spryskiwacze reflektorów i zużycie płynu

Data: 2009-04-06 03:07:28
Autor: grzegorz.gorko
spryskiwacze reflektorów i zużycie płynu
On 5 Kwi, 17:31, plusz <pluszpica...@googlemail.com> wrote:
pytanie do osób mających spryskiwacze reflektorów
kiedy się włączają?

jedyną rzeczą którą poprawiłbym w moim aucie są właśnie spryskiwacze -
uruchamiają się przy każdym spryskaniu szyby, co powoduje olbrzymią
konsumpcję płynu w okresie jesiennym i zimowym - teraz jest lepiej

z tego co wiem w niektórych autach uruchamia się to dodatkowym
przyciskiem lub spryskiwacz reflaktorów uruchamia się np. co 3
spryskania szyby

jak jest w waszych autkach?

--
plusz
Laguna III

Przeciez brudna szyba=brudne swiatla. Przy ksenonach bardzo wazne
jest, zeby szkla byly czyste, wiec troche nie ma sensu robienie
drugiego guzika do psikania..  W inteligentnych systemach jest tak, ze
psikasz raz, a jesli np. po 2 sekundach znowu wciskasz guzik, to
swiatel juz nie psika. Dopiero po jakims czasie, jesli nacisniesz.

GG

Data: 2009-04-06 11:59:49
Autor: plusz
On 6 Kwi, 12:07, grzegorz.go...@gmail.com wrote:

[...]

właśnie po to pytam, bo zastanawia mnie, czy Renault rozwiązało to
optymalnie, czy jednak inne marki lepiej sobie radzą

wg mnie powinno działać co 3-5 spryskanie, chyba, że pierwsze lub
drugie spryskanie trwa więcej niż 2 sekundy (co sugeruje duże
zabrudzenie)
zauważ, że na szybę pryskasz kiedy jest tyko trochę brudna co nie
powinno przeszkadzać reflektorom

tematu by nie było, gdyby w Polsce można było jeździć na światłach
dziennych zamontowanych w Lagunie - no ale na razie nie można bo
świeci tylko z przodu

--
plusz

Data: 2009-04-06 13:01:14
Autor: CUT_INZ
grzegorz.gorko@gmail.com pisze:

[...]

A zdajesz sobie sprawę jaką wydajność mają takie spryskiwacze reflektorów? 5 litrowy zbiornik opróżniają w ok 30s

Data: 2009-04-06 07:06:21
Autor: grzegorz.gorko
On 6 Kwi, 13:01, CUT_INZ <c...@cut.pl> wrote:
grzegorz.go...@gmail.com pisze:

> [...]

A zdajesz sobie sprawę jaką wydajność mają takie spryskiwacze
reflektorów? 5 litrowy zbiornik opróżniają w ok 30s

Zdaje sobie sprawe, dlatego jak sie kupuje samochod z ksenonami to
warto sprawdzic jak dziala mechanizm mycia reflektorow.
Ludziom tez sie przewraca we lbach.. chca miec ksenony ale najlepiej,
zeby nie musialybyc czyszczone. Na szczescie mechanizmy o to dbaja...

GG

Data: 2009-04-06 15:50:28
Autor: ąćęłńóśźż
spryskiwacze reflektorów i zużycie płynu
Przyznam się - wyjąłem przekaźnik żeby sprawdzic, czy aby zw zbiorniku płynu nie mam dziury...
JaC

-- -- -