sprawdzenie przesyłki

Data: 2016-10-17 15:18:32
Autor: JaceK
sprawdzenie przesyłki
Wiadomo, że przesyłkę kurierską można sprawdzić i w razie uszkodzeń sporządzić protokół. Taki protokół może być spisany już po odbiorze przesyłki i po zgłoszeniu, np. telefonicznie, do przewoźnika. Jednak mam kilka pytań:

a) czy adresat ma _obowiązek_ sprawdzić przesyłkę?
b) jaki powinien być zakres sprawdzenia?

Załóżmy, że adresat otrzymuje specjalistyczny sprzęt. Paczka jest nieuszkodzona, zamknięta, bez śladów zniszczeń. Otwiera, sprawdza, sprzęt się zgadza, kurier odjeżdża. Adresat podłącza sprzęt do aparatury i zonk, nie działa albo stwierdza brak modułu pamięci, albo nie działa jakiś czytnik. Czy takie sprawdzenie, dość dokładne i wykorzystujące know-how adresata, powinno się odbywać w ramach "sprawdzenia przesyłki przy odbiorze" czy też może brak uszkodzeń przesyłki sugeruje, że nie ma w niej uszkodzeń wynikłych z transportu i wystarczy stwierdzenie obecności towaru a takie specjalistyczne sprawdzenie implikuje już raczej dochodzenie swoich praw z tytułu gwarancji lub rękojmi?

JaceK

Data: 2016-10-17 15:56:14
Autor: wchpikus
sprawdzenie przesyłki
Sprawdzasz na możliwość uszkodzeń w transporcie..

Data: 2016-10-17 16:08:53
Autor: Robert Tomasik
sprawdzenie przesyłki
W dniu 17-10-16 o 15:18, JaceK pisze:
[...]

Sprawdzenie przy kurierze ma raczej na celu stwierdzenie zgodności z
listem przewozowym, a nie testowanie urządzenia. Od testowania, to jest
gwarancja, czy ewentualna niezgodność z umową (ale tylko klient).

Czy adresat ma obowiązek sprawdzić przesyłkę? W normalnym zakresie
obowiązuje go tzw. należyta staranność. Zatem jeżeli udowodnimy, że z
łatwością mógł brak czegoś zauważyć, to oczywiście ponosi za to winę,
ale na pewno brak jakiegoś elementu wewnątrz obudowy już w zakres
normalnego sprawdzenia nie wchodzi.

Jakieś bardziej wyrafinowane testy w obecności kuriera raczej w grę nie
wchodzą, o on nie ma na to czasu.

Data: 2016-10-17 10:25:56
Autor: Kris
sprawdzenie przesyłki
W dniu poniedziałek, 17 października 2016 16:09:05 UTC+2 użytkownik Robert Tomasik napisał:
.. Zatem jeżeli udowodnimy, że z
łatwością mógł brak czegoś zauważyć, to oczywiście ponosi za to winę,
ale na pewno brak jakiegoś elementu wewnątrz obudowy już w zakres
normalnego sprawdzenia nie wchodzi.
No bez jaj. Przy kurierze sprawdzisz czy przesyłka nieuszkodzona.  Znaczy czy w transporcie nie uszkodzili. A to czy sprzęt sprawny, kompletny itp to nie ma znaczenia. Zamawiasz szachy sprawdzasz czy paczka nieuszkodzona a nie czy 2pionk?w brakuje.

Jakieś bardziej wyrafinowane testy w obecności kuriera raczej w grę nie
wchodzą, o on nie ma na to czasu.
Komplikujesz rzeczy proste- kurier nie odpowiada za zawartość w sensie ilość/jakość a jedyne za to że w zawartości w transporcie nie uszkodzona.
/

Data: 2016-10-18 00:11:28
Autor: Animka
sprawdzenie przesyłki
W dniu 2016-10-17 o 19:25, Kris pisze:
[...]
Ale kurier ma papiery, tzn protokół i w razie braku czy jak coś w przesyce połamane, niekompletne, czy jest tam cegła to ma obowiązek wypełnić protokół i odeslac od razu towar/rzecz.

--
animka

Data: 2016-10-18 06:21:41
Autor: Kris
sprawdzenie przesyłki
W dniu wtorek, 18 października 2016 00:40:42 UTC+2 użytkownik Animka napisał:

Ale kurier ma papiery, tzn protokół i w razie braku

Jakiego braku? Kurier nie odpowiada za zawartość przesyłki.
Nie dalej jak w ubiegłym tygodniu mechanizmy do rolet na okna dachowe zmawiałem. Zamawiałem 2 zestawy w przesyłce był 1. Przesyłka nie naruszona to i kurierowi nic do tego przecież.
W sklepie za mało włożyli.

czy jak coś w przesyce połamane, niekompletne,
Jak połamane/uszkodzone to ok kwestia tylko czy paczka nienaruszona itp
czy jest tam cegła
A jest zakaz zamawiania cegieł?
to ma obowiązek wypełnić protokół
ok
i odeslac od razu towar/rzecz.
Że co?

Data: 2016-10-18 15:32:32
Autor: Liwiusz
sprawdzenie przesyłki
W dniu 2016-10-18 o 15:21, Kris pisze:
i odeslac od razu towar/rzecz.
Że co?

Kto słucha Animki, sam sobie szkodzi. Podobnie jak prezydenta Wałęsy.

--
Liwiusz

Data: 2016-10-18 19:56:06
Autor: Animka
sprawdzenie przesyłki
W dniu 2016-10-18 o 15:32, Liwiusz pisze:
W dniu 2016-10-18 o 15:21, Kris pisze:
i odeslac od razu towar/rzecz.
Że co?

Kto słucha Animki, sam sobie szkodzi. Podobnie jak prezydenta Wałęsy.

Proszę mnie nie porównywać z różnymi bydlakami. Samokrytycyzm i samoocena - nie wiesz co to jest i do samego siebie nie zastosujesz aparatczyku?

--
animka

Data: 2016-10-18 19:59:22
Autor: Animka
sprawdzenie przesyłki
[...]

Kurier nie odpowiada, ale spisuje protokół. (braki, uszkodzenia itp).
[...]
No i co dalej?
[...]
Mają umowy spisane z dostawcami przecież to i zwroty robią.

--
animka

Data: 2016-10-18 21:37:59
Autor: Kris
sprawdzenie przesyłki
W dniu wtorek, 18 października 2016 20:00:04 UTC+2 użytkownik Animka napisał:
Nie dalej jak w ubiegłym tygodniu mechanizmy do rolet na okna dachowe zmawiałem. Zamawiałem 2 zestawy w przesyłce był 1. Przesyłka nie naruszona to i kurierowi nic do tego przecież.
> [...]
No i co dalej?
To chyba dla Ciebie powinno być oczywiste- zamówiłem dwa zestawy,
w paczce dostarczonej przez kuriera był jeden więc kurier musiał mi dowieźć brakujący zestaw??

Data: 2016-10-18 13:00:35
Autor: Budzik
sprawdzenie przesyłki
Użytkownik Animka animka@tonieja.wp.pl ...

odeslac od razu towar/rzecz.

Odesłac?
Otwarta paczke?
Really?

Data: 2016-10-18 19:52:29
Autor: Animka
sprawdzenie przesyłki
W dniu 2016-10-18 o 15:00, Budzik pisze:
Użytkownik Animka animka@tonieja.wp.pl ...

odeslac od razu towar/rzecz.
Odesłac?
Otwarta paczke?
Really?
Firmy kurierskie pakują zawsze w swoje "akcesoria" niezależnie od tego jak zapakowana jest paczka.

--
animka

Data: 2016-10-18 19:00:32
Autor: Budzik
sprawdzenie przesyłki
[...]

A co jak sobie zamówie cegłe?

Data: 2016-10-18 22:16:22
Autor: Animka
sprawdzenie przesyłki
W dniu 2016-10-18 o 21:00, Budzik pisze:
[...]

Ale Ty jestes męczcym typem. Co firmę kurierską obchodzi co Ci przywozi. Paczka to paczka.

--
animka

Data: 2016-10-18 22:00:33
Autor: Budzik
sprawdzenie przesyłki
[...]

cóż...

Co firmę kurierską obchodzi co Ci przywozi. Paczka to paczka.

Ano własnie...

Data: 2016-10-19 00:19:27
Autor: Animka
sprawdzenie przesyłki
W dniu 2016-10-19 o 00:00, Budzik pisze:
[...]

Ale kurier to dobry świadek i może reklamację/protokół wystawić.

--
animka

Data: 2016-10-19 06:00:42
Autor: Budzik
sprawdzenie przesyłki
[...]

A to juz zupełnie inna sprawa.
Ale widzisz róznice miedzy "spisac protokół" a "zabrac paczke z powrotem"?

Data: 2016-10-20 03:47:33
Autor: Animka
sprawdzenie przesyłki
W dniu 2016-10-19 o 08:00, Budzik pisze:
[...]

Widzę, ale łączę obydwie sprawy razem. Przywiozł-odwiezie.
Kurierem jesteś? W jakiej firmie?

--
animka

Data: 2016-10-20 04:00:46
Autor: Budzik
sprawdzenie przesyłki
[...]

Na chłopski rozum?

Kurierem jesteś? W jakiej firmie?

Nie, a co to ma do rzeczy? Ty jestes kurierem?

Data: 2016-10-18 00:08:14
Autor: Animka
sprawdzenie przesyłki
W dniu 2016-10-17 o 15:18, JaceK pisze:
[...]

Ja raz się dałam oszukać. Teraz czy poczka naruszona czy nie to zawsze otwieram przy kurierze. Jak paczka trudna do otwarcia to pomaga mi kurier. Jeden raz powiedział, że mu się spieszy, to ja mu powiedzialam, że mnie to nic nie obchodzi i pójdzie dopiero po sprawdzeniu zawartości.

--
animka

Data: 2016-10-18 10:01:58
Autor: ąćęłńóśźż