sprzęgło w hdi - drży przy ruszaniu, co się psuje?

Data: 2014-12-24 22:21:08
Autor: Budzik
sprzęgło w hdi - drży przy ruszaniu, co się psuje?
Użytkownik ToMasz tomasz@poczta.fm.com.pl ...

witam

Xsara Picasso, hdi, bez dwumasy. Auto jeździ dobrze, sprzęgło nie "ciągnie". Podczas ruszania, podczas popuszczania sprzęgła, albo jak ktoś woli jazdy na pół sprzęgle, napęd jest przenoszony niestabilnie, skokowo, coś jakby łapało i rwało. Auto drży, albo podskakuje jak żaba, ale skoki są króciutkie, kilka razy na sekundę i oczywiście w 100% zależne od prędkości obrotowej silnika. oczywiście można silnik przegazować przy starcie jak benzynkę 1.1 - wtedy nierównomierność jest tak szybka, że przestaje być zauważalna.

Co mi się psuje i ile to będzie kosztować?

Nie wiem, ale kilka tysiecy temu zakładalem nowe sprzegło i mam podobne objawy.
Mechanik ktory zagladał ostatnio do auta stwierdził, ze założyli mi regenrowane sprzegło.
Od wczoraj jakby sie uspokajało (ale moze to chwilowe i przypadek?), w kazdym razie jak sie nie poprawi to chyba bedzie reklamacja...

W drugim autku mam podobną sytuację - ale tam juz od wielu km. Można ruszyć płynnie. ale jazda na pol sprzegle nie wchodzi w rachubę.

Data: 2014-12-24 23:43:46
Autor: Tomasz Pyra
Dnia 24 Dec 2014 22:21:08 GMT, Budzik napisał(a):

[...]

A wymieniony był cały komplet czy tylko tarcza?
Bo jak tylko tarcza, to docisk powinien zostać przetoczony (przy okazji
warto sprawdzić też czy koło zamachowe nie wymaga analogicznej operacji).

W każdym razie jak się wymieni samą tarczę bez ruszania docisku, to jakoś
tak to się lubi zrobić - niezależnie czy regenerowana czy nie.

Data: 2014-12-24 22:59:45
Autor: Budzik
sprzęgło w hdi - drży przy ruszaniu, co się psuje?
Użytkownik Tomasz Pyra hellfire@spam.spam.spam ...

[...]

Oczywiście ze cały. :)

[...]

Hmm, moze to jeszce zweryfikuje w takim razie :)

sprzęgło w hdi - drży przy ruszaniu, co się psuje?