sprzedaz ciagla bez dg

Data: 2017-04-08 18:14:48
Autor: mural
sprzedaz ciagla bez dg
mozna sprzedawac na allegro ciagle bez zarejestrowanej dzialalnosci ?

Data: 2017-04-08 19:45:44
Autor: Liwiusz
sprzedaz ciagla bez dg
W dniu 2017-04-08 o 18:14, mural pisze:
mozna sprzedawac na allegro ciagle bez zarejestrowanej dzialalnosci ?

Tak.
(nie powielaj wątków).

--
Liwiusz

Data: 2017-04-09 10:23:03
Autor: mural
sprzedaz ciagla bez dg
W dniu 2017-04-08 o 19:45, Liwiusz pisze:
W dniu 2017-04-08 o 18:14, mural pisze:
mozna sprzedawac na allegro ciagle bez zarejestrowanej dzialalnosci ?

Tak.
(nie powielaj wątków).

czyli mozna naruszac prawo wg Ciebie ?

Data: 2017-04-09 10:27:54
Autor: cef
sprzedaz ciagla bez dg
W dniu 2017-04-09 o 10:23, mural pisze:
[...]

Nic takiego nie napisał.
Ty nie umiesz zadać pytania, to i masz problem z interpretacją prostej odpowiedzi.
Nie możesz sobie wyobrazić, że ktoś sprzedaje coś ciągle na allegro
i to nie stanowi działalności w rozumieniu ustawy?
Np wyprzedaż ubrań własnych, księgozbioru, zawartości piwnicy odziedziczonej po
dziadku majsterkowiczu?

Data: 2017-04-09 10:44:48
Autor: mural
sprzedaz ciagla bez dg
W dniu 2017-04-09 o 10:27, cef pisze:
[...]

Ludzie sprzedaja ciagle rzeczy te same nowe nie prowadzac działalnosci, skala masowa.

Data: 2017-04-09 10:51:28
Autor: A. Filip
sprzedaz ciagla bez dg
mural <s3333m@gmail.com> pisze:
[...]

Nikogo się prokuratura/US nie czepia skutecznie (jeszcze)?

Nie możesz wprost napisać do jakiego "progu" jest się krytym?
Ja zakładam w ciemno że jakiś próg istnieje, a jeśli ktoś się pyta na
tej grupie to po to by poznać przepisy/orzecznictwo/praktykę
wyznaczającą progi "prawie bez wątpliwości", "nieco wątpliwe",
"wątpliwe (dla odważnych)", "bardzo wątpliwe".

--
A. Filip

Data: 2017-04-09 11:22:15
Autor: witek
sprzedaz ciagla bez dg
On 4/9/2017 3:44 AM, mural wrote:
[...]

Wiec skoro sprzedają to znaczy, że można (czytaj da sie).
Bo takie zadałeś pytanie i Liwiusz ci odpowiedział.
Głupio czy nie to już kwestia oceny.

Zadaj teraz pytanie czy US, ZUS i inne instytucje sie do tego doczepią i co za to grozi to dostaniesz odrębną odpowiedź.

Data: 2017-04-09 12:07:05
Autor: cef
sprzedaz ciagla bez dg
W dniu 2017-04-09 o 10:44, mural pisze:
[...]

Ale nie takie było pytanie.
Co do meritum: to jeśli jesteś pewny, że tego nikt urzędowo nie tropi czy nie ściga,
to złóż doniesienie, albo zapytanie do urzędu czy na policję i równolegle do mediów
i wtedy dowiesz czy nie mają ludzi, nie potrafią czy brak podstaw prawnych.

Data: 2017-04-13 18:40:38
Autor: re
sprzedaz ciagla bez dg

Użytkownik "mural"

[...]

-- -
Może płacą podatki a tylko taką formę prowadzenia działalności wybrali.

Data: 2017-04-14 08:38:38
Autor: mural
sprzedaz ciagla bez dg
W dniu 2017-04-13 o 18:40, re pisze:

[...]

gdyby mieli działalność to by nie pisało ZAWIESZONA w 2015 :)

Data: 2017-04-09 10:36:49
Autor: A. Filip
sprzedaz ciagla bez dg
Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> pisze:
W dniu 2017-04-08 o 18:14, mural pisze:
mozna sprzedawac na allegro ciagle bez zarejestrowanej dzialalnosci ?

Tak.
(nie powielaj wątków).

A podasz "próg" (z jakimi ograniczeniami i kiedy się je przekracza)?

--
A. Filip

Data: 2017-04-09 10:55:21
Autor: Liwiusz
sprzedaz ciagla bez dg
W dniu 2017-04-09 o 10:36, A. Filip pisze:
[...]

DG nie wynika z przekroczenia "progu" - działalnością może być i 0zł przychodu, jak też i 5 milionów może nie być działalnością.

--
Liwiusz

Data: 2017-04-09 15:47:04
Autor: mural
sprzedaz ciagla bez dg
Art. 239. § 1. Kto utrudnia lub udaremnia postępowanie karne, pomagając sprawcy przestępstwa, w tym i przestępstwa skarbowego uniknąć odpowiedzialności karnej, w szczególności kto sprawcę ukrywa, zaciera ślady przestępstwa, w tym i przestępstwa skarbowego albo odbywa za skazanego karę, podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.

§ 2. Nie podlega karze sprawca, który ukrywa osobę najbliższą.

§ 3. Sąd może zastosować nadzwyczajne złagodzenie kary, a nawet odstąpić od jej wymierzenia, jeżeli sprawca udzielił pomocy osobie najbliższej albo działał z obawy przed odpowiedzialnością karną grożącą jemu samemu lub jego najbliższym.

Data: 2017-04-09 16:25:24
Autor: m4rkiz
sprzedaz ciagla bez dg
On 2017-04-09 15:47, mural wrote:
Art. 239. § 1. Kto utrudnia lub udaremnia postępowanie karne,

widze ze opanowales juz nawet kopiuj i wklej, ale moze cos na temat?

Data: 2017-04-09 16:59:28
Autor: A. Filip
sprzedaz ciagla bez dg
[...]

A podasz przykład jak to _zostało_ zastosowane w praktyce w tego typu
(lub podobnych) przypadkach?

W KK jest obraza uczuć religijnych ale robi dużą różnicę jak jest
stosowana w praktyce.  Gdzie pomiędzy teatralnym napluciem na krzyż
kościele w czasie Mszy Świętej a spojrzeniem się krzywo na krzyż na
ścianie w szkole jest w praktyce "granica karalności".

--
A. Filip
| Co rok, to prorok.  (Przysłowie polskie)

sprzedaz ciagla bez dg