sposób dokonywania eliksirów przez pkobp

Data: 2009-08-21 13:55:22
Autor: kredytywkarpaczu1
sposób dokonywania eliksirów przez pkobp
w historii rachunku firmowego mam taką pozycję:

Imiona i nazwiska współwłaścicieli konta osobistego
Nr banku: 10205561
Nr rach.: xx 10202124 xxxx xxxx xxxx xxxx
Tytuł: z firmowego na osobiste
Data przygotowania: 2009-08-21

dziwi mnie że oddział marmurkowy ma nr 10202124
a nr banku jest 10205561 skąd taka różnica?

Data: 2009-08-21 06:36:04
Autor: Tomek z Wawy
On 21 Sie, 13:55, kredytywkarpac...@op.pl wrote:
[...]

102 Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski SA

Oddział 1 w Jeleniej Górze
ul. Bankowa 19
58-500 Jelenia Góra
skr. 123
tel. 75 643-61-00
10202124

Oddział 56 w Warszawie
ul. Bagatela 15
02-585 Warszawa
tel. 22 525-74-97 849-52-35
10205561

Dane z:

<http://www.nbp.pl/home.aspx?f=/banki_w_polsce/ewidencja/
ewidencja.html>

Data: 2009-08-21 18:08:49
Autor: kredytywkarpaczu1
sposób dokonywania eliksirów przez pkobp
> dziwi mnie że oddział marmurkowy ma nr 10202124
> a nr banku jest 10205561 skąd taka różnica?

10202124 PKO BP SA Oddział 1 w Jeleniej Górze
10205561 PKO BP SA Oddział 56 w Warszawie

właśnie to mnie dziwi. Nie mogła sobie Jelenia Góra
przesłać tej forsy do Inteligo? tylko przez Warszawe?
I to jeszcze nie np. 1-szy akurat 56-ty oddział? --

Data: 2009-08-21 19:06:22
Autor: kredytywkarpaczu1
> [...]

przesłać tej forsy do Inteligo? tylko przez Warszawe?
I to jeszcze nie np. 1-szy akurat 56-ty oddział?

czy ten 0/56 Wawa jest jakimś jednym wybranym oddziałem
który na skale ogólnopolską obsługuje eliksiry? Czy JG?
a może całe dolnośląskie a reszty kraju nie? Od czego
zależy że moje eliksiry chodzą właśnie przez 10205561 ?

Data: 2009-08-22 13:58:55
Autor: blad
Użytkownik <kredytywkarpaczu1@op.pl> napisał w wiadomości news:7b4d.0000003c.4a8ec691newsgate.onet.pl...
> [...]

przesłać tej forsy do Inteligo? tylko przez Warszawe?
I to jeszcze nie np. 1-szy akurat 56-ty oddział?

dawniej każdy oddział miał własny nr i sam przetwarzał
swoje rachunki. Potem PKOBP scentralizowało wszystkie
rachunki na mailframe w Warszawie i była kolejna zmiana
numeracji rachunków.
Już dawno nie mam nic w PKOBP ale chyba ten oddzial 10205561
mają wszyscy po centralizacji.

A co ci szkodzi że elixir idzie przez Warszawe skoro
idea tego systemu polega na centralnym rozliczeniu
wszystkich przelewów w jednym miejscu?
To, że gdzieś w rekordzie wymiany informacji zachowano
dane o oddziale z Jeleniej Góry nie wydłuża czasu rozliczenia
i tio jest chyba najważniejsze  :-)
*** blad ***

Data: 2009-08-22 14:24:57
Autor: kredytywkarpaczu1
sposób dokonywania eliksirów przez pkobp
chyba ten oddzial 10205561 mają wszyscy po centralizacji.
 A co ci szkodzi że elixir idzie przez Warszawe (...)?
To (...) nie wydłuża czasu rozliczenia

no właśnie marudzę że przelew z 'nieinteligentnej' części pkobp
do inteligo drepta nawet 10-12 minut. W samym inteligo (tym
kupionym przez pkobp ale zaprojektowanym przez niemców) każdy
przelew wewnętrzny idzie błyskawicznie, nawet nie trwa sekundy
to samo wewnetrzne przelewy w mBanku, bzwbk mieli przelewy wewnetrzne do dwóch minut, a pkobp przelew wewnętrzny z części nieinteligentnej do inteligo wykonuje aż kilkanaście minut, a
w weekendy nawet po kilkanaście godzin.

Data: 2009-08-22 20:30:53
Autor: blad
[...]

po prostu dlatego że to sa dwa różne systemy.
a ile idzie przelew z mBanku do Multi - czy ktoś sprawdzał?
*** blad ***

Data: 2009-08-22 18:38:46
Autor: jureq
Dnia Sat, 22 Aug 2009 20:30:53 +0200, blad napisał(a):

po prostu dlatego że to sa dwa różne systemy. a ile idzie przelew z
mBanku do Multi - czy ktoś sprawdzał?

Jak wielokrotnie tu już opisywano w terminach sesji eliksiru.

Data: 2009-08-22 22:39:43
Autor: kredytywkarpaczu1
sposób dokonywania eliksirów przez pkobp
> a ile idzie przelew z mBanku do Multi - czy ktoś sprawdzał?

Jak wielokrotnie tu już opisywano w terminach sesji eliksiru.

jest to o tyle nietrafiony przykład, że mBank i Multibank komunikują
się przez KIR a iPKO oraz Inteligo jakimś systemem wewnętrznym

i jak na przelewy wewnętrzne kilkanaście minut lub godzin to naprawdę
jest długo!

Data: 2009-08-23 09:31:28
Autor: blad
> [...]

jest to o tyle nietrafiony przykład, że mBank i Multibank komunikują
się przez KIR a iPKO oraz Inteligo jakimś systemem wewnętrznym

ale to jest jeden i ten sam bank, więc tu powinny lecieć gromy,
że tak długo i nic z tym nie robią

Czy biorą prowizję za taki przelew jak za "inny bank"
czy w obie strony jest darmowy jak wewnętrzny?

i jak na przelewy wewnętrzne kilkanaście minut lub godzin to naprawdę
jest długo!

wewnatrz tego samego banku, ale cały czas są to rozne systemy
Poza tym, jak masz Inteligo to po co ci jeszcze dodatkowo płatne
konto w PKOBP ?
*** blad ***

Data: 2009-08-23 10:27:21
Autor: Robert Kois
Dnia Sun, 23 Aug 2009 09:31:28 +0200, blad napisał(a):

[...]

Ale na 99% nie mbank i multi nie komunikują się przez KIR, robia to tylko w
tych samych godzinach co sesje eliksirowe. Prawdopodobnie uznali, że taka
komunikacja wystarczy.

--
Kojer

Data: 2009-08-24 21:41:29
Autor: kjonca
On 22 Sie, 22:39, kredytywkarpac...@op.pl wrote:

> Jak wielokrotnie tu już opisywano w terminach sesji eliksiru.

jest to o tyle nietrafiony przykład, że mBank i Multibank komunikują
się przez KIR

Brednie.

KJ (ile razy można powtarzać)

Data: 2009-08-24 23:22:54
Autor: Grzegorz Mazur
sposób dokonywania eliksirów przez pkobp
blad (blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl) wrote in
[...]

Dokładnie tak (tzn. może z dokładnością do "maiNframe" ;D).

Oddział 56 w W-wie był pierwszym chodzącym na nowym systemie. Potem po prostu w KIR dodawano kolejne numery rozliczeniowe 1020xxxx do tej samej ścieżki docelowej 10205561. System przetwarza przelewy ze wszystkich oddziałów na raz, w jednym pliku Elixir.

W starym systemie był szereg instancji Zorby i każda z nich rozliczała się oddzielnie z KIR. Stąd istniało inne grupowanie numerów rozliczeniowych w KIR i można było (podczas konwersji) przenosić kolejne oddziały w miarę płynnie do nowego systemu, nie psując oddziałów działających na starym systemie.

Co do Inteligo <-- > PKO BP: inny system, bez interfejsu online. Interfejs online jest znacznie droższy do zrobienia, więc nie ma sensu. Jeśli odpowiednio duża grupa klientów będzie chciała za to zapłacić, to może PKO BP rozważy :)

Pozdrawiam.

--
GIT d++ s:+ a->? c++$ U P L+ !E W+ N++ o? K? w O-- -- M-- V- PS+ PE+++ Y+
PGP  t+@ 5- X- !R tv+ b++ DI+++ D+ G+ e+++ h-- - y?

sposób dokonywania eliksirów przez pkobp