sprzęgło hydrokinetyncze/konwerter objawy uszkodzenia

Data: 2017-05-19 06:39:30
Autor: uciu
sprzęgło hydrokinetyncze/konwerter objawy uszkodzenia
Witam,

mechanik mówi, że mam padnięty konwerter w skrzyni...

Auto Grand Vitara 2007 2,0benzyna
100kkm przebiegu

objawy sa takie, że przy toczeniu się około 50-60km/h na 4 biegu na samym jego końcu zaczyna trząść autem zanim automat zrzuci bieg na 3. Czasem utrzymując prędkość trzęsie dłużej. Podobna sytuacja między 3 a 2 biegiem. Pojawia sięto też przy hamowaniu silnikiem - dojeżdżaniu np do skrzyżowania bez gazu. Trzęsienie podobne jest do tego jak w manualnej skrzyni wrzucimy za wysoki bieg przy za niskiej prędkości

Mechanik ma racje?
Jakie są mniej wiecej koszty wymiany / regeneracji?
Jak można inaczej sprawdzić czy to jest to? ew jakie inne objawy są padniętego konwertera?

Co skraca "życie" konwertera?
Mam lekką noge, czasem ciągne przyczepe...

Skrzynie japońskie niby są wieczne....

uciu

Data: 2017-05-19 11:01:20
Autor: Michał Król
W dniu piątek, 19 maja 2017 15:39:31 UTC+2 użytkownik uciu napisał:
mechanik mówi, że mam padnięty konwerter w skrzyni...

Auto Grand Vitara 2007 2,0benzyna
100kkm przebiegu

Jeżeli jest to oryginalny przebieg, to coś bardzo szybko skończył się ten konwerter. Sam jestem w trakcie diagnozowania mojej skrzyni i mam podobne objawy. Tyle że zamiast trzęsienia budą mam falowanie obrotów przy zmianie biegów podczas wytracania prędkości.

Jak można inaczej sprawdzić czy to jest to? ew jakie inne objawy są padniętego konwertera?

Mój mechanik kazał mi się przejechać kilkaset metrów na wstecznym. Jeżeli to konwerter, to powinno być wyczuwalne przymulanie. W przeciwnym przypadku to może być inna, grubsza sprawa.

Data: 2017-05-20 15:14:44
Autor: Maciek
sprzęgło hydrokinetyncze/konwerter objawy uszkodzenia
Dnia Fri, 19 May 2017 06:39:30 -0700 (PDT), uciu napisał(a):

objawy sa takie,

Gdyby to był amerykaniec, to bym powiedział, że pachnie mi to raczej
elektrozaworami...

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2017-05-21 12:14:36
Autor: Adam
W dniu 2017-05-20 o 15:14, Maciek pisze:
Dnia Fri, 19 May 2017 06:39:30 -0700 (PDT), uciu napisał(a):

objawy sa takie,

Gdyby to był amerykaniec, to bym powiedział, że pachnie mi to raczej
elektrozaworami...

Albo zużyta / brudna / uszkodzona kaseta sterująca.

--
Pozdrawiam.

Adam

sprzęgło hydrokinetyncze/konwerter objawy uszkodzenia