sprowadzenie auta z UK (itp) bez rejestracji

Data: 2011-10-15 12:24:18
Autor: BartekK
sprowadzenie auta z UK (itp) bez rejestracji
Bardzo prawdopodobne że będę musiał szukać nowego silnika Z28NET, ale w wersji OPC/VXR 280KM, bo taki mam osprzęt i komputer, i zastanawiam się nad ściągnięciem mnie lub bardziej uszkodzonej Vectry VXR z anglii - tam się je da dostać w bardziej sensownych cenach, a kierownica po prawej mi nie przeszkadza - blok silnika jest ten sam, a dużo detali się przyda na zapas.
Jak wygląda sprawa przywleczenia auta (może na kołach nawet) i nie "rozpłynięcie sie" go? bez akcyzów? bez rejestrowania? itd?

Data: 2011-10-15 13:21:47
Autor: Michal Lukasik
sprowadzenie auta z UK (itp) bez rejestracji
Dnia 15.10.2011, na pl.misc.samochody napisałe¶(a¶):

Bardzo prawdopodobne że będę musiał szukać nowego silnika Z28NET, ale w wersji OPC/VXR 280KM, bo taki mam osprzęt i komputer, i zastanawiam się nad ¶ci±gnięciem mnie lub bardziej uszkodzonej Vectry VXR z anglii - tam się je da dostać w bardziej sensownych cenach, a kierownica po prawej mi nie przeszkadza - blok silnika jest ten sam, a dużo detali się przyda na zapas.
Jak wygl±da sprawa przywleczenia auta (może na kołach nawet) i nie "rozpłynięcie sie" go? bez akcyzów? bez rejestrowania? itd?

Żeby było bez biurokracji w PL to będzie biurokracja w UK. ;D

Żeby pojechać takim autem to będzie musiało mieć MOT, TAX itp. - IMO za duże koszta (zakładam, że poprzedni wła¶ciciel wyst±pi o ich zwrot bo to niejednokrotnie więcej kasy niż warto¶ć samego samochodu).
Według prawa w UK i tak nie mógłby¶ prowadzić tego samochodu na ubezpieczeniu poprzedniego wła¶ciciela.

Co do "rozpłynięcia się" to pracownik złomowiska zabiera V5C (ich odpowiednik DR) i daje Ci tylko jego fragment dot. złomowania z wypełnionymi danymi złomowiska. Musisz to odesłać do DVLA.
IMO nie powinno być problemu je¶li wypełni± go w Polsce, nie wiem tylko czy wyrejestrowanie następuje po otrzymaniu przez DVLA obu czę¶ci dokumentu (tj. Twojej i tej, któr± zatrzymuje złomiarz) czy tylko, której¶ z nich. Bez tego nadal ci±ży na Tobie obowi±zek płacenia wszelkich opłat.
No chyba, że wcze¶niej wła¶ciciel wyst±pił o SORN (w skrócie, wycofanie z ruchu), ale wtedy to już na pewno takim autem nie pojedziesz. http://www.direct.gov.uk/en/Motoring/BuyingAndSellingAVehicle/RegisteringAVehicle/DG_189329
http://www.direct.gov.uk/en/Motoring/OwningAVehicle/ChangesToYourRegistrationCertificate/DG_4022057
http://www.direct.gov.uk/en/Motoring/OwningAVehicle/UntaxedVehicle/DG_069727

IMO największym problemem będzie to, że po kupnie auta nie dostaniesz V5C do ręki, a jest on przysłany nowemu wła¶cicielowi poczt±.
Tak jak w przypadku złomowania, przy kupnie dostajesz tylko kwitek potwierdzaj±cy kupno.

Podsumowuj±c. IMO najlepiej kupić interesuj±ce Cię czę¶ci i przywieĽć je na pace/lawecie.
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/  http://giveawayoftheday.com/

Data: 2011-10-15 13:28:25
Autor: Waldek Godel
Dnia Sat, 15 Oct 2011 13:21:47 +0100, Michal Lukasik napisał(a):

[...]

Ten kwitek to V5C/2 który jest pełnoprawnym dokumentem do czasu otrzymania
nowego V5C

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rz±d może zrobić dla ciebie.

Data: 2011-10-15 14:06:42
Autor: Michal Lukasik
Dnia 15.10.2011, Waldek Godel napisał(a):

[...]

Tak, ale nie ma na nim odcinaka, który potrzebujesz przy złomowaniu czy
odsprzedaży. Także *musisz* czekać na pełny V5C.
--
 _____ __________________________

Data: 2011-10-15 15:34:52
Autor: BartekK
sprowadzenie auta z UK (itp) bez rejestracji
W dniu 2011-10-15 14:21, Michal Lukasik pisze:
Podsumowując. IMO najlepiej kupić interesujące Cię części i przywieźć je
na pace/lawecie.
Ok, a np rozbitek na lawecie? Da się coś takiego "nie jako samochód" ściągnąć?, czy tam konieczne jest oddanie złomiarzowi całego auta? chodzi o to, że mając auto rozbite, ale w którym silnik odpala - mam dużą gwarancję że dostaje sprawny, a jeśli coś będzie niekompatybilne - to sobie przełożę z rozbitka.
A na zakupie "idealny z rozbitka" się już przejechałem - miał być idealny, a nierówno pali, nikt nie wie dlaczego, ciśnienie ma nierówne, złomiarz twierdzi że to zapewne wina mojego osprzętu, ja twierdzę że to wina rozwalonego rozrządu w silniku, a nikt się prawdy nei dowie póki silnika sie nie rozbierze (a to koszt i czas). Wolałbym coś co można odpalić i sprawdzić komputerem w budzie (choćby pogniecionej).

Data: 2011-10-15 15:12:26
Autor: Michal Lukasik
sprowadzenie auta z UK (itp) bez rejestracji
Dnia 15.10.2011, BartekK napisał(a):

Ok, a np rozbitek na lawecie? Da się co¶ takiego "nie jako samochód" ¶ci±gn±ć?, czy tam konieczne jest oddanie złomiarzowi całego auta?

To już trzebaby gadać ze złomiarzem. Nie wiem w jaki sposób się rozliczaj±
w każdym razie póki zostawiasz papiery i "budę" nie interesuje go co w
niej brakuje.
Na ebay.co.uk jest pełno złomiarzy wystawiaj±cych samochody z opisem, że
możesz sobie wybrać czę¶ci, które Cię interesuj± (w tytule przeważnie
oferuj± jak±¶ pierdołę, a na fotce i w opisie jest całe auto). Jako¶ to
działa. IMO chyba najlepiej pytać ich.

chodzi o to, że maj±c auto rozbite, ale w którym silnik odpala - mam duż± gwarancję że dostaje sprawny, a je¶li co¶ będzie niekompatybilne - to sobie przełożę z rozbitka.
A na zakupie "idealny z rozbitka" się już przejechałem - miał być idealny, a nierówno pali, nikt nie wie dlaczego, ci¶nienie ma nierówne, złomiarz twierdzi że to zapewne wina mojego osprzętu, ja twierdzę że to wina rozwalonego rozrz±du w silniku, a nikt się prawdy nei dowie póki silnika sie nie rozbierze (a to koszt i czas). Wolałbym co¶ co można odpalić i sprawdzić komputerem w budzie (choćby pogniecionej).

Rozumiem. Też miałbym opory przed kupnem "kota w worku".
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/     http://uwolnijlaptopa.pl/

Data: 2011-10-15 18:05:34
Autor: Marcin
sprowadzenie auta z UK (itp) bez rejestracji
http://moto.onet.pl/1651192,1,za-to-grozi-50-tys-zl-kary,artykul.html?node=13

Użytkownik "Michal Lukasik" <michu_l@tlenCUT.pl> napisał w wiadomo¶ci news:zfc2h24uu9t1$.dlgsmutas.org...
[...]

-- _____ __________________________
\`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/     http://uwolnijlaptopa.pl/
 T  | |  |  |  \__T  =  |  !  T    UIN 53883184    GG#1902559
 |__|_|__|__|_____|__|__|_____|  _  l  @  t  l  e  n  .  p  l

Data: 2011-10-15 21:33:51
Autor: Michal Lukasik
Dnia 15.10.2011, Marcin napisał(a):

http://moto.onet.pl/1651192,1,za-to-grozi-50-tys-zl-kary,artykul.html?node=13

Taaa, a za empetrójki z P2P grozi 5 lat. ;D

BTW. Tnij wa¶ć... O netykiecie słyszałe¶?
--
 _____ __________________________

Data: 2011-10-15 17:51:24
Autor: adam
[...]

Witam,
A co to za rocznik, przebieg, ze silnik juz wyzional ducha?
Pzdr
Adam

Data: 2011-10-15 08:59:18
Autor: koziel
On 15 PaĽ, 17:51, "adam" <ad...@poczta.onet.pl> wrote:

Witam,
A co to za rocznik, przebieg, ze silnik juz wyzional ducha?
Pzdr
Adam

Tutaj kolega BartekK opisywal problem - wystarczylo zejsc kilka postow
nizej ;-)

http://groups.google.com/group/pl.misc.samochody/browse_thread/thread/7a2b92e46848c2d6?hl=pl#

Pozdrawiam,
Emil.

GG: 5767314
http://otomoto.pl/peugeot-206-zarejestrowany-zadbany-C21015595.html
http://allegro.pl/uniroyal-ms-plus6-175x65-r14-nowe-i1865067898.html

Data: 2011-10-15 17:55:47
Autor: BartekK
W dniu 2011-10-15 17:51, adam pisze:

[...]

2008r, ~90tyś km. Silnik by nie wyzionął gdyby rozrząd się nie rozjechał.