> writes:

Jesli dobre to w zasadzie tylko puch.

No nie, tak w ogole to ludzie (np. z tzw. "Zachodu") uzywaja syntetykow
i mysle ze raczej nie marzna bardziej niz "my".

Tyle ze to nie sa tanie syntetyki niestety. I moga byc troche ciezsze od
puchu.

Osobiscie mam syntetyk (dwa takie same wlasciwie, pomijajac L/R), ktory
ma komfort rzedu -10 st.C. Made in China, kupiony prawie 10 lat temu
w Polsce w supermarkecie za < 100 zl. Testowany w temperaturach niewiele
ponizej zera, zapas byl ewidentny. Ale: spiwor wazy > 2 kg, i na zimowe
gorskie warunki to on jest za slaby.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-08-24 08:41:34
Autor: nuroslaw
¶piwór na zimę
nuroslaw@poczta.fm pisze:

> w zeszłym roku temp. w Okolicy Jakuszyc była w okolicy zera. Przecież to > oczywiste, że jak będę duże mrozy to się nie wybiorę z tym sprzętem. no ale dopuszczasz mozliwo¶ć, że temp. nagle moze spa¶ć o kilka/kilkana¶cie stopni ?

oczywi¶cie

toteż
> prosze o radę co do dobrego ¶piwora gdzie ta temp. komfortu ( a nie
ekstremum)
> ma zapewnion±. To już nie rozumiem. Wcze¶niej szukałes rozwi±zania taniego , a teraz szukasz dobrego.

bo zdaje sobie sprawę, że nie każdy tani to badziew i nie każdy drogi to jedyne rozwi±zanie. Jesli nie znadję rozwi±zania, to cóż będzie trzeba wyprawować po schroniskach a nie ze spaniem w terenie.
Ewentualnie, je¶li rozwi±zanie to już nie zda egzaminu podczas wyprawy, to zakończę j± wcze¶niej niż pierwotnie planowałem lub przejdę w tryb schroniskowy.

Jesli dobre to w zasadzie tylko puch. Jesli tanie, to rozwiazanie które sam zaproponowałe¶ (¶piwór w ¶piworze) powinno się jako tako sprawdzić.
ok.

pozdr. O.Nuroslaw

P.S. dzięki wszystkim za uwagi, postaram się co¶ ciekawego wybrać. --

Data: 2009-08-24 11:31:43
Autor: Wojciech Wierba
¶piwór na zimę
nuroslaw@poczta.fm pisze:

P.S. dzięki wszystkim za uwagi, postaram się co¶ ciekawego wybrać.
Po pierwsze primo: w jakiej okolicy mieszkasz?
Pytanie może wydać się dziwne, domyslam się, że raczej okolice Wrocławia,
co mnie troche zniechęca (ew. wizyta na poczcie).
W końcu w szafie magazynowej wisi kilkana¶cie ¶piworów puchowych
i pewnie jaki¶ tani (~150 zł) używany (ale w b.dobrym stanie) z komfortem
do -10C by się znalazł. Reflektujesz?
Aby uprzedzic pytania: po co mi kilkana¶cie ¶piworów, odpowiadam.
Dla mnie 3 (wyprawowy, na zimowe bacowania, wiosna-jesień), podobnie dla kobiety,
co daje już 6 sztuk. Reszta gromadzona w celu wypożyczenia osobom niepełnosprawnym,
dla których czasem organizuje biwaki zimowe.
Ale zawsze moge poratowac kogos w potrzebie.

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2009-09-03 09:42:53
Autor: DeGie
¶piwór na zimę
Użytkownik <nuroslaw@poczta.fm> napisał
[...]

Za tzw. tryb schroniskowy zapłacisz tyle, że lepiej (taniej) będzie jednak kupic dobry ¶piwór, zostanie na za¶ ;)

HanS //DeGie//
KCH   z o n e

Data: 2009-08-24 10:20:42
Autor: Tomasz Sójka
¶piwór na zimę
Dnia Sun, 23 Aug 2009 13:49:41 +0200, nuroslaw@poczta.fm napisał(a):

A co do ł±czenia dwóch ¶piworów słabszych ? spiwór w ¶piworze ? Sprawdzi się? ma kto¶ jakie¶ do¶wiadczenia z czyms takim ?

Witam!
Za dawnych czasów na Niemcowej spało się na tzw. mikroklimacie - taka
polanka pod lasem :) Brało się dwa zwykłe stylonowe ¶piwory jeden w drugi i
było OK. W wyj±tkowych wypadkach jak był duży mróz - trzy. Ale noszenia
tego na garbie sobie nie wyobrażam...
Pozdrawiam Tomek

Data: 2009-08-24 13:04:20
Autor: nuroslaw
¶piwór na zimę

> [...]

było OK. W wyj±tkowych wypadkach jak był duży mróz - trzy. Ale noszenia

w tym roku, w marcu wędrowalem trochę, ale to było już ciepło, na dole ¶nieg już powoli znikał, na górze pojawiały się krople na drzewach jak tylko słońce przyswieciło. Cały bagaż miałem na sankach.

Data: 2009-08-24 13:28:25
Autor: Tomasz Sójka
¶piwór na zimę
Dnia Mon, 24 Aug 2009 13:04:20 +0200, nuroslaw@poczta.fm napisał(a):

[...]

BTW - na takich giełdach gdzie handluje się używanymi "¶mieciami" (choć
często wcale to ¶mieci nie s±) - np. u mnie w Lubinie :) często ¶piworki
można dostać. Czasem praktycznie w idealnym stanie - Osoba Kompetentna ;)
na pytanie czy prać odpowiada że nie trzeba :)) Cena - zazwyczaj 10-20zł...
Kiedy¶ dostałem b. fajnego Ajungilaka w Perteksie, ostatnio jak±¶ puchow±
kilówkę - w zasadzie badziew bo przeszywany na wylot, ale chatkowo będzie w
sam raz. Jak nie chcesz dużo wydać a i ci±gasz sanki (pulki?) to takie
zakupy powinny być OK.
Ale i tak co puch, to puch :)
Pozdrawiam Tomek

Data: 2009-08-24 15:39:40
Autor: nuroslaw
¶piwór na zimę

BTW - na takich giełdach gdzie handluje się używanymi "¶mieciami" (choć
często wcale to ¶mieci nie s±) - np. u mnie w Lubinie :) często ¶piworki
można dostać.

eh, a Poznań ? bo inaczej podróż do Lubina czy Wrocławia (czy ewentualnie opłacić koszty przesyłki tam i nazad) zabior± mi cał± oszczędno¶ć na kupnie ¶pwiorka, jesli się nie spodoba stan czy co¶ innego :(

pozdr. o.Nuroslaw

Data: 2009-08-24 16:14:45
Autor: Tomasz Sójka
¶piwór na zimę
Dnia Mon, 24 Aug 2009 15:39:40 +0200, nuroslaw@poczta.fm napisał(a):

[...]

Nie macie w Poznaniu czego¶ takiego? :)
Ano, ma to jaki¶ sens je¶li tak± instytucję ma się pod bokiem. Jako że
jednorazowy wypad może nic nie dać - tak to już bywa z "okazjami". W
przeciwnym razie sugerowałbym odezwać się do Wojtka - mam wrażenie że za
sporo niższ± cenę od nowego b. ciepłego syntetyka (raczej na pewno ponad
200, a nawet 300) dostaniesz dobry puch... Ręczę ci że tak wydanej półtorej
stówki nigdy nie będziesz żałował.
Pozdrawiam Tomek

Data: 2009-08-23 18:34:22
Autor: Zbynek Ltd.
¶piwór na zimę
Sławomir Szyszło napisał(a) :
Przecież nie wiesz czy z nocy na noc temperatura nie spadnie jeszcze o 10
stopni, a z takim ¶piworem praktycznie nie masz "zapasu mocy". Tym bardziej
je¶li chodzi o Góry Izerskie.

Z nocy na noc? Chyba żarty. Z godziny na godzinę. O 20 stopni. Z -7
do -27. Ustrzyki Górne (żeby nie było, że nie w górach ;-) ) Około
godz. 21, bodajże 28 lutego 2006. Byłem, widziałem.

   Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2009-08-23 21:08:55
Autor: Sławomir Szyszło
¶piwór na zimę
Dnia Sun, 23 Aug 2009 18:34:22 +0200, "Zbynek Ltd."
<sp2scf.spamstoper@poczta.onet.pl> wklepał(-a):

Z nocy na noc? Chyba żarty. Z godziny na godzinę. O 20 stopni. Z -7
do -27. Ustrzyki Górne (żeby nie było, że nie w górach ;-) ) Około
godz. 21, bodajże 28 lutego 2006. Byłem, widziałem.

Wystarczy, żeby jaki¶ front przeszedł. Jakie¶ 2 tyg. temu u mnie było co¶
takiego - najpierw 30 stopni, powiało, zachmurzyło się i już było 20.

Data: 2009-08-24 08:24:31
Autor: bans
¶piwór na zimę
nuroslaw@poczta.fm pisze:

potrzebny jest ¶piówr na warunki zimowe o komforcie cieplnym -10 C
[ciach]
Izery,...

Izera jest tylko jedna. I lepiej, żeby miała 0 stopni (mniej mieć nie może...), bo w wodzie to żaden ¶piwór nie zapewni komfortu cieplnego...

--
bans

Data: 2009-08-31 10:51:43
Autor: Basia Z.
¶piwór na zimę

[...]

¦piwór puchowy przy dobrych układach (wyprzedaże, okazje) można kupić już za ok 400 zł.
Dobry syntetyk z optimum do -10 stopni (mam taki) kosztuje okazyjnie w okolicach 200-300 zł, ale jest około 2 razy większy i cięższy.

Osobi¶cie kupiłam taki syntetyk za 200 zł (cena nominalna wynosiła 400 zł) na wyprzedaży z okazji "biwaku zimowego".
Spałam w nim na ¶niegu w temperaturze do ok. -5 przy czym było to w namiocie więc o parę stopni cieplej.
Było ciepło i komfortowo ale na co dzień nie chce mi się tego ¶piwora nosić po górach, bo jest ogromny i ciężki.
Zdecydowanie wolę puch.

¦piwór syntetyczny obecnie służy w domu zim± zamiast kołdry.
Moim zdaniem nie opłaca się inwestować na zimę w syntetyk, jaki by nie był reklamowany.

Pozdrowienia

Basia

¶piwór na zimę