spryskiwacz - zamarznięty silniczek czy moż e spalony - jak sprawdzić?

Data: 2010-03-08 09:02:11
Autor: shaman
spryskiwacz - zamarznięty silniczek czy moż e spalony - jak sprawdzić?
Witam,

przestał mi się odzywać silniczek od spryskiwacza. Zrobiło się ciepło i nalałem już letniego płynu - zimowego mi akurat zabrakło a pogoda mnie przekonała, że sroga zima już nie wróci.

Gdy zaczęły się mrozy, najpierw zamarzły spryskiwacze, nic nie leciało ale słyszałem jak pracuje silniczek pompki. Teraz nie słychać nawet silniczka.

Pytanie: jak sprawdzić czy silnik pompki spryskiwacza jest spalony czy nie? Myślałem, żeby podpiąć się miernikiem zamiast bezpiecznika i sprawdzić czy płynie prąd - czy to dobry pomysł? Na razie nawet nie wiem czy spryskiwacz ma własny bezpiecznik i gdzie go szukać?

auto: CIVIC 2005 5D (autobus)

PZDR
Shaman

Data: 2010-03-08 09:09:40
Autor: J.F.
spryskiwacz - zamarznięty si lniczek czy może spalony - jak s prawdzić?
Użytkownik "shaman" <shaman@poczta.wytnij.onet.pl> napisał w
Pytanie: jak sprawdzić czy silnik pompki spryskiwacza jest spalony czy nie?

poczekac do wiosny plus tydzien, albo zlac plyn i nalac cieplej wody.

J.

Data: 2010-03-08 10:26:13
Autor: shaman
W dniu 2010-03-08 09:09, J.F. pisze:
[...]

- wiosny na razie nie widać, a bez spryskiwacza jeździ się ciężko
- jak zlać płyn (zamarznięty)? Nalałem koncentratu, ale nie wiem czy jest w stanie rozpuścić "letniaka"

Najlepiej było by postawić wóz w ogrzewanym garażu - niestety nie mam takiej możliwości.

PZDR
Shaman

Data: 2010-03-08 10:56:58
Autor: mateusx6
spryskiwacz - zamarznięty silniczek czy może spalony - jak sprawdzić?

Najlepiej było by postawić wóz w ogrzewanym garażu - niestety nie mam takiej możliwo¶ci.

postaw na jakims podziemnym/zabudowanym parkingu, najlepiej gdzies kolo grzejnika :) Pewnie wszystko Ci zamarzlo na amen, czekaj na ocieplenie albo szukaj cieplego miejsca na dluzsza chwile.

Data: 2010-03-08 12:02:01
Autor: Mariusz Chwalba
spryskiwacz - zamarznięty silniczek czy mo że spalony - jak sprawdzić?
On Mon, 08 Mar 2010 10:26:13 +0100, shaman <shaman@poczta.wytnij.onet.pl>  wrote:

[...]
- wiosny na razie nie widać, a bez spryskiwacza jeĽdzi się ciężko
- jak zlać płyn (zamarznięty)? Nalałem koncentratu, ale nie wiem czy  jest w stanie rozpu¶cić "letniaka"

Jeszcze pół litra wrz±tku dolej.

pozdrawiam,
--
Mariusz 'koder' Chwalba

Data: 2010-03-08 12:05:17
Autor: Baczek
[...]

Ja smigalem suszarka do włosów, bo płyn w wezykach zamarzł.

Data: 2010-03-08 09:46:30
Autor: limken
spryskiwacz - zamarznięty si lniczek czy może spalony - jak s prawdzić?
shaman wrote:

auto: CIVIC 2005 5D (autobus)

że civici coupe były to wiedziałem, że sedany - także, hb - oczywiście - ale wersji autobusowej nie widziałem ;]
możesz rzucić jakimś zdjęciem????

--
limken polimken

Data: 2010-03-08 09:51:58
Autor: Grejon
spryskiwacz - zamarznięty silniczek czy może spalony - jak sprawdzić?
limken pisze:
shaman wrote:

auto: CIVIC 2005 5D (autobus)

że civici coupe były to wiedziałem, że sedany - także, hb - oczywi¶cie - ale wersji autobusowej nie widziałem ;]
możesz rzucić jakim¶ zdjęciem????

http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:Hondacivic.jpg&filetimestamp=20060414045425

Nie wiem czemu ale AFAIK na t± wersję się tak mówiło.

Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi
PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+

Data: 2010-03-08 09:54:10
Autor: limken
Grejon wrote:
limken pisze:
shaman wrote:

[...]

hmm.... od biedy vanem bym to nazwał...ale autobusem?

--
limken polimken

Data: 2010-03-08 10:23:54
Autor: shaman
W dniu 2010-03-08 09:54, limken pisze:
Grejon wrote:
limken pisze:
shaman wrote:

[...]

Mnie też się to wydaje dziwne, ale skoro ludzie tak mówi± to takiej nazwy używam, żeby ułatwić identyfikację.

BTW masz co¶ do powiedzenia w temacie, czy po prostu nie miałe¶ się komu wygadać przez weekend?

PZDR
Shaman

Data: 2010-03-08 11:18:02
Autor: Filip KK
W dniu 2010-03-08 09:02, shaman pisze:

Pytanie: jak sprawdzić czy silnik pompki spryskiwacza jest spalony czy
nie? Myślałem, żeby podpiąć się miernikiem zamiast bezpiecznika i
sprawdzić czy płynie prąd - czy to dobry pomysł?

Aleś wymyślił. Lepiej myśl jak roztopić lód w zbiorniczku, a miernikiem to mierz bateryjki w zegarku.

Na razie nawet nie wiem
czy spryskiwacz ma własny bezpiecznik i gdzie go szukać?

Rozebrać zbiorniczek, wyjąć pompkę, wsadzić do gorącej wody na kilka minut, podłączyć 12V i zobaczyć czy działa.

Data: 2010-03-08 12:15:14
Autor: shaman
W dniu 2010-03-08 11:18, Filip KK pisze:
[...]

Napisz lepiej dlaczego to zły pomysł? Dlatego że się nie da czy dlatego, że Ci nie pasuje.

Na razie nawet nie wiem
czy spryskiwacz ma własny bezpiecznik i gdzie go szukać?

Rozebrać zbiorniczek, wyjąć pompkę, wsadzić do gorącej wody na kilka
minut, podłączyć 12V i zobaczyć czy działa.

tiaa.. już to widzę, na parkingu pod blokiem, w którym mieszkam wcisnę się pod samochod rozgarniając wcześniej śnieg i zgrabiałymi z zimna rękami będę próbował rozebrać zbiorniczek. Super pomysł.

PZDR
Shaman

Data: 2010-03-08 14:33:17
Autor: Michał
[...]

Jeśli masz miejsce w zbiorniczku do dolej do pełna denaturatu. Prędzej stopi lód, niż ten koncentrat który wlałeś.

Data: 2010-03-11 23:20:19
Autor: Adam Płaszczyca
spryskiwacz - zamarznięty silniczek czy może spalony - jak sprawdzić?
Dnia Mon, 8 Mar 2010 14:33:17 +0100, Michał napisał(a):

Je¶li masz miejsce w zbiorniczku do dolej do pełna denaturatu. Prędzej stopi lód, niż ten koncentrat który wlałe¶.

Albo dosyp soli. --
     ___________ (R)

Data: 2010-03-08 13:59:01
Autor: Budzik
[...]

Pytanie: jak sprawdzić czy silnik pompki spryskiwacza jest spalony czy nie? My¶lałem, żeby podpi±ć się miernikiem zamiast bezpiecznika i sprawdzić czy płynie pr±d - czy to dobry pomysł? Na razie nawet nie wiem czy spryskiwacz ma własny bezpiecznik i gdzie go szukać?

auto: CIVIC 2005 5D (autobus)

- denaturat
- cieply garaz
- wiecej rozsadku - letni plyn w taka zimę jak tego roku? Really?

Data: 2010-03-08 15:23:56
Autor: neelix

Użytkownik "shaman" <shaman@poczta.wytnij.onet.pl> napisał w wiadomości news:hn2aoi$2u6$1news.telbank.pl...
[...]

Szukaj bezpiecznika, bo może spalony. Nie czuć spalenizny w kabinie? U mnie było czuć ze zblokowanego silnika, ale padł mechanizm. Silnik przeżył. Niestety musiałem wymienić całość, bo mechanizmu w serwisie nie mieli, a naprawa była nieskuteczna.
neelix

Data: 2010-03-08 17:15:32
Autor: solar
shaman pisze:

Gdy zaczęły się mrozy, najpierw zamarzły spryskiwacze, nic nie leciało ale słyszałem jak pracuje silniczek pompki. Teraz nie słychać nawet silniczka.

Ja ratowałem się tak:
Rurka z samochodowego za parę groszy, pojemnik, spu¶cić rurk± ile się da płynu ze zbiorniczka, podgrzać zimowy i zalać. U mnie pu¶ciło po 10 minutach.

"Je¶li kobieta zmęczy się, czy nawet umrze, to nie ma znaczenia.
Pozwólmy im umierać przy porodzie."
                                         (wczesny) Marcin Luter

spryskiwacz - zamarznięty silniczek czy moż e spalony - jak sprawdzić?