splata KK w mBanku

Data: 2009-04-04 11:13:22
Autor: K
splata KK w mBanku
Wiem ze jest taka opcja w systemie i wtedy w tym momencie srodki z eKonta splacaja karte kredytowa. Czy jest jakis lepszy sposób? Np. określenie daty takiej spłaty albo przelew spoza mBanku na rachunek karty (jeśli takowy w ogóle istnieje)
KK

Data: 2009-04-04 11:25:01
Autor: MarekZ
splata KK w mBanku
Użytkownik "K" <festiva@gazet.apl> napisał w wiadomości news:gr78e4$2lk$1news.mm.pl...
[...]

Ja właśnie walczę z mBankiem o rozpięcie kart kredytowych z eKontem i spięcie ich z rachunkami technicznymi. Na razie sukcesem się nie mogę poszczycić ale procedura jest w toku. :)

Tak jak to jest zrobione przelewem z zewnątrz spłacić tych kart się nie da. Usiłuję zarzucić mBankowi sprzedaż wiązaną (że muszę mieć eKonto a nie chcę go mieć), jak mi to pójdzie to się okaże.

Data: 2009-04-04 11:40:19
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
splata KK w mBanku
MarekZ wrote:

Tak jak to jest zrobione przelewem z zewnątrz spłacić tych kart się nie
da. Usiłuję zarzucić mBankowi sprzedaż wiązaną (że muszę mieć eKonto a
nie chcę go mieć), jak mi to pójdzie to się okaże.

No nie wiem - eKonto jest za darmo, więc trudno mówić o sprzedaży
czegokolwiek na siłę. Ba, można to wręcz zinterpretować tak: rachunek
techniczny do KK nazywa się właśnie eKonto. A oprócz tego, że jest
rachunkiem technicznym, to ma jeszcze kilka dodatkowych funkcji, z
których nie musisz korzystać.

--
MiCHA

Data: 2009-04-04 11:46:58
Autor: MarekZ
splata KK w mBanku
Użytkownik "Przemyslaw Kwiatkowski" <micha@micha.waw.pl> napisał w wiadomości news:gr79u3$or6$2inews.gazeta.pl...

[...]

Wiem, gdyby to było oczywiste ludzie by to już rozpracowali lata temu. Ale co mi szkodzi podjąć kolejną próbe, kropla drąży skałę. Użyłem zresztą pewnych dodatkowych argumentów w stosunku do mojej nieudanej próby rok temu. Multibank umiał to zrobić, dlaczego nie mBank.

Data: 2009-04-04 11:52:06
Autor: zlotowinfo
splata KK w mBanku
Użytkownik "MarekZ" <marekz_usun_@irc.pl> napisał w wiadomości news:gr79r1$sv0$1srv.cyf-kr.edu.pl...
[...]

ale co cię trzyma w tym mbanku
fajne kredytowki ma alior, cos tam nowego ma wbk, no i polbank era z brakiem podglądu na transakcje

Data: 2009-04-04 11:57:10
Autor: MarekZ
splata KK w mBanku
Użytkownik "zlotowinfo" <usuntousun@go2.pl> napisał w wiadomości news:gr7ak0$t5b$1inews.gazeta.pl...

ale co cię trzyma w tym mbanku
fajne kredytowki ma alior, cos tam nowego ma wbk, no i polbank era z brakiem podglądu na transakcje

Do Aliora albo Polbanku nie jestem w stanie przenieść karty z mBanku, ze względu na jej limit. Do WBK w ogóle nie jestem w stanie przenieść żadnej karty, ze względu na brak procedury przenosinowej. Więc w mBanku trzymają mnie posiadane tam karty kredytowe a także debetowe.

Data: 2009-04-04 12:00:36
Autor: zlotowinfo
splata KK w mBanku
Użytkownik "MarekZ" <marekz_usun_@irc.pl> napisał w wiadomości news:gr7ae5$taq$1srv.cyf-kr.edu.pl...
[...]

jaki problem jest w pozyskiwaniu nowej?
nie wiem co to za moda z tymi przenosinami kart kredytowych

Data: 2009-04-04 12:07:20
Autor: MarekZ
splata KK w mBanku
Użytkownik "zlotowinfo" <usuntousun@go2.pl> napisał w wiadomości news:gr7b3u$1vo$1inews.gazeta.pl...

jaki problem jest w pozyskiwaniu nowej?

Brak zdolności kredytowej, papierkologia, niskie limity.

nie wiem co to za moda z tymi przenosinami kart kredytowych

Już nie ma tej mody.

Data: 2009-04-04 12:15:19
Autor: zlotowinfo
splata KK w mBanku
Użytkownik "MarekZ" <marekz_usun_@irc.pl> napisał w wiadomości news:gr7b17$tml$1srv.cyf-kr.edu.pl...
Użytkownik "zlotowinfo" <usuntousun@go2.pl> napisał w wiadomości news:gr7b3u$1vo$1inews.gazeta.pl...

jaki problem jest w pozyskiwaniu nowej?

Brak zdolności kredytowej, papierkologia, niskie limity.

to zacznij budować tę zdolność np. miesięcznymi wpływami na dane konto
mi mbank od ręki dał 2,5kPLN, a jak chcę więcej to przedstawić jakiś papier o zarobkach
mbank staje się z dnia na dzień droższy

dla mnie 2,5k to za dużo, kartą wydaję max. 500zł/mc większosc to paliwo
....uroki mniejszych miast

Data: 2009-04-04 12:22:58
Autor: MarekZ
splata KK w mBanku
Użytkownik "zlotowinfo" <usuntousun@go2.pl> napisał w wiadomości news:gr7bvi$6lo$1inews.gazeta.pl...

to zacznij budować tę zdolność np. miesięcznymi wpływami na dane konto
mi mbank od ręki dał 2,5kPLN, a jak chcę więcej to przedstawić jakiś papier o zarobkach

Bardzo dziękuję za pomysł. ;-) Mówimy jednak w przypadku mBanku o sumach około 50-krotnie wyższych, to co, mam założyć w Aliorze rachunek (nawet już go mam) i ruch na nim robić? Albo w Polbanku? Mówisz, że to zadziała? ;-)

Odpowiem Ci od razu - nie zadziała.

Data: 2009-04-04 13:53:34
Autor: Mithos
splata KK w mBanku
zlotowinfo pisze:
to zacznij budować tę zdolność np. miesięcznymi wpływami na dane konto
mi mbank od ręki dał 2,5kPLN, a jak chcę więcej to przedstawić jakiś papier o zarobkach
mbank staje się z dnia na dzień droższy

Zabawne :) 2,5k PLN to żaden limit. Uważasz, że jaki ruch trzeba generować aby uzyskać limit np. 50-100k PLN (mBank Platyna lub Multibank   Aquarius mają graniczny limit ZTCP 200k PLN) ? A przenieść karty z takim limitem często się nie da, bo w banku docelowym nie oferują tak dużych limitów.

dla mnie 2,5k to za dużo, kartą wydaję max. 500zł/mc większosc to paliwo
...uroki mniejszych miast

Niektórzy wydają 500 PLN w jeden wieczór w knajpie (na 2 osoby).

Pomijam już fakt, że większość osób używa KK do zarabiania (np. KK Multi Aquarius oprocentowana 9,9% w skali roku to strasznie fajna linia kredytowa, dostępna w dowolnym momencie - można bez prowizji wypłacać gotówkę z bankomatu co przy dużych limitach może mieć spory sens).

--
Mithos

Data: 2009-04-04 14:16:43
Autor: zlotowinfo
splata KK w mBanku
Użytkownik "Mithos" <fake@adres.pl> napisał w wiadomości news:gr7hql$ig3$1news.onet.pl...
zlotowinfo pisze:
[...]

jeżeli jest gdzie użyć karty

[...]

w kk siedzę dopiero ze 2 miechy, nie mam zbyt wielkiego doświadczenia
sądziłem że to jest dużo że bank ot tak daje 2,5k do ręki

Data: 2009-04-04 17:56:45
Autor: Samotnik
splata KK w mBanku
Dnia 04.04.2009 zlotowinfo <usuntousun@go2.pl> napisał/a:
w kk siedzę dopiero ze 2 miechy, nie mam zbyt wielkiego doświadczenia
sądziłem że to jest dużo że bank ot tak daje 2,5k do ręki

To myślę, że powinieneś dać sobie spokój jeśli chodzi o uczestnictwo w
takiej dyskusji. 2500 zł to jest połowa tego, co dawały banki pół roku
temu komukolwiek, bez dokumentów. Tutaj ludzie dyskutują o limitach sześciocyfrowych.
--
Samotnik

Data: 2009-04-06 09:26:39
Autor: krzysztofsf
splata KK w mBanku
Samotnik pisze:
[...]

Bez przesady.
tutaj porusza sie wszelkie problemy i ciekawostki oraz wylapuje pulapki bankowe, bez wiekszego zwracania uwagi na limit.

Data: 2009-04-04 20:01:02
Autor: Robert Kois
splata KK w mBanku
Dnia Sat, 4 Apr 2009 14:16:43 +0200, zlotowinfo napisał(a):

[...]

Jakieś pół roku temu mbank przysłał mojej dziewczynie umowę na kartę do
podpisania na 5k. Obroty na koncie nieregularne i niewielkie. Mi nie
przysłali, ale ja na koncie w mbanku mam jakieś grosze i wpływy od paru lat
żadne.

--
Kojer

Data: 2009-04-06 09:34:55
Autor: krzysztofsf
splata KK w mBanku
zlotowinfo pisze:

w kk siedzę dopiero ze 2 miechy, nie mam zbyt wielkiego doświadczenia
sądziłem że to jest dużo że bank ot tak daje 2,5k do ręki

Limit pojedynczej KK powiniem wynosic mniej wiecej dwukrotnosc tego ile MIESIECZNIE  planujemy nia wydawac. plus jakas rezerwa na niespodzianki.

Warto miec kilka KK (tyle ile jestesmy w stanie obsluzyc w sposob zapewniajacy bezplatnosc odnowienia)
Poza dodatkowymi walorami poszczegolnych kart (np. swietny system rat w KK Polbanku, przelewy za media w KK Citi, niskokosztowe przelewy w KK Bzwbk i inne wodotryski, ktore kazdy sobie dobiera wg potrzeb z roznych bankow) warto sobie ulozyc je tak, ze okresy rozliczeniowe sa przesuniete o 2 tygodnie - w ten sposob zmieniajac w polowie miesiaca karte, bedziemy ja splacac nie z nastepnej pensji, a tej za dwa miesiace - jesli umiejetnie dobierzemy terminy zamkniecia okresow rozliczeniowych.

Data: 2009-04-04 12:08:38
Autor: K.K.
splata KK w mBanku
[...]

Spróbuj przenieść mBankową KK 'za podpis' z limitem 10 000 zł gdy:
nie masz żadnych dochodów, legalnej pracy itp
lub, co jeszcze gorsze, gdy prowadzisz działalność gospodarczą.
Podobnie pozyskaj nową kartę z nie mniejszym limitem, szczególnie w Aliorze.
Czekamy na sprawozdanie, wielbłądzie.

Data: 2009-04-04 12:10:01
Autor: Robert Wicik
splata KK w mBanku
Użytkownik "MarekZ" <marekz_usun_@irc.pl> napisał w wiadomości news:gr78hs$r33$1srv.cyf-kr.edu.pl...
Tak jak to jest zrobione przelewem z zewnątrz spłacić tych kart się nie da.

Jak to się nie da?
Przelewasz na e-konto, a musisz mieć ustawionią automatyczną spłatę.

Data: 2009-04-04 12:11:11
Autor: MarekZ
splata KK w mBanku
Użytkownik "Robert Wicik" <rwicik@nsp.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gr7bkk$47v$1news.onet.pl...

Jak to się nie da?
Przelewasz na e-konto, a musisz mieć ustawionią automatyczną spłatę.

No to spłata jest z eKonta a nie z zewnątrz. Nie da się spłacić z pominięciem eKonta i to zarzucam mBankowi.

Data: 2009-04-04 12:29:37
Autor: Robert Wicik
splata KK w mBanku
Użytkownik "MarekZ" <marekz_usun_@irc.pl> napisał w wiadomości news:gr7b8e$tqe$1srv.cyf-kr.edu.pl...
[...]

A co za różnica - przelewasz i spłaca się. Konto jak konto.
Czy mając inną kartę zastanawiasz się, co dalej dzieje się z pieniędzmi, które przelewasz na spłatę karty ?

Data: 2009-04-04 12:37:46
Autor: MarekZ
splata KK w mBanku
Użytkownik "Robert Wicik" <rwicik@nsp.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gr7cpb$6su$1news.onet.pl...

A co za różnica - przelewasz i spłaca się. Konto jak konto.
Czy mając inną kartę zastanawiasz się, co dalej dzieje się z pieniędzmi, które przelewasz na spłatę karty ?

Heh. Dla mnie to gigantyczna różnica, bo muszę się zalogować do mBanku w dniu spłaty. Automatycznych spłat nie używam. Środków w mBanku nie przechowuję, a jak sporadycznie coś przepływa to nie przez eKonto. Przelewy spłacające KK ustawiam dużo wcześniej i zapominam o nich. W mBanku operacji muszę dokonać w konkretnym dniu. Dla mnie to niedopuszczalne. Chcę żeby było tak jak w normalnych bankach i wcześniej czy później mam wrażenie, że to na mBanku wyegzekwuję.

Data: 2009-04-04 13:49:41
Autor: Robert Wicik
splata KK w mBanku
Użytkownik "MarekZ" <marekz_usun_@irc.pl> napisał w wiadomości news:gr7cq9$v5e$1srv.cyf-kr.edu.pl...
[...]

A nie prościej przenieść się do dobrego banku ?

Data: 2009-04-04 13:54:36
Autor: MarekZ
splata KK w mBanku
Użytkownik "Robert Wicik" <rwicik@nsp.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gr7hfg$hll$1news.onet.pl...

A nie prościej przenieść się do dobrego banku ?

Nie. Gdyby było prościej, to bym to zrobił. To jest jeden z moich pobocznych rachunków, niemniej jednak ma zalety, z których nie chcę rezygnować. :)

Data: 2009-04-04 13:59:44
Autor: Mithos
splata KK w mBanku
Robert Wicik pisze:
A nie prościej przenieść się do dobrego banku ?

A do jakiego banku można przenieść KK z limitem np. 100k PLN ?

Różnego rodzaju private banking odpada z przyczyn niespełniania wymagań.

--
Mithos

Data: 2009-04-04 14:51:21
Autor: Tristan
splata KK w mBanku
W odpowiedzi na pismo z sobota 04 kwiecień 2009 12:37 (autor MarekZ publikowane na pl.biznes.banki, wasz znak: <gr7cq9$v5e$1@srv.cyf-kr.edu.pl>):

[...]

No to zacznij. Będziesz miał kartę i przywiązany do niej rachunek. I tyle.
Tyle, że będzie się spłacało w terminie, a nie w momencie wpływu, co może
być kłopotliwe.
Środków w mBanku nie przechowuję, a jak sporadycznie coś przepływa to nie przez eKonto.

Tym bardziej możesz ustawić spłatę automatyczną. --
Tristan

Data: 2009-04-04 14:50:07
Autor: Tristan
splata KK w mBanku
W odpowiedzi na pismo z sobota 04 kwiecień 2009 12:29 (autor Robert Wicik publikowane na pl.biznes.banki, wasz znak: <gr7cpb$6su$1@news.onet.pl>):

No to spłata jest z eKonta a nie z zewnątrz. Nie da się spłacić z
pominięciem eKonta i to zarzucam mBankowi.
A co za różnica - przelewasz i spłaca się.

 No nie do końca, bo się spłaci dopiero w terminie. --
Tristan

Data: 2009-04-04 12:13:10
Autor: MK
splata KK w mBanku
"Robert Wicik" <rwicik@nsp.poczta.onet.pl> wrote in message news:gr7bkk$47v$1news.onet.pl...

Jak to się nie da?
Przelewasz na e-konto, a musisz mieć ustawionią automatyczną spłatę.

A jak tego dnia nie chcesz splacic 100% tylko np 90%, a nastepnego 10%? Obawiam sie, ze automatyczna splata nie zadziala... Ale z drugiej strony powiem, ze w Multi mam rachunek techniczny i splata tez jest dosc uciazliwa, bo najpierw trzeba zrobic przelew na rachunek techniczny, a potem z niego splate reczna.

MK

Data: 2009-04-04 12:16:55
Autor: MarekZ
splata KK w mBanku
Użytkownik "MK" <macka@interia.pl> napisał w wiadomości news:gr7brc$jtr$1news.wp.pl...

[...]

O bogini! Sam się rachunek nie obciąża? Co to BRE ma z tymi kartami, wbrew całemu światu idą, no. Kto im wymyślił to rozwiązanie? Jakie jeszcze pl-banki mają Altamirę wdrożoną?

Data: 2009-04-04 12:24:58
Autor: MK
splata KK w mBanku
"MarekZ" <marekz_usun_@irc.pl> wrote in message news:gr7bj6$u5h$1srv.cyf-kr.edu.pl...

O bogini! Sam się rachunek nie obciąża? Co to BRE ma z tymi kartami, wbrew całemu światu idą, no. Kto im wymyślił to rozwiązanie? Jakie jeszcze pl-banki mają Altamirę wdrożoną?

Hehe... musze to troche poobserwowac, bo raz chyba sie obciazyl, ale glowy nie dam. Kilka razy na pewno musialem wybierac reczna splate, moze to jest uzaleznione od godzin albo jak chcesz dokonac splaty przed uplywem grace period.

MK

Data: 2009-04-04 12:39:37
Autor: MarekZ
splata KK w mBanku
Użytkownik "MK" <macka@interia.pl> napisał w wiadomości news:gr7chg$kag$1news.wp.pl...

[...]

Chyba tak. Obciąża się w ostatnim dniu g-p na kwotę dostępną na razchunku ale nie wyższą niż spłata całkowita. Ale poobserwuj, bo nie mam obecnie KK w Multi i nie mogę sam sprawdzić.

Data: 2009-04-04 19:19:17
Autor: MK
splata KK w mBanku
"MarekZ" <marekz_usun_@irc.pl> wrote in message news:gr7cto$v6i$1srv.cyf-kr.edu.pl...

Chyba tak. Obciąża się w ostatnim dniu g-p na kwotę dostępną na razchunku ale nie wyższą niż spłata całkowita. Ale poobserwuj, bo nie mam obecnie KK w Multi i nie mogę sam sprawdzić.

Sprawdzilem w historii...
1/ Przelew na rachunek techniczny wymaga recznej splaty o ile nie zostala ustawiona automatyczna i nie jest to dzien splaty karty.
2/ Posiadaczem rachunku jest posiadacz glownej KK, wiec nie moze byc mowy o braku zajecia tego rachunku
3/ W przypadku wplaty w bankomacie depozytowym dokonywana jest automatyczna splata karty, a co wiecej jest podany numer kolejnego rachunku, ktory byz moze jest wlasnie tym przypisanym do KK... Co nie omieszkam sprawdzic, jak tylko rozszyfruje jego budowe, bo nie jest podany w standardzie NRB, a wyglada tak 11402017xxxxxxxxxx 0000000xx. Hm... 27 cyfr...

MK

Data: 2009-04-04 20:22:47
Autor: MK
splata KK w mBanku
"MK" <macka@interia.pl> wrote in message news:gr88a3$7tu$1news.wp.pl...

[...]

Wycialem nadmiar, obliczylem liczbe kontrolna i nic... Komunikat: BŁEDNA CYFRA 2 (RACHUNEK)
Hm, moze zera trzeba wstawic przed xxxxxxxxxx, a to co po spacji usunac.... ?

MK

Data: 2009-04-04 20:37:02
Autor: MK
splata KK w mBanku

Wycialem nadmiar, obliczylem liczbe kontrolna i nic... Komunikat: BŁEDNA CYFRA 2 (RACHUNEK)
Hm, moze zera trzeba wstawic przed xxxxxxxxxx, a to co po spacji usunac.... ?

Tak tez nie dziala... "RACH UZNANIA NIE ISTNIEJE." Chyba trzeba sie pogodzic z ta reczna splata...

MK

Data: 2009-04-05 18:05:02
Autor: MarekZ
splata KK w mBanku
Użytkownik "MK" <macka@interia.pl> napisał w wiadomości news:gr89c1$8ko$1news.wp.pl...

Powstaje takie pytanie: Czy obecnie w Multi można mieć KK bez posiadania Multikonta.

Jeżeli odpowiedź jest twierdząca to wtedy rachunek KK musi być własnością banku, musi zostać podany klientowi i wplata na niego musi natychmiast pomniejszać zadłużenie KK bez żadnego cudowania. Wszystkie inne rozwiązania to jakieś kuriozum niespotykane w innych pl-bankach.

Jeżeli odpowiedź jest przecząca, to moim zdaniem jest to niedozwolona sprzedaż wiązana, bo nie wiem czy jest obecnie w użyciu taka taryfa aby Multikonto było bezwarunkowo bezpłatne.

Data: 2009-04-05 18:12:44
Autor: MK
splata KK w mBanku
"MarekZ" <marekz_usun_@irc.pl> wrote in message news:grakbo$rlc$1srv.cyf-kr.edu.pl...

Powstaje takie pytanie: Czy obecnie w Multi można mieć KK bez posiadania Multikonta.

Mozna.

[...]

Spotykane zapewne tez w innych BRE-subbankach ;). Rachunek techniczny zostal wymyslony dla tych ktorzy nie maja normalnego pln-owego konta w Multi. Wygaje mi sie nawet, ze z tego rachunku mozna nawet dokonywac przelewow, ale musialbym to sprawdzic. Aby dzialal on  tak jak chcesz to chyba powinien byc obciazany transakcjami dokonywanymi przy uzyciu KK, a tak nie jest, minimalne saldo jakie mozesz na nim miec to 0 PLN.

Jeżeli odpowiedź jest przecząca, to moim zdaniem jest to niedozwolona sprzedaż wiązana, bo nie wiem czy jest obecnie w użyciu taka taryfa aby Multikonto było bezwarunkowo bezpłatne.

Taryfa comfort chyba ciagle bezplatnie, ale za ten rachunek techniczny sie nie placi i nie nazywa sie on Multikonto ;).

MK

Data: 2009-04-05 19:05:51
Autor: Mithos
splata KK w mBanku
MarekZ pisze:
Powstaje takie pytanie: Czy obecnie w Multi można mieć KK bez posiadania Multikonta.

Można.

[...]

Ale chyba to jest właśnie takie kuriozum :)

--
Mithos

Data: 2009-04-05 18:06:33
Autor: MarekZ
splata KK w mBanku
Użytkownik "MK" <macka@interia.pl> napisał w wiadomości news:gr88a3$7tu$1news.wp.pl...

tylko rozszyfruje jego budowe, bo nie jest podany w standardzie NRB, a wyglada tak 11402017xxxxxxxxxx 0000000xx. Hm... 27 cyfr...

Naturallnnie iksy niczego nie przypominają (numeru klienta, fragmentu numeru karty,fragmentu numeru konttraktu)?

Data: 2009-04-05 18:15:55
Autor: MK
splata KK w mBanku
"MarekZ" <marekz_usun_@irc.pl> wrote in message news:grakej$rnd$1srv.cyf-kr.edu.pl...

[...]

Niestety nie... wyglada mi to na numer rachunku sprzed czasow NRB i numer subkonta, a ze jest uzywany tylko wewnetrznie to moze sobie taki byc. moze wlasnie to jest tym ograniczeniem, ktore odbiera mozliwosc bezposredniej splaty karty...

MK

Data: 2009-04-05 18:28:41
Autor: MarekZ
splata KK w mBanku
Użytkownik "MK" <macka@interia.pl> napisał w wiadomości news:gralfh$mhs$1news.wp.pl...

[...]

W mBanku dotarłem do jakiejś conajmniej średnio postawionej osoby z działu księgowości i ona mi się zaklinała, że poszczególne karty nie mają swoich osobnych rachunków, wszystkie są podpięte pod jeden rachunek banku, a jak robi się tę "spłatę" z danego eKonta spiętego z kartą, to z ich punktu widzenia jest to przelew na to właśnie konto banku (wspólne dla wszystkich KK) z wygenerowanym automatycznie "tytułem płatności", po którym system rozpoznaje, która karta została splacona.

Myślę, że ta osoba kłamała mi w żywe uszy, bo przeciez to rozwiązanie wygląda na jakieś spektakularne kuriozum. Pytam czy różne typy kart mają różne te rachunki - nie, czy G+J czy VC czy dowolna inna, wszystko idzie na ten sam rachunek.

Wprawdzie podobne rozwiązanie funkcjonuje przy kartach DC wydawanych nie przez banki a bezpośrednio przez DC, ale nie wierzę aby tak było w mBanku. Co sądzisz?

Data: 2009-04-05 19:41:54
Autor: MK
splata KK w mBanku
"MarekZ" <marekz_usun_@irc.pl> wrote in message news:gralo3$stl$1srv.cyf-kr.edu.pl...

Wprawdzie podobne rozwiązanie funkcjonuje przy kartach DC wydawanych nie przez banki a bezpośrednio przez DC, ale nie wierzę aby tak było w mBanku. Co sądzisz?

Wg. mnie jest to prawdopodobne, bo prawdopodobnie wykorzystali do tego celu z rozwiazania dla kart charge wydawanych przez BRE bardzo waskiej grupie. Przy 30 czy 50 tys kart to sie bez problemu sprawdza co widac na przykladzie DC, przy wiekszej skali jest to dosc uciazliwe i gdyby mogli to pewnie by je zmienili.
Mozna jeszcze porownac ten numer konta ktory ja mam. Jak u innych bedzie taki sam to bedzie potwierdzeniem...

MK

Data: 2009-04-05 20:57:21
Autor: Krzysztof Halasa
splata KK w mBanku
"MarekZ" <marekz_usun_@irc.pl> writes:

[...]

No jaaaasne. Takie cos w ogole jest mozliwe, ale przy kartach
dodatkowych (jedno konto dla karty podstawowej i dodatkowych).

Moze trzeba bylo zapytac owa osobe co rozumie pod pojeciem "konta" (aka
"rachunku" albo miejsca, gdzie "rachunki" sa prowadzone)?

[...]

Ciekawe jak system rozpoznaje ile kto jest winny jesli wszystkie
obciazenia trafiaja na jedno konto :-)

Myślę, że ta osoba kłamała mi w żywe uszy, bo przeciez to rozwiązanie
wygląda na jakieś spektakularne kuriozum.

Jest po prostu niemozliwe.

Wprawdzie podobne rozwiązanie funkcjonuje przy kartach DC wydawanych
nie przez banki a bezpośrednio przez DC,

Raczej niepodobne.

Mozna miec jedno konto do wplat (ktore sie nastepnie przeksiegowuje na
konta poszczegolnych kart itd). Nie mozna miec jednego konta dla
naleznosci od roznych klientow (np. dla roznych kart).
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-04-05 22:40:03
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
splata KK w mBanku
Krzysztof Halasa wrote:

[...]

No to już jest kwestia oprogramowania systemu. Nie widzę większego
problemu - może to i nietypowe rozwiązanie, ale... czy takie znowu dziwne?
Popatrzmy na to inaczej - analogicznie: Ja wystawiam faktury, a moi
klienci mi za nie płacą. Jeśli moja firma ma tylko jeden rachunek, to
wszyscy mi płacą na ten sam rachunek. Dostaję wpływy od różnych ludzi za
różne faktury - wszystkie na jeden rachunek. A mimo to wiem doskonale
kto jest mi ile winny. Wiem, bo potrafię to rozpoznać inaczej niż po
numerze rachunku, na który wpłynęły pieniądze (np. po tytule przelewu,
jego nadawcy, albo jeszcze jakoś, jakkolwiek...)
W przypadku kart BRE może być analogicznie. Wszystkie wpłaty idą
fizycznie na jeden i ten sam rachunek własny banku, a system potrafi i
tak jakoś rozpoznać która wpłata czego dotyczy.

Ba, to nie wszystko - każda karta musi mieć ze sobą powiązane coś w
rodzaju pseudo-rachunku, aby system wiedział jakie operacje wykonano i
jaki jest dostępny limit - choćby po to, by wygenerować wyciąg. Ale nic
nie wymaga, aby ten pseudo-rachunek był prawdziwym w pełni funkcjonalnym
kontem, na który można np. zrobić przelew. Oczywiście musi mieć on jakiś
identyfikator, ale jest on potrzebny jedynie wewnętrznie dla systemu
komputerowego banku. Nic nie wymaga aby miał on własny numer w formacie
IBAN. Identyfikator może być dosłownie czymkolwiek, np. po prostu liczbą
naturalną, oznaczającą kolejny numer wydanej przez bank karty... :-)

Myślę, że ta osoba kłamała mi w żywe uszy, bo przeciez to rozwiązanie
wygląda na jakieś spektakularne kuriozum.

Jest po prostu niemozliwe.

To jet jak najbardziej możliwe i pod jednym względem wcale nie takie
głupie: nie generuje nadmiaru otwartych rachunków, czyli nie
"wyczerpuje" puli dostępnych dla banku numerów. To oczywiście argument
dość wątpliwy, zważywszy że numer rachunku ma aż 26 cyfr, ale może
programista był "starej daty"...? Skoro można coś zrobić nie mnożąc
bytów ponad potrzebę, to czemu nie? :-)

Mozna miec jedno konto do wplat (ktore sie nastepnie przeksiegowuje na
konta poszczegolnych kart itd). Nie mozna miec jednego konta dla
naleznosci od roznych klientow (np. dla roznych kart).

No popatrz - a ja mam jedno konto do należności od różnych klientów... :-)

--
MiCHA

Data: 2009-04-06 00:56:58
Autor: Krzysztof Halasa
splata KK w mBanku
Przemyslaw Kwiatkowski <micha@micha.waw.pl> writes:

Ciekawe jak system rozpoznaje ile kto jest winny jesli wszystkie
obciazenia trafiaja na jedno konto :-)

No to już jest kwestia oprogramowania systemu.

Wiesz, to bylo pytanie retoryczne. W rzeczywistosci nie ma takiej
mozliwosci.

[...]

Napisalem, ze mozna miec jeden rachunek do np. wplat. Ale nie jeden
w ogole.

[...]

Nie dlatego. Dlatego, ze prowadzisz rachunki oddzielne dla kazdego
klienta, tylko nawet o tym nie myslisz. One moga byc nawet bardzo
uproszczone i w ogole w pamieci, ale musza byc. Bank raczej w pamieci
takich rzeczy nie robi.

W przypadku kart BRE może być analogicznie. Wszystkie wpłaty idą
fizycznie na jeden i ten sam rachunek własny banku, a system potrafi i
tak jakoś rozpoznać która wpłata czego dotyczy.

.... i przeksiegowac na wlasciwy >rachunek<? :-)

Ba, to nie wszystko - każda karta musi mieć ze sobą powiązane coś w
rodzaju pseudo-rachunku, aby system wiedział jakie operacje wykonano i
jaki jest dostępny limit - choćby po to, by wygenerować wyciąg.

To nie jest zaden "pseudo-rachunek" a po prostu normalny rachunek
(konto) karty.

Ale nic
nie wymaga, aby ten pseudo-rachunek był prawdziwym w pełni funkcjonalnym
kontem, na który można np. zrobić przelew.

Musi byc prawdziwy i musi miec wymagana funkcjonalnosc. Nie musi byc
mozliwe przelewanie na niego pieniedzy, dokladnie tak samo zwykle nie
mozna przelewac na konto lokaty itd.

[...]

Oczywiscie. To dotyczy takze innych rachunkow.

To jet jak najbardziej możliwe i pod jednym względem wcale nie takie
głupie: nie generuje nadmiaru otwartych rachunków, czyli nie
"wyczerpuje" puli dostępnych dla banku numerów.

Pula tych numerow jest nieograniczona. Pula numerow IBAN jest
ograniczona (mniej lub bardziej), ale juz ustalilismy, ze to jest
tylko opcja.

IBAN jest potrzebny tylko do przelewow miedzybankowych, i to tez tylko
niektorych.

To oczywiście argument
dość wątpliwy, zważywszy że numer rachunku ma aż 26 cyfr, ale może
programista był "starej daty"...? Skoro można coś zrobić nie mnożąc
bytów ponad potrzebę, to czemu nie? :-)

Nienadawanie numerow IBAN tam, gdzie nie sa przydatne jest akurat
sensowne. Swoja droga, 26 cyfr to nie tak duzo - sa klienci
(korporacyjni), ktorzy podobno potrzebuja np. 10 cyfr "dla siebie" (nie
sa one wtedy czescia numeru konta bankowego), zostaje tylko 6 cyfr dla
banku w ramach danego numeru rozliczeniowego.
No ale na szczescie takich klientow jest mniej niz milion, i raczej nie
wszyscy w jednym banku :-)

[...]

Wiesz, przy DG zwlaszcza przy KPIR to mozesz nie miec w ogole zadnych
kont (zaplata gotowka w momencie sprzedazy = wystawienia faktury/paragonu).

Bank dziala jednak "nieco" inaczej.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-04-06 01:07:05
Autor: MK
splata KK w mBanku
"Krzysztof Halasa" <khc@pm.waw.pl> wrote in message news:m3tz52yait.fsfintrepid.localdomain...

To nie jest zaden "pseudo-rachunek" a po prostu normalny rachunek
(konto) karty.

Konto, ale ksiegowe. Nie musi to miec nic wspolnego z rachunkiem bankowym.

MK

Data: 2009-04-06 13:27:16
Autor: Krzysztof Halasa
splata KK w mBanku
"MK" <macka@interia.pl> writes:

To nie jest zaden "pseudo-rachunek" a po prostu normalny rachunek
(konto) karty.

Konto, ale ksiegowe. Nie musi to miec nic wspolnego z rachunkiem bankowym.

:-)

W banku takie konta ksiegowe sa automatycznie kontami bankowymi. Wiesz,
to jest bank. To, co dla Ciebie jest "kontem bankowym", dla banku byloby
"kontem nostro".
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-04-06 05:06:24
Autor: macka
splata KK w mBanku
On 6 Kwi, 13:27, Krzysztof Halasa <k...@pm.waw.pl> wrote:

W banku takie konta ksiegowe sa automatycznie kontami bankowymi. Wiesz,
to jest bank. To, co dla Ciebie jest "kontem bankowym", dla banku byloby
"kontem nostro".
--

Sugerujesz, ze kazdy srodek trwaly uzywany w banku ma swoje konto
bankowe, a kazdemu pracownikowi bez podpisania umowy jest ono

Data: 2009-04-06 21:05:40
Autor: Krzysztof Halasa
splata KK w mBanku
macka@interia.pl writes:

[...]

Kluczowe slowo to w tym przypadku "takie".
Naprawde staram sie, by nie dalo sie do niczego przyczepic :-)
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-04-06 21:15:41
Autor: MK
splata KK w mBanku
"Krzysztof Halasa" <khc@pm.waw.pl> wrote in message news:m3tz51mwl7.fsfintrepid.localdomain...

Kluczowe slowo to w tym przypadku "takie".
Naprawde staram sie, by nie dalo sie do niczego przyczepic :-)
--

Nie bede dyskutowal, bo nie wiem w jakim banku i jakie konta. Ja w ubieglym roku mialem okazje przygladac sie tzw technikom ksiegowym zwiazanym ze zmianami salda na rachunku klienta i nie bylo to rownoznaczne. no, ale tak jak pisalem nie wiem na czym opierasz swoja teze...

MK

Data: 2009-04-06 14:54:53
Autor: MarekZ
splata KK w mBanku
Użytkownik "Krzysztof Halasa" <khc@pm.waw.pl> napisał w wiadomości news:m3ocvbylm6.fsfintrepid.localdomain...

Moze trzeba bylo zapytac owa osobe co rozumie pod pojeciem "konta" (aka
"rachunku" albo miejsca, gdzie "rachunki" sa prowadzone)?

Ale po co miałbym o to pytać tamtą osobę. Zarówno tamta osoba jak i ja doskonale wiedzieliśmy co rozumiemy pod pojęciem "rachunku" w tym przypadku i była to ta sama rzecz. Osoba z która wtedy rozmawiałem z jakichśprzyczyn miała mi do przekazania pewien obraz rzeczywistości i mi go przekazała. Ja na 95% wiem, że jest to obraz fałszywy. Motywacja mojego rozmówcy mnie mało interesuje, natomiast takie jawne wciskanie ciemnoty tylko mocniej mnie motywuje żeby tego nie odpuścić. A termin na podjęcie decyzji mija bankowi bodajże za 16 dni.

Data: 2009-04-04 13:56:05
Autor: Mithos
splata KK w mBanku
MK pisze:
[...]

Automatyczna spłata pobiera się chyba ok 22. Co ważne jeśli masz ustawiona automatyczną spłatę np. na 10% i ręcznie spłacisz np. 50% limitu wcześniej to bank i tak z automatu pobierze to 10%. Trochę to dziwne jak dla mnie i przy dużych limitach może wyssać środki z rachunku bieżącego.

--
Mithos

Data: 2009-04-04 12:22:47
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
splata KK w mBanku
MK wrote:

[...]

Czyli tak samo jak w mBanku...

--
MiCHA

Data: 2009-04-04 12:25:32
Autor: K.K.
splata KK w mBanku

http://mbank.kzp.pl/index.php?artykul=0011

Data: 2009-04-04 12:26:11
Autor: MarekZ
splata KK w mBanku
Użytkownik "Przemyslaw Kwiatkowski" <micha@micha.waw.pl> napisał w wiadomości news:gr7cdo$5a0$2inews.gazeta.pl...

Czyli tak samo jak w mBanku...

Nie tak samo. W mBanku NIE ISTNIEJE w standardowej sytuacji rachunek techniczny spięty z kartą.

Data: 2009-04-04 13:26:12
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
splata KK w mBanku
MarekZ wrote:

Czyli tak samo jak w mBanku...

Nie tak samo. W mBanku NIE ISTNIEJE w standardowej sytuacji rachunek
techniczny spięty z kartą.

Pisałem kilka postów wyżej - nazwij sobie eKonto rachunkiem technicznym.
 Wtedy działa to dokładnie tak samo jak opisany powyżej rachunek
techniczny w Multi. (Nie żebym twierdził, że to jest dobrze...)

--
MiCHA

Data: 2009-04-04 13:34:57
Autor: MarekZ
splata KK w mBanku
Użytkownik "Przemyslaw Kwiatkowski" <micha@micha.waw.pl> napisał w wiadomości news:gr7g4k$ve$1inews.gazeta.pl...

Pisałem kilka postów wyżej - nazwij sobie eKonto rachunkiem technicznym.
Wtedy działa to dokładnie tak samo jak opisany powyżej rachunek
techniczny w Multi. (Nie żebym twierdził, że to jest dobrze...)

U mnie ten rachunek jest spięty obecnie z dwiema kartami. Zaniedługo będzie spięty z trzema. Więc choćby z tego powodu to nie jest to samo co w Multi, abstrahując już nawet od tego, że to ja jestem właścicielem tego rachunku, a nie bank i w związku z tym może on podlegać zajęciu i co wtedy? Kwotę wolną wykorzystam w 2 miesiące, a co dalej? Nie akceptuję takiej sytuacji a jednoczesnie nie chcę rezygnować z kart mBanku. Nie wiem jak mi to pójdzie, ale jakbym odniósł sukces to na pewno się pochwalę.

Data: 2009-04-04 13:54:05
Autor: RobertS
splata KK w mBanku

Nie wiem jak mi to pójdzie, ale jakbym odniósł sukces to na pewno się pochwalę.

pochwal się, co prawda nie mam już kk w mBanku, ale warto wiedzieć, że się da lub absolutnie się nie da (mieć kk pod specjalny rachunek)

RobertS

Data: 2009-04-04 15:35:16
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
splata KK w mBanku
MarekZ wrote:

[...]

A jesteś absolutnie pewien, że ten tzw. rachunek techniczny w Multi, co
to z niego i tak trzeba ręcznie spłacać kartę, nie jest oficjalnie Twój
i nie podlega zajęciu?

--
MiCHA

Data: 2009-04-04 15:52:14
Autor: MarekZ
splata KK w mBanku
Użytkownik "Przemyslaw Kwiatkowski" <micha@micha.waw.pl> napisał w wiadomości news:gr7nmk$ah1$1inews.gazeta.pl...

A jesteś absolutnie pewien, że ten tzw. rachunek techniczny w Multi, co
to z niego i tak trzeba ręcznie spłacać kartę, nie jest oficjalnie Twój
i nie podlega zajęciu?

Nie jestem pewien, obecnie nie mam karty w Multi. Być może w Multi też jest inaczej niż w normalnych bankach.

Ja wolałbym żeby było normalnie i w mBanku i w Multi. A że tak się złożyło, że trochę przez te banki moich środków przepływa, to spróbuję to na nich wymusić. A jak się nie da, to zobaczymy co dalej.

Data: 2009-04-04 12:30:52
Autor: Robert Wicik
splata KK w mBanku
[...]

Więc wybierz kartę w innym banku - zapewne jest mnóstwo ofert na rynku. Piszę zapewne, bo nie sprawdzałem obecnie :)

Data: 2009-04-04 12:31:34
Autor: MK
splata KK w mBanku
"Robert Wicik" <rwicik@nsp.poczta.onet.pl> wrote in message news:gr7crn$754$1news.onet.pl...

Więc wybierz kartę w innym banku - zapewne jest mnóstwo ofert na rynku. Piszę zapewne, bo nie sprawdzałem obecnie :)

Ja wybralem :). Z mBankowej skonczylem korzystac jakies 3 lata temu.

MK

Data: 2009-04-04 12:34:20
Autor: Robert Wicik
splata KK w mBanku
Użytkownik "MK" <macka@interia.pl> napisał w wiadomości news:gr7cts$kj4$1news.wp.pl...
[...]

Ja powoli wycofuję się z mBanku, choć ichniej KK nie uznaję za złe rozwiązanie.

Data: 2009-04-04 14:20:29
Autor: zlotowinfo
splata KK w mBanku
Użytkownik "Robert Wicik" <rwicik@nsp.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gr7d26$7q5$1news.onet.pl...
[...]

szczególnie takiej jak moja z promocji gratis na zawsze

Data: 2009-04-04 12:00:05
Autor: K.K.
splata KK w mBanku
Wiem ze jest taka opcja w systemie i wtedy w tym momencie srodki z
eKonta  splacaja karte kredytowa. Czy jest jakis lepszy sposób?

Automatyczna spłata (jednorazowa dyspozycja na mLinii). Brak prowizji

Np. określenie daty  takiej spłaty

Przy automatycznej spłacie mBank sam pobiera środki z eKonta ostatniego dnia terminu po godzinie 20-tej, o czym piszą na wyciągu.

Data: 2009-04-04 12:08:58
Autor: Robert Wicik
splata KK w mBanku
[...]

Przecież można zlecić przelew na e-konto spoza mBanku, a tam mieć ustawioną automatyczną spłatę :)

Data: 2009-04-04 12:15:14
Autor: RobertS
splata KK w mBanku
Przecież można zlecić przelew na e-konto spoza mBanku, a tam mieć ustawioną automatyczną spłatę :)
i tak zdecydowana większość ludzi robi, jednak pomyśl sobie co byłoby, gdybyś miał niewyjaśniony tytuł egzekucyjny na ekoncie?
jak nie zapłacisz to nie jesteś w stanie spłacić karty...

dlatego też lepiej nie mieć kk przypiętej do konta osobistego o co Marek wnioskuje, gdyż bank nie może warunkować wydania karty skorzystaniem z innej (w tym przypadku ekonta) usługi bankowej co niestety mBank robi!

natomiast ja trzymam się zasady, że jak mam konto w banku A to kk biorę w banku B

RobertS

Data: 2009-04-04 12:32:24
Autor: Robert Wicik
splata KK w mBanku
Użytkownik "RobertS" <bob75@xpostx.pl> napisał w wiadomości news:gr7bvs$i3b$1opal.icpnet.pl...
natomiast ja trzymam się zasady, że jak mam konto w banku A to kk biorę w banku B

To też jest rozwiązanie, tylko wtedy np. nie mam bieżącego podglądu w historię transakcji.

Data: 2009-04-04 12:32:49
Autor: RobertS
splata KK w mBanku

To też jest rozwiązanie, tylko wtedy np. nie mam bieżącego podglądu w historię transakcji.
to już zależy od tego jaki podgląd dla kk bank udostępnia...

RobertS

Data: 2009-04-04 14:48:21
Autor: Tristan
splata KK w mBanku
W odpowiedzi na pismo z sobota 04 kwiecień 2009 11:13 (autor K publikowane na pl.biznes.banki, wasz znak: <gr78e4$2lk$1@news.mm.pl>):

Wiem ze jest taka opcja w systemie i wtedy w tym momencie srodki z eKonta
splacaja karte kredytowa. Czy jest jakis lepszy sposób? Np. określenie
daty takiej spłaty

Możesz se ustawić automatyczną spłatę oraz jej procent. --
Tristan

splata KK w mBanku