spryskiwacze reflektorów i zużycie płynu

Data: 2009-04-05 08:31:28
Autor: plusz
spryskiwacze reflektorów i zużycie płynu
pytanie do osób mających spryskiwacze reflektorów
kiedy się włączają?

jedyną rzeczą którą poprawiłbym w moim aucie są właśnie spryskiwacze -
uruchamiają się przy każdym spryskaniu szyby, co powoduje olbrzymią
konsumpcję płynu w okresie jesiennym i zimowym - teraz jest lepiej

z tego co wiem w niektórych autach uruchamia się to dodatkowym
przyciskiem lub spryskiwacz reflaktorów uruchamia się np. co 3
spryskania szyby

jak jest w waszych autkach?

--
plusz
Laguna III

Data: 2009-04-05 18:14:34
Autor: Marcin Jan
plusz pisze:
[...]

OIDP to w golfie V było co 4, ale i tak płynu szło dość dużo. Na trasie Lublin Kielce zdarzało się że nawet cały zbiornik wypsikałem(coś powyżej 5l.)

--
Z pozdrowieniem
marcin jan

"Nienawidzę Twoich poglądów, ale dam się zabić abyś mógł je głosić"

Data: 2009-04-05 18:14:41
Autor: Maciek \"Sołtys\"
plusz pisze:
[...]

W moim mam dodatkowy przycisk przy desce rozdzielczej - spryski nigdy nie włączają się wraz z wycieraczkami/spryskiwaczem przedniej szyby.

Uruchamiając spryskiwacze świateł też nie da się psikać w nieskończoność - wciśnięcie powoduje 2 sekundowe psik i tyle - czynność można powtarzać :)

Dodam że w związku z posiadaniem spryskiwaczy reflektorów pojemność zbiornika na płyn Honda dostosowała na poziomie 5 L

Auto Honda Civic 1998 r.

--
Maciek "Sołtys"
Kraków

Data: 2009-04-05 18:20:01
Autor: Miecio.
plusz pisze:
[...]

W Mercedesie W210 jest osobny zbiorniczek na płyn do spryskiwania lamp. Uruchamia się dodatkowym przyciskiem.

Data: 2009-04-05 19:03:13
Autor: Marcin J. Kowalczyk
spryskiwacze reflektorów i zużycie płynu
plusz pisze:
kiedy się włączają?

jak jest ciemno LUB wlaczone sa swiatla "recznie". Przy trybie skandynawskim w dzien mimo zapalonych swiatel spryskiwacze swiatel sie nie odpalaja

jedyną rzeczą którą poprawiłbym w moim aucie są właśnie spryskiwacze -
uruchamiają się przy każdym spryskaniu szyby, co powoduje olbrzymią
konsumpcję płynu w okresie jesiennym i zimowym - teraz jest lepiej

U mnie rekord Wroclaw -> Czestochowa 15l plynu ;)

z tego co wiem w niektórych autach uruchamia się to dodatkowym
przyciskiem lub spryskiwacz reflaktorów uruchamia się np. co 3
spryskania szyby

ale jak masz xenony to *chyba* musi to byc automat ktory spsikuje

Data: 2009-04-05 10:47:02
Autor: plusz
spryskiwacze reflektorów i zużycie płynu -tyl ko XENONY!
On 5 Kwi, 19:03, "Marcin J. Kowalczyk" <kowa...@kowalma.kom> wrote:
[CIACH...]
ale jak masz xenony to *chyba* musi to byc automat ktory spsikuje

tak - nie doprecyzowalem - mam xenony i pytanie dotyczy posiadaczy
spryskiwaczy do xenonów :)

--
plusz

Data: 2009-04-05 21:08:03
Autor: Sawa
spryskiwacze reflektorów i zuzycie plynu -tylko XENONY!
Uzytkownik "plusz" <pluszpicassa@googlemail.com> napisal w wiadomosci news:2f667e8e-8a5a-4a02-89d6-36ba7cb5266cy9g2000yqg.googlegroups.com...

tak - nie doprecyzowalem - mam xenony i pytanie dotyczy posiadaczy
spryskiwaczy do xenonów :)
-- -- -- -- -- -- -- -- -

Cytryna C8 xeony w nieciekawa pogode (przesychajace blotko na szybie) w jeden dzien jestem w stanie wpsikac zbiornik 7,5l ;-) a plyn stosuje shella za punkty wiec kosztów jak by nie widac ;-)

Sawa

Data: 2009-04-05 21:56:18
Autor: Miecio.
plusz pisze:

tak - nie doprecyzowalem - mam xenony i pytanie dotyczy posiadaczy
spryskiwaczy do xenonĂłw :)

--
plusz

W mercedesach W210 i Viano przy ksenonach spryskiwacze nie włanczają się automatycznie. Jest przycisk.

Data: 2009-04-05 17:10:57
Autor: Seba
spryskiwacze reflektorów i zużycie płynu
U mnie rekord Wroclaw -> Czestochowa 15l plynu ;)

Nie mam pytan. Moze Ty gdzies tam dziure masz? :) U Ciebie koszt plynu jest juz zauwazalny/odczuwalny podczas eksploatacji samochodu. ;)

Sebastian S.

Data: 2009-04-05 19:15:25
Autor: Marcin J. Kowalczyk
Seba pisze:
U mnie rekord Wroclaw -> Czestochowa 15l plynu ;)

Nie mam pytan. Moze Ty gdzies tam dziure masz? :)

Teraz 5l mam od jakiegos miesiaca bo nie ma takiego syfu na drogach ;) A faktycznei bylo mocno wkur***** jak praktycznie na kazdym MOP musialem stawac i dolewac plynu bo sie darl ze malo ;)

U Ciebie koszt plynu jest juz zauwazalny/odczuwalny podczas eksploatacji samochodu. ;)

Po tym jak w DE na autostradzie za 2 banki 5l plynu zaplacilem €25 to kupuje koncentrat Sonax'a rozrabiam w domu z woda i woze w aucie zawsze 4 baniaki po 5l ;)

Data: 2009-04-05 20:02:57
Autor: Pawel
spryskiwacze reflektorów i zużycie płynu
U mnie rekord Wroclaw -> Czestochowa 15l plynu ;)

Tylko czekałem na Twój post:)

Data: 2009-04-05 21:53:18
Autor: owp
spryskiwacze reflektorów i zużycie płynu
W Octavii I jak się dłużej (jakieś 3 s.) przytrzymało przycisk spryskiwacza, to dopiero włączały się te od reflektorów.

Data: 2009-04-05 23:23:51
Autor: topek
spryskiwacze reflektorów i zużycie płynu
jak jest w waszych autkach?
U mnie w passacie z 2003 z ksenonami przy kazdym odpaleniu spryskiwania szyby wlacza sie spryskiwanie lamp :)
Zuzycie plynu tez  duze :-/

--
topek-> jak zawsze pozdrawiający
<-- -napisane przez Kazika na poczatku lat 90-tych-- ->

Data: 2009-04-06 03:07:28
Autor: grzegorz.gorko
On 5 Kwi, 17:31, plusz <pluszpica...@googlemail.com> wrote:
[...]

Przeciez brudna szyba=brudne swiatla. Przy ksenonach bardzo wazne
jest, zeby szkla byly czyste, wiec troche nie ma sensu robienie
drugiego guzika do psikania..  W inteligentnych systemach jest tak, ze
psikasz raz, a jesli np. po 2 sekundach znowu wciskasz guzik, to
swiatel juz nie psika. Dopiero po jakims czasie, jesli nacisniesz.

GG

Data: 2009-04-06 11:59:49
Autor: plusz
On 6 Kwi, 12:07, grzegorz.go...@gmail.com wrote:

[...]

właśnie po to pytam, bo zastanawia mnie, czy Renault rozwiązało to
optymalnie, czy jednak inne marki lepiej sobie radzą

wg mnie powinno działać co 3-5 spryskanie, chyba, że pierwsze lub
drugie spryskanie trwa więcej niż 2 sekundy (co sugeruje duże
zabrudzenie)
zauważ, że na szybę pryskasz kiedy jest tyko trochę brudna co nie
powinno przeszkadzać reflektorom

tematu by nie było, gdyby w Polsce można było jeździć na światłach
dziennych zamontowanych w Lagunie - no ale na razie nie można bo
świeci tylko z przodu

--
plusz

Data: 2009-04-06 13:01:14
Autor: CUT_INZ
grzegorz.gorko@gmail.com pisze:

[...]

A zdajesz sobie sprawę jaką wydajność mają takie spryskiwacze reflektorów? 5 litrowy zbiornik opróżniają w ok 30s

Data: 2009-04-06 07:06:21
Autor: grzegorz.gorko
On 6 Kwi, 13:01, CUT_INZ <c...@cut.pl> wrote:
grzegorz.go...@gmail.com pisze:

> [...]

A zdajesz sobie sprawę jaką wydajność mają takie spryskiwacze
reflektorów? 5 litrowy zbiornik opróżniają w ok 30s

Zdaje sobie sprawe, dlatego jak sie kupuje samochod z ksenonami to
warto sprawdzic jak dziala mechanizm mycia reflektorow.
Ludziom tez sie przewraca we lbach.. chca miec ksenony ale najlepiej,
zeby nie musialybyc czyszczone. Na szczescie mechanizmy o to dbaja...

GG

Data: 2009-04-06 15:50:28
Autor: ąćęłńóśźż
spryskiwacze reflektorów i zużycie płynu
Przyznam się - wyjąłem przekaźnik żeby sprawdzic, czy aby zw zbiorniku płynu nie mam dziury...
JaC

-- -- -

A zdajesz sobie sprawę jaką wydajność mają takie spryskiwacze reflektorów?

Data: 2009-04-06 19:10:24
Autor: R2r
plusz pisze:
pytanie do osób mających spryskiwacze reflektorów
kiedy się włączają?
Laguna II ph.2 - włączają się zawsze podczas włączania spryskiwania szyb o ile poziom płynu w zbiorniku nie jest już minimalny (tzn. taki, że komputer sygnalizuje jego małą ilość).
Spryskiwacze reflektorów uruchamiają się na jeden krótki (ok. 1 s.) cykl i wyłączają się niezależnie od tego ile czasu włączone są spryskiwacze szyb.

--
Pozdrawiam. Artur.

Data: 2009-04-07 10:37:24
Autor: Toma
spryskiwacze reflektorów i zużycie płynu

jak jest w waszych autkach?

U mnie przy dłuższym ( 3 sekundowym ) trzymaniu spryskiwaczy szyby, uruchamiają się spryski na światła.
czyli mogę swobotnie robić psik psik psik i nie poleci na światła, ale jak zrobię psiiiiiiiiiiiiiiiiiik przez 3 sekundy, wtedy ładnie mi myją swiatła  :)))

pozdr

--

spryskiwacze reflektorów i zużycie płynu