sposób na niepobieranie 3zł za kartę Aliora?

Data: 2009-09-20 15:36:14
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow3
sposób na niepobieranie 3zł za kartę Aliora?
chcę mieć (awaryjnie) kartę debetową Aliora,
ale kilka miesięcy jej nie użyję. Czy da się
jakoś ominąc opłaty?

Jeśli zastrzegę, to ją zniszczę.
Ale gdybyn zablokował (to mogę odblokować)
i pytanko, czy wtedy dałoby się nie płacić?

Data: 2009-09-20 07:12:20
Autor: BK
On 20 Wrz, 15:36, zwyklyklientwieluzwyklychbank...@op.pl wrote:
[...]

Nie zamawiaj karty, jak Ci bedziesz potrzebna to skoczysz do oddzialu
i po 15 minutach wyjdziesz z debetowka "no name".

Data: 2009-09-20 15:44:50
Autor: Valdi.Pavlack
sposób na niepobieranie 3zł za kartę Aliora?
<zwyklyklientwieluzwyklychbankow3@op.pl>

chcę mieć (awaryjnie) kartę debetową Aliora,
ale kilka miesięcy jej nie użyję. Czy da się
jakoś ominąc opłaty?

Może to głupie, ale na myśl przychodzi mi takie rozwiązanie - trzymać na
koncie w Aliorze tyle "awaryjnych pieniędzy" aby comiesięczne odsetki z
nich, pokryły prowizje za posiadanie karty debetowej.

Data: 2009-09-20 16:00:06
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Płaci się za możliwość posługiwania się kartą. Jeśli zostanie zastrzeżona, to tak czy tak musisz płacić.

1500zł na koncie załatwi sprawę, zakładając nawet oprocentowanie ON na poziomie 5%. Liczyłem w pamięci.

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-09-20 07:11:05
Autor: BK
sposób na niepobieranie 3zł za kartę Aliora?
On 20 Wrz, 16:00, "Zygmunt M. Zarzecki"
<zygm...@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> wrote:

> [...]

Płaci się za możliwość posługiwania się kartą. Jeśli zostanie
zastrzeżona, to tak czy tak musisz płacić.

Placi sie za karte aktywna. Mam dwa konta i klika kart [swoje/zony]
place tylko za aktywne. Niekatywne/zastrzezone/zablokowane sie nie
licza.

Data: 2009-09-20 16:27:28
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Zastrzeżone/zablokowane musiały być kiedyś aktywne i chyba się za nie płaci.

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-09-20 07:57:42
Autor: BK
sposób na niepobieranie 3zł za kartę Aliora?
On 20 Wrz, 16:27, "Zygmunt M. Zarzecki"

> [...]
> licza.

Zastrzeżone/zablokowane musiały być kiedyś aktywne i chyba się za nie płaci.

Przeczytales co napisalem?

Placi sie za karty AKTYWNE. Za inne sie nie placi. To, ze zablkowana
karta byla kiedys aktywna nie ma znaczynia. Jak byla AKTYWNA to za nia
placiles, jak jest ZABLOKOWANA to nie placisz.

Data: 2009-09-20 17:09:33
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Ok. Jaki jest więc sens posiadania 3 kart, w tym jednej aktywnej?
Gubisz je często?

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-09-20 08:26:02
Autor: BK
sposób na niepobieranie 3zł za kartę Aliora?
On 20 Wrz, 17:09, "Zygmunt M. Zarzecki"

> [...]

> placiles, jak jest ZABLOKOWANA to nie placisz.

Ok. Jaki jest więc sens posiadania 3 kart, w tym jednej aktywnej?

A co za roznica jaki sens? Pytanie bylo nie o sens tylko o oplate ;-)

Sens byl taki ze mialem karty [swoja / zony] zamowilem sobie nowe
[paypass/wizerunek]. Starych uzywalem do czasu otrzymania nowych.
Otrzymalem nowe, stare zablkowalem i rzucilem do "klasera" na
pamiatke :) Mam teraz w systemie 4 karty do tego konta - dwie aktywne,
dwie zablkowane [czy zastrzezone bo juz nie pamietam]. Place za te
dwie aktywne.

Proste? ;-)

Data: 2009-09-20 17:43:44
Autor: Wojciech Nawara
BK pisze:

[...]

Zablokowanie karty jest czynnością odwracalną. Nie powoduje automatycznego zastrzeżenia karty. Równa się to po prostu najprawdopodobniej odrzucaniu wszystkich autoryzacji przez bank (transakcje bez autoryzacji pewnie przejdą). Karta - jako taka - nadal jest aktywna.

Z kolei nie odblokowanie karty przez 14 dni po jej zablokowaniu jest jednoznaczne z jej zastrzeżeniem. Zastrzeżenie jest nieodwracalne.

Data: 2009-09-20 08:51:27
Autor: BK
sposób na niepobieranie 3zł za kartę Aliora?
On 20 Wrz, 17:43, Wojciech Nawara
<wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info> wrote:
BK pisze:

> [...]

Z kolei nie odblokowanie karty przez 14 dni po jej zablokowaniu jest
jednoznaczne z jej zastrzeżeniem. Zastrzeżenie jest nieodwracalne.

Cool. Nie wnikam w westie techniczna i roznice miedzy blokada, a
zastrzezeniem. Chodzi mi jedynie o to, ze kart mam kilka i place tylko
za te aktywne. Pozostale [nie pamietam co tam odklikalem w systemie
czy blokowanie czy zastrzezenie] sa nieaktywne i nie ma za nie oplaty.

Data: 2009-09-20 18:07:47
Autor: Wojciech Nawara
BK pisze:

[...]

I ślicznie. Ale pytającemu nic po karcie zablokowanej, za którą się nie pobierze opłata, która za 2 tygodnie się nieodwracalnie zastrzeże. To dość istotna informacja.

Data: 2009-09-20 10:27:45
Autor: BK
sposób na niepobieranie 3zł za kartę Aliora?
On 20 Wrz, 18:07, Wojciech Nawara
BK pisze:

> [...]

I ślicznie. Ale pytającemu nic po karcie zablokowanej, za którą się nie
pobierze opłata, która za 2 tygodnie się nieodwracalnie zastrzeże.. To

Wporzo. Dlatego najlepiej dla niego bedzie po prostu nie zamawiac
karty. Nie ma opcji "miec ciasteczko / zjesc ciasteczko" czyli miec
karte [dajaca sie wykorzystac] i nie placic - z wyjatkiem kart
promocyjnych ;-)

Data: 2009-09-20 21:14:53
Autor: MarekZ
"Wojciech Nawara" <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info> wrote in message news:h95k0d$6nc$2kushnir.sileman...

I ślicznie. Ale pytającemu nic po karcie zablokowanej, za którą się nie pobierze opłata, która za 2 tygodnie się nieodwracalnie zastrzeże. To dość istotna informacja.

A może:
1. zablokować;
2. trzynastego dnia odblokować;
3. po godzinie lub czternastego dnia zablokować;
4. itd.

dbając o to aby dzień aktywności karty nie był dniem, w którym pobierana jest opłata?

Data: 2009-09-20 22:20:13
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow3
[...]

w którym dniu pobierana jest opłata?
to jakiś stały dzień miesiąca? czy zależny od daty umowy?

Data: 2009-09-20 22:22:13
Autor: MarekZ
<zwyklyklientwieluzwyklychbankow3@op.pl> wrote in message news:3213.000000f6.4ab68e7dnewsgate.onet.pl...

w którym dniu pobierana jest opłata?
to jakiś stały dzień miesiąca? czy zależny od daty umowy?

Ja nie wiem, mam tam kartę w okresie darmowości jeszcze. Nie wiem też czy proponowany sposób w ogóle zadziała.

Data: 2009-09-21 14:57:57
Autor: Thomas

Użytkownik "MarekZ" <brak@adresu.w.pl> napisał w wiadomości news:h962n6$e3c$1srv.cyf-kr.edu.pl...
[...]

Zablokowałem kartę debetową MasterCard do konta firmowego, bo z niej nie korzystam, a opłata 2 zł nadal jest pobierana.

Teraz ją odblokowałem i mam ją jako nieaktywną i zobaczymy co będzie, jeśli nadal będą pobierać to ją zastrzegam.

Karta miała być darmowa, a nie jest. Od 1 maja naliczają mi 2 zł za: "Pakiet Bezpieczenstwa: 2.00", na który nie wyrażałem zgody, ale teraz podobno jest obowiązkowy.

Data: 2009-09-21 06:10:31
Autor: BK
On Sep 21, 2:57 pm, "Thomas" <tho...@nospam.com> wrote:

Karta miała być darmowa, a nie jest. Od 1 maja naliczają mi 2 zł za: "Pakiet
Bezpieczenstwa: 2.00", na który nie wyrażałem zgody, ale teraz podobno jest
obowiązkowy.

A przy firmowce to bylo "od zawsze" karta za free, ale ubezpieczenie
jest obowiazkowe.

Data: 2009-09-21 18:26:08
Autor: Thomas

Użytkownik "BK" <bkapuscinski@gmail.com> napisał w wiadomości news:201d0d85-ab36-45c5-9fa5-41baa02e6ff2f33g2000vbm.googlegroups.com...
On Sep 21, 2:57 pm, "Thomas" <tho...@nospam.com> wrote:

A przy firmowce to bylo "od zawsze" karta za free, ale ubezpieczenie
jest obowiazkowe.

Do Maja była zupełnie za darmo :)

Data: 2009-09-21 10:00:07
Autor: xbartx
On Sep 21, 6:26 pm, "Thomas" <tho...@nospam.net> wrote:
Użytkownik "BK" <bkapuscin...@gmail.com> napisał w wiadomościnews:201d0d85-ab36-45c5-9fa5-41baa02e6ff2f33g2000vbm.googlegroups.com...
On Sep 21, 2:57 pm, "Thomas" <tho...@nospam.com> wrote:

>A przy firmowce to bylo "od zawsze" karta za free, ale ubezpieczenie
>jest obowiazkowe.

Do Maja była zupełnie za darmo :)

Skończył się okres zwabiania i łapania klientów, teraz nadszedł czas
golenia owieczek ;)

--
xbartx

Data: 2009-09-20 21:30:57
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Zbierałeś znaczki kiedyś?

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-09-20 19:15:37
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sun, 20 Sep 2009 17:09:33 +0200, Zygmunt M. Zarzecki napisał(a):

Ok. Jaki jest więc sens posiadania 3 kart, w tym jednej aktywnej?
Gubisz je często?

Maszpunto?

--
     ___________ (R)
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012 378 31 98)

Data: 2009-09-20 21:33:29
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
sposób na niepobieranie 3zł za kartę Aliora?
Prokurator już pukał do drzwi, ty gnido?

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-09-20 16:12:32
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow3
> [...]

koncie w Aliorze tyle "awaryjnych pieniędzy" aby comiesięczne odsetki z
nich, pokryły prowizje za posiadanie karty debetowej.
 tam mają leżeć oszczędności i czekać na godzinę 'zero',
a gdy ona nastanie, podlegać wypłaceniu w bankomacie...

comiesieczne opłaty 3zł redukują zysk bardziej niż przy opłacie 0zł

a gdybym odebrał kartę pocztą i jej nie aktywował, będzie opłata czy nie?!

Data: 2009-09-20 07:57:57
Autor: BK
On 20 Wrz, 16:12, zwyklyklientwieluzwyklychbank...@op.pl wrote:
> [...]

comiesieczne opłaty 3zł redukują zysk bardziej niż przy opłacie 0zł

a gdybym odebrał kartę pocztą i jej nie aktywował, będzie opłata czy nie?!

O to zadziala. Oplaty nie bedzie.

Data: 2009-09-20 17:02:20
Autor: MarcinF
BK wrote:

a gdybym odebrał kartę pocztą i jej nie aktywował, będzie opłata czy nie?!

O to zadziala. Oplaty nie bedzie.

po jakims czasie moze tez nie byc mozliwosci jej aktywacji, dobrze by bylo
zapytac w banku przez jaki okres czasu od wysylki mozna aktywowac karte

Data: 2009-09-20 20:30:42
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow3
sposób na niepobieranie 3zł za kartę Aliora?

po jakims czasie moze tez nie byc mozliwosci jej aktywacji, dobrze by bylo
zapytac w banku przez jaki okres czasu od wysylki mozna aktywowac karte

czy ktoś zetknął się z problemem nie-aktywowania 'nieświeżej' (zleżałej, długo oczekującej na aktywację) karty debetowej? Mnie się wydaje, że jeżeli karta ma ważność 3 lata to nawet za 2 lata i 10 miesięcy powinna dać się aktywować, zmienić sobie pin itd. Wydaje mi sie także, że nie powinna pobierac sie opłata (a ponieważ bank
wysyła je listem zwykłym, to w razie czego powinien przyjąć reklamację
ewentualnej opłaty motywowaną że "karta nie doszła": nie udowodnią przecież
że doszła, jeśli nie mają pokwitowania, a ja jej miesiącami nie aktywuję).

Data: 2009-09-20 11:42:48
Autor: BK
On 20 Wrz, 20:30, zwyklyklientwieluzwyklychbank...@op.pl wrote:

> [...]

że doszła, jeśli nie mają pokwitowania, a ja jej miesiącami nie aktywuję).

Nie pobieraja oplaty za niekatywowana wiec nie ma nawet problemu z
reklamacjami.

ps. gdyby byl problem to Twoja teoria z reklamacja jest kiepska bo po
1 miesiacu kiedy karta nie bylaby aktywna, a Ty bys twierdzil, ze jej
nie dostales to by ja normalnie zastrzegli jako skradziona na
poczcie :)

Data: 2009-09-20 21:03:06
Autor: MK
Użytkownik <zwyklyklientwieluzwyklychbankow3@op.pl> napisał w wiadomości news:3213.000000e2.4ab674d2newsgate.onet.pl...

[...]

Strach pomyslec co moglbys zrobil dla 10PLN...

MK

Data: 2009-09-20 21:48:56
Autor: MarcinF
[...]

zalezy od polityki bezpieczenstwa, a nie sadze by byla dostosowana
do klientow do ktorzy otrzymuja przesylke, a nastepnie w pelni swiadomie
nie aktywuja karty przez 2 lata z zamiarem aktywacji w dowolnym momencie

sposób na niepobieranie 3zł za kartę Aliora?