sprzeciw od nakazu zapłaty - koszty sądowe

Data: 2012-11-27 10:41:53
Autor: Kriss
sprzeciw od nakazu zapłaty - koszty sądowe
Złożyłem sprzeciw do nakazu zapłaty wniesionego przez firmę windykacyjną, wierzytelność z Link4. Pomijając szanse na wygraną (nie o tym ten wątek) mam pytanie. W przypadku gdy sąd zgodzi się ze sprzeciwem i odrzuci rządania powoda - nie ponosze żadnych kosztów. Gdy przegram i nie wniosę apelacji czy płace tylko tyle ile zapłacił powód z tytułu wniesienia sprawy do e-sądu (czyli w tym wypadku ok 30 zł) + koszty zastępstwa, czy fakt, że rozprawa odbędzie się już w "normalnym" sądzie wiąże się z dodatkowymi kosztami?

Data: 2012-11-27 10:45:15
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-11-27 10:41, Kriss pisze:
[...]

Zasadniczo nie, chyba że powód będzie zmuszony coś dopłacić do tych 30zł (e-sąd stosuje tylko 1/4 opłaty sądowej). Może też dojść opłata za pełnomocnictwo (17zł).

--
Liwiusz

Data: 2012-11-27 10:55:50
Autor: Kriss
sprzeciw od nakazu zapłaty - koszty sądowe

Zasadniczo nie, chyba że powód będzie zmuszony coś dopłacić do tych 30zł
(e-sąd stosuje tylko 1/4 opłaty sądowej). Może też dojść opłata za pełnomocnictwo (17zł).

Firma windykacyjna jest z Poznania, ja z W-wy - ich prawnik będzie musiał (albo oleje) dojechać. Należy mu się zwrot kosztów? Boję się że sobie pojedzie taryfą za 800 zł w jedną strone ...

Data: 2012-11-27 10:58:01
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-11-27 10:55, Kriss pisze:

[...]

Nie należy się.

--
Liwiusz

Data: 2012-11-27 12:24:59
Autor: Albercik
sprzeciw od nakazu zapłaty - koszty sądowe [OT] - pobieraczek
W dniu 27.11.2012 10:41, Kriss pisze:
[...]

podepnę się, bo temat podobny do mojego..
żona dała się wpuścić w pobieraczka..
Nie wypowiedziała w przeciągu 10 dni, ale udało się wysłać pismo z wypowiedzeniem w przeciągu 3 miesięcy(mam potwierdzenie dostarczenia), zgodnie z wzorem znalezionym w necie.
Jednakże oni dalej spamują naszą skrzynkę (pocztą tradycyjną, nie emailami) i straszą...
Co ciekawe, pisma przychodzą zwykłymi listami, nie poleconymi, więc traktuje je jak by ich w ogóle nie było.
Ale żona nieco panikuje i chciała by zapłacić dla świętego spokoju...
Ostatnio przyszło "przed sądowe wezwanie do zapłaty" gdzie straszą że jak nie zapłaci tych 9~100zł to po wniesieniu sprawy do sądu koszty wyniosą ~700zł co jest w sprzeczności, z odpowiedziami jakie autor wątku, do którego się podpiąłem, uzyskał od Liwiusza.

Przejmować się tym pobieraczkiem czy dalej ich zlewać?
Jeżeli te koszty wyniosą 17, czy choćby 30zł to choćby dla eksperymentu jestem w stanie je ponieść, lecz te ~700zł to już będzie droższa nauka...

Przepraszam że wywlekam temat tak obszernie obsmarowany w necie, ale właśnie dlatego że jest tak obszernie obsmarowany ciężko znaleźć właściwą odpowiedź, wiele informacji jest już dość leciwych i nie wiem czy są aktualne..

Data: 2012-11-27 16:06:26
Autor: Krzysztof Jodłowski
sprzeciw od nakazu zapłaty - koszty sądowe [OT] - pobieraczek
> Co ciekawe, pisma przychodzą zwykłymi listami, nie poleconymi, więc
> traktuje je jak by ich w ogóle nie było.

Słusznie. Nie było ich.

> Ostatnio przyszło "przed sądowe wezwanie do zapłaty" gdzie straszą że

Jak wyżej.
Dopiero jak przyjdzie poleconym to jest to wezwanie do zapłaty, które potem mogą podnieść w sądzie.

> jak nie zapłaci tych 9~100zł to po wniesieniu sprawy do sądu koszty
> wyniosą ~700zł co jest w sprzeczności, z odpowiedziami jakie autor
> wątku, do którego się podpiąłem, uzyskał od Liwiusza.

Też nieco słusznie piszą, bo do kwoty najpewniej dojdą koszty zastępstwa procesowego, upoważnienia i być może koszt procesu. Ale 700 zł to raczej nie będzie.

Art 6. Stawki minimalne wynoszą przy wartości przedmiotu sprawy:
1) do 500 zł - 60 zł;

Czyli będzie dług + 60 zł + 17 zł + koszt procesu (raczej max 200 zł). W sumie powinieneś się do 300 zł zmieścić. No i ewentualnie dolicz czas na dojazd do sądu w mieście pobieraczka.

Reasumując nie licz na to, że pobieraczek będzie robił coś poza wysyłaniem pogróżek. Z tego też nieźle żyją.

Krzysztof

Data: 2012-11-27 16:36:18
Autor: Albercik
W dniu 27.11.2012 16:06, Krzysztof Jodłowski pisze:
 > Co ciekawe, pisma przychodzą zwykłymi listami, nie poleconymi, więc
 > traktuje je jak by ich w ogóle nie było.

Słusznie. Nie było ich.

zastanawia mnie jedno w całym tym "interesie" dlaczego nie wysyłają tego "przed sądowego wezwania" poleconym, aby uwiarygodnić cały bałagan. Czyżby zysk z ludzi którzy się wystraszą zwykłego listu był na tyle duży, aby odpuścić już tą garstkę ludzi co ich spuszcza na drzewo? Czy może mamy się spodziewać jeszcze jednego pisma, tym razem poleconego, wysyłanego do tych co się jednak za mało przestraszyli..

I jeszcze jedno.. Wraz z wypowiedzeniem wysłałem żądanie usunięcia danych i zaprzestania ich przetwarzania. Skoro ich roszczenia co do mnie są bezpodstawne, powinni zaprzestać przetwarzać moje(mojej żony w tym przypadku) danych. Czy zainteresować GIODO owym przypadkiem? Czy można im nieco uprzykrzyć życie? Czy raczej bez ceregielów wykażą że dane są przetwarzane zgodnie z prawem - według nich moja żona jest im dłużna kasę...

Data: 2012-11-27 16:45:14
Autor: Krzysztof Jodłowski
[...]

Są w porządku.
Zakaz przetwarzania danych nie obejmuje przypadków związanych z funkcjonowaniem firmy (realizacją transakcji oraz późniejszym ewentualnym roszczeniem związanym z tą transakcją) oraz np. przepisami podatkowymi i innymi. Poszukaj sobie w ustawie pełnego wykazu.

Krzysztof

Data: 2012-11-28 16:44:26
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Krzysztof Jodłowski" <bluelaser@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:k92n5k$2t8$1node1.news.atman.pl...
[...]

Słuszne rozumowanie pod warunkiem, że mają umowę z osobą wpisaną w bazę. A w ich wypadku te dane są często czerpane z sufitu.

Data: 2012-11-27 17:58:45
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 27 Nov 2012, Albercik wrote:

zastanawia mnie jedno w całym tym "interesie" dlaczego nie wysyłają tego "przed sądowego wezwania" poleconym, aby uwiarygodnić cały bałagan. Czyżby zysk z ludzi którzy się wystraszą zwykłego listu był na tyle duży,

  IMVHO "oczywiście".

I jeszcze jedno.. Wraz z wypowiedzeniem wysłałem żądanie usunięcia danych
i zaprzestania ich przetwarzania. Skoro ich roszczenia co do mnie są bezpodstawne,

  Nie.
  Bezpodstawne to one będą dopiero jak albo oni pozwą Twoją żonę
albo żona pozwie ich (o stwierdzenie nieistnienia zobowiązania),
sprawa się zakończy i uprawomocni.
  W miejsce prawa do przechowywania Twoich danych z "roszczenia
cywilnoprawnego" będą mieli prawo do przechowywania tych danych
z tytułu "sprawy sądowej" :P
  Rzuć okiem do art.23.1.2 i .3 tudzież art.23.4.2

powinni zaprzestać przetwarzać moje(mojej żony w tym przypadku) danych.

  Nie, nie powinni *wykorzystywać* tych danych do żadnych celów,
niż te które wynikły z przeszłego kliknięcia żony :>

Czy zainteresować GIODO owym przypadkiem?

  Nie widzę sensu.

Czy raczej bez ceregielów wykażą że dane są przetwarzane zgodnie z prawem - według nich moja żona jest im dłużna kasę...

  Tak właśnie.
  I nawet jak przegrają sprawę i wyjdzie że nie jest im dłużna
kasy, to będą mieli prawo przechowywać tę informację.
  Że nie jest im dłużna kasy bo przegrali przed sądem :P
(proste - inaczej mieliby prawo kolejny raz posłać pozew :>)

  Powieś nad monitorem kartkę: "jak już dane wprowadzisz,
to one tam zostaną" ;)
(jeszcze raz: to co innego niż przetwarzanie w dowolnym celu!)

  Popatrz na to tak: jest sobie klient, który podał dane
w jakimś celu.
  Marketingowym przykładowo.
  Włącznie z prawem "sprzedaży" (danych).
  I teraz klient chce zaprzestania przetwarzania.
  Wolno mu.
  Jak administrator danych ma się zabezpieczyć przed "zwrotnym"
odkupieniem własnych danych klienta które sprzedał (i drogą
okrężną mogą do niego wrócić) inaczej, niż przez *pozostawienie*
informacji że X Y sobie nie życzy "przetwarzania"?
  Art.32.1.6 słowa "albo zbędne do realizacji celu dla którego
zostały zebrane".

  NIEKIEDY rzeczywiscie można dochodzić skasowania danych.
  Ale IMO to raczej wyjątek niż reguła :|

  I nie w przypadku, w którym strona zawarła umowę :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-11-27 21:41:28
Autor: Daniel Pyra
[...]

Sprzeciw.
Podobno pozew i tak mogą wysłać dowolną liczbę razy, jak to wynika z sąsiedniego wątku? :)

[...]

A to z kolei zahacza o kwadraturę koła :) Zastrzegasz w firmie X, że nie może przetwarzać Twoich danych w celach marketingowych. Pozwalasz firmie Y na przetwarzanie danych oraz zezwalasz na dalsze ich przekazywanie oraz przetwarzanie w celach marketingowych przez podmioty partnerskie firmy Y. Czy firma X może przetwarzać w celach marketingowych otrzymane tą drogą Twoje dane osobowe?

Pozdr.!
(D)

Data: 2012-11-29 01:30:55
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 27 Nov 2012, Daniel Pyra wrote:

[...]

  Do czego? Sprzeciw do sprzeciwu, z przyczyn formalnych!

Podobno pozew i tak mogą wysłać dowolną liczbę razy, jak to wynika
z sąsiedniego wątku? :)

  Ale tego nie podważam ani nie rozważam, jedynie napisałem że mają
niezależny powód do trzymania danych osobowych :D
(poprzez sam fakt zamieszania w rozprawę sądową)

[...]
[...]

  Może ktoś skomentuje :)
(przypomnę: opisywałem inny przypadek, kiedy firma, być może "niechcący",
odkupuje *własne* dane, a w nich klienta który w międzyczasie wniósł
zakaz przetwarzania, wiec ten zakaz IMVHO jest ważny dla tych odkupionych
danych, i przed tym powinni się zabezpieczyć).

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-11-27 20:32:23
Autor: someuser
W dniu 2012-11-27 12:24, Albercik pisze:
W dniu 27.11.2012 10:41, Kriss pisze:
Złożyłem sprzeciw do nakazu zapłaty wniesionego przez firmę
[..]

przeczytaj uwaznie ich regulamin (klauzule niedozwolone) moze sie odkujesz ;)...

Data: 2012-11-27 23:50:48
Autor: Animka
[...]

Przepraszam Ĺźe wywlekam temat tak obszernie obsmarowany w necie, ale
właśnie dlatego że jest tak obszernie obsmarowany ciężko znaleźć
właściwą odpowiedź, wiele informacji jest już dość leciwych i nie wiem
czy są aktualne..

Napisz szybko to co tu napisaleś do Rzecznika Praw Konsumenów.

--
animka

sprzeciw od nakazu zapłaty - koszty sądowe