"sprzedam nerkę" - nielegalne

Data: 2012-09-25 17:38:08
Autor: m
"sprzedam nerkę" - nielegalne
Za: http://wiadomosci.onet.pl/kiosk/kraj/sprzedam-nerke-bo-dziecko-w-drodze-a-pracy-nie-ma,2,5255213,kiosk-wiadomosc.html

Dlaczego umieszczenie dla jaj ogłoszenia o sprzedaży nerki ma być nielegalne?

p. m.

Data: 2012-09-25 17:42:02
Autor: qwerty
"sprzedam nerkę" - nielegalne
UĹźytkownik "m"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5061cfe6$0$1214$65785112@news.neostrada.pl...
Dlaczego umieszczenie dla jaj ogłoszenia o sprzedaży nerki ma być nielegalne?

Bo nie jesteś właścicielem swojego ciała.

Data: 2012-09-25 17:10:24
Autor: m4rkiz
"sprzedam nerkę" - nielegalne
"qwerty" <qwerty01@poczta.fm> wrote in message news:k3sjca$qd4$1usenet.news.interia.pl...
[...]

podejrzewam ze przedpisca pyta raczej o podstawe prawna tej tezy:

"Za internetową propozycję sprzedaży narządów ogłoszeniodawcom
grozi do roku więzienia"

Data: 2012-09-25 18:24:04
Autor: m
"sprzedam nerkę" - nielegalne
W dniu 25.09.2012 18:10, m4rkiz pisze:
[...]

O ile to mniej więcej rozumiem. Jeżeli handel narządami jest przestępstwem, to przygotowania do tego przestępstwa też są zabronione ...

[...]

.... to tego powyĹźej - nie.

Skoro Pan Policjant wie że to jest głupi żart, to wie że to nie jest przygotowanie do przestępstwa. Wobec tego, co to jest?

Jeżeli ogłoszę w internetach że "Sprzedam Kaczyńskiego za 1 EUR, dorzucę Tuska gratis" to co, handel żywym towarem i popełniam czyn przestępczy?

p. m.

Data: 2012-09-25 18:51:15
Autor: invalid
"sprzedam nerkę" - nielegalne
On Tue, 25 Sep 2012 18:24:04 +0200, m wrote:

Jeżeli ogłoszę w internetach że "Sprzedam Kaczyńskiego za 1 EUR, dorzucę Tuska gratis" to co, handel żywym towarem i popełniam czyn przestępczy?

Na allegro? Wtedy mozna się spodziewać wyroku w stylu:
<http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114873,3900671.html>

Data: 2012-09-25 18:55:26
Autor: m
"sprzedam nerkę" - nielegalne
W dniu 25.09.2012 18:51, invalid pisze:
[...]

W sensie, że ktoś wygra licytację i będzie mógł się skutecznie domagać ode mnie wydania mu żywego Tuska i Kaczyńskiego za wylicytowaną kwotę? ;)

p. m.

Data: 2012-09-26 14:00:33
Autor: Bydlę
"sprzedam nerkę" - nielegalne
On 2012-09-25 18:55:26 +0200, m <mvoicem@gmail.com> said:

[...]

W ogłoszeniu nie ma słowa o tym, że to, co nazwałeś tam Kaczynski i Tusk, jest żywe.

--
Bydlę

Data: 2012-09-28 12:00:52
Autor: BartekK
"sprzedam nerkę" - nielegalne
W dniu 2012-09-25 18:24, m pisze:

[...]

Nie, ale stosujesz ceny dumpingowe ;)

Data: 2012-09-25 18:02:18
Autor: m
"sprzedam nerkę" - nielegalne
W dniu 25.09.2012 17:42, qwerty pisze:
UĹźytkownik "m"  napisał w wiadomości grup
Dlaczego umieszczenie dla jaj ogłoszenia o sprzedaży nerki ma być
nielegalne?

Bo nie jesteś właścicielem swojego ciała.

Nie jestem też właścicielem psa sąsiada. Czy jeżeli umieszczę ogłoszenie "sprzedam psa", popełnię przestępstwo/wykroczenie?

p. m.

Data: 2012-09-26 08:16:20
Autor: Marcin Debowski
"sprzedam nerkę" - nielegalne
On 2012-09-25, m <mvoicem@gmail.com> wrote:
Za: http://wiadomosci.onet.pl/kiosk/kraj/sprzedam-nerke-bo-dziecko-w-drodze-a-pracy-nie-ma,2,5255213,kiosk-wiadomosc.html

Dlaczego umieszczenie dla jaj ogłoszenia o sprzedaży nerki ma być nielegalne?

Pewnie z podobnego powodu dla, którego zażartowanie "halo? Czy to Urząd XYZ? podłożyłem wlasnie u was bombę. Pip pip pip pip." jest również. Takoż ukradznie komus roweru ("chciałem mu tylko zrobić kawał") i parę setek innych.

Zresztą wKF, nie sądzę aby to (zażartowanie) było nielegalne, nielegalna jest oferta sprzedaży ale weź wytłumacz potem, że tylko żartowałeś a odpowiednie służby nie miały powodu do interwencji. --
Marcin

Data: 2012-09-26 06:41:49
Autor: Marek Dyjor
"sprzedam nerkę" - nielegalne
Marcin Debowski wrote:
On 2012-09-25, m <mvoicem@gmail.com> wrote:
Za:
[...]

jeśłi udowodnisz ze już nie posiadasz nerki  ;-)

Data: 2012-09-26 09:07:18
Autor: m
"sprzedam nerkę" - nielegalne
W dniu 26.09.2012 02:16, Marcin Debowski pisze:
On 2012-09-25, m <mvoicem@gmail.com> wrote:
Za:
[...]

To jest fałszywy alarm, stwarzanie zagrożenia itd...

[...]

Sęk w tym, że odpowiednie służby same widzą żart. A jednak nadal twierdzą że jest to nielegalne. No to wKF - why i na podstawie czego?

p. m.

Data: 2012-09-26 14:02:52
Autor: Bydlę
"sprzedam nerkę" - nielegalne
On 2012-09-26 09:07:18 +0200, m <mvoicem@gmail.com> said:

Sęk w tym, że odpowiednie służby same widzą żart.

Umknąła mi wypowiedź z policjanta twierdzącego, że z góry wie, które (z ogłoszeń) było żartem.
Mógłbyś zacytować?

--
Bydlę

Data: 2012-09-26 14:20:28
Autor: m
"sprzedam nerkę" - nielegalne
On 2012-09-26 09:07:18 +0200, m <mvoicem@gmail.com> said:

Sęk w tym, że odpowiednie służby same widzą żart.

Umknąła mi wypowiedź z policjanta twierdzącego, że z góry wie, które (z
ogłoszeń) było żartem.
Mógłbyś zacytować?

Zacytowałem ją. Nie twierdzę że odpowiednie służby wiedzą z góry, ale z niej wynika że koniec końców wiedzą. Nadal twierdzą jednak że publikacja takiego ogłoszenia jest złamaniem prawa.

p. m.

Data: 2012-09-26 22:42:11
Autor: Marek
On 2012-09-26 09:07:18 +0200, m <mvoicem@gmail.com> said:

[...]

Ale czemu właściwie nie można sprzedać WŁASNEJ nerki?

Pozdro
Marek

Data: 2012-09-28 22:45:19
Autor: Gotfryd Smolik news
"sprzedam nerkę" - nielegalne
On Wed, 26 Sep 2012, Marek wrote:

Ale czemu właściwie nie można sprzedać WŁASNEJ nerki?

  Pytanie nie jest jasne.
  Czy:
- oczekujesz objaśnienia, że posiadanie nie przesądza o własności
  (patrz wersję przypadku, że masz psa - jego nerka to jego nerka
  czy Twoja nerka, skoro pies jest Twój? - hint, ten przypadek IMVHO
  MOŻNA rozwikłać na podstawie przepisu o rzeczach przyłączonych!)
- spodziewasz się pytania, gdzie Ty będziesz jak sprzedasz swoje
  ciało :>
- oczekujesz odpowiedzi na pytanie, jaki przepis o tym przesądza
- oczekujesz logiki w przepisach

  To tak na wstępie :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-09-28 18:56:35
Autor: Bydlę

On 2012-09-26 09:07:18 +0200, m <mvoicem@gmail.com> said:

[...]

Nie, nie zacytowałeś wypoeidzi policjanta żwiadczącej o tym, że z góry wie, które ogłoszenie było żartem.

Nie twierdzę że odpowiednie służby wiedzą z góry

Czyli cały wywód jest bez sensu, bo jeśli nie wiedzą, które jest żartem, to najpierw muszą to ustalić.

, ale z niej wynika że koniec końców wiedzą.

Nadal nie rozumiesz, że wiedzieć na koniec, to coś innego, niż wiedzieć od początku?

Nadal twierdzą jednak że publikacja takiego ogłoszenia jest złamaniem prawa.

A mnie pociesza fakt, że podziemny świat nie płaci nigdy dawcom.
To (fakt, powoli) skutecznie eliminuje niektórych z tej planety.
:-)

--
Bydlę

Data: 2012-09-28 22:41:34
Autor: Bydlę
"sprzedam nerkę" - nielegalne
On 2012-09-28 18:56:35 +0200, Bydlę <pan.bydle@gmail.com> said:

wypoeidzi

To się darza...

żwiadczącej

A to efekt wykonania dzisiaj ponad 40 kompletów:

shiftZcommandCshiftoptionZcommandVshiftoptionXcommandVzcommandCoptionzcommandVoptionxcommandV...
;>>>

--

Bydlę

Data: 2012-09-29 00:48:39
Autor: m
"sprzedam nerkę" - nielegalne
W dniu 28.09.2012 18:56, Bydlę pisze:
Nie twierdzę że odpowiednie służby wiedzą z góry

Czyli cały wywód jest bez sensu, bo jeśli nie wiedzą, które jest żartem,
to najpierw muszą to ustalić.

No muszą i ustalają. I ustalą, post factum, że to był żart ..

, ale z niej wynika że koniec końców wiedzą.

Nadal nie rozumiesz, że wiedzieć na koniec, to coś innego, niż wiedzieć
od początku?

No ale co to zmienia. Nadal twierdzą (ustami swojego rzecznika) że to nielegalne się tak żartobliwie ogłaszać.

p. m.

Data: 2012-09-29 10:30:24
Autor: Bydlę
"sprzedam nerkę" - nielegalne
On 2012-09-29 00:48:39 +0200, m <mvoicem@gmail.com> said:

[...]

Czyli nie można im zarzucać, że reagują.
Bo nie wiedzą, które ogłoszenie zamieścił debil, a które zdesperowany...

, ale z niej wynika że koniec końców wiedzą.

Nadal nie rozumiesz, że wiedzieć na koniec, to coś innego, niż wiedzieć
od początku?

No ale co to zmienia.

To, że muszą sprawdzić.
Więc nie można im zarzucać, że to robią.

Nadal twierdzą (ustami swojego rzecznika) że to nielegalne się tak żartobliwie ogłaszać.

Bo jest.
Nie łapię, z czym masz problem...

--
Bydlę

Data: 2012-09-29 11:20:54
Autor: Gotfryd Smolik news
"sprzedam nerkę" - nielegalne

On 2012-09-29 00:48:39 +0200, m <mvoicem@gmail.com> said:

[...]

  Nie można.
  Ale nie o "rekację" chodzi. Chodzi o karalność.

[...]
[...]

  Co robią, *karzą* podejrzanego?
  :)
  Ja rozumiem, że wszczęcie postępowania może byc odbierane jako
"kara", bo jest uciążliwe, ale chyba po polsku to by nie było?

Nadal twierdzą (ustami swojego rzecznika) że to nielegalne się tak żartobliwie ogłaszać.

Bo jest.
Nie łapię, z czym masz problem...

  Mowa jest o karalności, nie o wszczynaniu postępowania.
  Rzecznik to jest człowiek, który chyba powinien się wyrażać
zrozumialej niż np. my, prawda?
  No a co niedwuznacznego jest w *karalności* żartobliwego
ogłoszenia o sprzedaży nerki?
  Wyraźnie mowa o tym, że *żart* w postaci takiego ogłoszenia
(żart stwierdzony po długim i żmudnym śledztwie) jest karalny.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-09-29 13:43:07
Autor: Bydlę

On 2012-09-29 00:48:39 +0200, m <mvoicem@gmail.com> said:

[...]

Ustalają, które to żart, a które nie.
Przecież o to chodziło - że rzekomo wiedzą, iż to żart. No to dowodzę, że nie mają pojęcia które jest które, więc muszą działać.

[...]

OK.
Widzą ogłoszenie, MUSZĄ uruchomić machinę i robią to.
W prepisach nic nie ma o tym, że trzeba zgadnąć które ogłoszenie jest żartem i nie reagować wtedy w ogóle.
Zaś to, że zamieszaczający takie ogłoszenia ponoszą konsekwencje swoich działań, może dziwić tylko dziecko...
:)

  No a co niedwuznacznego jest w *karalności* żartobliwego
ogłoszenia o sprzedaży nerki?
  Wyraźnie mowa o tym, że *żart* w postaci takiego ogłoszenia
(żart stwierdzony po długim i żmudnym śledztwie) jest karalny.

A jest coś w przepisach o żartobliwym charakterze i znoszeniu wtedy kary?

Podsumuję: pan rzecznik - zamiast mówić jak najmniej i tylko o faktach - dał się ponieść magii mikrofonu i palnął o żartach, z się przejął, jakby fakt żartowania był ujęty w rygor prawny.
A nie jest.
:_)

--
Bydlę

Data: 2012-09-29 17:36:52
Autor: m
"sprzedam nerkę" - nielegalne
W dniu 29.09.2012 13:43, Bydlę pisze:

[...]

No ale kary za co? Za ogłoszenie? Jeżeli kara jest za ogłoszenie - to nie mam pytań. Nie ważne czy było żartobliwe czy na serio - kara się należy.

Tyle że ogłaszanie się jest legalne, więc jedyne za co może być kara, to za przygotowania się do przestępstwa handlu organami do przeszczepu (jakoś to tam się pewnie ładnie formalnie nazywa). Tyle, że jeżeli jest żart - to automatycznie nie można zarzucić że ktoś się przygotowywał do przestępstwa.

Więc, za co kara?

p. m.

Data: 2012-09-30 00:32:25
Autor: Gotfryd Smolik news

On 2012-09-29 00:48:39 +0200, m <mvoicem@gmail.com> said:

[...]

  I do tego nikt nie wnosił zastrzeżen.

Przecież o to chodziło - że rzekomo wiedzą, iż to żart.

  Nie, nie RZEKOMO.
  Wiedzą, czyli po skończeniu postępowania.
  Tak było w poście :)

[...]

  I za to został "wywołany" na newsach :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-10-01 08:50:19
Autor: Marcin Debowski
"sprzedam nerkę" - nielegalne
On 2012-09-29, Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> wrote:
[...]

Spodziewam się, ze jest to jak najbardziej celowe "palnięcie". Fakt, że można było
nie palnać i nie narobić szkód, ale takie coś
robi się odrobinę trudniej.

--
Marcin

Data: 2012-09-29 11:13:33
Autor: Gotfryd Smolik news
"sprzedam nerkę" - nielegalne

On 2012-09-26 14:20:28 +0200, m <mvoicem@gmail.com> said:

, ale z niej wynika że koniec końców wiedzą.

Nadal nie rozumiesz, że wiedzieć na koniec, to coś innego, niż wiedzieć od początku?

  Literalnie tekst odnosi się do przypadku kiedy "na końcu wiedzą".
  To, że czasami stosuje się presję "no, my pany przetrzepiemy
mieszkanie i komputer, w ramach czynnosci wyjaśniających", mogłoby
być zrozumiałe. Jako odmiana "odstraszania" (od takich żartów).
  Ale to co innego niż teza, że *stwierdzony* żart jest karalny
(przecież czynności wyjaśniające, również te uciążliwe, nie są karą).

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-09-29 13:45:03
Autor: Bydlę

On 2012-09-26 14:20:28 +0200, m <mvoicem@gmail.com> said:

, ale z niej wynika że koniec końców wiedzą.

Nadal nie rozumiesz, że wiedzieć na koniec, to coś innego, niż wiedzieć od początku?

  Literalnie tekst odnosi się do przypadku kiedy "na końcu wiedzą".

No właśnie z nie łapie, że nie ma najmniejszego znaczenia kto i po co zamieszacza ogłoszenie o chęci sprzedsaży czy kupna kawałka innego człowieka.
Ale to akurat pożyteczne - głąby usiłujące się w ten sposób bawić winny mieć spaprane kartoteki. (a policja nie wymazuje nigdy swoich)

--
Bydlę

Data: 2012-09-27 13:41:10
Autor: Marcin Debowski
On 2012-09-25, m <mvoicem@gmail.com> wrote:
Za:
[...]

To jest niebezpieczne promowanie handlu narządami,
a stosując argumentację po lini żartu, to jest
to przecież żart wiec nie ma zagrożenia.
Nb. jest tu zresztą podobnie - wielokrotnie wiadomo, że to żart.

Sęk w tym, że odpowiednie służby same widzą żart. A jednak nadal twierdzą że jest to nielegalne. No to wKF - why i na podstawie czego?

A dlaczego nie zwalnia z odpowiedzialności nieznajomość prawa?
"bo by wszyscy się tak tłumaczyli"

Podobieństwa? :)

--
Marcin