sprzedam wierzytelności - gdzie to zgłosić i jaki e są konsekwencje

Data: 2009-10-24 06:42:50
Autor: black devil
sprzedam wierzytelności - gdzie to zgłosić i jaki e są konsekwencje
witam

mam pytanie związane z prowadzoną przeze mnie działalnością, otóż
prowadzę pośrednictwo finansowe (agencja kredytowa), a ludziom którzy
nie chcą pożyczać w banku lub nie mają zdolności sam pożyczam kasę. w
chwili obecnej narobiło mi się z kilkunastu - kilkudziesięciu
niespłaconych pożyczek około 350 tys zł należności do odebrania..
chodzi głównie o umowy pożyczek pod hipotekę kaucyjną lub/i art777
kpc. mam też kilkanaście weksli do sprzedania. do tej pory jeszcze
żadna sprawa nie trafiła do sądu - raz że nie mam czasu, dwa - nie
chce mi się chodzić po sądach, trzy - nie znam się kompletnie na
pisaniu pozwów. w związku z tym mam pytanie gdzie mogę zgłosić się ze
swoimi wierzytelnościami aby je sprzedać (chcę od 10% do 80% nie
licząc odsetek w zależności od konkretnego przypadku), lub czy jest
ktoś z okolic warszawy lub najlepiej z grodziska mazowieckiego kto się
tym zajmie za prowizję, ale w taki sposób bym nie musiał już do tego
dokładać.

z góry dziękuję za merytoryczne odpowiedzi, ewentualnie może jakieś
propozycje

pozdrawiam

Data: 2009-10-24 15:58:46
Autor: games
sprzedam wierzytelności - gdzie to zgłosić i jakie są konsekwencje
"black devil pisze:
witam

prowadzę pośrednictwo finansowe (agencja kredytowa), (...) w
chwili obecnej narobiło mi się z kilkunastu - kilkudziesięciu
niespłaconych pożyczek około 350 tys zł należności do odebrania.
(...) raz że nie mam czasu, dwa - nie
(...) nie znam się kompletnie na
pisaniu pozwów."

:):):):):)

To moze zajmij sie hodowla burakow cukrowych.

Data: 2009-10-24 07:08:24
Autor: black devil
On 24 Paź, 15:58, games <ga...@games.home.pl> wrote:
"black devil pisze:

> [...]
> chwili obecnej narobiło mi się z kilkunastu - kilkudziesięciu
> niespłaconych pożyczek około 350 tys zł należności do odebrania.

:):):):):)

To moze zajmij sie hodowla burakow cukrowych.

właśnie tym mam zamiar się zająć, trafiłeś w 10 !!!

Data: 2009-10-24 16:43:32
Autor: Robert Tomasik
sprzedam wierzytelności - gdzie to zgłosić i jakie są konsekwencje
Użytkownik "black devil" <pozabankowe@gmail.com> napisał w wiadomości news:77ba3239-26fa-4fea-a482-b9b77e5be2c7r31g2000vbi.googlegroups.com...

Uzyskanie tytuły wykonawczego do twoich wierzytelności, to najpewniej niewielki pierwszy kroczek, w długiej drodze zmierzającej do odzyskania tych wierzytelności. Zwłaszcza w wypadku weksli, to żaden problem. Sad wyda tytuł wykonawczy bez rozprawy. Problemem jest dalsza egzekucja.

Sądzę, że nie bez powodu pewnym ludziom banki nie chciały dawać kredytów. Ty dałeś, nie bacząc na te przyszłe problemy. No bo teraz musisz znaleźć jakieś źródło egzekucji swoich zobowiązań u dłużnika.

Z moje doświadczenia wynika, że najprościej byłoby znaleźć jakiegoś "haka" na pożyczkobiorcę, czyli możliwość udowodnienia mu, że biorąc kredyt Cię oszukał. Jakieś fałszywe zaświadczenie o zatrudnieniu, fałszywe oświadczenie itp. Wówczas sprawę stawiasz jasno przed dłużnikiem, ze albo idziesz z tym na Policje, albo klient ma się postarać i zwrócić kasę. To daje sporą odzyskiwalność. W pozostałych wypadkach, gdy dałeś komuś pożyczkę pomimo tego, że już z jego oświadczeń wynikało, że może być problem z odzyskanie tych pieniędzy, no to najpewniej pieniędzy nie odzyskasz.

Analogiczna analizę przeprowadzają firmy windykacyjne i musisz się liczyć z tym, że sprzedając nawet hurtem cały dług dostaniesz za niego góra te 20%. Bo oni też wiedzą, że zrobiłeś wszystko, by odzyskać i się nie dało. Skupem tego typu wierzytelności zajmuje się kilka firm, choćby wielok\rotnie tu opisywany KRUK. Ale musiałbyś zwrócić sie do nich o podanie warunków.

Data: 2009-10-24 07:55:37
Autor: black devil
sprzedam wierzytelności - gdzie to zgłosić i jakie są konsekwencje
On 24 Paź, 16:43, "Robert Tomasik" <robert.toma...@gazeta.pl> wrote:
U ytkownik "black devil" <pozabank...@gmail.com> napisa w wiadomo cinews:77ba3239-26fa-4fea-a482-b9b77e5be2c7r31g2000vbi.googlegroups.com...

Uzyskanie tytu y wykonawczego do twoich wierzytelno ci, to najpewniej
niewielki pierwszy kroczek, w d ugiej drodze zmierzaj cej do odzyskania
tych wierzytelno ci. Zw aszcza w wypadku weksli, to aden problem. Sad wyda
tytu wykonawczy bez rozprawy. Problemem jest dalsza egzekucja.

S dz , e nie bez powodu pewnym ludziom banki nie chcia y dawa kredyt w.
Ty da e , nie bacz c na te przysz e problemy. No bo teraz musisz znale
jakie r d o egzekucji swoich zobowi za u d u nika.

Z moje do wiadczenia wynika, e najpro ciej by oby znale jakiego "haka"
na po yczkobiorc , czyli mo liwo udowodnienia mu, e bior c kredyt Ci
oszuka . Jakie fa szywe za wiadczenie o zatrudnieniu, fa szywe
o wiadczenie itp. W wczas spraw stawiasz jasno przed d u nikiem, ze albo
idziesz z tym na Policje, albo klient ma si postara i zwr ci kas . To
daje spor odzyskiwalno . W pozosta ych wypadkach, gdy da e komu
po yczk pomimo tego, e ju z jego o wiadcze wynika o, e mo e by
problem z odzyskanie tych pieni dzy, no to najpewniej pieni dzy nie
odzyskasz.

Analogiczna analiz przeprowadzaj firmy windykacyjne i musisz si liczy z
tym, e sprzedaj c nawet hurtem ca y d ug dostaniesz za niego g ra te 20%.
Bo oni te wiedz , e zrobi e wszystko, by odzyska i si nie da o. Skupem
tego typu wierzytelno ci zajmuje si kilka firm, cho by wielok\rotnie tu
opisywany KRUK. Ale musia by zwr ci sie do nich o podanie warunk w.

witam

dziękuję za odpowiedź

wbrew temu co piszesz każdy z moich dłużników ma stałą pracę i
konkretne comiesięczne dochody, starannie weryfikowane przeze mnie u
pracodawcy, żaden z nich też nie ma (nie miał w momencie udzielenia
pożyczki) komornika na karku, także sytuacja nie jest tak zła jak
piszesz. poza tym większość z tej kwoty to pożyczki zabezpieczone na
hipotece, także jest niemal 100% pewność odzyskania pieniędzy. ja
jestem w branży finansowej od 8 lat więc orientuję się co do zdolności
finansowej, więc kogoś kto jest zupełnie bez zdolności od razu
wykluczam,  w pożyczkach prywatnych słabą mam orientację ponieważ od
roku dopiero się tym zajmuję i jeszcze nie mam pełnej wiedzy
szczególnie potrzebnej przy windykacji

pozdrawiam

Data: 2009-10-24 17:16:34
Autor: Robert Tomasik
sprzedam wierzytelności - gdzie to zgłosić i jakie są konsekwencje
Użytkownik "black devil" <pozabankowe@gmail.com> napisał w wiadomości news:91422462-7485-4e73-bf54-40853a3676d9e34g2000vbc.googlegroups.com...

Skoro jest, jak piszesz, to algorytm jest stosunkowo prosty.

1) Wezwanie dłużnika do spłaty w wyznaczonym terminie, w którym nadmieniasz, ze wobec bezskutecznego upływu terminu skierujesz sprawę do sądu.

2) Wniosek do sądu o wydanie nakazu zapłaty. Stosowny druk o poziomie skomplikowania PIT-a znajdziesz na stronach sądów. Wniosek składasz w dwóch egzemplarzach, jeden dla sądu, a drugi dla dłużnika, któremu sąd prześle go wraz z nakazem zapłaty. W wypadku weksla przedkładasz oryginał weksla, a do drugiego egzemplarza dołączasz kserokopię. jeśli weksle są in blanco, to je wypełniasz.

3) Po otrzymaniu nakazu zapłaty czekasz te dwa tygodnie, a praktyce z miesiąc i po upewnieniu sie w sądzie, ze dłużnik nie wniósł sprzeciwu składasz do sądu wniosek o opatrzenie nakazu klauzulą wykonalności. Do wniosku dołącz otrzymany od sądu nakaz, bo inaczej policzą Ci za wydanie nowego.

4) Mając już opatrzony klauzulą nakaz idziesz do komornika i zlecasz windykację z tych dochodów z wynagrodzeń.

W sumie trzy pisma, bez konieczności chodzenia gdziekolwiek. Można wysyłać z domu.

Data: 2009-10-24 08:31:39
Autor: black devil
On 24 Paź, 17:16, "Robert Tomasik" <robert.toma...@gazeta.pl> wrote:
Użytkownik "black devil" <pozabank...@gmail.com> napisał w wiadomościnews:91422462-7485-4e73-bf54-40853a3676d9e34g2000vbc.googlegroups.com...

[...]

no właśnie, dla kogoś obytego z tematem to żaden problem... ale dla
mnie gdzie nienawidzę wszelkich urzędów, dostaję gęsiej skórki jak mam
pójść do skarbowego z czegoś się tłumaczyć to przykra sprawa. poza tym
wolałbym szczerze powiedziawszy zapłacić komuś za tą robotę, a
najchętniej to sprzedałbym te wierzytelności - ja lubię szybki obieg
pieniądza, gotówka którą dostanę natychmiast jest reinwestowana i koło
się kręci..

mimo wszystko bardzo dziękuję za pomoc, gdyby ktoś był zainteresowany
kupnem zapraszam

Data: 2009-10-24 17:56:44
Autor: Tomek
Dnia 24-10-2009 o 17:31:39 black devil <pozabankowe@gmail.com> napisał(a):

[...]

Nie wiem jakimi kwotami operujesz na codzień, ale jeśli poniżej 10mln zł
to nie chce mi się wierzyć że sprzedasz 350.000 za 20% bo "lubisz szybki
obieg pieniądza" - bo co z tego że koło się kręci jak ma coraz mniejszy  promień..

--
Tomek

Data: 2009-10-25 22:34:35
Autor: P_ablo

Użytkownik "Tomek" <tomekziel@op.pl> napisał w wiadomości news:op.u2baku0pl60ql1tmr...
[...]

Gosc show robi zeby jakiegos frajera wykrecic...

Picasso

Data: 2009-10-25 23:04:48
Autor: Tomek
sprzedam wierzytelności - gdzie to zgłosi ć i jakie są konsekwencje
Dnia 25-10-2009 o 22:34:35 P_ablo <ooo@op.pl> napisał(a):

UÂżytkownik "Tomek" <tomekziel@op.pl> napisaÂł w wiadomoÂści
Dnia 24-10-2009 o 17:31:39 black devil <pozabankowe@gmail.com>  napisaÂł(a):

Nie wiem jakimi kwotami operujesz na codzieĂą, ale jeÂśli poniÂżej 10mln zÂł
to nie chce mi siĂŞ wierzyĂŚ Âże sprzedasz 350.000 za 20% bo "lubisz szybki
obieg pieniÂądza" - bo co z tego Âże koÂło siĂŞ krĂŞci jak ma coraz mniejszy
promieĂą..

Gosc show robi zeby jakiegos frajera wykrecic...

Pewnie tak. A po zastanowieniu stwierdzam, Ĺźe osoba ktĂła operuje kwotami
powyżej 10mln też by nie odpuściła takich kwot, bo inaczej by tych 10mln
nie miała :)

--
Tomek

Data: 2009-10-24 20:38:58
Autor: witek
black devil wrote:
poza tym
wolałbym szczerze powiedziawszy zapłacić komuś za tą robotę

no to zrzuc te papierki na biurko jakiegos prawnika
ucieszy sie z łatwego zarobku, a jak dluznicy sa wyplacalni to sciagniesz sobie z nich twoje koszty.

Data: 2009-10-25 05:11:31
Autor: black devil
On 25 Paź, 02:38, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:
black devil wrote:
> [...]

no to zrzuc te papierki na biurko jakiegos prawnika
ucieszy sie z łatwego zarobku, a jak dluznicy sa wyplacalni to

WŁAŚNIE TAKIE MAM PLANY. choć nadal jestem zdania że bardziej mi się
opłaci sprzedać komuś to wszysko....

Data: 2009-10-25 08:56:30
Autor: witek
black devil wrote:

WŁAŚNIE TAKIE MAM PLANY. choć nadal jestem zdania że bardziej mi się
opłaci sprzedać komuś to wszysko....

dostaniesz za to góra 10%,
skoro jest szansa na odzyskanie wiekszosci to 10% to prawie nic.

Data: 2009-10-26 02:35:11
Autor: Dostojnik Urojony
On 25 Paź, 14:56, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:
black devil wrote:

> WŁAŚNIE TAKIE MAM PLANY. choć nadal jestem zdania że bardziej mi się
> opłaci sprzedać komuś to wszysko....

dostaniesz za to góra 10%,
skoro jest szansa na odzyskanie wiekszosci to 10% to prawie nic.

albo dostaniesz 10% albo 30% albo 50% albo 70% albo 90% a może i 100%

Data: 2009-10-25 18:23:17
Autor: Gen 101
On 25 Paź, 13:11, black devil <pozabank...@gmail.com> wrote:

> [...]
> sciagniesz sobie z nich twoje koszty.

WŁAŚNIE TAKIE MAM PLANY. choć nadal jestem zdania że bardziej mi się

skoro masz takie pojęcie o windykacji to i o zabezpieczeniu może być
podobne, wątpię by ktos kto ustanowił na swojej nieruchomości hipotekę
nie spłacał bo ma takie widzimisie

Data: 2009-10-24 17:31:45
Autor: Liwiusz
Robert Tomasik pisze:
[...]

   Zapominasz o przedstawieniu weksla do zapłaty. Nie wspominasz też o opłacie sądowej.

[...]

  Często sprzeciw (a właściwie zarzuty, bo to nakazowe) nie wstrzymuje wykonalności nakazu zapłaty z weksla.

4) Mając już opatrzony klauzulą nakaz idziesz do komornika i zlecasz windykację z tych dochodów z wynagrodzeń.

W sumie trzy pisma, bez konieczności chodzenia gdziekolwiek. Można wysyłać z domu.

   A potem czekać na zarzut "weksel nie został przedstawiony do zapłaty".

--
Liwiusz

Data: 2009-10-24 17:43:11
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hbv6l4$6j8$1news.onet.pl...

Zapominasz o przedstawieniu weksla do zapłaty. Nie wspominasz też o opłacie sądowej.

Bo to dość oczywiste i nie sądzę, by osoba zajmująca się tego typu działanoscią o tym nie wiedziała.

Data: 2009-10-24 08:57:34
Autor: black devil
On 24 Paź, 17:43, "Robert Tomasik" <robert.toma...@gazeta.pl> wrote:
Użytkownik "Liwiusz" <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomościnews:hbv6l4$6j8$1news.onet.pl...

> Zapominasz o przedstawieniu weksla do zapłaty. Nie wspominasz też o
> opłacie sądowej.

Bo to dość oczywiste i nie sądzę, by osoba zajmująca się tego typu
działanoscią o tym nie wiedziała.

no właśnie ja nie wiem. a jak się "przedstawia weksel do zapłaty" ?

weksle mam proste zupełne. podobno nie trzeba tego przedstawiać do
zapłaty...

liwiusz, a może Ty chciałbyś kupić coś takiego? albo się tym zająć? ja
jestem z grodziska maz...

Data: 2009-10-24 18:01:40
Autor: Liwiusz
black devil pisze:
[...]

   Idzie się do dłużnika, okazuje weksel i prosi o zapłatę :)

weksle mam proste zupełne. podobno nie trzeba tego przedstawiać do
zapłaty...

   Każdy weksel trzeba przedstawić do zapłaty. Przynajmniej w teorii. Bo w praktyce zarzut nieprzedstawienia weksla do zapłaty jest zarzutem przysługującym dłużnikowi, który otrzymał nakaz zapłaty, czyli sąd przed wydaniem nakazu nie bada, czy do przedstawienia doszło.

--
Liwiusz

Data: 2009-10-24 09:05:36
Autor: black devil
On 24 Paź, 18:01, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
black devil pisze:

> no właśnie ja nie wiem. a jak się "przedstawia weksel do zapłaty" ?

   Idzie się do dłużnika, okazuje weksel i prosi o zapłatę :)

Liwiusz

czyli mam teraz szukać swoich dłużników, jeździć do nich i
przedstawiać weksel do zapłaty? przecież to w ich interesie powinno
być znalezienie mnie i wykupienie weksla...

Data: 2009-10-24 18:08:06
Autor: Liwiusz
black devil pisze:

[...]

   Teoretycznie powinieneś tak robić. Dłużnik pozostaje w zwłoce, jeśli odmawia zapłaty za weksel, który mu zostanie przedstawiony do zapłaty. Dopiero od tej chwili można naliczać odsetki za zwłokę (chyba że nasz weksel płatny za okazaniem, z zastrzeżeniem odsetek, wtedy liczy się je od dnia wystawienia weksla).

   W praktyce - możesz iść do sądu bez przedstawienia weksla do zapłaty. Prawdopodobieństwo tego, że ktoś podniesie taki zarzut jest niewielkie, choć oczywiście niezerowe.

--
Liwiusz

Data: 2009-10-24 09:13:45
Autor: black devil
On 24 Paź, 18:08, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
black devil pisze:

> [...]

   W praktyce - możesz iść do sądu bez przedstawienia weksla do zapłaty.
Prawdopodobieństwo tego, że ktoś podniesie taki zarzut jest niewielkie,

ok

dziękuję bardzo

coś jeszcze ważnego o czym powinienem wiedzieć?

Data: 2009-10-24 21:31:27
Autor: games

black devil pisze:
[...]

Nie pozyczaj juz kasiory bo zostaniesz w podartych majciochach.

Data: 2009-10-25 05:10:44
Autor: black devil
On 24 Paź, 20:31, games <ga...@games.home.pl> wrote:
black devil pisze:

> ok

> dziękuję bardzo

> coś jeszcze ważnego o czym powinienem wiedzieć?

Nie pozyczaj juz kasiory bo zostaniesz w podartych majciochach.

spokojnie, coś tm w skarpecie zostało na czarną godzinę :))

poza tym większość płaci , w miarę terminowo

Data: 2009-10-26 08:01:54
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 24 Oct 2009, black devil wrote:

czyli mam teraz szukać swoich dłużników, jeździć do nich
i przedstawiać weksel do zapłaty?

  Przecież po to przepis wymaga podania na wekslu *gdzie*,
*kto* i *kiedy* zapłaci - dłużnik ma być osiągalny w tym
miejscu z pieniędzmi.
  Było napisać, że zapłaci pod Twoim adresem zamieszkania,
to wtedy wystarczyłoby otworzyć drzwi ;)

  Art.1.5 i odpowiednio art.101.4 (dla "własnego") Prawa Wekslowego
(BTW: przeczytałeś przynajmniej te przepisy?)
  Część warunków można zastrzec na wekslu - terminy przedstawienia,
korelację z terminem płatności (np. "płatny w 7 dni po okazaniu"),
cały stos tego popisali.

przecież to w ich
interesie powinno być znalezienie mnie i wykupienie weksla...

  A skąd takie domniemanie? :O

  Dłużnik ma mieć przygotowane pieniadze, żeby wierzyciel mógł
je odebrać jak przyjdzie. No chyba, że dłużnik zobowiazał się
z tymi pieniędzmi stać przed drzwiami wierzyciela, podpisując
"miejsce płatności" w jego lokalizacji :D

  Przynajmniej FORMALNIE - tak stanowi przepis.
  Zauważ, że "sprawa weksla" jest niejako odrębna od "sprawy
długu" - pożyczki, zapłaty czy czego tam, co stanowi zobowiązanie
dłużnika i *faktycznie* jest "problemem dłużnika".

  Weksel traktowany jako weksel, samoistnie, obwarowany jest
zapisem "Posiadacz wekslu [...] powinien przedstawić go do zapłaty"
  Nie działa to w drugą stronę: jak wierzyciel wekslowy się nie
stawia z wekslem, dłużnik może złożyć pieniądze do depozytu.

BTW:
  Liwiuszu - co będzie, jak dłużnik zignoruje np. "telefoniczne
wezwanie do zapłaty" albo inny taki wynalazek, i podpuści
wierzyciela w tej sposób, że "skoro się nie stawił to
wpłacam do depozytu", zaś wierzyciel złoży "papiery" do
sądu?
  Konkretnie - kto zapłaci koszty depozytu i komornika?
  Tak z ciekawości pytam :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-10-26 10:44:58
Autor: Liwiusz
Gotfryd Smolik news pisze:

[...]

   Uważam, że depozyt nie jest konieczny, a tym samym jego koszty powinien ponieść dłużnik.

   Dłużnik ma czekać z pieniędzmi w dniach będących terminem płatności, czyli chodzi w sumie o trzy dni:

Art. 38.  Posiadacz wekslu, płatnego w oznaczonym dniu albo w pewien czas po dacie lub po okazaniu, powinien przedstawić go do zapłaty bądź w pierwszym dniu, w którym można wymagać zapłaty, bądź w jednym z dwóch następnych dni powszednich.

   Jeśli pomimo upłynięcia powyższego terminu wierzyciel nie zgłasza się, nie oznacza to, że dłużnik pozostaje w zwłoce i powinien dać pieniądze do depozytu. Powinien po prostu czekać na przedstawienie mu weksla, przy czym zapłata nie musi nastąpić już od razu, tylko "bez zbędnej zwłoki", w praktyce można przyjąć że jest to np. 2 tygodnie.

 Konkretnie - kto zapłaci koszty depozytu i komornika?
 Tak z ciekawości pytam :D

   Na komornika jeszcze jest za wcześnie. Najpierw - co oczywiste - otrzymuje się nakaz zapłaty. I wtedy mamy czas na złożenie zarzutów. Zarzut nieprzedstawienia weksla do zapłaty jest jednym z takich, który powinien skutkować oddaleniem powództwa aż do prawidłowego przedstawienia weksla do zapłaty.

--
Liwiusz

Data: 2010-12-06 21:28:01
Autor: partnersmbp
sprzedam wierzytelności_-_gdzie_to_

Witam jak ktoś ma problemy z odzyskaniem wierzytelności zapraszam.
Firma windykacyjna Partners MBP
mail: partnersmbp@wp.pl
Bartłomiej Janiszewski
507 061 065

Data: 2010-12-06 16:26:35
Autor: witek
On 12/6/2010 3:28 PM, partnersmbp wrote:

Witam jak ktoś ma problemy z odzyskaniem wierzytelności zapraszam.
Firma windykacyjna Partners MBP
mail: partnersmbp@wp.pl
Bartłomiej Janiszewski
507 061 065

a ilu macie ruskich do odzyskiwania wierzytelnosci?

Data: 2009-10-24 17:47:38
Autor: Liwiusz
Robert Tomasik pisze:
[...]

   Gdyby to było dla niej oczywiste, to nie musiałbyś tego algorytmu podawać.

--
Liwiusz

Data: 2009-10-24 19:40:45
Autor: Johnson
Robert Tomasik pisze:

4) Mając już opatrzony klauzulą nakaz idziesz do komornika i zlecasz windykację z tych dochodów z wynagrodzeń.

W sumie trzy pisma, bez konieczności chodzenia gdziekolwiek. Można wysyłać z domu.

Czy te dwa zdania nie są sprzeczne :) ?

--
@2009 Johnson

Data: 2009-10-24 22:37:00
Autor: Robert Tomasik

Użytkownik "Johnson" <johnson@nospam.pl> napisał w wiadomości news:hbve6s$rvk$1inews.gazeta.pl...
Robert Tomasik pisze:

[...]

Do komornika wniosek też może wysłać poleconym. Ale chyba faktycznie wychodzi, ze trzeba cztery pisma :-)

Data: 2009-10-24 20:06:29
Autor: Rafał \"SP\" Gil
black devil pisze:

z góry dziękuję za merytoryczne odpowiedzi, ewentualnie może jakieś
propozycje

Daj ogłoszenie w prasie, a wcześniej zapoznaj się z art.3 ustawy o udostępnianiu informacji gospodarczych.

DARZ BÓR.

Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli

Data: 2009-10-26 02:13:55
Autor: pamietnik basi
On 24 Paź, 14:42, black devil <pozabank...@gmail.com> wrote:
[...]

najlepiej pod Sejmem ustań z transparentem może ktos kupi tam wiecej
takich co mają cos do powiedzenia:)

sprzedam wierzytelności - gdzie to zgłosić i jaki e są konsekwencje