sporty walki pod Gerlachem

Data: 2018-04-17 12:09:39
Autor: Olin
sporty walki pod Gerlachem
Czytanie płatne, wiec wklejam również treść, bo krótka:

Polska przewodniczka została zaatakowana pod najwyższym szczytem Tatr
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,44425,23279992,polska-turystka-zostala-zaatakowana-pod-najwyzszym-szczytem.html

W sobotę 45-letnia przewodniczka z Polski prowadziła dwie klientki w
rejonie Gerlacha. W ścianie nad Batyżowiecką Próbą, którędy prowadzi jedna
z dróg na najwyższy szczyt Tatr, spotkała mężczyznę. Zdaniem pani Klaudii
był to słowacki przewodnik, który schodził z dwiema klientami. - Zagadał do mnie: "co ty tu robisz?", następnie zwyzywał mnie -
relacjonuje Polka. - Wyjaśniłam mu, że posiadam licencję przewodnika,
uprawniającą mnie do prowadzenia turystów także w Tatrach słowackich. Przewodniczka wyjęła smartfon i zrobiła mężczyźnie zdjęcie. Wówczas on
spróbował odebrać jej urządzenie. Kiedy się to nie udało, zaczął ją szarpać
i przewrócił.

- Cała sytuacja była bardzo niebezpieczna. Było to na wąskiej półce
skalnej. Na szczęście udało mi się zabezpieczyć klientki przed ewentualnym
upadkiem - informuje Klaudia. Chwilę później zaatakował ją ponownie - uderzył ją pięścią w kask, rękę
oraz nogę. Napastnik dalej wygrażał kobiecie. Uważa, że mężczyzna
zachowałby się inaczej, gdyby nie była kobietą i nie towarzyszyłyby jej
klientki. - Gdybym była mężczyzną, dostałabym po twarzy. A ja nawet nie
podniosłam głosu - mówi p. Klaudia. Polska przewodniczka zgłosiła sprawę policji w Starym Smokowcu, a także
polskiemu konsulowi w Bratysławie.

- Jestem zszokowana. Pracuję w zawodzie od ponad 10 lat. Nigdy nie zdarzył
się wypadek, wszyscy klienci wracają zadowoleni - mówi poruszona
przewodniczka. Jej zdaniem to dramatyczne wydarzenie to efekt niezdrowej
konkurencji między przewodnikami. Martwi ją to, że przez takie sytuacje
klienci mogą stracić zaufanie do przewodników. - Bezpieczeństwo i dobra
atmosfera w pracy są dla mnie najważniejsze - mówi.

Słowaccy policjanci szukają napastnika. W przypadku udowodnienia winy grozi
mu kara roku pozbawienia wolności.

--
uzdrawiam
Grzesiek