sposoby bankow na krojenie klienta

Data: 2010-11-17 10:54:08
Autor: Tomasz Chmielewski
sposoby bankow na krojenie klienta
Przykladowo taki mBank chwali sie w cenniku:

"opłata za wydanie lub odnowienie karty Visa Electron 0 zł"

No i przyszla jakis czas temu taka karta do mnie, przelezala kilka miesiecy w szufladzie, niedawno ja aktywowalem.

W menu obok "aktywacja karty" jest "Ustal PIN". Swietna opcja, tym bardziej, ze do karty nie przyszedl z banku PIN - wydalo mi sie dosc logiczne.

Ustalamy PIN, dzien pozniej mamy na koncie 2 zl mniej. I faktycznie, w cenniku mozna znalezc:

"opłata za zmianę PIN   2 zł"

Swietny trick - "darmowa" karta, ale by jej uzyc, nalezy zaplacic 2 zl za uzycie opcji "Ustal PIN".

Czy "zmiana PIN" to to samo co "ustal PIN", i czemu banki tak mocno pra do tego, aby sie z nimi rozstac, pozostawiam filozofom.

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2010-11-17 11:12:37
Autor: Kamil Jońca
sposoby bankow na krojenie klienta
Tomasz Chmielewski <tch@nospam.wpkg.org> writes:

[...]

Swietny trick - "darmowa" karta, ale by jej uzyc, nalezy zaplacic 2 zl
za uzycie opcji "Ustal PIN".

OIDP to pierwsze ustalenie pinu było bezpłatne. Więc albo bredzisz, albo reklamuj.

KJ

EMACS = Eight Megabytes And Constantly Swapping

Data: 2010-11-17 11:24:52
Autor: Tomasz Chmielewski
On 17.11.2010 11:12, Kamil Jońca wrote:
[...]

Najwyrazniej "komputer sie pomylil" i trzeba reklamowac.

Troche dziwne, ze zawsze "myli sie" na korzysc banku! ;)

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2010-11-17 18:06:32
Autor: mvoicem
(11/17/2010 11:24 AM), Tomasz Chmielewski wrote:
[...]

Nie zawsze. Na przykład w Citi komputer się przez kilka lat mylił na korzyść klienta nie pobierając opłaty za przesłanie potwierdzenia transakcji przelewu z karty kredytowej, aż w końcu zdjęli tą opłatę z cennika.

Tak samo również w Citi - komputer od kilku lat się myli nie pobierając opłaty (konto, citiphone, karta) z pustego konta.

p. m.

Data: 2010-11-18 14:57:59
Autor: orcio
W dniu 2010-11-17 18:06, mvoicem pisze:
[...]

Z pustego i komputer nie naleje :P

orcio

Data: 2010-11-18 18:51:41
Autor: mvoicem
(11/18/2010 02:57 PM), orcio wrote:
[...]

Komputery innych banków (np. PKO BP) umiały sobie nalać z pustego konta.

p. m.

Data: 2010-11-17 11:31:31
Autor: Maciej 'AbrahaM' Piotrowski
Kamil "Jońca" wrote:
[...]

Dziwnie jestem przekonany że dostał wznowioną kartę,
co oznacza że ona już miała PIN. Co zamyka kwestię..

Albert Einstein (1879-1955)

Data: 2010-11-17 10:56:35
Autor: xbartx
sposoby bankow na krojenie klienta
Dnia Wed, 17 Nov 2010 11:31:31 +0100, Maciej 'AbrahaM' Piotrowski
napisał(a):

Dziwnie jestem przekonany że dostał wznowioną kartę, co oznacza że ona
już miała PIN. Co zamyka kwestię..

Też tak uważam. Niedawno zmieniłem VISA na MC ustaliłem pin i nic nie płaciłem.

--
xbartx

Data: 2010-11-17 11:28:23
Autor: Maciej 'AbrahaM' Piotrowski
Tomasz Chmielewski wrote:

Czy "zmiana PIN" to to samo co "ustal PIN", i czemu banki tak
mocno pra do tego, aby sie z nimi rozstac, pozostawiam
filozofom.

Jeśli klient jest gapa i do _wznowionej_ karty która
juĹź ma pin _ponownie_ ustala pin (pin juĹź jest), to ..
... jest juĹź zmiana pinu..

Albert Einstein (1879-1955)

Data: 2010-11-17 12:09:00
Autor: Tomasz Chmielewski
On 17.11.2010 11:28, Maciej 'AbrahaM' Piotrowski wrote:
Tomasz Chmielewski wrote:

[...]

Owszem, karta jest wznowiona.

III Zdefiniowanie PIN-u dla karty.
§ 13.
1. Posiadacz lub Uzytkownik samodzielnie definiuje PIN dla
karty. Zdefiniowania PIN-u moze dokonac wyłacznie Posiadacz lub
Uzytkownik, któremu karta została wydana. Zdefiniowania PIN-u
mozna dokonac po aktywacji karty.
(...)
4. Posiadacz i Uzytkownik moga zmieniac PIN do karty, z
zastrzezeniem postanowien ust. 1.

Moim zdaniem to jest to co zrobilem: aktywowalem karte i skorzystalem z danej mi w regulaminie mozliwosci zdefiniowania PIN-u, "z zastrzezeniem postanowien ust. 1".

Jak sie przebic przez dziesiatki stron regulaminow, mozna oczywiscie odnalezc jeszcze to:

X Odnowienie karty.
6. Po odnowieniu karty PIN nie ulega zmianie i nie jest
konieczne ponowne jego zdefiniowanie.

Ale widocznie naleze do tej garstki osob, ktora nie zna na pamiec wszelkich regulaminow bankowych i czajacych sie w nich haczykow w sposobach interpretacji tego, co piszacy regulamin poeta mial na mysli :)

(szczegolnie, gdy na jednej stronie pisza o mozliwosci zdefiniowania PIN-u po aktywacji karty, nie powolujac sie na zadne wyjatki, a kilkadziesiat stron dalej pisza, ze jednak nie trzeba).

Czy uzywanie tego samego numeru PIN przez wiele lat jest bezpieczne? Pewnie jakis paranoik ze mnie, z banku jak widac - nie.

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2010-11-17 14:28:46
Autor: xbartx
Dnia Wed, 17 Nov 2010 12:09:00 +0100, Tomasz Chmielewski napisał(a):

Ale widocznie naleze do tej garstki osob, ktora nie zna na pamiec
wszelkich regulaminow bankowych i czajacych sie w nich haczykow w
sposobach interpretacji tego, co piszacy regulamin poeta mial na mysli
:)

Miałeś kartę tylko aktywować, bo przyszła do Ciebie nieaktywna, więc bezużyteczna.

Czy uzywanie tego samego numeru PIN przez wiele lat jest bezpieczne?
Pewnie jakis paranoik ze mnie, z banku jak widac - nie.

Ale przecież pin do kart są znane wielu osobom już od dawna więc nie wiem w czym masz problem z tym ciągłym zmienianiem?

http://positiveatheism.org/crt/pin.htm

--
xbartx

Data: 2010-11-18 15:39:23
Autor:
Tomasz Chmielewski <tch@nospam.wpkg.org> napisał(a):
[...]

A czasami nie wystarczyło przeczytać treści, którą bank umieścił na kartce do
której przyklejono Ci wznowioną VE? ;) Nie ma tam nic o PIN do karty wznowionej?

Data: 2010-11-18 16:43:00
Autor: Tomasz Chmielewski
On 18.11.2010 16:39, newsroomy.SKASUJ@gazeta.pl wrote:
[...]

Przyznam szczerze, ze samej karty ani listu nie widzialem jeszcze na oczy :)

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

sposoby bankow na krojenie klienta