sprzedaż mieszkanie, a cena gruntu

Data: 2010-01-06 09:39:21
Autor: Tract
sprzedaż mieszkanie, a cena gruntu
Witam.

Chcę skorzystać z ulgi meldunkowej przy sprzedaży mieszkania jako odrębnej
własności - ale ulga nie obejmuje gruntu na którym jest mieszkanie - wobec
tego wg Urzędu Skarbowego muszę zapłacić od gruntu podatek. Tylko problem jest
od jakich kwot?
Wobec tego chcę zrobić tak:
- ze spółdzielni wyciągam info jaka była cena gruntu (mój udział) w momencie
zakupu - taką informację mają,
- natomiast w Akcie Notarialnym chcę też wyodrębnić cenę gruntu
(proporcjonalnie wyższą do ceny mieszkania jaką otrzymam),
- w Urzędzie Skarbowym rozliczę się z dochodu na gruncie odejmując od ceny ze
spółdzielni, cenę z Aktu Notarialnego.

Czy takie podejście jest wg Was OK?

P.S. W US mówią, że nie mają wytycznych i to jest moja sprawa jak to zrobię, a
oni mają 5 lat żeby to zweryfikować. Chcę więc to rozwiązać jak najbardziej
formalnie.

Sprawa dość pilna bo Akt podpisuję na dniach, więc z góry dziękuję z opinie.

Data: 2010-01-07 12:23:04
Autor: ąćęłńóśźż
sprzedaż mieszkanie, a cena gruntu
A co na to notariusz, który pobiera podatek i za to bierze swoją taksę?
JaC

Data: 2010-01-07 13:51:19
Autor: tract
sprzedaż mieszkanie, a cena gruntu
Wg notariusza nie ma problemu i wpisuje to mniej więcej tak:
"Strony ustaliły cenę nieruchomości na 100, przy czym cena lokalu to 90, a
cena gruntu to 10."

--
Tract

--