Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo   »   sprzedaż konsumencka

sprzedaż konsumencka

Data: 2009-10-24 20:41:52
Autor: Przemek
sprzedaż konsumencka
Witam,

nigdzie w ustawie z dnia 27 lipca 2002r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego nie wyczytałem w jakim czasie sprzedający uznając towar niezgodny z umową powinien go doprowadzić do stanu zgodnego z umową bądź wymienić na nowy?

--
Pozdrawiam
Przemek

Data: 2009-10-24 21:33:35
Autor: Liwiusz
sprzedaż konsumencka
Przemek pisze:
Witam,

nigdzie w ustawie z dnia 27 lipca 2002r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego nie wyczytałem w jakim czasie sprzedający uznając towar niezgodny z umową powinien go doprowadzić do stanu zgodnego z umową bądź wymienić na nowy?


   I prawidłowo, że nie wyczytałeś, bo ustawa nie definiuje takiego terminu.

--
Liwiusz

Data: 2009-10-25 18:11:14
Autor: Przemek
sprzedaż konsumencka
Liwiusz napisał(a):
Przemek pisze:

Witam,

nigdzie w ustawie z dnia 27 lipca 2002r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego nie wyczytałem w jakim czasie sprzedający uznając towar niezgodny z umową powinien go doprowadzić do stanu zgodnego z umową bądź wymienić na nowy?



  I prawidłowo, że nie wyczytałeś, bo ustawa nie definiuje takiego terminu.

Powiedz mi a czy faktycznie może to wyglądać tak, że firma może zwlekać i zwlekać i nie ma możliwości zobowiązać ją do jakiegoś terminu?

--
Pozdrawiam
Przemek

Data: 2009-10-25 18:14:30
Autor: Liwiusz
sprzedaż konsumencka
Przemek pisze:
Liwiusz napisał(a):
Przemek pisze:

Witam,

nigdzie w ustawie z dnia 27 lipca 2002r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego nie wyczytałem w jakim czasie sprzedający uznając towar niezgodny z umową powinien go doprowadzić do stanu zgodnego z umową bądź wymienić na nowy?



  I prawidłowo, że nie wyczytałeś, bo ustawa nie definiuje takiego terminu.

Powiedz mi a czy faktycznie może to wyglądać tak, że firma może zwlekać i zwlekać i nie ma możliwości zobowiązać ją do jakiegoś terminu?


   Jest możliwość, art. 8 punkt 4 ustawy:

Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani wymiany ***albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie*** lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.


--
Liwiusz

Data: 2009-10-25 18:26:46
Autor: Przemek
sprzedaż konsumencka
Liwiusz napisał(a):
Przemek pisze:

Liwiusz napisał(a):

Przemek pisze:

Witam,

nigdzie w ustawie z dnia 27 lipca 2002r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego nie wyczytałem w jakim czasie sprzedający uznając towar niezgodny z umową powinien go doprowadzić do stanu zgodnego z umową bądź wymienić na nowy?




  I prawidłowo, że nie wyczytałeś, bo ustawa nie definiuje takiego terminu.

Powiedz mi a czy faktycznie może to wyglądać tak, że firma może zwlekać i zwlekać i nie ma możliwości zobowiązać ją do jakiegoś terminu?



  Jest możliwość, art. 8 punkt 4 ustawy:

Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani wymiany ***albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie*** lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.


Dzięki tylko właśnie jak określić ten "odpowiedni czas" :)?

--
Pozdrawiam
Przemek

Data: 2009-10-25 18:45:11
Autor: Liwiusz
sprzedaż konsumencka
Przemek pisze:


Dzięki tylko właśnie jak określić ten "odpowiedni czas" :)?


   W każdym przypadku indywidualnie, w razie sporu swoje zdanie wyrazi sąd :)


--
Liwiusz

Data: 2009-10-25 19:14:30
Autor: Przemek
sprzedaż konsumencka
Liwiusz napisał(a):
Przemek pisze:


Dzięki tylko właśnie jak określić ten "odpowiedni czas" :)?



  W każdym przypadku indywidualnie, w razie sporu swoje zdanie wyrazi sąd :)


Ok. Dzięki :)

--
Pozdrawiam
Przemek

Data: 2009-10-26 01:27:55
Autor: Andrzej Luto
sprzedaż konsumencka
On 25 Paź, 19:14, Przemek <nos...@gmail.com> wrote:
Liwiusz napisał(a):> Przemek pisze:

>> Dzięki tylko właśnie jak określić ten "odpowiedni czas" :)?

>   W każdym przypadku indywidualnie, w razie sporu swoje zdanie wyrazi
> sąd :)

Ok. Dzięki :)

--
Pozdrawiam
Przemek

kolejny szukający wiedzy, a nie lepiej sięgnąc do dziennika ustaw

Data: 2009-10-26 02:33:06
Autor: Dostojnik Urojony
sprzedaż konsumencka
On 24 Paź, 19:41, Przemek <nos...@gmail.com> wrote:
Witam,

nigdzie w ustawie z dnia 27 lipca 2002r. o szczególnych warunkach
sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego nie wyczytałem
w jakim czasie sprzedający uznając towar niezgodny z umową powinien go
doprowadzić do stanu zgodnego z umową bądź wymienić na nowy?

--
Pozdrawiam
Przemek

a sprawiedliowść społeczna

sprzedaż konsumencka

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona