sprzedaż gruntu.

Data: 2010-05-24 23:03:29
Autor: pawelj
sprzedaż gruntu.
Witam.
Mam okazję zakupić po dość atrakcyjnej cenie działkę ( 1ha).
Chciałbym później sprzedać działkę, być może jako działki budowlane. To później to może być miesiąc lub 3 lata. Mam w związku z tym pytanie czy tak można, ponieważ coś mi ktoś mówił że nie bardzo.
Z tego co się dowiedziałem to muszę sprawdzić w urzedzie gminy czy teren jest pod zabudowę.

Jakie rzeczy jeszcze muszę sprawdzić - co i gdzie

--
PawełJ

Data: 2010-05-24 18:48:52
Autor: witek
sprzedaż gruntu.
pawelj wrote:
[...]

Jak się na tym nie znasz to sie nawet za to nie zabieraj.
Pojęcia nie masz co należy sprawdzić, a o samej działce w ogóle.
Jeleniem chcesz zostać?

Data: 2010-05-25 00:30:50
Autor: Ikselka
sprzedaż gruntu.
Dnia Mon, 24 May 2010 23:03:29 +0200, pawelj napisał(a):

Witam.
Mam okazję zakupić po dość atrakcyjnej cenie działkę ( 1ha).

Oho - tu już budzi się podejrzenie, że coś jest na rzeczy.

[...]

Sprawdź, czy "pod zabudowę" oznacza dokładnie to samo, że "nie jest
zalewowy", bo to, jak widać po ogromnym zasięgu powodzi i zniszczeniach,
dziś nie jest równoznaczne...

Data: 2010-05-25 09:26:15
Autor: szerszen
sprzedaż gruntu.

Użytkownik "pawelj" <p_blablabal@onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4bfae9a3$0$2586$65785112@news.neostrada.pl...

Jakie rzeczy jeszcze muszę sprawdzić - co i gdzie

mi przychoda do glowy nastepujace rzeczy

przedewszystkim plan zagospodarowania w gminie, jaki status ma dzialka aktualnie, oraz jesli nie jest to budowlany, to czy da sie go zmienic, nastepnie jakiej wielkosci dzialki sa mozliwe do uzyskania z tej jednej, w jednym miejscu bedzie mogl ja podzielic na dzialki po 1000 metrow lub mniejsze, a w innym minimum 2000, jesli ma lub moze uzyskac status dzialki budowalanej, to jakie w tej okolicy sa warunki zabudowy, jakie domy mozna na niej postawic, jak z mediami, czyli woda, kanalizacja, prad, czy potrzebne bedzie szambo, czy moze przydomowa oczyszczalnia sciekow, itd, to sa informacje ktore beda interesowaly potencjalnych nabywcow, a zatem wplywaly na cene

kolejna sprawa to to o czym wspomniala ikselka, czyli jak daleko do jakiejs wody, oraz jak ksztaltuja sie ceny podobnych dzialek w okolicy i  dlaczego akurat ta jest taka tania

Data: 2010-05-25 10:05:49
Autor: Andrzej Lawa
sprzedaż gruntu.
pawelj pisze:

Jakie rzeczy jeszcze muszę sprawdzić - co i gdzie

Miejscowy plan zagospodarowania - tej działki oraz okolicznych.
Hipotekę. Stosunki wodne - włącznie z historią ewentualnych zalań.
Historię gruntu (czy nie było to jakieś wysypisko albo cuś). No i
oczywiście dostępność mediów - kanalizacja, prąd, internet ;)
ewentualnie gaz (choć obecnie bardziej opłacalne może być olanie gazu i
stosowanie alternatyw - chociażby ze względu na koszt przyłączenia),
wodociąg - a jeśli tego nie ma zbadać kwestię studni. No i dojazd.

Data: 2010-05-25 21:35:05
Autor: pawelj
sprzedaż gruntu.

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:4bfb84db$1news.home.net.pl...
pawelj pisze:

Jakie rzeczy jeszcze muszę sprawdzić - co i gdzie

Miejscowy plan zagospodarowania - tej działki oraz okolicznych.
Hipotekę. Stosunki wodne - włącznie z historią ewentualnych zalań.
Zalań tam nie było. Przynajmniej nikt z żyjących nie pamięta.

Historię gruntu (czy nie było to jakieś wysypisko albo cuś).
Nie było - to jest do tej pory pole uprawne.

oczywiście dostępność mediów - kanalizacja, prąd, internet ;)
ewentualnie gaz (choć obecnie bardziej opłacalne może być olanie gazu i
Działka sąsiaduje z terenami zabudowanymi. Wszystkie media są w zasięgu kilkunastu metrów od granicy.
stosowanie alternatyw - chociażby ze względu na koszt przyłączenia),
wodociąg - a jeśli tego nie ma zbadać kwestię studni. No i dojazd.

Dzięki za wskazówki.

--
PawełJ

Data: 2010-05-25 22:19:41
Autor: Ikselka
sprzedaż gruntu.
Dnia Tue, 25 May 2010 21:35:05 +0200, pawelj napisał(a):

Zalań tam nie było. Przynajmniej nikt z żyjących nie pamięta.

Spróbowałby ktoś "pamiętać" - chałupę by mu spalono. Tak bywa. Sama widzę
po zimie na działkach zalewowych w okolicy tabliczki z napisem "Sprzedam".
Lato idzie, jest/będzie sucho, piach tam taki, nikt nawet nie podejrzewa,
że tam rzeczka wylewa. Odwodzić chętnych od zakupu z własnej inicjatywy nie
mam zamiaru - albo nie uwierzą po prostu (zalewa??? - taki piach???), albo
pomyślą, ze sama chcę kupić. No i - właściciel z tych, z którymi raczej nie
można zadzierać, ma parę rzeczy na "koncie".
To taka mała dygresja była.

Data: 2010-05-27 20:15:30
Autor: pawelj
sprzedaż gruntu.

Użytkownik "Ikselka" <ikselk@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:6ab4roryijsj.1o8ul18xvkom1$.dlg40tude.net...
[...]

Może masz i rację że tak może gdzieś się zdarzyć. Jednak ta działka prawie graniczy z polem mojego dziadka. Informacje pochodzą z różnych stron rodziny o zalewaniu bądź nie :)

--
PawełJ

Data: 2010-05-25 12:27:52
Autor: Ariusz
sprzedaż gruntu.
W dniu 2010-05-24 23:03, pawelj pisze:
[...]

W księdze wieczystej czy działka nie jest obciążona.
W gminie - c to jest - pole orne, nieużytki - klasa gruntu

Jeżeli jest to ziemi rolna to na swojej ziemi możesz w ramach gospodarstwa stawiać zabudowania - ileś tam. Jeżeli oczywiście zostaniesz rolnikiem - a na to trzeba 1 h przeliczeniowy pola i chyba 1 rok.

Jak już postawisz jeden dom, to wystąpić o zmianę klasy tak by nie było rolne, podzielić i wystąpić o plan zagospodarowania do gminy. Gmina musi wydać zgodę na budowę jak już na sąsiedniej działce jest dom. - To na około.

Możesz od razu wystąpić do gminy o Warunki Zabudowy lub plan zagospodarowania dla tych działek.

Generalnie sporo chodzenia i w 3 miesiące to zapomnij, że coś załatwisz, raczej 3 lata - ale może się opłacić

Ariusz

Data: 2010-05-25 21:38:38
Autor: pawelj
sprzedaż gruntu.
[...]

Tak mi się wydaje że tego załatwiania to sporo może być.

Jeżeli przyjęlibyśmy, że jest to działka rolna to czy są jakieś terminy, które musiałbym dotrzymać.
Optymistycznie załóżmy że kupuję to pole i mam kupców na działki budowlane. Czy mogę to kupic i sprzedać czy musi być jakiś czas w moim posiadaniu.

--
PawełJ

Data: 2010-05-25 22:21:12
Autor: Ikselka
sprzedaż gruntu.
Dnia Tue, 25 May 2010 21:38:38 +0200, pawelj napisał(a):

Optymistycznie załóżmy że kupuję to pole i mam kupców na działki budowlane.

A spytałeś w UG o plan zagospodarowania, tj czy jest i kiedy jest
przewidziane przekwalifikowanie gruntu na budowlany? Z tym mogą byc
kłopoty.

sprzedaż gruntu.