sprzedaż samochodu firmowego bez VAT - czy mogę.

Data: 2010-08-23 22:17:30
Autor: pawelj
sprzedaż samochodu firmowego bez VAT - czy mogę.
Witam.
Prowadzę jednoosobową dg, kpir ,vat. Od 3 lat mam jako środek trwały zakupiony za 60 tys brutto samochód osobowy. Odliczyłem od niego 6 tys VAT-u a pozostała kwota (54 tys)jest co miesiąc amortyzowana. okres amortyzacji - 5 lat.

Czy mogę przy sprzedaży tego samochodu zastosować stawkę zw ?
http://www.vat.pl/sprzedaz_firmowego_samochodu_a_vat_komentarz_vat_interpretacje_2751.php

Wg tego wyjaśnienia mogę zapytać US - ale najpierw chciałbym grupę zapytać czy tak ktoś próbował?

--
pawełj
www.ksiegowoscbudzetowa.pl

Data: 2010-08-24 01:41:48
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 23 Aug 2010, pawelj wrote:

[...]

  Nie możesz, a musisz, bo zwolnienie jest w rozporządzeniu.
  Tak jak sam podajesz opis:

http://www.vat.pl/sprzedaz_firmowego_samochodu_a_vat_komentarz_vat_interpretacje_2751.php

  No właśnie - przeczytaj z naciskiem na obowiązek dokonania częściowej
korekty odliczonego VATu.
  Interpretacja z Lublina IMVHO jest coś nie bardzo, zapis w ustawie jest
dość jasny. Sprzedaż zwolniona to "czynność zwolniona" i do widzenia,
VAT do zwrotu.

pzdr, Gotfryd

sprzedaż samochodu firmowego bez VAT - czy mogę.