sprawdza się blacha na scianie za kuchnią

Data: 2009-09-15 14:35:42
Autor: tomi71
sprawdza się blacha na scianie za kuchnią
Witam!

Mam zamiar za płytą grzewczą na ścianie dać blachę nierdzewną.
Jak oceniacie ten pomysł.
Pytanie kieruję zwłaszcza do tych co to mają a nie do tych co ... dużo myślą

pozdrawiam
Tomasz Matula

Data: 2009-09-15 14:52:57
Autor: Misiek

Użytkownik "tomi71" <matulaskocz@interia.pl> napisał w wiadomości news:h8o1re$j5d$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

blacha nierdzewna ma atest do kontaktu ze spozywka (w wiekszosci rodzajow nierdzewki) - to in plus
in minus? nie boisz sie ze.. odbarwi sie pod wplywem przegrzewania sie? (jesli za plyta grzewcza) ?
chociaz to malo prawdopodobne przy tak "niskich" temperaturach ...

Data: 2009-09-16 09:33:21
Autor: kogutek
> [...]

chociaz to malo prawdopodobne przy tak "niskich" temperaturach ...

Przepraszam że pytam, ale zanim napisałeś wziąłeś te różowe pigułki na głowę?

Data: 2009-09-15 19:53:49
Autor: XL
Dnia Tue, 15 Sep 2009 14:35:42 +0200, tomi71 napisał(a):

[...]

Myślisz - masz :-D
--

Ikselka.

Data: 2009-09-15 20:18:37
Autor: XL
sprawdza się blacha na scianie za kuchnią
Dnia Tue, 15 Sep 2009 14:35:42 +0200, tomi71 napisał(a):

Pytanie kieruję zwłaszcza do tych co to mają a nie do tych co ... dużo myślą

Ci, co to mają, na pewno się nie przyznają, że kupili coś, z czym coś jest
nie tak, zatem przyjmij od razu i bez pytania, że taka blacha jest super -
i zamontuj :-P
--

Ikselka.

Data: 2009-09-16 07:27:12
Autor: JS
sprawdza się blacha na scianie za kuchnią
A ta blacha ma być jaka? Satynowa, drapana, gładka na lusterko? Od tego wiele zależy.
Jacek

Data: 2009-09-17 01:43:31
Autor: XL
Dnia Wed, 16 Sep 2009 07:27:12 +0200, JS napisał(a):

A ta blacha ma być jaka? Satynowa, drapana, gładka na lusterko? Od tego wiele zależy.
Jacek

Jak dla mnie - nic od tego nie zależy. Blacha na ścianie to blacha na
scianie - czyli kuchnia zamieniona w prosektorium.
--

Ikselka.

Data: 2009-09-17 08:23:01
Autor: JS
sprawdza się blacha na scianie za kuchnią
Pomijając prosektorium...
Czyściłaś kiedyś blachę polerowaną i dla porównania drapaną?
Jacek

Data: 2009-09-17 10:20:46
Autor: kuba

Użytkownik "XL" <ikselk@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:1nz2jom7rag9n.5hyhfdj2mml1$.dlg40tude.net...
[...]

zapomniałaś dodać, że jest to opinia matrony z podkieleckiej wsi, do której wszelkie trendy docierają z opóxnieniem 100 lat.

Data: 2009-09-17 13:40:23
Autor: Tomasz Nowicki
sprawdza się blacha na scianie za kuchnią
A wyłączając tryb wielkomiejskiej złośliwości, należałoby zauważyć, że na
postawione w wątku pytanie nie da się sensownie odpowiedzieć, nie mając
kilku informacji dodatkowych - w jakim stylu zabudowana jest kuchnia, jak
intensywnie użytkowana jest płyta i co się na niej głównie odbywa (np.
gotowanie czy smażenie), jaką tolerancję na syf ma użyszkodnik i czy lubi
sprzątać często i dokładnie czy rzadko i po łebkach.
Bo tak sie składa, że w nowoczesnej kuchni taka płyta nie będzie razić
wizualnie, ale np. w kuchni rustykalnej już może.
Z całą pewnością na płycie będą widoczne krople tłuszczu po każdym
smażeniu, a pobieżne starcie ich papierem nie pomoże (podczas gdy na
matowym gresie od biedy wystarcza - do cotygodniowego poważnego
sprzątania). Dodam, że gres ten jest fugowany epoksydem, który tłuszczu nie
chłonie i generalnie jest obojętny na zabrudzenia.

Na pewno opinie posiadaczy tego (wciąż dość rzadko stosowanego)
rozwiązania, jakim jest stal nierdzewna na ścianie, są najcenniejsze, ale i
tu wiele zależy od osobniczej aktywności kuchennej ("na codzień to tylko
mleko, a jakiś obiad to w weekendy" versus "codziennie trzy posiłki na
gorąco, żadnych gotowizn z supermarketu, wszystko przygotowujemy sami")
oraz wrażliwości estetycznej ("byle plamka psuje mi humor, wszystko musi
lśnić jak nowe" versus "sprzątamy tylko przed wizytą teściowej, bo życie
jest za krótkie by je marnować")

T.

sprawdza się blacha na scianie za kuchnią