sposoby bankow na krojenie klienta

Data: 2010-11-17 11:28:23
Autor: Maciej 'AbrahaM' Piotrowski
sposoby bankow na krojenie klienta
Tomasz Chmielewski wrote:

Czy "zmiana PIN" to to samo co "ustal PIN", i czemu banki tak
mocno pra do tego, aby sie z nimi rozstac, pozostawiam
filozofom.

Jeśli klient jest gapa i do _wznowionej_ karty która
juĹź ma pin _ponownie_ ustala pin (pin juĹź jest), to ..
... jest juĹź zmiana pinu..

Albert Einstein (1879-1955)

Data: 2010-11-17 12:09:00
Autor: Tomasz Chmielewski
On 17.11.2010 11:28, Maciej 'AbrahaM' Piotrowski wrote:
Tomasz Chmielewski wrote:

[...]

Owszem, karta jest wznowiona.

III Zdefiniowanie PIN-u dla karty.
§ 13.
1. Posiadacz lub Uzytkownik samodzielnie definiuje PIN dla
karty. Zdefiniowania PIN-u moze dokonac wyłacznie Posiadacz lub
Uzytkownik, któremu karta została wydana. Zdefiniowania PIN-u
mozna dokonac po aktywacji karty.
(...)
4. Posiadacz i Uzytkownik moga zmieniac PIN do karty, z
zastrzezeniem postanowien ust. 1.

Moim zdaniem to jest to co zrobilem: aktywowalem karte i skorzystalem z danej mi w regulaminie mozliwosci zdefiniowania PIN-u, "z zastrzezeniem postanowien ust. 1".

Jak sie przebic przez dziesiatki stron regulaminow, mozna oczywiscie odnalezc jeszcze to:

X Odnowienie karty.
6. Po odnowieniu karty PIN nie ulega zmianie i nie jest
konieczne ponowne jego zdefiniowanie.

Ale widocznie naleze do tej garstki osob, ktora nie zna na pamiec wszelkich regulaminow bankowych i czajacych sie w nich haczykow w sposobach interpretacji tego, co piszacy regulamin poeta mial na mysli :)

(szczegolnie, gdy na jednej stronie pisza o mozliwosci zdefiniowania PIN-u po aktywacji karty, nie powolujac sie na zadne wyjatki, a kilkadziesiat stron dalej pisza, ze jednak nie trzeba).

Czy uzywanie tego samego numeru PIN przez wiele lat jest bezpieczne? Pewnie jakis paranoik ze mnie, z banku jak widac - nie.

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2010-11-17 14:28:46
Autor: xbartx
Dnia Wed, 17 Nov 2010 12:09:00 +0100, Tomasz Chmielewski napisał(a):

Ale widocznie naleze do tej garstki osob, ktora nie zna na pamiec
wszelkich regulaminow bankowych i czajacych sie w nich haczykow w
sposobach interpretacji tego, co piszacy regulamin poeta mial na mysli
:)

Miałeś kartę tylko aktywować, bo przyszła do Ciebie nieaktywna, więc bezużyteczna.

Czy uzywanie tego samego numeru PIN przez wiele lat jest bezpieczne?
Pewnie jakis paranoik ze mnie, z banku jak widac - nie.

Ale przecież pin do kart są znane wielu osobom już od dawna więc nie wiem w czym masz problem z tym ciągłym zmienianiem?

http://positiveatheism.org/crt/pin.htm

--
xbartx

Data: 2010-11-18 15:39:23
Autor:
Tomasz Chmielewski <tch@nospam.wpkg.org> napisał(a):
[...]

A czasami nie wystarczyło przeczytać treści, którą bank umieścił na kartce do
której przyklejono Ci wznowioną VE? ;) Nie ma tam nic o PIN do karty wznowionej?

Data: 2010-11-18 16:43:00
Autor: Tomasz Chmielewski
On 18.11.2010 16:39, newsroomy.SKASUJ@gazeta.pl wrote:
[...]

Przyznam szczerze, ze samej karty ani listu nie widzialem jeszcze na oczy :)

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

sposoby bankow na krojenie klienta