sprzedaz firmowego auta - srodka trwalego

Data: 2010-07-27 16:04:26
Autor: poziomka001
sprzedaz firmowego auta - srodka trwalego

witajcie, Czy ktos z Was moglby mi prosto i jasno :) wytlumaczyc jak sprzedac osobie
prywatnej firmowe auto, ktore mam w srodkach trwalych. Bo ja nie mam pojecia
jak w ogole sie za to zabrac. Moze byc na priv. Ogolnie sprawa ma sie tak: prowadze jednoosobowa dzialalnosc gospodarcza,
jestem platnikiem VAT.  2 lata temu z kawalkiem kupilam od osoby prywatnej uzywane auto na zwykla
umowe kupna (wiec nie odliczalam zadnego vatu), zaplacilam PCC, auto
wprowadzilam do ewidencji srodków trwalych i naliczam co miesiac amortyzacje. Teraz chcialabym je sprzedac osobie prywatnej i nie wiem czy powinnam wystawic
fakture, czy na umowe sprzedazy? I jak to rozliczyc w KPiR?? Wiem ze od ew.
roznicy w cenie sprzedazy z wartoscia auta po amortyzacji musze zaplacic podatek. Bardzo wdzieczna bede za wszelkie podpowiedzi, bo jestem w kropce. --

Data: 2010-07-27 20:27:27
Autor: 'Tom N'
poziomka001 w <news:i2n02a$no2$1inews.gazeta.pl>:

[...]

Dlaczego nie fakturę?

I jak to rozliczyc w KPiR??

Jak każdą fakturę sprzedaży?

Wiem ze od ew.
roznicy w cenie sprzedazy z wartoscia auta po amortyzacji musze zaplacic podatek.

IMHO nie tak -- no chyba, że sprzedaż pojazdu to jedyny przychód, a
nieumorzona wartość początkowa pojazdu to jedyny koszt...

Gdy ja sprzedawałem pojazd (kupiłem z VAT zw.), to wystawiłem fakturę
sprzedaży, dokonałem likwidacji środka trwałego, sprzedaż poszła w
przychody, pozostałe raty amortyzacyjne w koszty, miesiąc albo dwa później w
przychody weszły zwrot z OC (nabywca wypowiedział) i AC (oczywiście OC i AC
wcześniej ująłem w kosztach).

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2010-07-29 10:40:39
Autor: poziomka001
sprzedaz firmowego auta - srodka trwalego

Ok, wielkie dzieki. Czyli o ile dobrze rozumiem, sprzedaje normalnie na fakture, nieumorzona
dotychczas wartosc wpisuje w koszty i tyle. A podatku osobnego nie ma, tylko
place normalnie jak co miesiac zaliczke na dochodowy. Mam nadzieje, ze jakos to ogarne. Jeszcze raz dzieki. 'Tom N' <news@int.dyndns.org.invalid> napisał(a):
> [...]

> Wiem ze od ew.
> roznicy w cenie sprzedazy z wartoscia auta po amortyzacji musze zaplacic poda
tek. IMHO nie tak -- no chyba, że sprzedaż pojazdu to jedyny przychód, a