sprawdzenie stabilnosci odblokowanych rdzeni w procesorze Phenom X2 550 black edition

Data: 2009-07-17 09:46:56
Autor: STranger
sprawdzenie stabilnosci odblokowanych rdzeni w procesorze Phenom X2 550 black edition

Wczoraj zakupiłem płytę i procesor na platformie AM3. Procesor Phenom X2 550 BOX Black Edition, a płyta Gigabyte GA-MA790XT-UD4P.
Od razu po złożeniu komponentów odblokowałem w procesorze 2 kolejne rdzenie, co uczyniło go za darmo najszybszym dostępnym w handlu procesorem AMD. (taktowanie domyślne 3100 MHz). :)
System się normalnie zainstalował, widzi 4 rdzenie, wszystkie 4 wydają się pracować poprawnie. Program Eeasy Tune Gibabyte'a widzi CPU jako Phenom X4 B50 Black Edition na socket AM2+ a do tego na jądrze Deneb :>
Na razie nie kręciłem go, ale podatny jest podobno i na overclocking. na razie muszę przetestować porządnie te 2 dodatkowe rdzenie, być może producent wyłączył 2 rdzenie dlatego, że jakieś błędy generowały, a nie tylko dla celów handlowych (popyt większy na tańsze CPU?)
Czy znacie jakieś sprawdzone dedykowane programy do testowania poprawnej pracy wszystkich rdzeni?

(idzie na pl.comp.pecet i na pl.rec.gry.komputerowe.sprzet)

STranger

Data: 2009-07-17 10:08:39
Autor: Doxent
sprawdzenie stabilnosci odblokowanych rdzeni w procesorze Phenom X2 550 black edition
Czy znacie jakieś sprawdzone dedykowane programy do testowania poprawnej pracy wszystkich rdzeni?

OCCT Perestroika 3.1

Data: 2009-07-17 13:05:56
Autor: STranger
Doxent pisze:
Czy znacie jakieś sprawdzone dedykowane programy do testowania poprawnej pracy wszystkich rdzeni?

OCCT Perestroika 3.1

Dzięki! :)
Potestuję procka wieczorem, ale podchodzę sceptycznie, wolę się nastawić, że będzie siać błędy niż sie rozczarować ;)

STranger

Data: 2009-07-19 15:55:11
Autor: STranger
STranger pisze:

OCCT Perestroika 3.1

Dzięki! :)
Potestuję procka wieczorem, ale podchodzę sceptycznie, wolę się nastawić, że będzie siać błędy niż sie rozczarować ;)

Testy wszystkie 4 rdzeni wykonane, były dokładne i wielogodzinne.
Działa stabilnie wszystko!:)
A napięcie na CPU w biosie przywróciłem do poziomu domyślnego dla X2 i nadal wszystko działa poprawnie jako X4.

Phenom X2 550 BOX Black Edition to będzie legenda za kilka lat! :)

STranger

Data: 2009-07-17 11:02:38
Autor: Quent
[...]

W jaki sposob na tej plycie to odblokowales?
Mam Phenoma II X3 710 i plyte Gibabyte GigaByte GA-MA780G-UD3H i jakos nie moge sobie z tym poradzic :-/

Pozdr.

Data: 2009-07-17 13:02:00
Autor: STranger
Quent pisze:

W jaki sposob na tej plycie to odblokowales?

W biosie, podniosłem tylko napięcie o 0,25V i w zakładce Advanced Clock Calibration zmieniłem tryb na hybrid i 4 cores czy jakoś tak to sie nazywało. Poszło - chwilę trzeba było odczekać, po czym nastąpił samoczynny restart kompa  i pokazało się w post  X4 :)

Mam Phenoma II X3 710 i plyte Gibabyte GigaByte GA-MA780G-UD3H i jakos nie moge sobie z tym poradzic :-/

Nie wiem czy ten CPU ma taką możliwość

STranger

Data: 2009-07-17 08:23:50
Autor: Matt
On 17 Lip, 13:02, STranger <p...@naberdyczow.ue> wrote:
> Mam Phenoma II X3 710 i plyte Gibabyte GigaByte GA-MA780G-UD3H i jakos
> nie moge sobie z tym poradzic :-/

Nie wiem czy ten CPU ma taką możliwość

Teoretyczną ma - to też 4-core z jednym wylaczonym.

--
Regards
Matt

Data: 2009-07-17 16:07:11
Autor: Wiesław
Dnia 17-07-2009 o 11:02 Quent napisał na  pl.rec.gry.komputerowe.sprzet,pl.comp.pecet:

W jaki sposob na tej plycie to odblokowales?
Mam Phenoma II X3 710 i plyte Gibabyte GigaByte GA-MA780G-UD3H i jakos  nie moge sobie z tym poradzic :-/

Do odblokowania potrzeba trzech rzeczy: odpowiedniego procesora, płyty
z odpowiednim mostkiem połudnowym i biosu. Ty posiadasz tylko pierwszą.

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-07-18 11:55:27
Autor: Qlfon
Wiesław pisze:
[...]

Po swoich doswiadczeniach dodam ze tez niekoniecznie: moja X3 720 BE jest o tydzien za mlody zeby uruchomic 4ty rdzen:( Z tego co znalazlem w sieci seria 0904 jedt do tego najlepsza, moj jest 0405. Domyslam sie ze z x3 710 jest identycznie...

--
Qlfon, Kraków

Data: 2009-07-18 15:08:44
Autor: Wiesław
Dnia 18-07-2009 o 11:55 Qlfon napisał na  pl.rec.gry.komputerowe.sprzet,pl.comp.pecet:

[...]

Oczywiście, pewności nigdy nie ma. Wszak płacimy za trzy rdzenie. Możliwe,  że
AMD całkowicie zablokuje tę możliwość, bo ja właśnie o możliwości pisałem.

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-07-18 16:23:00
Autor: STranger
Wiesław pisze:

Możliwe, że
AMD całkowicie zablokuje tę możliwość, bo ja właśnie o możliwości pisałem.

Nie jestem pewny czy są w stanie zablokować zupełnie taką możliwość. Musieliby w każdym CPU schodzącym z taśmy produkcyjnej osobno niszczyć pozostałe rdzenie, inną ilość dla różnych procesorów. A to kosztowna operacja. Łatwiej jest ustawić w CPU etykietę rozpoznawaną przez BIOS jaki to typ CPU i ile rdzeni MA mieć dostępnych.
Wyczytałem gdzieś, że AMD ma wielkie pretensje do kilku producentów płyt głównych za umieszczanie w BIOSach tych płyt narzędzi do uaktywniania "uśpionych rdzeni" :D Ale te pretensje nic nie dają, sprawa się zrobiła głośna i wzrósł mocno popyt na takie płyty główne i w to graj producentom płyt! :)

STranger/Obserwator ;)

Data: 2009-07-18 18:57:55
Autor: BQB
STranger pisze:
Wiesław pisze:

[...]

To się nazywa marketing, właśnie o to chodzi, że jest głośno o tym, wtedy konsumenci kupują odpowiednie procki i płyty. Wielu będzie też takich, którzy tylko kupią aby sprawdzić.

Data: 2009-07-18 20:46:10
Autor: STranger
BQB pisze:

[...]

Myślę, że masz rację. Przykładowo ja kupiłem, bo akurat chciałem zmodernizować sprzęt, a lubię kupować rzeczy wybitnie opłacalne. W tym przypadku za 375 zł mam procek warty 1000 zł i spokój z upgradem na długo :)
Za jakiś czas wymienię chłodzenie BOXowe na jakieś wydajne i podkręcę ten procesor ile się da.

A pomysł na akurat tego konkretnego Phenoma podsunął mi kolega Wiesław doradzający w innym wątku na pl.com.pecet właśnie ten model CPU i płyty głównej. :)

STranger

Data: 2009-07-18 19:27:01
Autor: Wiesław
Dnia 18-07-2009 o 16:23 STranger napisał na  pl.rec.gry.komputerowe.sprzet,pl.comp.pecet:

Nie jestem pewny czy są w stanie zablokować zupełnie taką możliwość.  Musieliby w każdym CPU schodzącym z taśmy produkcyjnej osobno niszczyć  pozostałe rdzenie,
Nie znam za bardzo architektury tych Phenomów. Może po prostu można odciąć
zasilanie nieczynnych rdzeni?

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-07-18 20:36:01
Autor: STranger
Wiesław pisze:
[...]

No zgadza się, na pewno to jest wykonalne technicznie.
Ale czy nakład pracy i środków na takie niewiele wnoszące modyfikacje nie jest zbyt duży (nowe stanowiska pracy, nowe stanowiska na taśmie produkcyjnej, ilość omyłkowo skasowanych całych dobrych poprzednio procesorów itp.) Stawiam tezę, że jest to nieopłacalne. Łatwiej jest robić tak jak dotychczas, po prostu zakodować w CPU info dla BIOS płyty jak ma dany procesor rozpoznawać.

STranger

Data: 2009-07-17 11:17:55
Autor: Leszek
STranger pisze:

[...]

W programie AMD Overdrive jest funkcja testująca stabilność, która obciąża w 100% wszystkie cztery rdzenie.

Data: 2009-07-17 13:07:33
Autor: STranger
Leszek pisze:
W programie AMD Overdrive jest funkcja testująca stabilność, która obciąża w 100% wszystkie cztery rdzenie.

Ok, thx :)

STranger

Data: 2009-07-17 11:29:24
Autor: Quent
[...]

Rozumiem ze to nie jest tak ze po odblokowaniu tych rdzeni ten procesor na innej plycie na ktorej nie ma ACC bedzie je dalej mial odblokowane? :-)

Data: 2009-07-17 13:03:52
Autor: STranger
Quent pisze:
[...]

Na pewno nie. Zawsze można podobno przywrócić ust. domyślne, czyli auto   w biosie i jest znowu tak jak fabryka AMD przykazała.

STranger

Data: 2009-07-22 20:46:45
Autor: adi
sprawdzenie stabilnosci odblokowanych rdzeni w procesorze Phenom X2 550 black edition
Szczesciarz z ciebie :)

--

Zobacz sudoku i inne łamigłówki: http://www.lamiglowkimix.pl

sprawdzenie stabilnosci odblokowanych rdzeni w procesorze Phenom X2 550 black edition