spóźniona spłata karty

Data: 2009-06-14 05:42:48
Autor: Krzysiek
spóźniona spłata karty
znalazłem taki gotowiec w necie: (powołujący sie na wyrok?)

"Zwracam się o zwrot nienależnie pobranych opłat za spóźnioną spłatę
kwoty
minimalnej, powołuje się na wyrok 02 lut05 Sygn. Akt XVII Amc 42/04
przez Sąd
Okręgowy w Warszawie Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów Powód:Piotr
Majdziński
Pozwany: Raiffeisen Bank Polska S.A. W Warszawie.
Postanowienie wzorca umowy uznane za niedozwolone:"Opłata za spóźnioną
spłatę
minimalnej kwoty - 45 zł."
Zamieszczono w rejestrze klauzul niedozwolonych, data dokonania wpisu
22 mar06 nr,
klauzuli 623.
Dodam, że przemianowanie ww opłaty na obsługę nieterminowej płatności
nic nie
zmienia (kwota ta jest nie adekwatna a najczęściej sprowadza się tylko
do czynności
pobrania z karty kredytowej).
Kwotę proszę zwrócić na rachunek Karty Kredytowej, nie uwzględnienie
reklamacji
spowoduje rezygnację z usług i dochodzenie jej we właściwej
instytucji.
Reklamacja dotyczy karty nr "

zastanawiam sie czy ma sens próba składania takiej reklamacji w banku.

Pech chciał, że przy ustawianiu spłaty karty z przyszła data
realizacji pomyliłem sie w rachunku, na wybranym środków nie była i
spłata sie niezrealizowała. Oczywiście kartę spłaciłem jeszcze tego
samego dnia, ale już po terminie umożliwiajaym zaksiegowanie spłaty na
rachunku karty tego dnia..
do tego kwota do spłaty była tym razem bardzo niska (bywała wieksza i
wyrobiłem zwolnienie z opłaty rocznej  za kartę a tu się sam tak
ładnie załatwiłem,,,)

Data: 2009-06-14 17:11:57
Autor: corner
spóźniona spłata karty

Użytkownik "Krzysiek" <kl1@o2.pl> napisał w wiadomości news:07e591aa-a2eb-42e7-a651-a434690ca7f1t16g2000yqi.googlegroups.com...

cut

Chyba banki już sobie odpowiednio pozmieniały regulaminy i tabele opłat. Teraz ta opłata nazywa się inaczej.

Data: 2009-06-15 11:52:15
Autor: Maverick
spóŸniona sp³ata karty
corner wrote:
UÂżytkownik "Krzysiek" <kl1@o2.pl> napisaÂł w wiadomoÂści news:07e591aa-a2eb-42e7-a651-a434690ca7f1t16g2000yqi.googlegroups.com...
cut

Chyba banki juÂż sobie odpowiednio pozmieniaÂły regulaminy i tabele opÂłat. Teraz ta opÂłata nazywa siĂŞ inaczej.
Nazywa sie inaczej, ale jest to oplata tego samego typu - mozna spokojnie wnosic do sadu jesli nie uznaja. Ofc reklamacje mailem wysylamy z kopia do knf i uokik-u.

Data: 2009-06-15 03:05:30
Autor: BK
spóźniona spłata karty
On Jun 15, 11:52 am, Maverick <maveWYTNIJ_TO_I_TOric...@poczta.fm>
wrote:
corner wrote:
> [...]

Nazywa sie inaczej, ale jest to oplata tego samego typu - mozna
spokojnie wnosic do sadu jesli nie uznaja. Ofc reklamacje mailem

Nie do konca. Bo jesli zamiast oplaty-kary jest oplata za faktyczne
czynnosci wykonane przez bank, np. "oplata za monit dot. nieterminowej
splaty karty kredytowej - 10zl" to UOKIK tego nie ruszy.

Bylo to przedmiotem postepowania ws. Citi Handlowego i jest gdzies w
necie opinia Prezesa UOKIK, ze faktycznie oplaty-kary sa
niedopuszczalne ale oplaty za konkretne czynnosci podejmowane w
zwiazku z nieterminowa splata [telefon, wyslanie monitu itp.] jak
najbardziej sa dopuszczalne.

Data: 2009-06-15 10:11:26
Autor: Krzysiek
spóźniona spłata karty
On 15 Cze, 12:05, BK <bkapuscin...@gmail.com> wrote:

Nie do konca. Bo jesli zamiast oplaty-kary jest oplata za faktyczne
czynnosci wykonane przez bank, np. "oplata za monit dot. nieterminowej
splaty karty kredytowej - 10zl" to UOKIK tego nie ruszy.
Ja dostałam tylko standardowy alert, po godzinie ksiegowania,a wpłat
na konto kart  w BZWBK, że nie zarejestrowano wpłaty. (w paczce -
darmowej - sa trzy: na 3 dni przed terminem, jesli nie zarejestrowano
wplaty i ze wygenerowano nowy wyciag)

Oczywiscie gdyby wyslali pół godziny wczesniej, ze przelew sie nie
wykonał, albo że wpłaty nadal nie ma i zostało Ci X minut na jej
wykonanie to bym wpłacił w terminie...

Data: 2009-06-15 12:23:07
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
spózniona splata karty

"BK" 9c9da280-136c-484b-bb32-95cc5304eec8@37g2000yqp.googlegroups.com

[...]

Na przykład tysiąc złotych za wysłanie SMS... ;)

Data: 2009-06-15 03:36:11
Autor: BK
spózniona splata karty
"BK" 9c9da280-136c-484b-bb32-95cc5304e...@37g2000yqp.googlegroups.com

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'

No taki tysiac to juz moglby im w gardle stanac :) Ale dychacza
mogliby pewnie skasowac :)

Data: 2009-06-15 17:22:25
Autor: Maverick
spóŸniona sp³ata karty
wrote:
corner wrote:
UÂżytkownik "Krzysiek" <k...@o2.pl> napisaÂł w wiadomoÂści
[...]

Nie - oplata moglaby byc, o ile jest pokryciem realnych kosztow (i wtedy kwota oplaty musi byc odpowiedznia, tj. ~ = kosztom). A tutaj kosztow nie ma.

Data: 2009-06-15 17:42:07
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
spózniona splata karty

"Maverick" h15ovh$976$1@inews.gazeta.pl

Nie - oplata moglaby byc, o ile jest pokryciem realnych kosztow (i wtedy kwota oplaty musi byc odpowiedznia, tj. ~ = kosztom). A tutaj kosztow nie ma.

Wystarczy, jak do Cienie zadzwoni sympatyczna pani Jadzia z banku. :) Policz, ile kosztuje bank jedna godzina jej pracy... :)

Data: 2009-07-01 03:31:24
Autor: Krzysiek
spóźniona spłata karty
On 14 Cze, 14:42, Krzysiek <k...@o2.pl> wrote:
do tego kwota do spłaty była tym razem bardzo niska (bywała wieksza i
wyrobiłem zwolnienie z opłaty rocznej  za kartę a tu się sam tak
ładnie załatwiłem,,,)
Chyba pospieszyłem się z narzekaniem,
Spodziewałem się, że podobnie jak w Polbanku, przy nieco wiekszym
opoznieniu nalicza
oplate i odsetki(tam to byla wina banku i reklamacja rozwiazala
problem),
a tutaj pozytywna niespodzianka brak oplaty i osetek wiec chyba juz
sie nie pojawia:)

spóźniona spłata karty