sprzedaż auta do Afryki, przekręt?

1 Data: Marzec 01 2009 21:25:02
Autor: newsy
sprzedaż auta do Afryki, przekręt?
Witam serdecznie,

dostałem propozycję sprzedaży samochodu osobie, która teoretycznie jest mieszkańcem afrykańskiego kraju
i na co dzień zajmuje się handlem i wynajmem samochodów.
Moje ogłoszenie znalazł na jednej z polskich stron z ogłoszeniami sprzedaży/kupna samochodów.
Wymieniliśmy kilka maili - pisaliśmy o stanie i cenie samochodu, wysłałem mu aktualne zdjęcia samochodu.
Teraz poprosił mnie o dane: imię, nazwisko, adres, nr dowodu, nr konta - celem wykonania przelewu (8000euro),
koleś mówi, że samochód odbierze jego agent, który obecnie jest w londynie,
mam podać czy to jakiś przekręt???

pozdrawiam

2 Data: Marzec 01 2009 21:33:14
Autor: Grejon
Re: sprzedaż auta do Afryki, przekręt?
newsy pisze:
[...]

Hm... oczywiście auto wydasz "agentowi" dopiero po tym jak zobaczysz przelew na koncie? :) Inna opcja jest taka, że chce twoje konto bankowe wykorzystać do wyprania pieniędzy.

Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;)
PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+

3 Data: Marzec 01 2009 21:38:32
Autor: CeSaR
Re: sprzedaż auta do Afryki, przekręt?
Hm... oczywiście auto wydasz "agentowi" dopiero po tym jak zobaczysz przelew na koncie? :) Inna opcja jest taka, że chce twoje konto bankowe wykorzystać do wyprania pieniędzy.

8000Eur? Trochę mało na pranie. A gdyby potrzebował numeru konta to na allegro znajdzie całe mnóstwo. Ale dla bezpieczeństwa dobrze byłoby, gdyby "agent" z kasą przyjechał po samochód, piszecie umowę, idziesz do kantoru (jeśli wymieniasz na pln-y), on daje euro, ty odbierasz co swoje, podpisujesz umowę i siemawiktor.

4 Data: Marzec 01 2009 21:38:57
Autor: Voytek
newsy pisze:
Witam serdecznie,

dostałem propozycję sprzedaży samochodu osobie, która teoretycznie jest mieszkańcem afrykańskiego kraju

Czy to samochód ciężarowy?

--
Voytek

5 Data: Marzec 01 2009 20:43:34
Autor: Zlorf
newsy pisze:
Witam serdecznie,

dostałem propozycję sprzedaży samochodu osobie, która teoretycznie jest mieszkańcem afrykańskiego kraju

Wpisałem w google "afrykanski przekret"
I zobacz co znalazłem:

http://tinyurl.com/asvu5q

"z tego co wcześniej pisano to ten przekręt polega na tym że oni nic nie wpłacają tylko wysyłają jakieś lipne potwierdzenia wpłaty z systemu a'la escrow - niby że wpłacili pieniądze, ale bank je przetransferuje na konto sprzedawcy dopiero po wysłaniu paczki"

6 Data: Marzec 01 2009 22:19:48
Autor: zinek

Użytkownik "newsy" <nieczytamtejpoczty@onet.eu> napisał w wiadomości
[...]

jesze sie pytasz ?
metoda na przekret cos ala western junion - polecam google.

7 Data: Marzec 01 2009 22:46:17
Autor: Damian / Excar Group
Re: sprzedaż auta do Afryki, przekręt?

Użytkownik "newsy"
koleś mówi, że samochód odbierze jego agent, który obecnie jest w
londynie,
mam podać czy to jakiś przekręt???

Walek.
Takich zapytan i to nie tylko z Afryki mam kilkadziesiat w miesiacu.
Wszedzie zapytanie o konto, Vin, i zobowiazanie do wplaty na konto.
Lepiej omijaj z daleka.

8 Data: Marzec 02 2009 00:37:55
Autor: Jan-xx
Re: sprzedaż auta do Afryki, przekręt?
Oszustwo nigeryjskie. Na konto wplywaja srodki z czeku bez pokrycia i sa widoczne w bilansie. Oszukiwany ma za zadanie z tych "srodkow" wplacic gdzies czesc pieniedzy w celu pokrycia jakichs tam kosztow. Gdy bank weryfikuje, ze czek nie ma pokrycia, owe srodki znikaja z bilansu.

--
Jan-xx

9 Data: Marzec 02 2009 08:41:51
Autor: J.F.
On Mon, 2 Mar 2009 00:37:55 -0000,  Jan-xx wrote:
[...]

U nas to zadziala, czy nawet jeszcze przed oscylatorem nie mialo szans
?

J.

10 Data: Marzec 02 2009 08:48:30
Autor: mirek
Użytkownik "Jan-xx" <jan-xx@gazeta.pl> napisał w wiadomości
[...]

w ten sposób to nie, pieniądze z czeku masz na końcie dopiero po weryfikacji
przez Bank. często dostaje drobne sumy rzędu 100 USD z róznych państw i
koszty przelewu sa wysokie w stosunku do przelewu czy western union ,
dlatego wysyłaja mi w liście czek bo wychodzi to najtaniej. Okres
weryfikacji w Polsce od tygodnia do 3 miesięcy i dopiero wtedy dopisuja ci
do konta. Ale sprawa i tak wygląda na wałem tyle ,że raczej jakis inny
mechanizm

--
buy and sell your photos
http://photobank.net-poland.com

11 Data: Marzec 02 2009 07:32:14
On 2 Mar, 07:48, "mirek" <foto...@wp.pl> wrote:

[...]

nie do konca. byc moze tak jest w Polsce i przy czeku z zagranicy.
Standard jednak jest tak ze czek przechodzi wstepna weryfikacje i
pieniadze pojawiaja sie na koncie odbiorcy. wlasciwa weryfikacja trwa
jednak dluzej (tydzien do trzech tygodni OIDP), wiec mozliwe jest ze
pieniadze na koncie odbiory pojawia sie, a nastepnie po dwoch
tygodniach - znikna - kiedy okaze sie ze czek byl bez pokrycia.

mac

12 Data: Marzec 02 2009 16:45:56
Autor: pluton
Re: sprzedaż auta do Afryki, przekręt?

pieniadze na koncie odbiory pojawia sie, a nastepnie po dwoch
tygodniach - znikna - kiedy okaze sie ze czek byl bez pokrycia.

Nalezy trzymac reke na pulsie i wyplacac, kiedy jest kasa.

pozdrawiam
pluton

13 Data: Marzec 03 2009 08:49:35
Autor: kamil

"pluton" <zielonadupa@poczta.onet.pl> wrote in message

pieniadze na koncie odbiory pojawia sie, a nastepnie po dwoch
tygodniach - znikna - kiedy okaze sie ze czek byl bez pokrycia.

Nalezy trzymac reke na pulsie i wyplacac, kiedy jest kasa.

Nic to nie da, po prostu jesli wyplacisz, za 3 dni pojawi ci sie ladny
debet.

Pozdrawiam
Kamil

14 Data: Marzec 03 2009 10:26:40
Autor: mirek
Użytkownik "kamil" <kamil@spamwon.com> napisał w wiadomości

[...]

nie mam debetu w rachunku, ani karty debetowej :)

--
buy and sell your photos
http://photobank.net-poland.com

15 Data: Marzec 03 2009 09:51:24
Autor: kamil

"mirek" <foto280@wp.pl> wrote in message news:goit4f$p5k$1news.onet.pl...
[...]

No wiec pojawi sie debet nieautoryzowany, od ktorego zaplacisz kare i
odsetki. :-)

Pozdrawiam
Kamil

16 Data: Marzec 03 2009 11:36:05
Autor: pluton
[...]

Polska banka  ciekawa banka. Kiedys zaryzykowalem i zrobilem
przelew na 200 PLN na konto, ktore nie istnialo (PKO->PKO).
Do dzis (3 lata) pieniedzy nie odzyskalem.
Odtad robie przelewy na maks 20 pln, reszte place gotowka.

pozdrawiam
pluton

17 Data: Marzec 03 2009 12:01:14
Autor: JG
pluton pisze:
[...]
Chyba trochę przesadzasz z taką nieufnością wobec siebie - od paru lat robię dobrą setkę przelewów miesięcznie w kilku różnych bankach (niekoniecznie na zdefiniowane wcześniej konta) i jakoś pomylić mi się nie zdarzyło...
Chociaż to też zasługa cyfr kontrolnych w NRB i faktu, że 90% przelewów niezdefiniowanych uzupełniam na zasadzie Ctrl-C & Ctrl-V.

pozdrawiam,
JG

18 Data: Marzec 03 2009 13:11:28
Autor: pluton
[...]

To nie byla moja pomylka: konto zostalo zlikwidowane kilkanascie dni
przed moim przelewem. Wlasciciel stwierdzil, ze interesy z PKO
nie sa szczytem jego marzen i przeniosl sie do innego banku.

Poza tym placenie z pominieciem banku ma swoje zalety:
nikt ie gromadzi informacji, co kupujesz i z kim handlujesz.

pozdrawiam
pluton

19 Data: Marzec 03 2009 13:53:36
Autor: yabba
Użytkownik "pluton" <zielonadupa@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:goj6vk$onh$1news.onet.pl...

[...]

Po likwidacji konta w PKO, istnieje ono jeszcze przez 2 tygodnie, na wypadek gdyby przyszedł jakiś przelew :))
Wtedy powiadamiają byłego własciciela, żeby odebrał pieniądze.
Twoje pieniądze prawdopodobnie leżą na tym koncie, a PKO albo zapomniało albo nie ma możliwości skontaktować się z byłym posiadaczem konta.

yabba

20 Data: Marzec 03 2009 14:57:15
Autor: pluton
Re: sprzedaż auta do Afryki, przekręt?
Twoje pieniądze prawdopodobnie leżą na tym koncie, a PKO albo zapomniało
albo nie ma możliwości skontaktować się z byłym posiadaczem konta.

Srata tata :) Zagarneli te kase i juz. Nastepnego dnia po powiadomieniu
nadzoru
bankowego o calej sprawie te przelewy zniknely z historii przelewow mojego
konta.

pozdrawiam
pluton

21 Data: Marzec 03 2009 15:13:10
Autor: yabba
Użytkownik "pluton" <zielonadupa@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gojd5v$dem$1news.onet.pl...
[...]

Rence opadajom na takie postępowanie. :)
A myślałem, że nic mnie już nie zaskoczy...

yabba

22 Data: Marzec 03 2009 11:37:53
Autor: kamil

[...]

Nie tylko polska, brytyjski system bankowy nie jest wiele lepszy, dlatego
tak popularne sa tu scamy z czekami bez pokrycia. Druga mozliwosc to strony
udajace potwierdzenie przekazu western union itp, dosc regularnie dostaje
takie propozycje sprzedajac drobiazgi na ebay.
]
Ale przynajmniej mam darmowe wyplaty w kazdym bankomacie, darmowe przelewy
idace 10 minut miedzy bankami i numery kont 8-cyfrowe..

Pozdrawiam
Kamil

23 Data: Marzec 03 2009 13:14:40
Autor: pluton
Re: sprzedaż auta do Afryki, przekręt?
Ale przynajmniej mam darmowe wyplaty w kazdym bankomacie, darmowe przelewy
idace 10 minut miedzy bankami i numery kont 8-cyfrowe..

Musze powiedziec, ze (zwlaszcza) ten 8-cufrowy numer mocno podzialal na moja
wyobraznie, zmienil moj swiatopoglad i podejscie do zycia.

Chyba zaczne przechowywac w banku kwoty wieksze niz 300 pln...

pozdrawiam
pluton

24 Data: Marzec 03 2009 12:31:01
Autor: kamil

[...]

Gdyby zawartosc konta byla 8-cyfrowa, nie marnowal bym czasu w usenecie
spoufalajac sie z plebsem zamiast pracowac. ;-))

Pozdrawiam
Kamil

25 Data: Marzec 03 2009 14:58:15
Autor: pluton
Re: sprzedaż auta do Afryki, przekręt?
Gdyby zawartosc konta byla 8-cyfrowa, nie marnowal bym czasu w usenecie
spoufalajac sie z plebsem zamiast pracowac. ;-))

popieram :)

Wracam zarabiac na benzynke do mojego smoczka :)

pozdrawiam
plyutoin

26 Data: Marzec 04 2009 07:56:59
Autor: V-Tec
mirek pisze:
[...]

wysyła ci faxem/mailem sfałszowany kwit nadania pieniędzy, ty wysyłasz mu auto i zostajesz bez auta i pieniędzy.

--
Pozdr,
W.

27 Data: Marzec 03 2009 01:47:43
Autor: Andrzej Lawa
Jan-xx pisze:
Oszustwo nigeryjskie. Na konto wplywaja srodki z czeku bez pokrycia i sa
widoczne w bilansie. Oszukiwany ma za zadanie z tych "srodkow" wplacic

Nie wiem, jak z innych systemach bankowych, ale w Polsce nie ma to prawa
zadziałać (a przynajmniej nie powinno).

28 Data: Marzec 03 2009 08:25:54
Autor: J.F.
On Tue, 03 Mar 2009 01:47:43 +0100,  Andrzej Lawa wrote:
Jan-xx pisze:
[...]

W Anglii jakos tak jest [a przynajmniej bylo] ze przynosisz czek do
banku, oni go juz ksieguja na twoje konto, ale jednoczesnie wysylaja
do sprawdzenia/realizacji. I dobrze pamietaja ile na koncie masz
pieniedzy naprawde a ile z czekow "w przerobie".
Na wyciagu figuruje pelna kwota, czek mozesz wystawic i komus nim
zaplacic, ale gotowki nie wyplacisz ..

J.

29 Data: Marzec 02 2009 09:34:58
Autor: pluton
[...]

Zaloz nowe konto w MBanku, podaj mu numer i nazwisko, nic wiecej.
Konto oczyscisz jak przyjdzie kasa, samochod wydasz, o koncie
zapomnisz albo zlikwidujesz.

pozdrawiam
pluton

30 Data: Marzec 02 2009 13:40:28
Autor: kamil

[...]

Tylko po co kolega ma tracic czas na zakladanie kont, skoro i tak zadna kasa
nigdy nie przyjdzie?

O naiwnosci ludzka...

Pozdrawiam
Kamil

31 Data: Marzec 02 2009 15:09:42
Autor: pluton
Re: sprzedaż auta do Afryki, przekręt?
Tylko po co kolega ma tracic czas na zakladanie kont, skoro i tak zadna
kasa nigdy nie przyjdzie?

Eee... mozna kupowac rozne drobiazgoi na allegro i placic z takiego konta.
Prowadzenie nic nie kosztuje :)

pozdrawiam
pluton

32 Data: Marzec 02 2009 14:33:55
Autor: RoMan Mandziejewicz
Re: sprzedaż auta do Afryki, przekręt?
Hello newsy,

Sunday, March 1, 2009, 9:25:02 PM, you wrote:

dostałem propozycję sprzedaży samochodu osobie, która teoretycznie jest
mieszkańcem afrykańskiego kraju

ROTFL!

[...]

Teraz poprosił mnie o dane: imię, nazwisko, adres, nr dowodu,

A po co numer dowodu?

nr konta - celem wykonania przelewu (8000euro),

Biedny świstak...

[...]

--
Best regards,
Spam: http://www.squadack.na.allegro.pl/ :)

33 Data: Marzec 04 2009 22:14:39
Autor: newsy
Re: sprzedaż auta do Afryki, przekręt?
skonczylo sie tak:
black wysylam kase
ja: czekam
black: ale jakis tam podatek, przelej troche euro
ja: wal sie
neger: anuluje tranzkacje

pzdr

34 Data: Marzec 05 2009 14:28:22

[...]