sprzedaż internetowa a KP (kasa przyjmie)

Data: 2009-12-20 13:32:35
Autor: fistach
sprzedaż internetowa a KP (kasa przyjmie)
Cześć Grupowicze.

Jak to jest ze sprzedażą przez internet i płatnością gotówką?
Powiedzmy, że prowadzę taką działalność 46.91.Z - sprzedaż przez
internet. Ale chciałbym móc pozwolić klientowi zapłacić mi gotówką
podczas odbioru towaru. Mogę czy nie? I jak potem tę gotówkę
zaksięgować? Wystawić KP (kasa przyjmie)?

Data: 2009-12-21 08:09:05
Autor: jureq
Dnia Sun, 20 Dec 2009 13:32:35 -0800, fistach napisał(a):

I jak potem tę gotówkę zaksięgować?

Mamy się zapewne domyślić, że prowadzisz pełną księgowość? I co twój główny księgowy nie potrafi tego zaksięgować?

Data: 2009-12-21 15:14:45
Autor: fistach
On 21 Gru, 09:09, jureq <ju...@Xusun.to.z.adresu.Xop.pl> wrote:
Dnia Sun, 20 Dec 2009 13:32:35 -0800, fistach napisał(a):

> I jak potem tę gotówkę zaksięgować?

Mamy się zapewne domyślić, że prowadzisz pełną księgowość? I co twój
główny księgowy nie potrafi tego zaksięgować?

Nie, KPIR.

Data: 2009-12-21 11:15:53
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sun, 20 Dec 2009, fistach wrote:

[...]

  Czy to jest pytanie na INNY temat, czyli "czy okazjonalne
przyjęcie gotówki wywala ze zwolnienia z kasy rejestrującej",
czy ja czegoś nie rozumiem?

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-12-21 15:13:34
Autor: fistach
On 21 Gru, 11:15, Gotfryd Smolik news <smo...@stanpol.com.pl> wrote:
> [...]

  Czy to jest pytanie na INNY temat, czyli "czy okazjonalne
przyjęcie gotówki wywala ze zwolnienia z kasy rejestrującej",

Sprzedaż przez internet nie wymaga kasy rejestrującej.

Data: 2009-12-22 12:36:13
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 21 Dec 2009, fistach wrote:

[...]

  Nie upraszczaj, bo to prowadzi do głupot, albo jak kto woli
błędnych wniosków.
  Zwolnienie daje *zapłata na rachunek bankowy*, forma sprzedaży jest
warunkiem koniecznym, lecz niewystarczającym.
  poz.37 tabelki:
....słowa: "za które zapłata w całości następuje za pośrednictwem
poczty lub banku na rachunek bankowy podatnika".

  Jak ktoś pośle pieniądze posłańcem/kurierem, to (nawet jeśli
sprzedaż odbędzie się w całości "zdalnie"), zwolnienia NIE MA.
  I co gorsza, ostatnimi czasy zapiski w rozporządzeniu nie zawsze
dają "wyłączenie" kwoty korzystającej ze zwolnienia z limitu :(
  Zapis w rozporządzeniu wygląda niekorzystnie: tylko poz.1-33
załącznika pozwalają na korzystanie z limitu "70% sprzedaży",
zaś dalsze jedynie zwalniają wymienione czynności.
  Wynika z tego, że jak obrót *łączny* przekracza 40 kzł rocznie,
to przyjmując *jedną* zapłatę gotówką mamy problem...
  IMVHO głupota, ale zapis tak wskazuje.

  I do tego zmierzam - o co chciałeś spytać, bo oczywistym
jest, że forma zapłaty jest bez znaczenia dla transakcji jako
takiej.
  Jak o kasę rejestrującą, to było napisać, że chodzi o kasę :),
bo tego nie wiemy.

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-12-22 14:07:42
Autor: cyklista
sprzedaĹź internetowa a KP (kasa przyj mie)
Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
[...]

Więc czy jeśli przyjmę taką gotówkę od klienta a następnie wpłacę ją jako zapłata na rachunek bankowy to jestem czysty?. Czy może wtedy podpadam pod prowadzenie pośrednictwa finansowego lub czegoś w tym rodzaju i jestem jeszcze bardziej brudny?

Data: 2009-12-22 18:13:07
Autor: Wojciech Bancer
On 2009-12-22, cyklista <cyklista@konto.pl> wrote:

[...]

[...]

Nie. Zapłata nastąpiła w formie gotówki "do ręki", a co Ty potem z nią robisz, to jest IMHO dla sprawy mniej istotne.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-12-25 20:56:52
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
On 2009-12-22 12:36, Gotfryd Smolik news wrote:

[...]

Ponieważ lubisz dywagować :-), to może spróbujmy rozstrzygnąć jeszcze warianty "zapłaty na rachunek bankowy podatnika":

1. zapłata kartą
2. COD czyli należność płatna kurierowi przy odbiorze
3. zapłata za pośrednictwem agencji typu "grosik"

we wszystkich przypadkach zapłata jest przelewana na rachunek bankowy, ale zleceniodawcą przelewu (czyli tym, co mamy w papierach) nie jest kupujący, a pośrednik. Taki sposób zapłaty wypełnia zapis ustawowy czy też nie?

Data: 2009-12-25 23:27:15
Autor: Jacek_P
sprzedaĹź internetowa a KP (kasa przyjmie)
"Maciej Bebenek (news.onet.pl)" napisal:
Ponieważ lubisz dywagować :

Ehm, wtrace swoje trzy grosze, bo siejesz zamet semantyczny.
Gotfryd niewatpliwie lubi snuc DYGRESJE, ale jeszcze nigdy
na tej liscie nie widzialem, aby DYWAGOWAL.
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-12-26 00:47:59
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
On 2009-12-26 00:27, Jacek_P wrote:
"Maciej Bebenek (news.onet.pl)" napisal:
Poniewaş lubisz dywagowa� :

Ehm, wtrace swoje trzy grosze, bo siejesz zamet semantyczny.
Gotfryd niewatpliwie lubi snuc DYGRESJE, ale jeszcze nigdy
na tej liscie nie widzialem, aby DYWAGOWAL.

Kajam się :-) Oczywiście masz rację.

Data: 2009-12-26 22:42:02
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 25 Dec 2009, Jacek_P wrote:

Gotfryd niewatpliwie lubi snuc DYGRESJE, ale jeszcze nigdy
na tej liscie nie widzialem, aby DYWAGOWAL.

  Oj, mało widziałeś... ;) (gdybania nt. "sprawiedliwego" podatku
od nieruchomości na przykład).
  A ile razy wtopiłem :) (przy takich okazjach).

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-12-29 06:44:36
Autor: fistach

  poz.37 tabelki:http://www.przepisy.gofin.pl/5,35,103867,0.html
[...]

Hej Gotfryd. Strasznie zawiłe te Twoje odpowiedzi, ale fajnie, że
umieściłeś linka do rozporządzenia pana ministra.
Akurat podpadam pod punkt 5 tego rozporządzenia, więc kasy fiskalnej
mieć nie muszę.

Zatem, wracając do głównego tematu: jak przyjmować zapłatę gotówką?
Czy muszę mieć w domu specjalną metalową kasetkę, a każdą wpłatę/
wypłatę rejestrować druczkiem KP/KW?
Albo z innej strony: czy podczas kontroli podatkowej urząd chciałby
sprawdzić historię takiej kasy? Skoro sprawdzają operacje na rachunku
bankowym, to pewnie jakiejś kontroli podlega też obieg gotówki.

Pozdrowionka!
fistach

Data: 2009-12-29 22:31:57
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 29 Dec 2009, fistach wrote:

Zatem, wracając do głównego tematu: jak przyjmować zapłatę gotówką?

  DOWOLNIE.
  Sprzedaż ma być zarejestrowana, przedpłata też (z powodu VAT),
zapłata nie musi.
  Idzie TYLKO o to, że przyjęcie zapłaty INACZEJ niż na rachunek
bankowy (czyli np. gotówką) NIE DAJE prawa do skorzystania
ze zwolniania z tytułu sprzedaży wysyłkowej.

Albo z innej strony: czy podczas kontroli podatkowej urząd chciałby
sprawdzić historię takiej kasy?

  Y, no urzędom to różności się zachciewa. Opisy bywały, np.
jak to chcieli weryfikować kasy rejestrujące (stan gotówki).
  To, czy istnieją podstawy prawne do jakichś "wymagań" jest
sprawą odrębną.

Skoro sprawdzają operacje na rachunku
bankowym, to pewnie jakiejś kontroli podlega też obieg gotówki.

  Nie, US jest co najwyżej zainteresowany przypadkami, kiedy
"wpływ" nie został zarejestrowany jako sprzedaż lub przedpłata :)
"Zgodność" kasy, a w szczególności to czy klienci zapłacili :]
jest mało istotna (na KPiR).

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-12-31 07:50:27
Autor: fistach
On 29 Gru, 22:31, Gotfryd Smolik news <smo...@stanpol.com.pl> wrote:
> [...]

"wpływ" nie został zarejestrowany jako sprzedaż lub przedpłata :)
"Zgodność" kasy, a w szczególności to czy klienci zapłacili :]

Juhuu!!! No i wszystko jasne :)

sprzedaż internetowa a KP (kasa przyjmie)