sprzeda?? strychu przez wsp??lnotÄ? dewel operowi

Data: 2011-02-08 16:55:24
Autor: Grzegorz P. Cibor
sprzeda?? strychu przez wsp??lnotÄ? dewel operowi
(uwaga, crosspost)

Witam. Wspólnota której jestem członkiem zamierza podjąc uchwałę
dotycząca sprzedaży powierzchni strychowej deweloperowi który
zamierza wybudować tam mieszkania (podnosząc dach).

1. Czy w związku z faktem, iż mój lokal znajduje się bezpośrednio pod
strychem na którym prowadzone będą prace, przysługuje jakaś szansa na
ustalenie rekompensaty z tytułu uciążliwosci? To chyba oczywiste że
całość prac będzie najbardziej dotkliwa dla mnie (jak i innych
lokatorów w podobnej sytuacji), szczególnie że stopień prac jest bardzo
duży i będą one trwały przez długi czas.

2. Czy przepisy dotyczące warunków zagospodarowania przestrzennego,
związane z wymogiem ilości znajdujących się w sąsiedztwie obiektu
miejsc parkingowych na daną ilość mieszkańców, dotyczą także takich
modernizacji jak powiększenie ilości mieszkań w budynku, czy tylko
nowych budynkĂłw?

3. Moje wątpliwosci wzbudza forma wyboru dewelopera któremu sprzedana
zostanie powierzchnia. Moim zdaniem propozycje nie zostały
przedstawione zbyt szczegółowo członkom wspólnoty, a jedynie w oparciu
o ogólne kryteria (oczywiście w tym cenę) zarząd dokonał wyboru rzekomo
najlepszej oferty i po prostu przedstawiono ją w formie uchwały do
podpisania notarialnie. Czy istnieją jakieś regulacje lub wskazania
w jaki sposób wybór takich ofert powinien być przeprowadzany i czy nie
powinien być on poddawany oddzielnej uchwale?

Pozdrawiam.

Data: 2011-02-08 19:01:06
Autor: M
W dniu 2011-02-08 16:55, Grzegorz P. Cibor pisze:

[...]

Trzeba uzyskać pozwolenie na budowę i tam będzie badano zgodność.

[...]

I tak i nie. Przepisy ogólne nie precyzują tego - jeśli wspólnota chce to może ustalic sobie takie warunki wyboru. Może też przedstawić pod głosowanie wybór zarządu.

Zarządzanie wspólnotą polega m.in. na przekonywaniu członków do realizacji różnych pomysłów. Jeśli wszystkim to odpowiada i zagłosują za, to znaczy, że warunki były odpowiednie. Tak jak zarząd przekonuje członków do swoich racji ty możesz lobbować za swoimi (namawiając do głosowania przeciw).

M.

Data: 2011-02-08 22:29:17
Autor: /// Kaszpir ///
sprzeda? strychu przez wspólnot? deweloperowi
> Witam. Wspólnota której jestem członkiem zamierza podjąc uchwałę
dotycząca sprzedaży powierzchni strychowej deweloperowi który
zamierza wybudować tam mieszkania (podnosząc dach).

W mojej spółdzielni mieszkaniowej w jednym bloku było dobudowane
piętro.
Z tego co mówił mi prezes ludzie się wkurzali i trwała wojna z tego
powodu ...

A efekt końcowy ?

Dzięki dobudowie dodatkowego piętra osoby które mieszkały na ostatnim
piętrze dostały "gratis" sporo lepsze docieplenie (nie zwiewa im już
ciepło przez dach) a dodatkowo cały blok został przez wykonawcę
ocieplony i pomalowany.
Dla samego bloku i ludzi tam mieszkających zysk był spory (zapewne
mniejsze rachunki za ciepło) , ładniej wyglądający blok i od razu
"naprawiony" dach ...

Ta "inowacja" była pamiętam chlubą naszej spółdzielni ...

Więc szczerze mówiąc nie wiem czy jest się czym przejmować ...

Najwięcej zyskają Ci co mieszkają na ostatnim piętrze. Dzięki
dobudowie piętra ich rachunki za ogrzewanie napewno spadną (mniejsze
straty ciepła przez dach) a zapewne także blok zostanie pomalowany na
koszt developera (znów oszczedność).

Jedyny minus to hałas i uciążliwość ...

Data: 2011-02-09 08:56:32
Autor: Kris

Użytkownik "/// Kaszpir ///" <zbigniew.maczynski@gmail.com> napisał w wiadomości news:ebba8f14-4aa8-4c23-a352-4173c2eff615d28g2000yqc.googlegroups.com...
[...]

Raczej nie pomalowany na koszt developera. Developer kupując strych od wspólnoty wpłaca uzgodniona kwote na fundusz remiontowy i wtedy wspólnota może np docieplic blok.
Ja juz ponad rok załatwiam formalności odnośnie kupna strychu w bloku w którym mam mieszkanie. Chcę ten strych kupic i zrobić tam dwa dodatkowe mieszkanie. Tylko jest sporo formalności przy takiej transakcji. Zmieniaja się udziały w częściach wspólnych i trzeba z wszystkimi włascicielami to pozmieniac notarialnie.

Krzysiek

Data: 2011-02-09 09:49:54
Autor: Grzegorz P. Cibor
On 2011-02-09 07:29, /// Kaszpir /// wrote:

[...]

Akurat tutaj problemem nie jest cieplo uciekające przez dach ponieważ
piętro wyżej jest jeszcze strych, a nie sam dach.  A strych nie jest
jakiś przewiewny.

[...]

Więc właśnie o tą długotrwałą uciążliwość chodzi. Która będzie dotyczyć
głównie tylko lokatorów mieszkających pod tą powierzchnią.
Sama inwestycja niewątpliwie ma pewne zalety, ale chodzi też o to, aby
była załatwiona w sposób jak najkorzystniejszy dla wspólnoty.

Data: 2011-02-09 01:19:39
Autor: /// Kaszpir ///
sprzeda? strychu przez wspólnot? deweloperowi

Wi c w a nie o t d ugotrwa uci liwo chodzi. Kt ra b dzie dotyczy
g wnie tylko lokator w mieszkaj cych pod t powierzchni .
Sama inwestycja niew tpliwie ma pewne zalety, ale chodzi te o to, aby
by a za atwiona w spos b jak najkorzystniejszy dla wsp lnoty.

Ok.

Wspólnota to Wy więc Wy decydujecie ...

U mnie było to w spółdzielni mieszkaniowej. Strychu nie było. Blok był
starszy , więc poprzez dobudowę zyskał. Spółdzielnia za kasę otrzymaną
z budowy i sprzedaży ociepliła i pomalowała blok. Tak czy owak
mieszkańcy tego bloku zyskali , bo otrzymali ocieplenie dachu , ścian
i nową fasadę oraz pewne inne zmiany ...
I nic to ich nie kosztowało ...

W Waszym przypadku kasa jaką wpłaci developer też pójdzie na jakieś
cele. Zapewne na jakieś naprawy / modernizacje więc też na tym
zyskacie , bo jeśli nie to WY z waszych pieniędzy będziecie musieli
zapłacić za jakieś naprawy/modernizacje i itd ...

Więc może warto ? Trochę niedogodności ale za to będą też korzyści ;)

Data: 2011-02-09 12:22:57
Autor: Grzegorz P. Cibor
On 2011-02-09 10:19, /// Kaszpir /// wrote:

[...]

Ja nie mam nic przeciwko pomysłowi jako takiemu. Chodzi jedynie o to do
czego odniosłem się w pierwszej wiadomości. Aby wszystko zostało
przeprowadzone w sposób jak najkorzystniejszy i uczciwy wobec wspólnoty,
oraz by jeśli to jest należne, pewne niedogodności zostały zrekompensowane tym którzy na tym najbardziej cierpią.

Data: 2011-02-09 10:15:24
Autor: Kris

On 2011-02-09 07:29, /// Kaszpir /// wrote:
> Akurat tutaj problemem nie jest cieplo uciekające przez dach ponieważ
piętro wyżej jest jeszcze strych, a nie sam dach.  A strych nie jest
jakiś przewiewny.

Zdziwiłbys się ile ciepła ucieka Tobie z mieszkania przez strych. Bo znając zycie żadnej izolacji nad sufitem nie masz

Więc właśnie o tą długotrwałą uciążliwość chodzi. Która będzie dotyczyć
głównie tylko lokatorów mieszkających pod tą powierzchnią.

Z ta uciązliwościa to nie ma co przesadzac. Raczej kuć wyburzac itp przez kilka miesiecy tam nie beda. Pewnie beda robic tzw suche zabudowy a wtedy uciążliwość jest niewielka. Bardziej wkurzajjący będzie bałagan na klatce schodowej podczas rozbudowy

Sama inwestycja niewątpliwie ma pewne zalety, ale chodzi też o to, aby
była załatwiona w sposób jak najkorzystniejszy dla wspólnoty.

Najkorzystniej dla wspólnoty to jest wytargiowac jak najwyższa cene za strych. Developer wpłaci pieniądze na fundusz remontowy a Wy zadecydujecie na co je wydać.
Widze że chcesz koniecznie ugrac cos dla Siebie. Ok masz do tego pełne prawo tylko abys nie wylał dziecka z kąpielą. Ty będziesz się domagał coś dla Siebie, pozostali mieszkańcy z Twojego piętra równiez, wtedy dołacza sie inni i zrobi sie dym i z transakcji nici. Jestem przewodniczącym zarządu niewielkiej w sumie wspólnoty(12rodzin) i wiem że o kłótnie nie trudno.

Krzysiek

Data: 2011-02-09 01:26:53
Autor: /// Kaszpir ///
sprzeda? strychu przez wspólnot? deweloperowi
inni i zrobi sie dym i z transakcji nici. Jestem przewodniczącym zarządu
niewielkiej w sumie wspólnoty(12rodzin) i wiem że o kłótnie nie trudno.

Wspólnoty to największe bagno jakie może być ...

Mój szwagier zajmuje się wspólnotami. Pracuje w ZGM i wie coś się
dzieje ...

Niestety dużo ludzi którzy są we wspólnotach patrzy tylko jak tu
ograniczyć "koszty". Ogranicza się do minimum "fundusz remontowy" i
inne wydatki. Przychodzi zima i nie ma komu odśnieżać , bo nikt nie
przewidział tego ... Zaczyna przeciekać dach i trzeba go naprawić.
Przychodzi kosztorys i nagle okazuje się że kazdy mieszkaniec
wspólnoty ma zapłacić po 3000zł i zaczyna się wojna ...
Bo Pani z dołu deszcz na głowę nie pada i nie będzie płacic , bo nie
ma z czego i itd ...

Niestety to sa minusy wspólnot. Ludzie nie chcą płacić i "niczego nie
widzą". Powstają konflikty ...

Wspólnoty są fajne jak nie trzeba nic remontować ;) Jak zaczynają się
inwestycję to zaczynają się kłótnie i wojenki ...

Spółdzielnie mimo swoich wad mają dużo większy fundusz remontowy na
który składają się setki/tysiące lokatorów i naprawa dachu nie jest
problemem jak i inne drogie naprawy ...

Data: 2011-02-09 10:39:42
Autor: Kris

Użytkownik "/// Kaszpir ///" <zbigniew.maczynski@gmail.com> napisał w wiadomości news:66395b7f-9bef-4ec8-b453-c15e7e9f95bdo13g2000yql.googlegroups.com...
[...]

U nas masowo lokatorzy odłączaja się od spółdzielni i zakładaja wspólnoty. Jak mają rosądnego administratora to nie ma problemu z funduszem remontowym n bieżace wydatki. A jak remont dachu np potrzebny to wspólnota zaciąga kredyt remoontuje i spłaca.
Przynajmniej kazdy mieszkaniec budynku wie na co i za co płaci. A w spółdzielniach z reguły na nic wpływu nie masz i rozliczenia też są byle jakie. Dużo by o tym pisac.

Krzysiek

Data: 2011-02-09 04:20:57
Autor: /// Kaszpir ///
[...]

Ja nie narzekam ...

Fakt mieszkam na dość małym osiedlu którym zarządza spółdzielnia
mieszkaniowa i nie narzekam :)
Miałem mozliwość jak kupowałem mieszkanie (chyba w 2004r) wydzielić
się i mieć KW (specjalnie dla mnie uchwałę podjęli i dali mi
możliwość) , ale nie chciałem ...

Płacę za 65m2 mieszkanie (4 osoby) od 2004r mniej niż 400zł
miesięcznie. Dodatkowo w cenie wliczony jest ogródek (własny) ;) W
cenie wliczone jest wszystko oprócz prądu.
Ogrzewanie z kotłowni osiedlowej.

Uważam że jest to bardzo mało , bo mojej żony mama na innym osiedlu za
takie same mieszkanie płaci około 700zł miesiecznie + prąd ...

Data: 2011-02-09 13:42:09
Autor: Kris

Użytkownik "/// Kaszpir ///" <zbigniew.maczynski@gmail.com> napisał w wiadomości news:1243c194-7f0e-4664-8b66-d50452257064w21g2000yqm.googlegroups.com...
[...]

To akurat bez znaczenia. Nawet jakbyc wydzielił kw i tak mieszkanie byłoby spółdzielcze/spółdzielcze własnościowe.
Mogliście jednak np cały budynek oddzielić od spółdzielni założyc wspólnote i zlecić administracje jakiejs firmie.
I wtedy wasz budynek rozliczany byłby indywidualnie, moglibyście podjąc decyzje o np remoncie, zaciągnąc kredyty na ten cel itp.

Płacę za 65m2 mieszkanie (4 osoby) od 2004r mniej niż 400zł
miesięcznie. Dodatkowo w cenie wliczony jest ogródek (własny) ;) W
cenie wliczone jest wszystko oprócz prądu.
Ogrzewanie z kotłowni osiedlowej.

A wiesz jak te srodki spóldzielnia wydatkuje? Wiesz ile wasz budynek ma na np funduszu remontowym? Wiesz ze np jak w sasiednim budynku kradną prąd z klatki i mają wyzsze rachunki za oswietlenie częsści wspólnej to posrednio ta kasa idzie z Twoich wpłat?

Uważam że jest to bardzo mało , bo mojej żony mama na innym osiedlu za
takie same mieszkanie płaci około 700zł miesiecznie + prąd ...

Zakładając wspólnote płacili byście pewnie podobnie lub mniej ale conajwazniejsze płacili byście tylko za to co SAMI(mieszkańcy budynku) zużyjecie(ogrzewanie, prąd itp)

Krzysiek

Data: 2011-02-09 21:19:59
Autor: Jacek Midura
W dniu 2011-02-09 10:26, /// Kaszpir /// pisze:
[...]

Czyli co? We wspólnotach nie chcą płacić a w spółdzielniach chcą?

[...]

A skąd się biorą te dużo większe fundusze remontowe? Nie z wpłat członków spółdzielni przypadkiem? A jak lokatorów więcej to i więcej rzeczy do naprawiania.

--
Jacek Midura

Data: 2011-02-09 12:27:21
Autor: Grzegorz P. Cibor
On 2011-02-09 10:15, Kris wrote:

[...]

Wyburzyć dach, podwyższenie kondygnacji, wykonać dach, potem
wykańczanie powierzchni wewnątrz i adaptacje dokonywane przez nowych
lokatorów, wydaje mi się że to nad wyraz dużo. Właściwie bardzo dużo.

Data: 2011-02-09 12:41:23
Autor: Kris
On 2011-02-09 10:15, Kris wrote:
Wyburzyć dach, podwyższenie kondygnacji, wykonać dach, potem
wykańczanie powierzchni wewnątrz i adaptacje dokonywane przez nowych
lokatorów, wydaje mi się że to nad wyraz dużo. Właściwie bardzo dużo.

A skoro podwyższenie kondygnacji to faktycznie trochę robioty jest. Myśląłem ze tylko zaadoptowanie istniejącego strychu na mieszkania.
Ale jesli nie jesteś np emerytem i nie siedzisz cały dzień w domu to nie masz co się martwić na wyrost. Najgorsze roboty trwaja w czasie dnia a wtedy ludzie są w pracy itp. Więc dasz radę.

Krzysiek

Data: 2011-02-10 22:06:32
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Tue, 08 Feb 2011 16:55:24 +0100, Grzegorz P. Cibor napisał(a):

[...]

Przysługuje? Nie, nei przysługuje, ale może wspólnota podjąć taka uchwałę.

Tak, regulamin wewnętrzny wspólnoty.

--
 _______/ /_     GG: 3524356

sprzeda?? strychu przez wsp??lnotÄ? dewel operowi