sprawa cła na procesory CPU

Data: 2010-03-02 15:21:13
Autor: agryppa
sprawa cła na procesory CPU
Witam,

Próbuję znaleźć informację na temat jakie zapłacę cło jeśli będę
sprowadzał procesory komputerowe.
Wyszukałem na stronie o systemie ISZTAR, że kodem nomenklatury takich
procesorów może być 8542 ... .

Po wyświetleniu środka wychodzi, że stawka dla krajów trzecich (chiny)
wynosi 0%. Czy dobrze znalazłem i czy to oznacza, ze sprowadzanie CPUs
z Chin nie jest objęte cłem?

Dziękuję za wszelkie informacje

Agryppa

Data: 2010-03-02 10:18:36
Autor: witek
sprawa cła na procesory CPU
agryppa wrote:
[...]

pewnie nie jest, ale za to vatem jest. :)

Data: 2010-03-02 19:23:11
Autor: agryppa
sprawa cła na procesory CPU
On Tue, 02 Mar 2010 10:18:36 -0600
witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote:

pewnie nie jest, ale za to vatem jest. :)

Dziękuję za szybką odpowiedź.
Gdy szukam w googlu na ten temat to wydaje mi się, że specjalnie google
jest tak zafiltrowany, abym tej informacji nigdzie nie znalazł. :-)

Jesli byłoby tak jak mówisz to kiedy i któremu urzędowi skarbowemu ten
VAT należałoby zapłacić?

Załóżmy, że zamawiam towar na kwotę XXX plus transport za kwote XX.
I teraz paczka przychodzi do mhnie do domu. Czy celnicy wczesniej do
mnie zapukają i czy będa chcieli ten VAT czy jak to będzie wyglądało?

Dzieki za odpowiedź na moje zajączkowe pytanie.

Agryppa

Data: 2010-03-02 12:49:11
Autor: witek
sprawa cła na procesory CPU
agryppa wrote:
[...]

Pojecia nie mam
nie tykam sie dzialalnosci gospodarczej w polsce.
nie mam ochoty byc udupiony przez US.
W polsce DG po prostu normalnie prowadzic sie nie da, a siwy nie mam ochoty byc i spac wole bez koszmarow.

Data: 2010-03-02 19:58:38
Autor: Bogdan
sprawa cła na procesory CPU

Załóżmy, że zamawiam towar na kwotę XXX plus transport za kwote XX.
I teraz paczka przychodzi do mhnie do domu. Czy celnicy wczesniej do
mnie zapukają i czy będa chcieli ten VAT czy jak to będzie wyglądało?

Celnicy nie zapukają tylko poproszą do siebie w celu dokonania odprawy. W jej wyniku oblicza należności celne w tym VAT, poproszą o uiszczenie. po zapłaceniu wydadzą paczkę i kwity celne.

Bogdan

Data: 2010-03-03 14:38:17
Autor: agryppa
sprawa cła na procesory CPU
On Tue, 2 Mar 2010 19:58:38 +0100
"Bogdan" <bkusunto@pro.onet.pl> wrote:

Celnicy nie zapukajÄ… tylko poproszÄ… do siebie w celu dokonania
odprawy. W jej wyniku oblicza należności celne w tym VAT, poproszą o
uiszczenie. po zapłaceniu wydadzą paczkę i kwity celne.

Bogdan

OK, zrobiłem konieczny wywiad i wiem troszkę więcej. Jest tak jak
mówisz. Pojawil się jednak kolejny temat. Urzędnik Służby Celnej w
rozmowie telefonicznej powiedział, że gdy zamówię te mikroprocesory i
zostaną one odprawione w UC to jeszcze oni będa sprawdzać, czy chińczyk
ma prawa do handlowania takim produktem od AMD, oraz czy mnie wolno
sprzedawać te procesory. W tym momencie to już wymiękam... Oczywiście Urząd Celny nie udzieli mi informacji jak zdobyć takie
pozwolenie od AMD. Czy wiecie coÅ› na ten temat?

DziekujÄ™
Agryppa

Data: 2010-03-03 08:28:21
Autor: witek
sprawa cła na procesory CPU
agryppa wrote:
[...]

po prostu sprawdzaja czy nie sprowadzasz podrobek za znakiem towarowym AMD. np. lewe spodnie tudzies buty z logo adidasa.
jak tak to ci zarekwiruja.

po drugie jakas firma moze miec wylacznosc na polske i tobie handlowac tym nie bedzie wolno. sprowadzic sobie mozesz, tylko co dalej.

Data: 2010-03-03 17:32:47
Autor: Jacek_P
sprawa cła na procesory CPU
witek napisal:
po drugie jakas firma moze miec wylacznosc na polske i tobie handlowac tym nie bedzie wolno. sprowadzic sobie mozesz, tylko co dalej.

Wylacznosc jest z kategorii umow cywilnych. Urzedowi Celnemu nic do tego. Egzekwowanie
tego przez UC jest naduzyciem.

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-03-03 11:37:41
Autor: witek
sprawa c³a na procesory CPU
Jacek_P wrote:
witek napisal:
[...]

to zalezy czy firma, ktora ma wylacznosc nalezy do rodziny "wiadomego krolika".

Data: 2010-03-03 17:22:12
Autor: Bogdan
sprawa cła na procesory CPU

zostaną one odprawione w UC to jeszcze oni będa sprawdzać, czy chińczyk
ma prawa do handlowania takim produktem od AMD, oraz czy mnie wolno
sprzedawać te procesory. Dziekuję
Agryppa

To jest trochę inaczej. Na elektronikę poproszą o okazanie licencji eksportowej jaką powinien posiadać eksporter. Z tej licencji wynikać będzie czy ma on prawo konkretny produkt AMD sprzedać do kraju w którym mieszkasz. Taką licencję wystawia producent.

Bogdan

Data: 2010-03-02 23:13:33
Autor: Gotfryd Smolik news
sprawa cła na procesory CPU
On Tue, 2 Mar 2010, agryppa wrote:

On Tue, 02 Mar 2010 10:18:36 -0600
witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote:

pewnie nie jest, ale za to vatem jest. :)

Dziêkujê za szybk± odpowied¼.
Gdy szukam w googlu na ten temat to wydaje mi siê, ¿e specjalnie google
jest tak zafiltrowany, abym tej informacji nigdzie nie znalaz³. :-)

Jesli by³oby tak jak mówisz to kiedy i któremu urzêdowi skarbowemu ten
VAT nale¿a³oby zap³aciæ?

Za³ó¿my, ¿e zamawiam towar na kwotê XXX plus transport za kwote XX.
I teraz paczka przychodzi do mhnie do domu.

  Ustal, czy to jest "zakup na DG" czy do celów osobistych.
  Bo pierwotne pytanie chyba DG sugerowa³o?

pzdr, Gotfryd

sprawa cła na procesory CPU