|
Data: 2009-10-24 20:41:52 |
Autor: Przemek |
sprzedaż konsumencka |
Witam,
nigdzie w ustawie z dnia 27 lipca 2002r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego nie wyczytałem w jakim czasie sprzedający uznając towar niezgodny z umową powinien go doprowadzić do stanu zgodnego z umową bądź wymienić na nowy?
--
Pozdrawiam
Przemek
|
|
|
Data: 2009-10-24 21:33:35 |
Autor: Liwiusz |
sprzedaż konsumencka |
Przemek pisze:
Witam,
nigdzie w ustawie z dnia 27 lipca 2002r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego nie wyczytałem w jakim czasie sprzedający uznając towar niezgodny z umową powinien go doprowadzić do stanu zgodnego z umową bądź wymienić na nowy?
I prawidłowo, że nie wyczytałeś, bo ustawa nie definiuje takiego terminu.
--
Liwiusz
|
|
|
Data: 2009-10-25 18:11:14 |
Autor: Przemek |
sprzedaż konsumencka |
Liwiusz napisał(a):
Przemek pisze:
Witam,
nigdzie w ustawie z dnia 27 lipca 2002r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego nie wyczytałem w jakim czasie sprzedający uznając towar niezgodny z umową powinien go doprowadzić do stanu zgodnego z umową bądź wymienić na nowy?
I prawidłowo, że nie wyczytałeś, bo ustawa nie definiuje takiego terminu.
Powiedz mi a czy faktycznie może to wyglądać tak, że firma może zwlekać i zwlekać i nie ma możliwości zobowiązać ją do jakiegoś terminu?
--
Pozdrawiam
Przemek
|
|
|
Data: 2009-10-25 18:14:30 |
Autor: Liwiusz |
sprzedaż konsumencka |
Przemek pisze:
Liwiusz napisał(a):
Przemek pisze:
Witam,
nigdzie w ustawie z dnia 27 lipca 2002r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego nie wyczytałem w jakim czasie sprzedający uznając towar niezgodny z umową powinien go doprowadzić do stanu zgodnego z umową bądź wymienić na nowy?
I prawidłowo, że nie wyczytałeś, bo ustawa nie definiuje takiego terminu.
Powiedz mi a czy faktycznie może to wyglądać tak, że firma może zwlekać i zwlekać i nie ma możliwości zobowiązać ją do jakiegoś terminu?
Jest możliwość, art. 8 punkt 4 ustawy:
Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani wymiany ***albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie*** lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.
--
Liwiusz
|
|
|
Data: 2009-10-25 18:26:46 |
Autor: Przemek |
sprzedaż konsumencka |
Liwiusz napisał(a):
Przemek pisze:
Liwiusz napisał(a):
Przemek pisze:
Witam,
nigdzie w ustawie z dnia 27 lipca 2002r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego nie wyczytałem w jakim czasie sprzedający uznając towar niezgodny z umową powinien go doprowadzić do stanu zgodnego z umową bądź wymienić na nowy?
I prawidłowo, że nie wyczytałeś, bo ustawa nie definiuje takiego terminu.
Powiedz mi a czy faktycznie może to wyglądać tak, że firma może zwlekać i zwlekać i nie ma możliwości zobowiązać ją do jakiegoś terminu?
Jest możliwość, art. 8 punkt 4 ustawy:
Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani wymiany ***albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie*** lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.
Dzięki tylko właśnie jak określić ten "odpowiedni czas" :)?
--
Pozdrawiam
Przemek
|
|
|
Data: 2009-10-25 18:45:11 |
Autor: Liwiusz |
sprzedaż konsumencka |
Przemek pisze:
Dzięki tylko właśnie jak określić ten "odpowiedni czas" :)?
W każdym przypadku indywidualnie, w razie sporu swoje zdanie wyrazi sąd :)
--
Liwiusz
|
|
|
Data: 2009-10-25 19:14:30 |
Autor: Przemek |
sprzedaż konsumencka |
Liwiusz napisał(a):
Przemek pisze:
Dzięki tylko właśnie jak określić ten "odpowiedni czas" :)?
W każdym przypadku indywidualnie, w razie sporu swoje zdanie wyrazi sąd :)
Ok. Dzięki :)
--
Pozdrawiam
Przemek
|
|
|
Data: 2009-10-26 01:27:55 |
Autor: Andrzej Luto |
sprzedaż konsumencka |
On 25 Paź, 19:14, Przemek <nos...@gmail.com> wrote:
Liwiusz napisał(a):> Przemek pisze:
>> Dzięki tylko właśnie jak określić ten "odpowiedni czas" :)?
> W każdym przypadku indywidualnie, w razie sporu swoje zdanie wyrazi
> sąd :)
Ok. Dzięki :)
--
Pozdrawiam
Przemek
kolejny szukający wiedzy, a nie lepiej sięgnąc do dziennika ustaw
|
|
|
Data: 2009-10-26 02:33:06 |
Autor: Dostojnik Urojony |
sprzedaż konsumencka |
On 24 Paź, 19:41, Przemek <nos...@gmail.com> wrote:
Witam,
nigdzie w ustawie z dnia 27 lipca 2002r. o szczególnych warunkach
sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego nie wyczytałem
w jakim czasie sprzedający uznając towar niezgodny z umową powinien go
doprowadzić do stanu zgodnego z umową bądź wymienić na nowy?
--
Pozdrawiam
Przemek
a sprawiedliowść społeczna
|