spłata karty mBank

Data: 2014-08-04 19:27:34
Autor: Raff
spłata karty mBank
Czy ktoś może spłaca kartę kredytową mBanku z rachunku w innym banku. Mam tę kartę od niedawna i ostatnio po raz pierwszy spłacałem tę kartę. I trochę się pogubiłem.

Nie mam eKonta, więc kartę spłacam przelewem z rachunku w innym banku. Pieniądze przelałem na wskazany w systemie rachunek do spłaty karty, tzw. techniczny. W dniu spłaty karty pieniądze wpłynęły na tenże rachunek, ale saldo karty się nie zmieniło. Więc wykonałem przelew ręcznie, używając opcji "spłać zadłużenie". Saldo karty się zmieniło, pieniądze z rachunku technicznego "zeszły" z opisem "ręczna spłata karty".

Zapytałem konsultanta na infolinii czy tak będę musiał zawsze ręcznie "przepychać" pieniądze i czy nie działa jakiś automat typu: o 23:59 saldo karty jednak się zmienia o kwotę środków na rachunku technicznym. Otrzymałem odpowiedź, że nie, bo nie posiadam rachunku eKonto, więc niemożliwe jest ustawienie 100% automatycznej spłaty karty, a zatem zawsze będę musiał to robić ręcznie (jak opisane powyżej), zasilając najpierw rachunek techniczny, a potem ręcznie spłacać kartę.

Naprawdę tak jest? To jakieś nielogiczne?!

A gdybym zasilał przelewem "numer rachunku karty" (ten drugi z kolei) opisany  w systemie jako "rachunek obciążany podczas transakcji dokonywanych na karcie"? Czy to nie załatwiłoby kwestii automatycznej spłaty karty z rachunku w innym banku?

Data: 2014-08-04 19:31:22
Autor: MarekZ
spłata karty mBank
Użytkownik "Raff"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lrofq7$lnk$1@wieslauf.sub.de...

[...]

Załatwiłoby.

Data: 2014-08-05 00:04:31
Autor: Konfabulator
spłata karty mBank
Zasilenie rachunku karty powoduje jej spłatę.

Data: 2014-08-06 06:20:44
Autor: jn
spłata karty mBank
5/8/2014 9:04, Konfabulator:
Zasilenie rachunku karty powoduje jej spłatę.

Czyli, jak rozumiem, zamiast wpłacać pieniądze na "rachunek do SPŁATY karty" należy wpłacić pieniądze na "rachunek karty", żeby spłata nastąpiła "automatycznie"?

Data: 2014-08-06 02:17:32
Autor: Konfabulator
spłata karty mBank
Dokładnie tak jak piszesz. Rachunek techniczny odpowiada tutaj rachunkowi typu ROR, gdzie jedyną operacją jaką możesz samodzielnie wykonać to ręczna spłata karty (w praktyce jest to przelew wewnętrzny na rachunek karty). Więc by pozbyć się tego etapu ręcznego, możesz bezpośrednio wpłacić na rachunek karty.

Data: 2014-08-05 01:39:30
Autor: jn
spłata karty mBank

[...]

Wg regulaminu kart mBank (par. 61) powinno być tak:
Spłata może być dokonana w formie przelewu zewnętrznego w złotych z innego banku na rachunek wskazany przez Bank do spłaty.
W przypadku, gdy spłata jest dokonywana z rachunku innego niż rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy prowadzony przez Bank, środki powinny wpłynąć na rachunek nie później niż do godziny 20:00 w dniu wymaganej spłaty.

Czyli teoretycznie po 20:00 środki które wpłacono przelewem na rachunek do spłaty, same powinny zmniejszyć saldo zobowiązań karty.

A jak jest naprawdę? Nie wiem.

Data: 2014-08-05 04:22:13
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
spłata karty mBank

"Raff" lrofq7$lnk$1@wieslauf.sub.de

: A gdybym zasilał przelewem "numer rachunku karty"

ZCW tak można od jakiegoś czasu -- od kilku lat.
Przelej (choćby jeden grosz) na kilka dni przed
terminem -- zobaczysz, czy wpłata zostanie
zaksięgowana poprawnie. Jeśli tak -- znaczy
to tyle, że tak można.

IMO w 2008 roku tak nie można było spłacać.

Data: 2014-08-05 09:12:37
Autor: WAM
spłata karty mBank
On Mon, 04 Aug 2014 19:27:34 +0200, Raff <raff-askme@for.it> wrote:

A gdybym zasilał przelewem "numer rachunku karty" (ten drugi z kolei) opisany  w systemie jako "rachunek obciążany podczas transakcji dokonywanych na karcie"?
Sprawdź. Możesz to zrobić w każdej chwili przelewając tam dowolną
kwotę.

WAM
--
pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl
pokoje nad morzem www.nadmorze.pl

Data: 2014-08-05 12:54:09
Autor: J.F.
spłata karty mBank
Użytkownik "Raff"  napisał w wiadomości grup
Nie mam eKonta, więc kartę spłacam przelewem z rachunku w innym banku.

zostaje jeszcze jedna mozliwosc - zalozyc ekonto (chyba darmowe), wtedy karta sie splaca automatycznie, wystarczy ze tam srodki sa.

J.

Data: 2014-08-11 11:22:12
Autor: radekp@konto.pl
spłata karty mBank
Mon, 04 Aug 2014 19:27:34 +0200, w <lrofq7$lnk$1@wieslauf.sub.de>, Raff
<raff-askme@for.it> napisał(-a):

[...]

Nic nie zrozumiałem z tego opisu, ale i niespecjalnie się wgłębiałem.

Ja napisałem im, że chcę KK spłacać przelewem z innego banku, otworzono mi
rachunek techniczny (pojawił się obok eKonta), przelewałem na niego środki z
innego banku i zawsze karta się spłacała sama (aż do jej zamknięcia).

spłata karty mBank