sprawdzenie przesyłki

Data: 2016-10-17 16:08:53
Autor: Robert Tomasik
sprawdzenie przesyłki
W dniu 17-10-16 o 15:18, JaceK pisze:
Wiadomo, że przesyłkę kurierską można sprawdzić i w razie uszkodzeń
sporządzić protokół. Taki protokół może być spisany już po odbiorze
przesyłki i po zgłoszeniu, np. telefonicznie, do przewoźnika. Jednak mam
kilka pytań:

a) czy adresat ma _obowiązek_ sprawdzić przesyłkę?
b) jaki powinien być zakres sprawdzenia?

Sprawdzenie przy kurierze ma raczej na celu stwierdzenie zgodności z
listem przewozowym, a nie testowanie urządzenia. Od testowania, to jest
gwarancja, czy ewentualna niezgodność z umową (ale tylko klient).

Czy adresat ma obowiązek sprawdzić przesyłkę? W normalnym zakresie
obowiązuje go tzw. należyta staranność. Zatem jeżeli udowodnimy, że z
łatwością mógł brak czegoś zauważyć, to oczywiście ponosi za to winę,
ale na pewno brak jakiegoś elementu wewnątrz obudowy już w zakres
normalnego sprawdzenia nie wchodzi.

Jakieś bardziej wyrafinowane testy w obecności kuriera raczej w grę nie
wchodzą, o on nie ma na to czasu.

Data: 2016-10-17 10:25:56
Autor: Kris
sprawdzenie przesyłki
W dniu poniedziałek, 17 października 2016 16:09:05 UTC+2 użytkownik Robert Tomasik napisał:
.. Zatem jeżeli udowodnimy, że z
łatwością mógł brak czegoś zauważyć, to oczywiście ponosi za to winę,
ale na pewno brak jakiegoś elementu wewnątrz obudowy już w zakres
normalnego sprawdzenia nie wchodzi.
No bez jaj. Przy kurierze sprawdzisz czy przesyłka nieuszkodzona.  Znaczy czy w transporcie nie uszkodzili. A to czy sprzęt sprawny, kompletny itp to nie ma znaczenia. Zamawiasz szachy sprawdzasz czy paczka nieuszkodzona a nie czy 2pionk?w brakuje.

Jakieś bardziej wyrafinowane testy w obecności kuriera raczej w grę nie
wchodzą, o on nie ma na to czasu.
Komplikujesz rzeczy proste- kurier nie odpowiada za zawartość w sensie ilość/jakość a jedyne za to że w zawartości w transporcie nie uszkodzona.
/

Data: 2016-10-18 00:11:28
Autor: Animka
sprawdzenie przesyłki
W dniu 2016-10-17 o 19:25, Kris pisze:
[...]
Ale kurier ma papiery, tzn protokół i w razie braku czy jak coś w przesyce połamane, niekompletne, czy jest tam cegła to ma obowiązek wypełnić protokół i odeslac od razu towar/rzecz.

--
animka

Data: 2016-10-18 06:21:41
Autor: Kris
sprawdzenie przesyłki
W dniu wtorek, 18 października 2016 00:40:42 UTC+2 użytkownik Animka napisał:

Ale kurier ma papiery, tzn protokół i w razie braku

Jakiego braku? Kurier nie odpowiada za zawartość przesyłki.
Nie dalej jak w ubiegłym tygodniu mechanizmy do rolet na okna dachowe zmawiałem. Zamawiałem 2 zestawy w przesyłce był 1. Przesyłka nie naruszona to i kurierowi nic do tego przecież.
W sklepie za mało włożyli.

czy jak coś w przesyce połamane, niekompletne,
Jak połamane/uszkodzone to ok kwestia tylko czy paczka nienaruszona itp
czy jest tam cegła
A jest zakaz zamawiania cegieł?
to ma obowiązek wypełnić protokół
ok
i odeslac od razu towar/rzecz.
Że co?

Data: 2016-10-18 15:32:32
Autor: Liwiusz
sprawdzenie przesyłki
W dniu 2016-10-18 o 15:21, Kris pisze:
i odeslac od razu towar/rzecz.
Że co?

Kto słucha Animki, sam sobie szkodzi. Podobnie jak prezydenta Wałęsy.

--
Liwiusz

Data: 2016-10-18 19:56:06
Autor: Animka
sprawdzenie przesyłki
W dniu 2016-10-18 o 15:32, Liwiusz pisze:
W dniu 2016-10-18 o 15:21, Kris pisze:
i odeslac od razu towar/rzecz.
Że co?

Kto słucha Animki, sam sobie szkodzi. Podobnie jak prezydenta Wałęsy.

Proszę mnie nie porównywać z różnymi bydlakami. Samokrytycyzm i samoocena - nie wiesz co to jest i do samego siebie nie zastosujesz aparatczyku?

--
animka

Data: 2016-10-18 19:59:22
Autor: Animka
sprawdzenie przesyłki
[...]

Kurier nie odpowiada, ale spisuje protokół. (braki, uszkodzenia itp).
[...]
No i co dalej?
[...]
Mają umowy spisane z dostawcami przecież to i zwroty robią.

--
animka

Data: 2016-10-18 21:37:59
Autor: Kris
sprawdzenie przesyłki
W dniu wtorek, 18 października 2016 20:00:04 UTC+2 użytkownik Animka napisał:
Nie dalej jak w ubiegłym tygodniu mechanizmy do rolet na okna dachowe zmawiałem. Zamawiałem 2 zestawy w przesyłce był 1. Przesyłka nie naruszona to i kurierowi nic do tego przecież.
> [...]
No i co dalej?
To chyba dla Ciebie powinno być oczywiste- zamówiłem dwa zestawy,
w paczce dostarczonej przez kuriera był jeden więc kurier musiał mi dowieźć brakujący zestaw??

Data: 2016-10-18 13:00:35
Autor: Budzik
sprawdzenie przesyłki
Użytkownik Animka animka@tonieja.wp.pl ...

odeslac od razu towar/rzecz.

Odesłac?
Otwarta paczke?
Really?

Data: 2016-10-18 19:52:29
Autor: Animka
sprawdzenie przesyłki
W dniu 2016-10-18 o 15:00, Budzik pisze:
Użytkownik Animka animka@tonieja.wp.pl ...

odeslac od razu towar/rzecz.
Odesłac?
Otwarta paczke?
Really?
Firmy kurierskie pakują zawsze w swoje "akcesoria" niezależnie od tego jak zapakowana jest paczka.

--
animka

Data: 2016-10-18 19:00:32
Autor: Budzik
sprawdzenie przesyłki
[...]

A co jak sobie zamówie cegłe?

Data: 2016-10-18 22:16:22
Autor: Animka
sprawdzenie przesyłki
W dniu 2016-10-18 o 21:00, Budzik pisze:
[...]

Ale Ty jestes męczcym typem. Co firmę kurierską obchodzi co Ci przywozi. Paczka to paczka.

--
animka

Data: 2016-10-18 22:00:33
Autor: Budzik
sprawdzenie przesyłki
[...]

cóż...

Co firmę kurierską obchodzi co Ci przywozi. Paczka to paczka.

Ano własnie...

Data: 2016-10-19 00:19:27
Autor: Animka
sprawdzenie przesyłki
W dniu 2016-10-19 o 00:00, Budzik pisze:
[...]

Ale kurier to dobry świadek i może reklamację/protokół wystawić.

--
animka

Data: 2016-10-19 06:00:42
Autor: Budzik
sprawdzenie przesyłki
[...]

A to juz zupełnie inna sprawa.
Ale widzisz róznice miedzy "spisac protokół" a "zabrac paczke z powrotem"?

Data: 2016-10-20 03:47:33
Autor: Animka
sprawdzenie przesyłki
W dniu 2016-10-19 o 08:00, Budzik pisze:
[...]

Widzę, ale łączę obydwie sprawy razem. Przywiozł-odwiezie.
Kurierem jesteś? W jakiej firmie?

--
animka

Data: 2016-10-20 04:00:46
Autor: Budzik
sprawdzenie przesyłki
[...]

Na chłopski rozum?

Kurierem jesteś? W jakiej firmie?

Nie, a co to ma do rzeczy? Ty jestes kurierem?

sprawdzenie przesyłki