spóźniona apelacja a nowe dowody w sprawie

Data: 2009-11-15 07:41:21
Autor: Kbb
spóźniona apelacja a nowe dowody w sprawie
Znajoma nie odwołała się od wyroku sądu pierwszej instancji(sprawa cywilna) i wyrok się uprawomocnił. Jednak ok. miesiąc później w jej sprawie pojawił się nowy, niezwykle ważny dowód który ujawniony wcześniej sprawiłby, ze wyrok byłby zapewne na jej korzyść (chodzi o odnalezienie nowych dokumentów). Jednak czas na alelacje upłynął, skarga kasacyjna też jej (chyba?)jej nie przysługuje. Jest w ogóle coś co można zrobić?

Data: 2009-11-15 09:48:18
Autor: Mecenas
Kbb pisze:
[...]

Jest.
Tylko te nowe dowody naprawdę muszą być "nowe".

Pozdrawiam
Michał

Data: 2009-11-15 09:11:24
Autor: Kbb
Mecenas <mzs@onet.pl> napisał(a):
Kbb pisze:
> [...]
> Jest.
Tylko te nowe dowody naprawdę muszą być "nowe".

Naprawde są nowe. Jaki to sposób?

Data: 2009-11-15 10:14:28
Autor: Liwiusz
Kbb pisze:
[...]

   Co to znaczy "zostały odnalezione nowe dokumenty" i dlaczego nie mogły zostać odnalezione wcześniej?

--
Liwiusz

Data: 2009-11-15 09:43:06
Autor: Kbb
Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał(a):
Kbb pisze:

   Co to znaczy "zostały odnalezione nowe dokumenty" i dlaczego nie mogły zostać odnalezione wcześniej?

Chodzi o faktury potwierdzające dokonywanie przez właściciela licznych napraw w nieruchomosci którą ktoś chce zasiedzieć (i ma już prawomocny wyrok). Ten ktos przedstawił podstawionych świadków którzy potwierdzili, że to on dokonywał remontów, zbudował płot itp a sąd dał temu wiarę. Teraz znalazły się faktury dowodzące, że to mąż mojej znajomej stale remontował dom i zbudował płot. A nie znalazły się wcześniej, gdyż znajomi rozwiedli sie kilka lat temu, on wyjechał za granicę i mimo starań nie udało się go odnaleźć. Pojawił się przypadkiem i udostępnił te nieszczęsne faktury (były w mieszkaniu teściów do którego przeprowadził się po rozwodzie, są imienne i na żonę czyli właścicielkę działki)
Dość zagmatwana ta sprawa ale mam nadzieję, że wytłumaczyłam tak, że wiadomo o co chodzi:)

Data: 2009-11-15 14:57:01
Autor: kuba
Kbb pisze:
[...]

W takim przypadku wchodzi w grę wznowienie postępowania - art. 399 i następne KPC.

--
kuba
www.fashioncorner.pl

spóźniona apelacja a nowe dowody w sprawie