sprzedaż wysyłkowa a kasa fiskalna

Data: 2009-08-13 12:07:04
Autor: Piotr
sprzedaż wysyłkowa a kasa fiskalna
Witam

8 lat temu musiałem zakupić kasę fiskaln±  (sprzedawałem sprzęt komputerowy).
Od ok 3 lat jednak sprzedaję TYLKO wysyłkowo i to elektroniczne licencje na
oprogramowanie. Kasa stoi i się kurzy, płace tylko za przegl±dy. Mam 2 pytania:

- czy nadal muszę utrzymywać kasę fiskaln± kiedy to detalicznych klientów jest
ok 5% (wszyscy wysyłkowi) czy też wystarczy  wystawiać faktury zamiast
paragonu? (mam ich dane - wprowadzaj± do formularza zamówienia).

- czy mogę zakończyć sprzedaż wysyłaj±c fakturę w PDF drog± elektroniczn± czy
też mam obowi±zek wysłać wersję papierow±? (klient nie chce papierowej wersji
- nie chce płacić za przesyłkę)

Data: 2009-08-13 12:24:23
Autor: jureq
sprzedaż wysyłkowa a kasa fiskalna
Dnia Thu, 13 Aug 2009 12:07:04 +0000, Piotr  napisaĹ‚(a):

- czy nadal muszę utrzymywać kasę fiskalną kiedy to detalicznych
klientĂłw jest ok 5% (wszyscy wysyĹ‚kowi) czy teĹĽ wystarczy  wystawiać
faktury zamiast paragonu? (mam ich dane - wprowadzajÄ… do formularza
zamĂłwienia).

Do niedawna powszechna opinia prawników była taka, że kasa jest "dożywotnia". Ostatnio widziałem w prasie stwierdzenia, że może wystarczy wyrejestrowanie DG, wyrejestrowanie z VAT i potem powtórna rejestracja. Nie mając "wiązącej" indywidualnej interpretacji nie zaryzykowałbym.

- czy mogę zakończyć sprzedaż wysyłając fakturę w PDF drogą
elektroniczną czy też mam obowiązek wysłać wersję papierową? (klient nie
chce papierowej wersji - nie chce płacić za przesyłkę)

Nie masz obowiązku wysyłać faktury. Dla firm masz obowiązek ją wystawić. Wydrukuj np w formacie A7 i przechowuj przez pewien czas. A oprócz tego wyślij klientowi obraz faktury w PDF. "Obraz", bo nie jest to faktura.

sprzedaż wysyłkowa a kasa fiskalna