sportster 883 vs. 1200

Data: 2009-07-18 19:42:25
Autor: Laphroaig
sportster 883 vs. 1200
Witka,

Juz od dluzszego czasu nosze sie z zamiarem zmiany moto. Obecny dragstar   650 juz mi sie znudzil i odczuwam silna potrzebe zmiany. Sadze, ze moim docelowym, wymarzonym  moto bedzie v-rod.  W rozwazaniach pojawial sie tez yamaha warrior ale pewnie bylby to tylko krok przejsciowy i nie wiem czy warto ten krok zaliczac (tym barziej, ze nie mam na oku pewnej sztuki). No a jako ze czasy kryzysu to te marzenia o v-rod'zie odkladam na za 2,3 sezony.
Poki co to wpadl mi w rece Sportster 883. Praktycznie nowka no i przedsoinek kolejnego kroku i  wejscie w swiat HD.
Juz kiedys pytalem, czy oby nie za maly (182 cm wzrostu). Pomyslalem, ze moze to moglby byc moto na okres przejsciowy, ktory dalby frajde jazdy motocyklem , ktory fajnie sie sprawuje w jezdzie miejskiej.
Mysle, ze mialby to byc moto na ten i przyszly sezon.
Zrobilem jazde testowa customem 1200. Oto wrazenia i pytania do znawcow:
1) dynamika - 1200 nie oszalamia a jak bedzie z 883? Jest duzo slabiej? Nie mierzylem przyspieszen oczywiscie ale obawiam sie, ze nie bedzie nic lepiej niz na dragstarze :( (jezdze zawsze w pojedynke)
2) tylne zawieszenie - bylo cholernie twarde. Czy to jest zawsze tak w sportsterach i czy jest jakas sensowny zakres regulacji?
3) zwinnosc w miescie o wiele lepsza niz w dragstarze, to mi sie spodobalo :) (no i jest to oczywiste wziawszy pod uwage gabaryty)
4) wydechy -  mizerny dzwiek czy tylko mi sie tak wydawalo?
5) Czy taka zamiana dragstar 650 -- > sportster 883 ma szanse dostarczyc nowych, ciekawych  wrazen? Czy to moze zamiana na zasadzie "zamienil stryjek siekierke na kijek"?

Pewnie zanudzam, ale jakos nie moge sie zdecydowac co dalej, co na trzecie moto :)

--
pozdr
Laphroaig

Data: 2009-07-18 20:04:26
Autor: Kuczu
sportster 883 vs. 1200
Laphroaig pisze:

Poki co to wpadl mi w rece Sportster 883. Praktycznie nowka

No to ile ma kosztowac taka prawie nowka ? 30 tysiecy ? Bo za tyle to juz masz spokojnie Dyne na TwinCamie z rocznikow 00-04. Albo V-Roda z poczatkow produkcji. Wiec po co sie pchac w Sporciaka ktorego trzeba bedzie za rok sprzedac ze spora strata ? A te starsze duze Hd nie straca juz na wartosci. Najwiecej traca nowe i prawie nowe.

przedsoinek kolejnego kroku i  wejscie w swiat HD.

A za to zostaniesz zaraz przez wielu wyklety :)

Zrobilem jazde testowa customem 1200. Oto wrazenia i pytania do znawcow:
1) dynamika - 1200 nie oszalamia a jak bedzie z 883? Jest duzo slabiej?

Jest slabiej. Nie tak tragicznie jak w DS650 ale slabiej.

2) tylne zawieszenie - bylo cholernie twarde. Czy to jest zawsze tak w sportsterach i czy jest jakas sensowny zakres regulacji?

Bo testowales customa. On ma obnizone zawieszenie.

4) wydechy -  mizerny dzwiek czy tylko mi sie tak wydawalo?

Jesli to jakis swiezy rocznik to jest tragedia. Wymiana wydechow Cie czeka a to nie jest proste ze wzgledu na wtrysk i sondy lambda.

5) Czy taka zamiana dragstar 650 -- > sportster 883 ma szanse dostarczyc nowych, ciekawych  wrazen?

Wszystko jest lepsze od DS650 :)

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2009-07-18 20:18:29
Autor: Laphroaig
sportster 883 vs. 1200
Kuczu wrote:

Wiedzialem , ze na Ciebie moge liczyc :)

No to ile ma kosztowac taka prawie nowka ? 30 tysiecy ?

25k, 2008r. 300km, przesuniete podnozki do przodu, kupiony w polskim salonie

juz masz spokojnie Dyne na TwinCamie z rocznikow 00-04. Albo V-Roda z poczatkow produkcji.

Zdecydowanie wole v-roda :). z tego co obserwuje na allegro to z 10k musialbym dolozyc (do wspomnianych 25k) i mam obawy, czy za te pieniadze sztuka bylaby "nowka, nie smigana" :)
Natomiast to co ogladalem (v-rod) to kosztowalo 50k, 2006r, zrodlo chyba pewne wiec teoretycznie z gwarancja bezwypadkowoasci. Jako ze jestem laikiem w temacjie mechaniki to  zalezy mi na tym, aby stan techniczny byl b. dobry i pewny

A za to zostaniesz zaraz przez wielu wyklety :)

to mnie nie martwi. Gdy zaczynalem zabawe z moto to zalozylem, ze celem   bedzie HD :)

Jest slabiej. Nie tak tragicznie jak w DS650 ale slabiej.

aha, jesli lepiej niz w DS to juz cos.

Bo testowales customa. On ma obnizone zawieszenie.

no fakt, byl to custom. Czyli nie powinno byc az tak zle jak w tym testowanym

Jesli to jakis swiezy rocznik to jest tragedia. Wymiana wydechow Cie czeka a to nie jest proste ze wzgledu na wtrysk i sondy lambda.

Az tak zle z ta wymiana? w serwisie HD (bo tam on stoi) powiedzieli, ze w 2.5k moge sie zmiescic.

Wszystko jest lepsze od DS650 :)

:), :) wiedzialem, ze to powiesz :).
Ale to tez jest argument na to, ze czas juz cos z tym DS'em zrobic.

Raasumujac, nie jest rewelacyjnie z tym sportsterem ale i tak bedzie lepiej niz z DS650.
dzieki za opinie

--
pozdr
Laphroaig

Data: 2009-07-19 01:20:27
Autor: Kuczu
sportster 883 vs. 1200
Laphroaig pisze:

25k, 2008r. 300km, przesuniete podnozki do przodu, kupiony w polskim salonie

Tanio, kurde, podejrzanie tanio.

Zdecydowanie wole v-roda :).

V-Rod jest dziwny. To takie niewiadomoco. W sumie to oprocz znaczka niec go nie laczy z reszta.

z tego co obserwuje na allegro to z 10k  musialbym dolozyc (do wspomnianych 25k) i mam obawy, czy za te pieniadze sztuka bylaby "nowka, nie smigana" :)

Aaa. W ubieglym roku mialem u siebie roczniowego VRSCA z Angolii. Byl w sumie niewiele drozszy od tego Sporciaka. A technicznie i wyposazeniowo nie bylo mu co zarzucic. Fakt ze teraz na rynku jest sporo smiecia sprowadzonego z USA.Aczkolwiek mozna spotkac niezle rodzynki. Czesto swietnie wyposazone. Amerykaniec kupuje nowe moto i od razu kaze je doposazyc. U nas to rzadkosc. Gdybym ja mial kupowac cos z serii VRSC to bym bral StreetRoda. Fajne zawieszenie i takie tam...

to mnie nie martwi. Gdy zaczynalem zabawe z moto to zalozylem, ze celem  bedzie HD :)

No wlasnie V-Rod to daleki jest od klasycznych V2 tej firmy.

no fakt, byl to custom. Czyli nie powinno byc az tak zle jak w tym testowanym

Akurat amory to nie problem. Mnostwo jest tego na rynku.

Az tak zle z ta wymiana? w serwisie HD (bo tam on stoi) powiedzieli, ze w 2.5k moge sie zmiescic.

O fuck.

:), :) wiedzialem, ze to powiesz :).

Bo tak naprawde to DS650 jest takim motocyklem raczej dla poczatkujacego fana cruiserow. Szybko rozczarowuje, nawet tych malo wprawnych jezdzcow.

Ale to tez jest argument na to, ze czas juz cos z tym DS'em zrobic.

Sprzedac poki jest cos wart.

Data: 2009-07-19 10:40:32
Autor: Ivam
sportster 883 vs. 1200
"Kuczu" <qczu666@gmail.com> wrote in message news:h3tlca$n94$1news.onet.pl...
Az tak zle z ta wymiana? w serwisie HD (bo tam on stoi) powiedzieli, ze w 2.5k moge sie zmiescic.

O fuck.

Innymi slowy mowisz, ze tak tanio, ze jestes w szoku? ;)

--
pzdr:
Ivam

Data: 2009-07-19 10:44:07
Autor: Kuczu
sportster 883 vs. 1200
Ivam pisze:

Innymi slowy mowisz, ze tak tanio, ze jestes w szoku? ;)

No cos w tym stylu ;)

Data: 2009-07-19 11:00:32
Autor: Laphroaig
sportster 883 vs. 1200
Kuczu wrote:

Tanio, kurde, podejrzanie tanio.

Historia tego moto jest taka, ze ktos go kupil i po polowie sezonu wymienil za rozliczeniem w salonie  na Street Bob'a. Widac nie spelnial jego wymagan. A chyba byl kupowany za czasow slabego euro wiec kupl tego sporciaka bardzo tanio. I w sumie w pln'ach niewiele stracil zostawiajac go za te 25k. A widac zalezalo mu sprawnie przeprowadzonej  akcji wymiany moto.

V-Rod jest dziwny. To takie niewiadomoco. W sumie to oprocz znaczka niec go nie laczy z reszta.

Zdaje sobie z tego sprawe. Jak go zobaczylem w 2003 to mi sie bardzo niepodobal. Wtedy bylem na etapie softtail i dyna. No ale teraz sie zestarzalem i bardziej mnie kreci ten v-rod. Chociaz Rocker C tez mi sie podoba :)

[...]

Zdaje sobie z tego sprawe, ale to trzeba sie obracac w tym biznesie, byc na biezaco, sledzic rynek zeby cos wylapac. Natomiast ja, bedac poza tym   biznesem, musze zaplacic za jakas tam gwarancje kupienia pewnego moto :(.

bym bral StreetRoda. Fajne zawieszenie i takie tam...

Tez byla do kupienia  uzywka w salonie HD. Ale ze wzgledu na kolano (uszkodzone kiedys na nartach) pozycja na streetrod'zie  mi nie pasuje. Musze miec nogi do przodu ;)

No wlasnie V-Rod to daleki jest od klasycznych V2 tej firmy.

Ale v-rod bylby pogodzeniem milosci do marki i do dragsterow :)
A sporciak pozwolilby mi przez dwa sezony posmakowac ducha prawdziwego HD :)

ze w 2.5k moge sie zmiescic.

O fuck.

za duzo, za malo? Facet bez zagladania w cenniki  powiedzial, ze wydechy zaczynala sie od 1.8k, potem, 2k, 2.2 k i cos kolo tego. Tak wiec z wymiana 2.5k

Sprzedac poki jest cos wart.

Tez juz dojrzalem do tego :)

Dzieki za rady :)

--