sprzedaz towaru/uslugi do kraju UE

Data: 2011-08-24 06:19:09
Autor: Dorota G
sprzedaz towaru/uslugi do kraju UE
Witam,

Widzialam ze na grupie pojawialy sie podobne tematy, ale juz dwoi i
troi mi sie w oczach. Im wiecej o tym czytam tym bardziej to jest dla
mnie zagmatwane.

Wykonuje strone www dla firmy z UK. Ta firma nie jest platnikiem vat.
Firma otrzyma gotowa i w pelni funkcjonalna strone (z grafika i
oskryptowaniem). Dostawa bedzie przez email a doklanie strona zostanie
zainstalowana na serwerze wykupionym przez ta firme. Serwer znajduje
sie w Polsce.

Nie wiem zupelnie jaka stawke vat i czy wogole powinnam wpisac na
fakturze.
Czy bedzie to traktowane jako dostawa towaru czy wykonanie uslugi?
Skoro instalacja bedzie na serwerze w Polsce to czy miejscem wykonania
uslugi bedzie Polska?
Jak to rozliczyc w pkpir i ewidencji vat?

Bardzo prosze Was o pomoc.

Z gory serdecznie dziekuje :)

Data: 2011-08-24 22:51:21
Autor: tomek
On 24.08.2011 15:19, Dorota G wrote:
Witam,

Widzialam ze na grupie pojawialy sie podobne tematy, ale juz dwoi i
troi mi sie w oczach. Im wiecej o tym czytam tym bardziej to jest dla
mnie zagmatwane.

:)

[...]

Wg art. 28b uptu jeśli stronka jest na cele komercyjne nabywcy to VAT płaci nabywca u siebie.

Tylko uwaga - żeby się nie okazało że ten serwer to jest stałe miejsce prowadzenia DG dla którego to miejsca świadczysz usługę - bo wtedy należy się VAT polski. Nie powinno tak być, ale sygnalizuję potencjalną minę bo nie wiem jakie tam macie układy.

Uwaga druga - nabywca powinien się wylegitymować VAT ID, który to VAT ID sprawdzasz emailowo "w Koninie". Najlepiej przeczytać też rozp. UE 282/2011 bo tam są dodatkowe wymogi odnośnie weryfikacji kontrahenta za pomocą "zwykłych srodków biznesowych" cokolwiek to znaczy.

Czy bedzie to traktowane jako dostawa towaru czy wykonanie uslugi?

IMO usługa, bo gdzie ten towar?

Skoro instalacja bedzie na serwerze w Polsce to czy miejscem wykonania
uslugi bedzie Polska?

Jak wyżej - raczej nie, ale nie znam dokładnej sytuacji więc uważaj.

Jak to rozliczyc w pkpir i ewidencji vat?

W KPiR jak każdą inną fakturę przychodową.
A w VAT jest trudniej - bo ma zastosowanie bodajże art. 109 ust. 3a uptu + art. 19. ust 19a/19b + art. 100 ust. 4 (+ bodajże ust. 15) + okolice par. 25 rozporządzenia fakturowego.

Ogólnie jest tutaj do opanowania mała rzeka informacji.

Tomek

Data: 2011-08-25 09:56:05
Autor: Tomasz Chmielewski
On 24.08.2011 22:51, tomek wrote:
[...]

(...)

Uwaga druga - nabywca powinien się wylegitymować VAT ID, który to VAT ID

No to chyba sie nie wylegitymuje VAT ID, skoro nie jest platnikiem VAT?

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2011-08-25 11:32:56
Autor: tomek
On 25.08.2011 09:56, Tomasz Chmielewski wrote:
[...]

Przeoczyłem to. Ale dla reverse-charge nie ma to znaczenia - i tak oni muszą zapłacić VAT u siebie. Jeśli nie mają VAT ID to sprzedawca ma problem i dla własnego bezpieczeństwa chyba powinien naliczyć polski VAT. Na co z kolei może się nie zgodzić nabywca.
Ale to już takie gdybanie bo nie przerabiałem takiej sytuacji.

Tomek

sprzedaz towaru/uslugi do kraju UE