spoldzielcze wlasnosciowe a wlasnosc pelna

Data: 2009-04-30 23:58:36
Autor: mirror
spoldzielcze wlasnosciowe a wlasnosc pelna
czy to prawda, ze przejscie na pelna wlasnosc ze spoldzielczej wlasnosci lokalu
moze byc paradoksalnie mniej korzystne. Pomijajac efekt ekonomiczny, ktory
polega na tym ze latwiej znalezc chetnego na tansze spoldzielcze mieszkanie.
Jesli mieszkanie stanowi pelna wlasnosc to powinienem miec z tego tytulu
jakies korzysci, np. nie powinienem placic juz spoldzielni wyjawszy oplaty
za media albo tez powinienem po prostu placic znacznie mniej. Zastanawia
mnie tez czy spoldzielnia moze mi kazac placic udzial w dzierzawie gruntu ....
jesli tak to czy bede w stanie wogole ocenic czy udzial ten nie jest zawyzony ?
jak to jest z ta pelna wlasnoscia - co ja tak naprawde kupuje za te pieniadze
ktore place przy wykupie ?

Data: 2009-04-30 19:11:44
Autor: witek
mirror wrote:
[...]
w zasadzie teraz spółdzielni płacisz za media i za administrowanie (ileś tam groszy za m2).

po "uwłaszczeniu" będziesz płacił za media i za administrowanie, ale że swojego się zwykle doi mniej niż obcego to pewnie trochę po wyższych stawkach.
Dojdzie tylko jeszcze podatek od gruntu. Tego ci pewnie w spółdzielni nikt nie powie. Obowiązek zgłoszenia 14 dni po akcie notarialnym i płatny kwartalnie.
Do tego z racji współwłaścicielstwa budynku będziesz partycypował procentowo w kosztach, np. remotu dachu, malowania elewacji, ocieplania budynku itp itd.

Data: 2009-05-01 08:15:50
Autor: Jan
spoldzielcze wlasnosciowe a wlasnosc pelna

Do tego z racji współwłaścicielstwa budynku będziesz partycypował
procentowo w kosztach, np. remotu dachu, malowania elewacji, ocieplania budynku itp itd.
Pamietaj, jako czlonek spoldzielni uczestnczysz w pokrywaniu wszelkich zobowiazan opdjetych przez zarzad spoldzielni, a dokonuja to zgodnie ze statutem.

Data: 2009-05-01 01:32:48
Autor: witek
spoldzielcze wlasnosciowe a wlasnosc pelna
Jan wrote:
Do tego z racji wspó³w³aœcicielstwa budynku bêdziesz partycypowa³
[...]
Ale nie musi być członkiem spółdzielni. To inna bajka.

Spółdzielnia będzie miała 99.9 % własności a on 0.1%, proporcjonalnie wielkośc jego mieszkania do powierzchni mieszkalnej całego budynku.
I tyle tez będzie miał do powiedzenia.

Data: 2009-05-02 08:51:02
Autor: Krzysztof
spoldzielcze wlasnosciowe a wlasnosc pelna

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:gte52q$gj9$1inews.gazeta.pl...
Jan wrote:
Do tego z racji wspó3w3a?cicielstwa budynku bedziesz partycypowa3
[...]

Czlonkiem moze byc i moze miec odrebna wlasnosc - co jest bezpiecznieczne w przypadku upadku spoldzieklni.

K.

Data: 2009-05-04 00:41:20
Autor: BK
On May 2, 8:51 am, "Krzysztof" <osiemk_u...@wp.pl> wrote:
Użytkownik "witek" <witek7...@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomościnews:gte52q$gj9$1inews.gazeta.pl...> Jan wrote:
> [...]

> I tyle tez będzie miał do powiedzenia.

Czlonkiem moze byc i moze miec odrebna wlasnosc - co jest bezpiecznieczne w

W przypadku upadku spoldzielni mieszkanie wlasnosciowe spoldzielcze
albo staje sie mieszkaniem wlasnosciowym [pelna wlasnosc] albo
pozostaje spoldzielczym jesli upadla spoldzielnie przejmie inna
spoldzielnia.

W jaki sposob pelna wlasnosc jest w tym wypadku bezpieczniejsza skoro
wychodzi na to samo? :)

Data: 2009-05-01 00:30:51
Autor: Cavallino
Użytkownik "mirror" <lipif@o2.pl> napisał w wiadomości news:gtd6u8$v21$1achot.icm.edu.pl...
[...]

A co Ty chcesz płacić spółdzielni, w którejkolwiek z tych form?
Bo za administrowanie budynkiem czy na fundusz remontowy zawsze zapłacisz.
A reszta to zwykłe opłaty eksploatacyjne.

wyjawszy oplaty
za media albo tez powinienem po prostu placic znacznie mniej.

A to z jakiego powodu, czego Twoim zdaniem nie powinien płacić właściciel osobnego lokalu?

jak to jest z ta pelna wlasnoscia - co ja tak naprawde kupuje za te pieniadze
ktore place przy wykupie ?

Mieszkanie i udział w gruncie oraz częściach wspólnych budynku.

spoldzielcze wlasnosciowe a wlasnosc pelna