sprawiedliwie?

Data: 2010-05-11 22:04:44
Autor: Feromon
sprawiedliwie?
A może by tak OC rozliczać proporcjonalnie do przejechanych kilometrów?
Przy przeglądzie rocznym OBOWIĄZKOWO zapisywać przebieg.
Według PRZEBIEGU kasować za OC.
Dlaczego auto mego teścia stojące głównie na podwórku
ma płacić OC wysokości mojego - skoro ja jeżdżę 3000 rocznie?
Więcej jeżdzę - większe prawdopodobieństwo szkody!

To taki pomysł w stronę sprawiedliwości - może znajdzie się TU,
które zaproponuje składkę OC proporcjonalną kilometrowo?

Hmmm? Jak to wyglÄ…da? DostanÄ™ Noble z Ekonomiii?

Feromon

Data: 2010-05-11 20:10:22
Autor: to
sprawiedliwie?
Feromon wrote:

A może by tak OC rozliczać proporcjonalnie do przejechanych kilometrów?
Przy przeglądzie rocznym OBOWIĄZKOWO zapisywać przebieg. Według
PRZEBIEGU kasować za OC.

Wtedy okazałoby się, że średni przebieg auta w Polsce do 500 km rocznie.

Więcej jeżdzę - większe
prawdopodobieństwo szkody!

Większe w odniesieniu do Ciebie, a nie do ogółu. --
cokolwiek

Data: 2010-05-11 22:23:22
Autor: Dysiek
sprawiedliwie?
Wed³ug PRZEBIEGU kasowaæ za OC.

Taaa i 90% ludzi robiloby korekte licznika...

Jezeli juz to OC na osobe a nie na pojazd (jak mam dwa auta to czemu mam placic dwa razy - dwoma naraz nie pojade)

Dysiek

Data: 2010-05-12 00:25:35
Autor: J.F.
sprawiedliwie?
On Tue, 11 May 2010 22:23:22 +0200,  Dysiek wrote:
Jezeli juz to OC na osobe a nie na pojazd (jak mam dwa auta to czemu mam placic dwa razy - dwoma naraz nie pojade)

Ale u nas znacznie czesciej dwie osoby maja jedno auto, niz jedna
osoba dwa pojazdy.

J.

Data: 2010-05-12 23:11:58
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
sprawiedliwie?

"Dysiek" hscec1$e2r$1@inews.gazeta.pl

Jezeli juz to OC na osobe a nie na pojazd (jak mam dwa auta to czemu mam placic dwa razy - dwoma naraz nie pojade)

Przesiadasz siê z jednego na drugi -- gubisz siê... Ja przystosowujê
siê do innego samochodu w kilka sekund... I mam dwa... I jeden nie
je¼dzi prawie wcale... Jestem wiêc za tym, aby OC zale¿a³o od km
i od liczby spowodowanych szkód oraz od liczby zebranych punktów
i sumy wystawionych mandatów.

Ostatnio chyba jestem ignorowany przez innych. Najpierw jeden mnie
naje¿d¿± maj±c na liczniku prawie zero, pó¼niej kilku innych czyni
niemal podobnie (tamtemu nijak nie mog³em uciec, innym uciekam)
a dzi¶ jeden jecha³ mi na ogonie tak d³ugo, a¿ zwolni³em do kilku
km na godzinê -- zacz±³em od oko³o 120 km/h tam, gdzie mo¿na jechaæ
90 km/h...

Data: 2010-05-22 01:14:14
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
sprawiedliwie?

"Dysiek" hscec1$e2r$1@inews.gazeta.pl

Jezeli juz to OC na osobe a nie na pojazd (jak mam dwa auta to czemu mam placic dwa razy - dwoma naraz nie pojade)

Przechodzi³oby na rower? :) (obejmowa³oby je¿d¿enie rowerem?)

Data: 2010-05-11 22:30:43
Autor: jarek
sprawiedliwie?

U¿ytkownik "Feromon" <fer0m0n@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4be9b866$0$2597$65785112news.neostrada.pl...
A mo¿e by tak OC rozliczaæ proporcjonalnie do przejechanych kilometrów?
Przy przegl±dzie rocznym OBOWI¡ZKOWO zapisywaæ przebieg.
Wed³ug PRZEBIEGU kasowaæ za OC.

A czemu ja mam tracic znizki gdy pracownik jadac moim samochodem spowoduje wypadek? Pewnie jeszcze kilka niesprawiedliwosci by sie znalazlo :)

Jarek

Data: 2010-05-11 22:46:58
Autor: ToMasz
sprawiedliwie?
Feromon pisze:
[...]

najsprawiedliwiej byłoby, gdyby nie było obowiązku płacenia OC. Tyle ze
waraz ze zniesieniem obowązku, musiałby być system sciągania
odszkodowania ze sprawców. Mogło by to być tak zrobione, ze np. możesz
zrezygnować z OC, jeśli masz 1mln zabezpieczenia. Większość by "odpadła"
ale jednak  paru by zaoszczÄ™dziÅ‚o na skÅ‚adkach, a parÄ™ firm
ubezpieczeniowych nie buliło by za "ostrożnych inaczej"

Wyjściem pośrednim byłby udział własny. ja bym poszedł na układ:
redukcja składki -60% za bezszkodowość i -50% za udział własny w
szkodzie np 10%. (Oczywiście zabezpieczenie majątkowe!)
ToMasz

Data: 2010-05-12 23:13:52
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
sprawiedliwie?

"ToMasz" hscfo3$j7n$1@inews.gazeta.pl

Wyj¶ciem po¶rednim by³by udzia³ w³asny. ja bym poszed³ na uk³ad:
redukcja sk³adki -60% za bezszkodowo¶æ i -50% za udzia³ w³asny w
szkodzie np 10%. (Oczywi¶cie zabezpieczenie maj±tkowe!)

Chyba u s±siadów ze wschodu tak by³o...

Data: 2010-05-11 22:47:02
Autor: Luke
sprawiedliwie?
W dniu 2010-05-11 22:04, Feromon pisze:
[...]

Z tego co pamietam w Norwegii tak juz jest, wiec pomysl nie jest nowy. Placi sie "z gory" deklarujac ile sie przejedzie. Jak sie wyjezdzi wiecej to sie doplaca.

Pozdrawiam
Lukasz

Data: 2010-05-12 23:21:15
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
sprawiedliwie?

"Luke" hscfo9$96i$1@news.onet.pl

Z tego co pamietam w Norwegii tak juz jest, wiec pomysl nie jest nowy.
Placi sie "z gory" deklarujac ile sie przejedzie. Jak sie wyjezdzi
wiecej to sie doplaca.

Mo¿na wliczyæ OC w koszt paliwa. :) Im wiêcej je¼dzisz, tym wiêcej spalasz.
A je¶li nawet masz samochód wysoko¿erny, po prostu p³acisz za nadmiarowe
niszczenie otoczenia. :) Liczba nieubezpieczonych spad³aby do zera. :)

-=-

Je¶li teraz siê dyskutuje o zmianach, to siê chyba ¿eruje na czyim¶ nieszczê¶ciu?

-=-

Ale policzmy... Sk³adka 330 z³otych. Przeciêtne Polaka? Powiedzmy,
¿e 2 tysi±ce litrów rocznie. 330/2000=0,165 Ostatnio paliwo podro¿a³o
znacznie mocniej i jako¶ nikt nie protestuje... Na dodatek paliwo dro¿eje,
choæ dolary taniej±. :) (wczoraj dolary tania³y a paliwo dro¿a³o)

Data: 2010-05-11 22:55:33
Autor: kogutek
sprawiedliwie?
A może by tak OC rozliczaÄ&#65533; proporcjonalnie do przejechanych kilometrów?
Przy przeglÄ&#65533;dzie rocznym OBOWIÄ&#65533;ZKOWO zapisywaÄ&#65533; przebieg.
WedÅ&#65533;ug PRZEBIEGU kasowaÄ&#65533; za OC.
Dlaczego auto mego teÅ&#65533;cia stojÄ&#65533;ce gÅ&#65533;ównie na podwórku
ma pÅ&#65533;aciÄ&#65533; OC wysokoÅ&#65533;ci mojego - skoro ja jeżdżÄ&#65533; 3000 rocznie?
WiÄ&#65533;cej jeżdzÄ&#65533; - wiÄ&#65533;ksze prawdopodobieÅ&#65533;stwo szkody!

To taki pomysÅ&#65533; w stronÄ&#65533; sprawiedliwoÅ&#65533;ci - może znajdzie siÄ&#65533; TU,
które zaproponuje skÅ&#65533;adkÄ&#65533; OC proporcjonalnÄ&#65533; kilometrowo?

Hmmm? Jak to wyglÄ&#65533;da? DostanÄ&#65533; Noble z Ekonomiii?

Feromon
Mo¿e nie sprawiedliwie ale uczciwie by by³ jak OC by³o by dobrowolne. Okaza³o by
siê ze mo¿na ubezpieczyæ samochód ma miesi±c. Albo SMSem na konkretny dzieñ. ¯e
jak kto¶ je¼dzi bez wypadku 10 lat to stawka mo¿e wynie¶æ 50 z³otych. ¯e za 2%
warto¶ci samochodu, albo ni¿szej ni¿ warto¶æ rynkowa mo¿na siê ubezpieczyæ od
tego ¿e kto¶ w nas przywali i nie ma ubezpieczenia. --

Data: 2010-05-12 23:22:09
Autor: Filip KK
sprawiedliwie?
W dniu 2010-05-11 22:55, kogutek pisze:

[...]

Masakra jak czytam takie wypowiedzi jak powy¿sza....

Czy wy wszyscy nie rozumiecie jednej zasadniczej rzeczy, ¿e OC nie jest TYLKO na je¿d¿enie samochodem???????????

Data: 2010-05-11 23:08:53
Autor: Krzysiek Kielczewski
sprawiedliwie?
On 2010-05-11, Feromon <fer0m0n@wp.pl> wrote:
A mo¿e by tak OC rozliczaæ proporcjonalnie do przejechanych kilometrów?
Przy przegl±dzie rocznym OBOWI¡ZKOWO zapisywaæ przebieg.
Wed³ug PRZEBIEGU kasowaæ za OC.
Dlaczego auto mego te¶cia stoj±ce g³ównie na podwórku
ma p³aciæ OC wysoko¶ci mojego - skoro ja je¿d¿ê 3000 rocznie?
Wiêcej je¿dzê - wiêksze prawdopodobieñstwo szkody!

To taki pomys³ w stronê sprawiedliwo¶ci - mo¿e znajdzie siê TU,
które zaproponuje sk³adkê OC proporcjonaln± kilometrowo?

O wiele lepszym by³oby przypisane OC do kierowcy, a nie do samochodu. Co
najwy¿ej z dodatkowym *tanim* OC przypisanym do samochodu na wypadek
kierowcy bez OC/prawa jazdy.

Hmmm? Jak to wygl±da? Dostanê Noble z Ekonomiii?

Jako¶ w±tpiê ;-)

Pzdr,
Krzysiek Kie³czewski

Data: 2010-05-12 00:28:19
Autor: J.F.
sprawiedliwie?
On Tue, 11 May 2010 22:04:44 +0200,  Feromon wrote:
A mo¿e by tak OC rozliczaæ proporcjonalnie do przejechanych kilometrów?
Przy przegl±dzie rocznym OBOWI¡ZKOWO zapisywaæ przebieg.
Wed³ug PRZEBIEGU kasowaæ za OC.

I kazdy kierowca sobie sprawi maszynke do korygowania licznika :-)

Dlaczego auto mego te¶cia stoj±ce g³ównie na podwórku
ma p³aciæ OC wysoko¶ci mojego - skoro ja je¿d¿ê 3000 rocznie?
Wiêcej je¿dzê - wiêksze prawdopodobieñstwo szkody!

Ale tylko przez rok. Potem najwyrazniej jestes lepszym kierowca, skoro
tak duzo jezdzisz i wypadku nie powodujesz.

Hmmm? Jak to wygl±da? Dostanê Noble z Ekonomiii?

To juz bylo.

J.

Data: 2010-05-12 05:00:44
Autor: Budzik
sprawiedliwie?
[...]

kolejna wielka machina biurokracyjna!
A mozna prosciej - obowiazek wykupienia OC tylko na te dni, kiedy sie jezdzi.

To taki pomys³ w stronê sprawiedliwo¶ci - mo¿e znajdzie siê TU,
które zaproponuje sk³adkê OC proporcjonaln± kilometrowo?

Hmmm? Jak to wygl±da? Dostanê Noble z Ekonomiii?

raczej z idealizmu :)

Data: 2010-05-12 23:23:19
Autor: Filip KK
sprawiedliwie?
W dniu 2010-05-12 07:00, Budzik pisze:

A mozna prosciej - obowiazek wykupienia OC tylko na te dni, kiedy sie
jezdzi.

Kolejny, który nie rozumie ¿e oc nie jest tylko na je¿d¿enie.

Data: 2010-05-13 07:01:01
Autor: Budzik
sprawiedliwie?
U¿ytkownik Filip KK nospam@nospam.pl ...

A mozna prosciej - obowiazek wykupienia OC tylko na te dni, kiedy sie
jezdzi.

Kolejny, który nie rozumie ¿e oc nie jest tylko na je¿d¿enie.

A mozesz jasniej?
Sugerujesz, ze stojace auto moze komus zrobic krzywde, bo np. zjedzie z górki?
Wiesz, stojacy dom tez moze, rower tez moze, a jakos OC wymagane jest tylko na samochodód.

Data: 2010-05-12 07:55:35
Autor: Grejon
sprawiedliwie?
Feromon pisze:

Wiêcej je¿dzê - wiêksze prawdopodobieñstwo szkody!

Mniej je¿d¿ê - mam ma³e do¶wiadczenie.

--
Grzegorz Joñca    GG: 7366919    JID:grejon@jabber.aster.pl
Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2010-05-12 09:54:14
Autor: Hinek
sprawiedliwie?
Użytkownik "Feromon" <fer0m0n@wp.pl> napisał

ma płacić OC wysokości mojego - skoro ja jeżdżę 3000 rocznie?
Więcej jeżdzę - większe prawdopodobieństwo szkody!

Hmmm, 3000 km rocznie...To pewnie po tym podworku u tescia.
Ty praktycznie tez nie jezdzisz, wiec nie widze niesprawiedliwosci.
Jesli ktos jezdzi 3000 km rocznie lub nie jezdzi wcale, powinien
placic WIEKSZE OC. Taki czlowiek z racji braku wprawy jest
niebezpieczny dla innych.
Pozdr

--
Hinek

Data: 2010-05-12 12:17:07
Autor: Jakub Witkowski
sprawiedliwie?
Hinek pisze:

Jesli ktos jezdzi 3000 km rocznie lub nie jezdzi wcale, powinien
placic WIEKSZE OC. Taki czlowiek z racji braku wprawy jest
niebezpieczny dla innych.

A jeśli nie tylko wcale nie jeździ, ale wręcz nie może (bo np.
leży w spiączce) to jest wręcz ekstremalnie niebezpieczny.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepoważne,
gts /kropka/ pl    |  lub caÅ‚oÅ›ci poglÄ…dom ich Autora.

Data: 2010-05-12 12:47:49
Autor: Hinek
sprawiedliwie?
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał

A jeśli nie tylko wcale nie jeździ, ale wręcz nie może (bo np.
leży w spiączce) to jest wręcz ekstremalnie niebezpieczny.

Oczywiscie. O ile sie wybudzi - powinien przejsc stosowne badania.
Moze byc tak jak piszesz - ekstremalnie niebezpieczny.
Pozdr

--
Hinek

Data: 2010-05-12 23:25:11
Autor: Filip KK
sprawiedliwie?
W dniu 2010-05-12 12:47, Hinek pisze:

Oczywiscie. O ile sie wybudzi - powinien przejsc stosowne badania.
Moze byc tak jak piszesz - ekstremalnie niebezpieczny.
Pozdr

Zgadza siÄ™..
Człowiek zdrowy jest nawet ekstremalnie niebezpieczny, wystarczy że dwa tygodnie nie jeździ, bo siedzi sobie na wczasach. I naprawdę wychodzi się z drygu. Prędkość 70 km/h wydaje się być dużą prędkością... Po takim 2 tygodniowym urlopie siedzenia na słoneczku i pływania w jeziorku.

Data: 2010-05-12 21:19:03
Autor: kogutek
sprawiedliwie?
Użytkownik "Feromon" <fer0m0n@wp.pl> napisaÅ&#65533;

> [...]
Jesli ktos jezdzi 3000 km rocznie lub nie jezdzi wcale, powinien
placic WIEKSZE OC. Taki czlowiek z racji braku wprawy jest

To ile wed³ug takiego pacana jak ty trzeba robiæ ¿eby mieæ wprawê. 3000 to du¿o.
W zesz³ym tygodniu zrobi³em z 10 kilometrów. W tym ju¿ z piêæ kilometrów. Mo¿e
mam na rondo wjechaæ i je¼dziæ w ko³o ze trzy godziny ¿eby wprawy nabraæ? We¼
siê jebnij w pusty kalfas zanim napiszesz kolejn± bzdurê. Niebezpieczny dla
innych to ty jeste¶. G³upcy zawsze s± niebezpieczni. --

Data: 2010-05-12 21:43:16
Autor: MadMan
sprawiedliwie?
Dnia Wed, 12 May 2010 21:19:03 +0200, kogutek napisa³(a):

 3000 to du¿o

3000 zrobi³em w tym roku na rowerze i nie uwa¿am ¿eby to by³o du¿o. Samochodem robiê mniej i g³ównie d³u¿sze trasy (w tym roku jaki¶ 1000
póki co, szacujê ¿e wiêcej ni¿ 3000 nie zrobiê) i uwa¿am ¿e je¿d¿ê
samochodami bardzo ma³o. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-05-13 05:56:23
Autor: Karolek
sprawiedliwie?
kogutek pisze:

[...]

Sam sie jebnij kretynie.
3000 rocznie to nie jest jezdzenie samochodem.
Ja w weekend zrobilem ponad 2200km.
Jezdzac wylacznie prywatnie (i uwazam ze nie tak duzo) rocznie robie ok 30kkm.

G³upcy zawsze s± niebezpieczni.

Szczegolnie tacy co mysla, ze jezdza samochodem robiac 3000km rocznie.

--
Karolek

Data: 2010-05-12 19:02:24
Autor: Michał
sprawiedliwie?
Zlikwidować OC.

Jak ktoś ma drogie okulary i ktoś je stłucze na ulicy też nie ma na to ubezpieczenia.

Jak spadnie cegła na głowę z dachu i zostaniesz inwalida - nie ma na to ubezpieczenia.

Gdy spadniesz ze schodów i złamiesz kręgosłup też nie ma ubezpieczenia.

Gdy ktoś uszkodzi poprzez zdeptanie Ci buty za 2000 pln też nie ma ubezpieczenia.

Pozdrawiam

Data: 2010-05-12 20:03:56
Autor: Ogion
sprawiedliwie?
Michał pisze:
Zlikwidować OC.
(...)
Gdy ktoś uszkodzi poprzez zdeptanie Ci buty za 2000 pln też nie ma ubezpieczenia.

pewnie, gdy 30-letnia ciezarowka przejedzie komus przez dom, to po co mu OC - kierowca  zaplaci za odbudowe z wlasnej kieszeni (a poniewaz jest dzentelmenem), to o kwote nie bedzie sie wyklucal

Data: 2010-05-12 21:11:24
Autor: Michał
sprawiedliwie?
Zlikwidować OC.
(...)
[...]

To by się sąsiedzi złożyli po 5 000 pln i by dom odbudowano. Oczywiście gdyby sąsiad był ok, czyli nie jeździłby 200 km/h BMW po wąskiej uliczce i nie był urzędnikiem przyjmującym łapówki. Wtedy opłacałoby się mieć dobrą opinie - teraz się nie opłaca.

Skąd mieliby po 5 000 pln? Bo nie płaciliby OC i nie musieliby myśleć nad przeglądaniem durnych ofert co roku więc mniej energii by się marnowało.

Pozdrawiam

Data: 2010-05-12 22:26:44
Autor: J.F.
sprawiedliwie?
On Wed, 12 May 2010 19:02:24 +0200,  Micha³ wrote:
Zlikwidowaæ OC.
Jak kto¶ ma drogie okulary i kto¶ je st³ucze na ulicy te¿ nie ma na to ubezpieczenia.
Gdy kto¶ uszkodzi poprzez zdeptanie Ci buty za 2000 pln te¿ nie ma ubezpieczenia.

Bo u nas nie ma takiego zwyczaju przez ten socjalizm. Gdzie indziej jest.

Jak spadnie ceg³a na g³owê z dachu i zostaniesz inwalida - nie ma na to ubezpieczenia.

I tu sie mylisz - odszkodowanie ci sie nalezy. Sporo budynkow OC ma.

Gdy spadniesz ze schodów i z³amiesz krêgos³up te¿ nie ma ubezpieczenia.

No to czemu sobie nie kupiles ? Chyba ze schody nadzwyczajnie sliskie - wtedy patrz poprzedni
paragraf.
Albo zima na chodniku - wlasciciel budynku ma obowiazek chodnik
odsniezac i odladzac.

J.

Data: 2010-05-12 23:27:39
Autor: Filip KK
sprawiedliwie?
W dniu 2010-05-12 19:02, Michał pisze:

Jak spadnie cegła na głowę z dachu i zostaniesz inwalida - nie ma na to
ubezpieczenia.

I tu jesteś w błędzie Michałku.

Gdy spadniesz ze schodów i złamiesz kręgosłup też nie ma ubezpieczenia.

Jak nie ma, jak jest? Nie jesteś ubezpieczony, Twój problem.

Data: 2010-05-13 01:12:53
Autor: Michał
sprawiedliwie?
W dniu 2010-05-12 23:27, Filip KK pisze:
W dniu 2010-05-12 19:02, Michał pisze:

Jak spadnie cegła na głowę z dachu i zostaniesz inwalida - nie ma na to
ubezpieczenia.

I tu jesteś w błędzie Michałku.

Nie ma. Jakie? Poza tym jakie pieniądze mogą być rekompensatą?

Gdy spadniesz ze schodów i złamiesz kręgosłup też nie ma ubezpieczenia.

Jak nie ma, jak jest? Nie jesteś ubezpieczony, Twój problem.

Nie jestem ubezpieczony mój zysk.

Gdyby się wszyscy ubezpieczyli od wszystkiego to by to kosztowało zbyt dużo.

Średnia składka ubezpieczenia zawsze kosztuje dużo więcej niż wartość odszkodowania / prawdopodobieństwo. Leć i ubezpiecz się że Ci jutro nie stanie jak jesteś taki mądry!

Pozdrawiam

Data: 2010-05-12 23:17:13
Autor: Filip KK
sprawiedliwie?
W dniu 2010-05-11 22:04, Feromon pisze:

A może by tak OC rozliczać proporcjonalnie do przejechanych kilometrów?
Przy przeglądzie rocznym OBOWIĄZKOWO zapisywać przebieg.
Według PRZEBIEGU kasować za OC.

LOL.

Dlaczego auto mego teścia stojące głównie na podwórku
ma płacić OC wysokości mojego - skoro ja jeżdżę 3000 rocznie?
Więcej jeżdzę - większe prawdopodobieństwo szkody!

Robisz 8 km dziennie, masakra... Opłaca Ci się trzymać w ogóle auto?

Z pewnością :D

Data: 2010-05-23 03:42:06
Autor: Lew2
sprawiedliwie?
On 11 Maj, 22:04, "Feromon" <fer0...@wp.pl> wrote:
[...]

Odpowiedzialno¶æ Cywilna powinna byæ od kierowcy, bo to kierowca
ponosi ODPOWIEDZIALNO¦Æ, a nie samochód.  Ubezpieczenie oznacza, ¿e
kierowca przerzuca odpowiedzialno¶æ na zak³ad ubezpieczeñ. Kierowca
jest odpowiedzialny za swoje zachowanie na drodze, a nie bezmy¶lny
samochód. Kierowca niezale¿nie, którym jedzie samochodem powoduje
wypadek, a nie samochód. Zatem wysoko¶æ OC powinna byæ uzale¿niona od
kierowcy, jego wieku, liczby mandatów, poprzednich kolizji - a nie od
samochodu, bo ten sam kierowca mo¿e je¼dziæ róznymi samochodami i
ró¿ni kierowcy je¿d¿± tym samym samochodem. Ale ubezpieczyciele
wyliczyli, ¿e najkorzystniej im ¶ci±gaæ sk³adkê OD SAMOCHODU i na
razie tego nie zmieni±, boby stracili.

sprawiedliwie?