sprawy elektryczne

Data: 2014-12-08 06:11:39
Autor: Titus Atomicus
sprawy elektryczne
Witam,
W podrozy laduje sobie baterie za pomoca dynama w kole i charbike.
Teraz musze dokupic koncowke ('zapalniczka'<->micro USB)/
Czy to ma znaczenie czy kupie taka 1 czy 2 Ampery?
Czy roznica pomiedzy 1 a 2 Ampery bedzie wyczuwalna 'w nogach'?
--
TA

Data: 2014-12-08 08:01:38
Autor: cytawa
sprawy elektryczne

[...]

Mysle, ze dla nog nie bedzie znaczenia. Typowa pradnica ma 3W wiec teoretycznie nie powinna dac wiekszego pradu niz 0.5 A (przy 6V). Amperaz koncowki, mowi tylko jaki maksymalny prad bezpiecznie przez taka koncowke moze plynac.
Ale z drugiej strony napisy na wszelakiego typu koncowkach i urzadzeniach sa mocno umowne, nastawione czesciej na marketing niz real.

Jan Cytawa

Data: 2014-12-08 11:49:37
Autor: Andrzej W.
sprawy elektryczne
W dniu 2014-12-08 o 11:37, KiloSierra pisze:
co za bzdury.....

A może tak bardziej konkretnie?
Puścić pierda każdy potrafi, ale w towarzystwie nie wypada, więc może zmień grupę jeśli to wszytko na co Cię stać.

--
AWa.

Data: 2014-12-08 12:01:06
Autor: Jacek Maciejewski
sprawy elektryczne
Dnia Mon, 08 Dec 2014 11:37:03 +0100, KiloSierra napisa³(a):

co za bzdury.....

A konkrietno?
--
Jacek

Data: 2014-12-09 13:18:04
Autor: KiloSierra
sprawy elektryczne
Dnia Mon, 08 Dec 2014 11:37:03 +0100, KiloSierra napisał(a):

co za bzdury.....

A konkrietno?

bardziej konkretnie? serio?

"Amperaz koncowki, mowi tylko jaki maksymalny prad bezpiecznie przez taka
koncowke moze plynac."

to co macie napisane przy wtyczce 1czy 2A to maksymalna WYDAJNOSC prÄ…dowa zrodla, a nie jaki prad moze przeplynac przez zlacze.... litosci

Data: 2014-12-09 14:19:51
Autor: cytawa
sprawy elektryczne
KiloSierra pisze:

[...]

Widze, ze masz mnie za idiote i koniecznie chcesz byc lepiejem. Jak masz napisane, ze wydajnosc zrodla jest 2A to znaczy TEZ, ze przez wtyczke wlozona w TO gniazdo wiecej pradu nie poplynie. I ja nic wiecej nie napisalem na konkretne pytanie.

I tak naprawde oba gniazda sa fizycznie takie same i z pewnoscia i 5A by poplynelo, przynajmniej przez jakis czas.

A ponadto bywa i tak, ze masz napisane na gniazdkach i wtykach np. 10A lub 16A i wtedy rzeczywiscie przez takie koncowki nie powinno sie puszczac wiekszego pradu, bo sie styki upala.

Data: 2014-12-09 15:36:26
Autor: KiloSierra
sprawy elektryczne
W dniu 2014-12-09 14:19, cytawa pisze:
KiloSierra pisze:

[...]

Czym chce byc???
Masz mature?? Ale taka prawdziwa z zeszlego wieku,  nie taka giertychowskÄ…?

Data: 2014-12-09 16:11:04
Autor: mt
sprawy elektryczne
W dniu 2014-12-09 15:36, KiloSierra pisze:

[...]

Nie czym tylko kim, Lepiejem, wygooglaj sobie Piosenkę o Jędrku Lepieju.

--
marcin

Data: 2014-12-10 23:41:15
Autor: __Maciek
sprawy elektryczne
Tue, 09 Dec 2014 14:19:51 +0100 cytawa <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl>
napisa³:

A ponadto bywa i tak, ze masz napisane na gniazdkach i wtykach np. 10A lub 16A i wtedy rzeczywiscie przez takie koncowki nie powinno sie puszczac wiekszego pradu, bo sie styki upala.

Ale przecie¿ nie chodzi o wtyczki, tylko o maksymalny pr±d jaki mo¿e
daæ przetwornica w takim zasilaczu. Wtyczki z pewno¶ci± wytrzymaj±
takie pr±dy...

Data: 2014-12-08 12:07:20
Autor: mbut
sprawy elektryczne
W dniu 08.12.2014 o 11:37, KiloSierra pisze:
[...]

Kolego Cytawa, może sprecyzujesz o co Ci chodzi. Skoro prądnica ma 3W to wzór jest taki I= P/U= 3W/6V= 0,5 A
Widać, że nie zgadzasz się z prawem Ohma, chyba, że masz swoją teorię :)
pozdrawiam i proponuję poczytać trochę na temat elektryczności

Data: 2014-12-08 12:16:49
Autor: cytawa
sprawy elektryczne
  mbut pisze:

[...]

Przeczytaj sobie jeszcze raz co napisalem, a jak nie zrozumiesz to jeszcze raz.
A jak dalej nie bedziesz rozumial to wroc do szkoly niech cie naucza czytac ze zrozumieniem.

Data: 2014-12-08 15:22:54
Autor: mbut
sprawy elektryczne
W dniu 08.12.2014 o 12:16, cytawa pisze:
  mbut pisze:

[...]

  napisaÅ‚eÅ› cytujÄ™: "co za bzdury" i co tu jest do zrozumienia?
i nie obrażaj mnie, wielki uczony się znalazł

Data: 2014-12-08 17:59:51
Autor: mt
sprawy elektryczne
W dniu 2014-12-08 15:22, mbut pisze:

[...]

Ty serio jesteÅ› strasznym gamoniem i nawet czytnika nie ogarniasz.
"co za bzdury" napisaÅ‚ niejaki KiloSierra w odpowiedzi na post Janka Cytawy, który  kolei napisaÅ‚:

Data: 2014-12-08 18:41:47
Autor: mbut
sprawy elektryczne
W dniu 08.12.2014 o 17:59, mt pisze:
[...]

teoriÄ™ :)
[...]

"co za bzdury" napisał niejaki KiloSierra w odpowiedzi na post Janka
Cytawy, który  kolei napisaÅ‚:
"Typowa pradnica ma 3W wiec
teoretycznie nie powinna dac wiekszego pradu niz 0.5 A (przy 6V)."

faktycznie przepraszam, każdy może się pomylić. Proszę Cie nie wyzywaj mnie od gamoni tylko grzecznie wyjaśnij, to świadczy o Tobie.

Data: 2014-12-09 15:38:35
Autor: Jawi
sprawy elektryczne
W dniu 2014-12-08 15:22, mbut pisze:
  napisaÅ‚eÅ› cytujÄ™: "co za bzdury" i co tu jest do zrozumienia?
i nie obrażaj mnie, wielki uczony się znalazł
:)
rotfl

Data: 2014-12-08 16:20:23
Autor: borsuk
sprawy elektryczne
W dniu 2014-12-08 12:16, cytawa pisze:

Przeczytaj sobie jeszcze raz co napisalem, a jak nie zrozumiesz to
jeszcze raz.
A jak dalej nie bedziesz rozumial to wroc do szkoly niech cie naucza
czytac ze zrozumieniem.

Charbike ma wyjście 5V 1A a pojemność 0,82 Ah,
wystarczy to przeczytać ;)

Data: 2014-12-08 16:48:47
Autor: Titus Atomicus
sprawy elektryczne
In article <m64fjn$ums$1@node1.news.atman.pl>,
 borsuk <borsukkUSUN@aster.pl> wrote:

> [...]

> jeszcze raz.
> A jak dalej nie bedziesz rozumial to wroc do szkoly niech cie naucza

Charbike ma wyj¶cie 5V 1A a pojemno¶æ 0,82 Ah,
wystarczy to przeczytaæ ;)

1. Charbike to nie jeden model.
2. To co ja mam, nie ma akumulatora, wiec o jakiej pojemnosci tu mowimy?
3. I co z tego wynika?
--
TA

Data: 2014-12-08 16:59:05
Autor: borsuk
sprawy elektryczne
W dniu 2014-12-08 16:48, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

1. Charbike to nie jeden model.
2. To co ja mam, nie ma akumulatora, wiec o jakiej pojemnosci tu mowimy?
3. I co z tego wynika?

wynika, ¿e trzeba byæ duchem ¶w, ¿eby wiedzieæ co masz

Data: 2014-12-08 18:12:19
Autor: Titus Atomicus
sprawy elektryczne
In article <m64hsn$1jn$1@node1.news.atman.pl>,
> [...]

> 3. I co z tego wynika?

wynika, ¿e trzeba byæ duchem ¶w, ¿eby wiedzieæ co masz

 Ale to tobie wydawalo sie ze jestes duchem swietym, bo wiedziales co ja mam. :-)
Po za tym - ja pytalem sie glownie czy ladujac baterie przez dynamo czuje sie roznice pomiedzy 1 a 2 A.
--
TA

Data: 2014-12-08 19:49:32
Autor: Jacek Maciejewski
sprawy elektryczne
Dnia Mon, 08 Dec 2014 18:12:19 +0100,
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world napisa³(a):

Po za tym - ja pytalem sie glownie czy ladujac baterie przez dynamo czuje sie roznice pomiedzy 1 a 2 A.

1. Nie czuje siê, bo to ró¿nica paru watów.
2. Te 1 czy 2 A to masz napisane na wtyczce czy na gniazdku i nijak to
siê ma do faktycznego pr±du ³adowania który zapewne bêdzie du¿o
mniejszy. Bo to co masz napisane to maksymalne dopuszczalne obci±¿enie
elementu a nie robocze.
--
Jacek

Data: 2014-12-08 22:40:55
Autor: Titus Atomicus
sprawy elektryczne
In article <d5cl9y49mwcq.x9xihva8imat.dlg@40tude.net>,
 Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> wrote:

> [...]

siê ma do faktycznego pr±du ³adowania który zapewne bêdzie du¿o
mniejszy. Bo to co masz napisane to maksymalne dopuszczalne obci±¿enie

O, wlasnie, o tak odpowiedz mi chodzilo.
Dzieki.
--
TA

Data: 2014-12-09 02:00:46
Autor: Titus Atomicus
sprawy elektryczne
In article <Titus_Atomicus-34FF47.22405508122014@node2.news.atman.pl>,

> [...]

> elementu a nie robocze.

O, wlasnie, o tak odpowiedz mi chodzilo.

I oczywiscie podziekowania za odpowiedz kol. Jana Cytawy za podobna wypowiedz. Wypowiedzi obu panow w zupelnosci odpowiadaja na moje pytania, rozwiewaja moje watpliwosci i zamykaja temat.
--
TA

Data: 2014-12-08 12:08:33
Autor: Andrzej W.
sprawy elektryczne
W dniu 2014-12-08 o 06:11, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
[...]

Przy takich mocach nie powiniene¶ niczego odczuæ "w nogach".
Ja bym kupi³ koñcówkê z dwoma gniazdami USB, dodatkowe gniazdo bywa przydatne, 2A nie zaszkodz±.
Pamiêtaj tylko, ¿e taka przej¶ciówka sama z siebie zu¿ywa trochê energii, je¶li wiec jej nie u¿ywasz to od³±czaj bo za¿re Ci akumulator w kilka dni bez jazdy.

--
AWa.

Data: 2014-12-09 23:25:00
Autor: Tomasz Tarchała
sprawy elektryczne
On '14‧12‧8 06:11, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
[...]

Różnica 1 vs 2 Ampery, zważywszy że napięcie prądu USB to 5V, tłumaczy się na 5W vs 10W (zakładając 100% wydajność konwersji energii z pedałów na prąd - prawdopodobnie jest to raczej 80-90%). Różnica 5-6W jest na granicy wyczuwalności; jest to 2-3% typowej mocy, z jaką doświadczony rowerowy turysta może pokonywać dzienną trasę. Jeśli ją odczujesz, to nie od razu, ale np. po paru minutach od włączenia dynama.

Data: 2014-12-10 08:13:07
Autor: cytawa
sprawy elektryczne
Tomasz Tarchała pisze:

[...]

Mysle, ze optymistycznie oceniasz mozliwosci typowego rowerzysty. 100W to juz bardzo duze obciazenie. A 5W juz sie wyczuje. Ale jak pisalem wczesniej wydajnosc pradnicy jest ok 3W i wiecej mocy nie da. Wiec i prad nie bedzie duzy plynal. Mozliwosc podlaczenia do wyjscia 1 czy 2A jest w tym wypadku bez roznicy.

Takie wyjscia sa potrzebne, gdy zrodlem zasilania sa akumulatory o malym oporze wewnetrznym.

Jan Cytawa

sprawy elektryczne