sprzedaz mieszkania (r.2006) a zakup dzialki rekreacyjnej

Data: 2010-02-08 11:15:33
Autor: blonDIE
sprzedaz mieszkania (r.2006) a zakup dzialki rekreacyjnej
Witam

Mam pytanie odnosnie sprzedazy mieszkania zakupionego w 2006 roku.
Zakup byl sfinalizowany za pomoca kredytu hipotecznego. Jesli teraz
chce sprzedac to mieszkanie to, czy :

- 10% podatku place od calosci kwoty na umowie kupna sprzedazy, czy
tez od roznicy jaka mi zostanie po splaceniu kredytu ?
- czy moge przeznaczyc pozostala kwote na zakup dzialki rekreacyjej
celem unikniecia placenia podatku czy w/w nieruchomosc nie zalicza sie
do ulgi ?
- czy mozna skirowac do US pismo, ze w przeciagu najblizych 2 lat
kwote pozostala przeznacze na cele remontowe innego mieszkania, przy
czym nie wiem czy to nastapi za 6 m-cy czy tez 16 m-cy ?

Z gory dziekuje za odpowiedzi

--
-- -- -- --
blonDIE

Data: 2010-02-09 09:52:38
Autor: Dominik & Co
sprzedaz mieszkania (r.2006) a zakup dzialki rekreacyjnej
blonDIE rzecze:

- 10% podatku place od calosci kwoty na umowie kupna sprzedazy, czy
tez od roznicy jaka mi zostanie po splaceniu kredytu ?

Po spłaceniu kredytu, przy czym kredyt musiał być zaciągnięty
"w banku lub spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej z siedzibą
na terenie Polski". Zadbaj o zaświadczenie o spłacie kredytu
z adnotacją, na jaki cel został udzielony.

- czy moge przeznaczyc pozostala kwote na zakup dzialki rekreacyjej
celem unikniecia placenia podatku czy w/w nieruchomosc nie zalicza sie
do ulgi ?

Nie zalicza siÄ™.

- czy mozna skirowac do US pismo, ze w przeciagu najblizych 2 lat
kwote pozostala przeznacze na cele remontowe innego mieszkania, przy
czym nie wiem czy to nastapi za 6 m-cy czy tez 16 m-cy ?

Oczywiście, ustawowo masz na złożenie oświadczenia 2 tygodnie od sprzedaży,
szczegółowych terminów wydatków wymieniać nie musisz.
Przy czym jeśli nawet go nie złożysz, prawa do ulgi nie tracisz.

--
Dominik (& kÄ…pany)
Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy w oparciu o Art. 54 Konstytucji RP

sprzedaz mieszkania (r.2006) a zakup dzialki rekreacyjnej