sprzedaz mieszkania obcokrajowcowi

Data: 2018-03-11 11:05:57
Autor: Krzychu
sprzedaz mieszkania obcokrajowcowi
Mam na sprzedaż mieszkanie (spółdzielcze prawo do lokalu mieszkalnego).
Zgłosił się obywatel Ukrainy (bez obywatelstw) z chęcią zakupu.
Czy mnie jako sprzedawcę czekają lub mogą czekać jakieś zagrożenia z z tytułu sprzedaży mieszkania obcokrajowcowi?
Np. gdyby się okazało, że pieniądze pochodzą z przestępstwa itp. itd.
Czy możliwe jest aby kupujący przelał pieniądze do notariusza przed aktem a notariusz przelał mi pieniądze po podpisaniu aktu?

Data: 2018-03-12 08:33:15
Autor: Danusia

Użytkownik "Krzychu" <vbgfhytre@wp.pl> napisał w wiadomości news:p82v2l$ddn$1node2.news.atman.pl...
[...]
Mieszkanie spółdzielcze własnościowe to sprawdź w statucie spółdzieni jakie są ograniczenia sprzedaży i czy obcokrajowiec może być członkiem tej spółdzielni. Jeżeli mieszkanie wyodrębnione z zasobów mieszkaniowych spółdzielni to możesz sprzedać komu chcesz.
Natomiast zapłata powinna być za pośrednictwem banku.

Pozdrawiam

Data: 2018-03-12 14:59:21
Autor: Wojtek
W dniu 2018-03-11 o 11:05, Krzychu pisze:
Czy możliwe jest aby kupujący przelał pieniądze do notariusza przed aktem a notariusz przelał mi pieniądze po podpisaniu aktu?

Jest taki mechanizm - depozyt notariusza.

Pozdrawiam,
Wojtek

sprzedaz mieszkania obcokrajowcowi