sprzedaż wiązana: rezerwacja miejsca tylko w pierw szej klasie

Data: 2009-11-18 06:17:56
Autor: Krzysiek
sprzedaż wiązana: rezerwacja miejsca tylko w pierw szej klasie
PKP IC planuje wprowadzić możliwość rezerwacji miejsca w pociągach TLK
ale tylko w pierwszej klasie(obecnie można także w drugiej).
Czy nie podpada to pod sprzedaż wiązaną?

Zmuszanie klientów do nabycia usługi którą nie są zainteresowani
(pierwsza klasa) aby nabyć potrzebny im produkt (rezerwacja miejsca).

Jeśli tak to czy jest to jakiś dozwolony wyjątek?

Data: 2009-11-18 06:57:10
Autor: BK
On Nov 18, 3:17 pm, Krzysiek <k...@o2.pl> wrote:
[...]

No i jeszcze ta cholernba usluge w postaci "konduktor sprawdzajacy
bilety" wciskaja. Klauzule zabronione jak nic.

Data: 2009-11-18 15:00:14
Autor: Olgierd
Dnia Wed, 18 Nov 2009 06:57:10 -0800, BK napisał(a):

Jeśli tak to czy jest to jakiś dozwolony wyjątek?

No i jeszcze ta cholernba usluge w postaci "konduktor sprawdzajacy
bilety" wciskaja. Klauzule zabronione jak nic.

To się nazywa "dozwolony użytek" ;-) pod warunkiem, że to jest przystojna, długonoga konduktorka -- blond-kociak ;-)

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-11-19 09:50:32
Autor: Roman Rumpel
BK pisze:
[...]

Ja w ogóle uważam, że zmuszanie do korzystania z wagonu osobowego w pociągu to sprzedaż wiązana. W towarowym ew. bydlęcym, byłoby/mogłoby być przecież taniej. Ewentualnie powinna przynajmniej istnieć możliwość rezerwacji miejsca na korytarzu, albo w przejściu między wagonami.

--
Roman Rumpel    Skype: rumpel.roman   www.rumpel.pl

Data: 2009-11-18 08:42:41
Autor: witek
Krzysiek wrote:
[...]

Co wam wszystkim odbiło z tą sprzedażą wiązaną ostatnio?

Data: 2009-11-18 14:45:46
Autor: januszek
sprzedaż wiązana: rezerwacja miejsca tylko w pierwszej klasie
witek napisał(a):

[...]

Co wam wszystkim odbiło z tą sprzedażą wiązaną ostatnio?

Też mam wrażenie, że w ostatnim czasie tych dwóch wyrazów używa się niczym zaklęcia "abrakadabra" do uzasadnienie czegokolwiek ;)

j.

Data: 2009-11-18 14:59:07
Autor: Olgierd
Dnia Wed, 18 Nov 2009 15:45:46 +0100, januszek napisał(a):

Co wam wszystkim odbiło z tą sprzedażą wiązaną ostatnio?

Też mam wrażenie, że w ostatnim czasie tych dwóch wyrazów używa się
niczym zaklęcia "abrakadabra" do uzasadnienie czegokolwiek

Kiedyś była "dyskryminacja" ;-)

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-11-19 09:47:32
Autor: Roman Rumpel
Olgierd pisze:
[...]

Dorzucam jeszcze "wskaż różnice formalne".

--
Roman Rumpel    Skype: rumpel.roman   www.rumpel.pl

Data: 2009-11-21 10:11:35
Autor: zly
Dnia Wed, 18 Nov 2009 08:42:41 -0600, witek napisał(a):

Co wam wszystkim odbiło z tą sprzedażą wiązaną ostatnio?

Ale fakt, że przymus wykupienia miejscówki wekspresach i zdaje  się w IC (chyba nawet wtedy gdy nie ma już miejsc siedzących, ale głowy nie dam) to przegięcie
--
marcin

Data: 2009-11-18 15:44:44
Autor: mvoicem
(18.11.2009 15:17), Krzysiek wrote:
[...]

A co powiesz na sytuację kiedy chciałbyś pojechać pośpiesznym a ktoś cię
zmusza do zakupu usługi którą nie jesteś zainteresowany (Intercity,
Expres, Eurocity, TLK) aby nabyć potrzebny ci produkt (rezerwację).

p. m.

Data: 2009-11-18 14:47:44
Autor: januszek
mvoicem napisał(a):

A co powiesz na sytuację kiedy chciałbyś pojechać pośpiesznym a ktoś cię
zmusza do zakupu usługi którą nie jesteś zainteresowany (Intercity,
Expres, Eurocity, TLK) aby nabyć potrzebny ci produkt (rezerwację).

Baba w babie bo mnie głupiemu zawsze się wydawało, że 'rezerwacja produktu" to rezerwacja produktu a tu sie okazuje, ze to produkt ;) W przedszkolu określaliśmy tego typu rozumowanie przez: "Cepa Cepa Cepem Pogania" ale już nie pamietam dlaczego tak ;)

j.

Data: 2009-11-21 09:41:25
Autor: ąćęłńóśżź
sprzedaż wiązana: rezerwacja miejsca tylko w pierw szej klasie
O Ruskich chodziło ;-)
JaC

-- -- -

W przedszkolu określaliśmy tego typu rozumowanie przez: "Cepa Cepa Cepem Pogania" ale już nie pamietam dlaczego tak

Data: 2009-11-18 15:49:35
Autor: spp
mvoicem pisze:

[...]

Nie rozumiem.
ChCesz jechać pośpiesznym to wybierasz pociąg i kupujesz bilet taki jaki   Co odpowiada. Gdzie tu problem?

--
SPP

Data: 2009-11-18 16:03:32
Autor: mvoicem
(18.11.2009 15:49), spp wrote:
mvoicem pisze:

[...]

Wg. mnie nie ma problemu. Ale wg. Krzyśka jest.

p. m.

Data: 2009-11-18 07:14:49
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
sprzedaż wiązana: rezerwacja miejsca tylko w p ierwszej klasie

Wg. mnie nie ma problemu. Ale wg. Krzyśka jest.

p. m.

Wg mnie po "wg" nie stawia sie kropki :)

Data: 2009-11-18 16:43:00
Autor: mvoicem
[OT]Re: sprzedaż wiązana: rezerwacja miejsca tylko w pierwszej klasie
(18.11.2009 16:14), frank.castle0407@googlemail.com wrote:
Wg. mnie nie ma problemu. Ale wg. Krzyśka jest.

p. m.

Wg mnie po "wg" nie stawia sie kropki :)

Wg mnie masz rację. Taki nawyk głupi.

Ale także wg mnie wycina się podpisy przy odpisywaniu na grupach.

p. m.

Data: 2009-11-18 16:23:05
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail mvoicem@gmail.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Wg mnie po "wg" nie stawia sie kropki :)

Wg mnie masz rację. Taki nawyk głupi.

Ale także wg mnie wycina się podpisy przy odpisywaniu na grupach.

nie "wycina sie", tylko "sam sie wycina" jak jest tam gdzie powinien czyli w sygnaturce :)

Imieniny należy obchodzić - jeżeli nie własne - to szerokim łukiem.

Data: 2009-11-18 10:47:30
Autor: witek
Budzik wrote:
[...]

wg mnie zależy to jeszcze od czytnika.

Data: 2009-11-18 20:22:44
Autor: 'Tom N'
witek w <news:he18f2$594$4inews.gazeta.pl>:

Budzik wrote:
[...]

Czy aby wycinanie sygnaturek w zależności od czytnika nie podpada pod
transakcję wiązaną? ;-)

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2009-11-18 22:43:46
Autor: Alek
[OT]Re: sprzedaż wiązana: rezerwacja miejsca t ylko w pierwszej klasie
Użytkownik "'Tom N'" <news@int.dyndns.org.invalid> napisał

Nie, pod dyskryminację.

Data: 2009-11-18 16:15:09
Autor: Michał
sprzedaż wiązana: rezerwacja miejsca tylko w pierw szej klasie
Wg. mnie nie ma problemu. Ale wg. Krzyśka jest.

Dawno pociągami nie jeździłem, ale niegdyś bywało tak, że się jechało z powodu tłoku 10 godzin w sraczu. Krzyśkowi pewnie chodzi o to, że jechać chce na siedząco, a tego bilet bez rezerwacji nie gwarantuje. Z drugiej strony nie chce dopłacać za mniej uświnione siedzenia w klasie 1.

A może wpuszczać tylko klientów w krawatach? :D

Data: 2009-11-18 16:18:07
Autor: mvoicem
(18.11.2009 16:15), Michał wrote:
[...]

No to tak jak napisał SDD, bierzesz wybierasz taki pociąg/przedział taki
jaki ci odpowiada i jedziesz.

p. m.

Data: 2009-11-19 16:04:07
Autor: Przemek Lipski

Użytkownik "Krzysiek" <kl1@o2.pl> napisał w wiadomości news:6ba7aa1b-9e9b-4d7f-aea1-6e57975a5fecx31g2000yqx.googlegroups.com...
[...]

No, ale podstawowym produktem jest usługa transportowa, rezerwacja jest usługą dodatkową. Nie wszędzie muszą być sprzedawane dodatkowe usługi, bo nie ma takiego obowiązku. A swoja drogą to słuszne, bo jaki ma sens kupowania obowiązkowej rezerwacji miejsca w pustym pociagu...

pozdrawiam Przemek

Data: 2009-11-19 17:35:47
Autor: mvoicem
sprzedaż wiązana: rezerwacja miej sca tylko w pierwszej klasie
(19.11.2009 17:04), Przemek Lipski wrote:
[...]
[...]

Z mojego doświadczenia wynika że rezerwacje są w pociągach i tak
pustych. Tam gdzie ich nie ma - jest tłok i okupacja kibli.

p. m.

Data: 2009-11-20 09:19:19
Autor: Przemek Lipski

Użytkownik "mvoicem" <mvoicem@gmail.com> napisał w wiadomości news:he3s9l$bpt$1atlantis.news.neostrada.pl...

Z mojego doświadczenia wynika że rezerwacje są w pociągach i tak
pustych. Tam gdzie ich nie ma - jest tłok i okupacja kibli.

Tu masz rację, sytuacja jest na głowie postawiona, ale z drugiej strony dzięki temu można jechać, bo jakby była rezerwacja to nie pozwolono by pewnie stać na krytarzu :/

Pozdrawiam Przemek

Data: 2009-11-20 11:20:57
Autor: mvoicem
(20.11.2009 10:19), Przemek Lipski wrote:
[...]

Rezerwacja mogłaby być opcjonalna. Czyli kto chce - kupuje rezerwację,
kto nie chce - siada gdzie wolne albo stoi na korytarzu.

Ja bym kupował.

p. m.

Data: 2009-11-20 12:09:07
Autor: Przemek Lipski

Użytkownik "mvoicem" <mvoicem@gmail.com> napisał w wiadomości news:he5qmp$p4g$2atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Mogłaby być, ale w TLK nie była z tego co pamiętam. Jechał prawie pusty skład, a Ty musiałeś sobie zrobić rezerwację by usiąść. Coś mi się jeszcze kołacze po głowie, że mozna było zrobić rezerwację na stanie na korytarzu, czyli kupowałeś miejscówke bez miejsca...Ale nie jestem pewny na 100% teraz.

Pozdrawiam Przemek

Data: 2009-11-20 15:08:53
Autor: mvoicem
(20.11.2009 13:09), Przemek Lipski wrote:
[...]

No tak, ale w TLK to są grosze, więc można powiedzieć że to taki ukryty
składnik ceny (swoją drogą - nie wiadomo po co oddzielony od ceny biletu
skoro i tak każdy patrzy na całość).

p. m.

Data: 2009-11-20 15:12:33
Autor: Liwiusz
mvoicem pisze:

No tak, ale w TLK to są grosze, więc można powiedzieć że to taki ukryty
składnik ceny (swoją drogą - nie wiadomo po co oddzielony od ceny biletu
skoro i tak każdy patrzy na całość).

   A czy w koszcie rezerwacji są uwzględniane ustawowe ulgi?

--
Liwiusz

Data: 2009-11-20 15:44:12
Autor: mvoicem
(20.11.2009 15:12), Liwiusz wrote:
mvoicem pisze:

[...]

Chyba nie ma. Tyle że to jest o ile pamiętam szalona kwota rzędu 4 zł
:). Nie wiem po co komu potrzebna - chyba tylko dostawcom papieru do PKP.

p. m.

Data: 2009-11-20 14:49:29
Autor: Przemek Lipski

mvoicem pisze:

[...]

Ale zniżki od tych 4 zł, to by chyba do 2 zł dochodziły. W przypadku braku zniżek, to ogromna dodatkowa kasa w skali roku.

Pozdrawiam Przemek

Data: 2009-11-20 16:02:40
Autor: mvoicem
mvoicem pisze:

[...]

No normalnie kokos i poratowanie budżetu kolei :).

Jakby to miało być dla celów budżetowych - to by nie było stosunku
bilet/rezerwacja 60/4 (z pamięci piszę, ale chyba mniej więcej te
kwoty), tylko 40/20.

Myślę jednak że Intercity chciało zrobić tani bilet, tyle że musieli
zrobić to z rezerwacjami, bo albo mają jakieś przepisy wewn których nie
chce im się zmienić, albo im "w system nie wchodzi" bez rezerwacji, albo
wreszcie planował to ktoś kto "robi w" pociągach z rezerwacjami od 30
lat i do głowy mu nie przyszło że może rezerwacji nie być.

Poza tym - TLK bywa też całkiem zapchane, zwłaszcza w przedziałach dla
palących.

p. m.

sprzedaż wiązana: rezerwacja miejsca tylko w pierw szej klasie