sposób naliczania rabatu w opłacie za debetówkę przez Inteligo oraz ING oraz Lukasa

Data: 2010-11-02 17:32:40
Autor: bastek72
sposób naliczania rabatu w opłacie za debetówkę przez Inteligo oraz ING oraz Lukasa
utrzymuję sie z handlu na allegro, gdzie miesiac w miesiąc
płacę rachunki nie mniejsze niż 500zł. Klienci wpłacają mi na rachunki Inteligo, mBank, ING, Lukas. Pomyślałem sobie że płacenie części należnej okupantowi RP prowizji kartami debetowymi pozwoli mi na wypłacanie pieniędzy w bankomatach bez prowizji za kartę i bez prowizji za wypłaty z bankomatu, o ile wykonam transakcje na kwotę: 100zł inteligo 300,01 Lukas, 100,01 ING;

dodaję grosik ponad normę: nie wiem jak automat bankowy liczy.

1) Inteligo życzy sobie 99,99zł debetówką, rozliczone w okresie rozliczeniowym. I o ile mam wpływ na to kiedy zrobię transakcję, o tyle oni mogą ją rozliczać x dni...

którego najpóźniej musi być zrobiona transakcja, aby
zdążyli rozliczyć ją przed końcem ich okresu? I czy
ten okres napewno pokrywa się z miesiacem kalendarzowym
tzn. czy jest liczony od pierwszego do ostatniego?

szczególnie interesują mnie wypowiedzi użytkowników np.
transakcja 120,23 z 29go rozliczona 2go, opłatę 1,00 pobrano
transakcja 101,48 z 27go rozliczona 31go, opłaty nie pobrano

2) Lukas życzy sobie 300zł debetówką, rozliczone w okresie
[...]

transakcja 320,23 z 28go rozliczona 2go, opłatę 5,00 pobrano
transakcja 401,48 z 26go rozliczona 31go, opłaty nie pobrano

3) ING życzy sobie 100zł w okresie od 29go do 28-go

chciałbym zamówić sobie debetówkę do Directa ROR PLN
w takim terminie aby dokładnie 30-go listopada już zrobić tą kartą transakcję ale jednocześnie aby nie narazić sie na wcześniejsze pobranie opłaty za kartę, pod pozorem że niby ja ją mogłem "używać" np. między
dniem 3 listopada a 28 listopada. Czy mogę zamówić ją już teraz, a wystarczy AKTYWOWAĆ odpowiednio późno aby opłata się nie naliczyła?

Data: 2010-11-02 21:16:39
Autor: sTav
Użytkownik wrote:

[...]

Nie. Okres rozliczeniowy w Inteligo jest od dnia założenia rachunku - n.p. od 14 do 13 następnego mies.
Okres rozliczeniowy masz na wyciągach przysyłanych mailem.

szczególnie interesują mnie wypowiedzi użytkowników np.
transakcja 120,23 z 29go rozliczona 2go, opłatę 1,00 pobrano
transakcja 101,48 z 27go rozliczona 31go, opłaty nie pobrano

jeżeli wykonano po 14:00, to rozliczenie obciążenia (księgowanie) pojutrze , z tym że jeśli przypada na dzień wolny to przesuwa się na najbliższy dzień roboczy.

--
Pozdrowienia!
M.

Data: 2010-11-03 09:06:45
Autor: Jacek Kalinski
W artykule <0ef8.00000118.4cd03d28@newsgate.onet.pl>, bastek72@onet.pl napisał(a):

3) ING życzy sobie 100zł w okresie od 29go do 28-go

chciałbym zamówić sobie debetówkę do Directa ROR PLN

co to jest Direct ROR? :D

[...]

Rozliczenie karty powinno nastąpić najpóźniej w ciągu 8 dni.
Zazwyczaj są to 2-4 dni robocze.

Czy mogę zamówić ją już teraz, a wystarczy AKTYWOWAĆ odpowiednio późno aby opłata się nie naliczyła?

Brak aktywacji karty nie zwalnia z obowiązku zapłacenia prowizji.
Prowizja jest za posiadanie karty, a nie posiadanie aktywnej karty.

PS: teraz jest najlepszy okres na zamówienie. Zanim przyjdzie przesyłka
z kartą, zanim ją aktywujesz, zanim zapłacisz - akurat wyrobisz się
przed 28 i unikniesz naliczenia prowizji.

Jacek

Data: 2010-11-03 10:19:21
Autor: bastek72
sposób naliczania rabatu wop�acie za debetówk� przez Inteligooraz ING oraz Lukasa

PS: teraz jest najlepszy okres na zamówienie. Zanim przyjdzie przesyłka
z kartą, zanim ją aktywujesz, zanim zapłacisz - akurat wyrobisz się
przed 28 i unikniesz naliczenia prowizji.

zapłacić planuję dokładnie 30 listopada. Idealne byłoby gdyby karta
przyszła dokładnie 30 listopada albo 29 listopada.
Brak aktywacji karty nie zwalnia z obowiązku zapłacenia prowizji.
Prowizja jest za posiadanie karty, a nie posiadanie aktywnej karty.

a skąd bank wie, czy ja "posiadam" karte? Może poczta wozi tę kartę
np. z nowego sącza do zakopanego przez szczecin a ja jej ciągle nie mam?

Data: 2010-11-03 11:07:45
Autor: Jacek Kalinski
sposĂłb naliczania rabatu wop?�acie za debetĂłwk?� przez Inteligooraz ING oraz Lukasa
W artykule <0ef8.00000172.4cd12919@newsgate.onet.pl>, bastek72@onet.pl napisał(a):

[...]

To jest fizycznie niemożliwe.
Zamawiasz w banku kartę (wszystko jedno w jakiej formie).
Data złożenia dyspozycji w banku = data rozpoczęcia naliczania opłaty
za kartę (wątpię, żeby coś się w tej kwestii zmieniło).

[...]

Bo została ona wysłana z banku. Jeśli kurier nie dotrze do Ciebie
przez znacząco dużą liczbę dni (np: ponad 14 dni), wówczas możesz składać
odwołanie od poniesienia opłaty (po wcześniejszym oczywiście jej uiszczeniu). Bo przyczyna była niezależna od Ciebie.
Równie dobrze możesz otrzymać kartę, schować ją do szuflady i udawać, że
jej nie masz - nie ma to żadnego znaczenia.

Jacek

sposób naliczania rabatu w opłacie za debetówkę przez Inteligo oraz ING oraz Lukasa