sprzedaż i wykup weksla

Data: 2009-08-05 15:18:08
Autor: Tadeusz
sprzedaż i wykup weksla
kolega sprzedaje mi weksel za 50 tyś. zł
za miesiąc wykupuje go za 51 tyś. zł

jakie czynności podatkowe czy inne dotyczące US się z tym wiążą?

Tadeusz

Data: 2009-08-05 15:40:34
Autor: Liwiusz
sprzedaż i wykup weksla
Tadeusz pisze:
kolega sprzedaje mi weksel za 50 tyś. zł
za miesiąc wykupuje go za 51 tyś. zł

jakie czynności podatkowe czy inne dotyczące US się z tym wiążą?

    Oprócz tego tysiąca zł, którego w rocznym PITcie wypada zawrzeć, to chyba już nic.

--
Liwiusz

Data: 2009-08-06 09:10:15
Autor: Tadeusz
sprzedaż i wykup weksla

Użytkownik "Liwiusz" <> napisał w wiadomości .pl...
Tadeusz pisze:
[...]

dzieki za info
rozumiem, że od tego tysiąca 19% podatku od zysków kapitałowych ?

Tadeusz

Data: 2009-08-06 09:19:47
Autor: Liwiusz
sprzedaż i wykup weksla

Tadeusz pisze:
[...]

   Skłaniałbym się raczej do 18% stawki progresywnej jako od dochodu z innych źródeł. Tego typu interpretacje US widziałem przy kupnie wierzytelności za część nominalnej wartości, a następnie jej odzyskaniu albo zbyciu z zyskiem. W przypadku weksla traktowałbym to analogicznie. Jak w wolnej chwili znajdę jakąś pasującą do tego interpretacje US, to zapodam.

--
Liwiusz

Data: 2009-08-06 14:55:42
Autor: Tadeusz
sprzedaż i wykup weksla

Tadeusz pisze:
[...]

OK, dziękuję

Prosiłbym Cię o jeszcze jedną informację: czy wystawca weksla
musi wykonać jakieś czynności podatkowe?

z góry dzieki
Tadeusz

Data: 2009-08-06 21:49:32
Autor: Liwiusz
sprzedaż i wykup weksla
Tadeusz pisze:

Prosiłbym Cię o jeszcze jedną informację: czy wystawca weksla
musi wykonać jakieś czynności podatkowe?

    Nie. Z samego faktu wystawienia weksla nie ma obowiązków podatkowych. Możesz bezkarnie wystawiać weksle na grube miliony. Oczywiście obowiązek podatkowy istnieje, jeśli obok weksla jest jeszcze jakaś inna transakcja - np. ktoś kupuje samochód, płacąc wekslem, to PCC od samochodu zapłacić musi.

--
Liwiusz

Data: 2009-08-07 18:21:51
Autor: Tadeusz
sprzedaż i wykup weksla

Tadeusz pisze:

Prosiłbym Cię o jeszcze jedną informację: czy wystawca weksla
musi wykonać jakieś czynności podatkowe?

   Nie.

bardzo Ci dziękuje za pomoc

Tadeusz

Data: 2009-08-06 09:36:29
Autor: Liwiusz
sprzedaĹź i wykup weksla

Tadeusz pisze:
kolega sprzedaje mi weksel za 50 tyś. zł
za miesiąc wykupuje go za 51 tyś. zł

jakie czynności podatkowe czy inne dotyczące US się z tym wiążą?

   OprĂłcz tego tysiąca zł, ktĂłrego w rocznym PITcie wypada zawrzeć, to chyba juĹź nic.

dzieki za info
rozumiem, że od tego tysiąca 19% podatku od zysków kapitałowych ?

Na przykład

Rodzaj dokumentu
decyzja w sprawie interpretacji prawa podatkowego

Sygnatura
IS.I/2-4150/1/2007

Data
2007.08.06

Autor
Izba Skarbowa w Rzeszowie

Źródłami przychodów, zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 7 ustawy z dnia 26.07.1991 roku są kapitały pieniężne i prawa majątkowe, w tym odpłatne zbycie praw majątkowych innych niż wymienione w pkt 8 lit. a)-c). Przepis art. 18 ustawy z dnia 26.07.1991 roku stanowi, iż za przychód z praw majątkowych uważa się w szczególności przychody z praw autorskich i praw pokrewnych w rozumieniu odrębnych przepisów, praw do projektów wynalazczych, praw do topografii układów scalonych, znaków towarowych i wzorów zdobniczych, w tym również z odpłatnego zbycia tych praw. Artykuł ten, z uwagi na użycie zwrotu „w szczególności”, zawiera otwarty katalog przychodów z praw majątkowych określonych w art. 10 ust. 1 pkt 7 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych jako odrębne źródło przychodów. Przyjęcie otwartego katalogu tych przychodów pozwala na zaliczenie do tej kategorii innych przychodów z praw majątkowych, poza wymienionymi w tym artykule, w tym także przychodów z tytułu sprzedaży wierzytelności. Ogólne pojęcie przychodu określone zostało w art. 11 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, zgodnie z którym przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-16, art. 17 ust. 1 pkt 6 i 9, art. 19 i art. 20, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń. Oznacza to, że momentem powstania przychodu pieniężnego jest moment otrzymania środków pieniężnych. Zatem przychodem ze sprzedaży prawa majątkowego, jakim jest wierzytelność jest kwota faktycznie otrzymana z tego tytułu.

Stosownie do wyżej powołanych przepisów, przychód uzyskany ze sprzedaży wierzytelności - w przypadku braku kosztów – stanowi dochód, który stosownie do przepisów art. 9 ust. 1a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych podlega łączeniu z innymi dochodami i należy go wykazać w zeznaniu rocznym składanym w urzędzie skarbowym w terminie do 30 kwietnia następnego roku. W tym samym terminie podatnik jest obowiązany wpłacić należny z tego tytułu podatek dochodowy obliczony zgodnie ze skalą podatkową określoną w art. 27 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

--
Liwiusz

Data: 2009-08-05 22:16:34
Autor: J.S
sprzedaż i wykup weksla

Użytkownik "Tadeusz" <t@spam-nie.onet.pl> napisał w wiadomości news:h5c0rc$106$1pippin.nask.net.pl...
kolega sprzedaje mi weksel za 50 tyś. zł
za miesiąc wykupuje go za 51 tyś. zł

jakie czynności podatkowe czy inne dotyczące US się z tym wiążą?

-- pozdrawiam
Tadeusz

www.weksel.pl

Data: 2009-08-06 09:10:35
Autor: Tadeusz
sprzedaż i wykup weksla

Użytkownik "J.S" <> napisał w wiadomości pl...

www.weksel.pl

thx :)

sprzedaż i wykup weksla