Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   sprzêg³o wentylatora

sprzêg³o wentylatora

Data: 2013-11-26 20:41:38
Autor: PiteR
sprzêg³o wentylatora
Sprzêg³o wiskotyczne wentylatora ch³odnicy.

Jak sprawdzasz czy jest sprawne? :)

--
Piter

Data: 2013-11-26 20:47:57
Autor: Krzysztof 45
sprzêg³o wentylatora
W dniu 2013-11-26 20:41, PiteR pisze:
Sprzêg³o wiskotyczne wentylatora ch³odnicy.

Jak sprawdzasz czy jest sprawne? :)

Za³±cza siê przy oko³o 95 czy 100stC i obroty ma takie jak obroty silnika.
Gdy przy tej temperaturze depniesz w peda³ gazu do pod³ogi na chwilê, i
wentylator nie rozkrêci siê jednocze¶nie z obrotami silnika, to znaczy
¿e wiskoza do wymiany.
--
Krzysiek
http://niewygodne.info.pl/index.htm

Data: 2013-11-26 21:07:10
Autor: PiteR
sprzêg³o wentylatora
na  ** p.m.s **  Krzysztof 45 pisze tak:

Za³±cza siê przy oko³o 95 czy 100stC i obroty ma takie jak obroty
silnika.

a jak ma byæ na zimnym silniku rano? bo wie¶æ gminna mówi ¿e

1. zimne zawsze ruszy wiatrakiem
2. po¼niej zwalnia tak ¿e mo¿na zatrzymaæ wiatrak rêk±


--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87
    vw passat B5 1.6 '98

Data: 2013-11-26 22:06:56
Autor: Krzysztof 45
sprzêg³o wentylatora
W dniu 2013-11-26 21:07, PiteR pisze:
a jak ma byæ na zimnym silniku rano?

bo wie¶æ gminna mówi ¿e

1. zimne zawsze ruszy wiatrakiem 2. po¼niej zwalnia tak ¿e mo¿na
zatrzymaæ wiatrak rêk±

Na zimnym silniku zawsze wiatrak bêdzie siê trochê krêci³ ale nie
wchodzi na takie obroty jak obroty silnika i mo¿na go zatrzymaæ rêk±.

--
Krzysiek
http://niewygodne.info.pl/index.htm

Data: 2013-11-26 23:09:04
Autor: PiteR
sprzêg³o wentylatora
na  ** p.m.s **  Krzysztof 45 pisze tak:

Na zimnym silniku zawsze wiatrak bêdzie siê trochê krêci³ ale nie
wchodzi na takie obroty jak obroty silnika i mo¿na go zatrzymaæ rêk±.

no to mam zepsute bo od razu wchodzi na obroty silnika i tak zostaje wytwarzaj±c huragan. --
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87
    vw passat B5 1.6 '98

Data: 2013-11-27 07:55:24
Autor: Ukaniu
sprzêg³o wentylatora

U¿ytkownik "PiteR" <email@fauszywy.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:XnsA284EB8187217elektroniklocalhost.net...
Na zimnym silniku zawsze wiatrak bêdzie siê trochê krêci³ ale nie
wchodzi na takie obroty jak obroty silnika i mo¿na go zatrzymaæ rêk±.

no to mam zepsute bo od razu wchodzi na obroty silnika i tak zostaje
wytwarzaj±c huragan.

Je¶li jest to typowa wiskoza z bimetalem to po nocy trochê chodzi potem siê rozpina. Wynika to z tego, ¿e olej silikonowy sp³ywa na dno a potem musi byæ przepomowany w jego odpowiednie miejsce a to chwilê trwa.

--
Pozdrawiam,
£ukasz

Data: 2013-11-27 17:41:47
Autor: PiteR
sprzêg³o wentylatora
na  ** p.m.s **  Ukaniu pisze tak:

Je¶li jest to typowa wiskoza z bimetalem to po nocy trochê chodzi
potem siê rozpina.

chyba typowa, dok³adnie taka 06B 121 347

http://tinyurl.com/pqlsug2


Wynika to z tego, ¿e olej silikonowy sp³ywa na dno a potem musi
byæ przepomowany w jego odpowiednie miejsce a to chwilê trwa. 

a

Kiedy uderzy³em w dziki 3 lata temu, wiskoza wbi³a siê trochê w ch³odnicê. Pewnie wtedy posz³a do nieba.


--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87
    vw passat B5 1.6 '98

Data: 2013-11-26 21:01:01
Autor: PiteR
sprzêg³o wentylatora
na  ** p.m.s **  PiteR pisze tak:

Sprzêg³o wiskotyczne wentylatora ch³odnicy.

Jak sprawdzasz czy jest sprawne? :)


acha, jeszcze jedno, jestem ciekaw co daje zastosowanie tego
drogiego, czêsto psuj±cego siê i niepewnego gówna zamiast
wentylatora elektrycznego?



--
    Piter

Data: 2013-11-26 13:53:08
Autor: kogutek444
sprzêg³o wentylatora
W dniu wtorek, 26 listopada 2013 21:01:01 UTC+1 u¿ytkownik PiteR napisa³:
na  ** p.m.s **  PiteR pisze tak:



> Sprz�g�o wiskotyczne wentylatora ch�odnicy.

> > Jak sprawdzasz czy jest sprawne? :)





acha, jeszcze jedno, jestem ciekaw co daje zastosowanie tego

drogiego, cz�sto psuj�cego si� i niepewnego g�wna zamiast

wentylatora elektrycznego?







--      Piter

Z tego co pamiêtam. Wiatrak w 125p 1300 by³ na sta³e z pomp± po³±czony. W 125p 1500 zrobili sprzêg³o elektromagnetyczne. Powodem by³o to ¿e wiatrak po³±czony na stale zabiera na mielenie powietrza do 2 koni mechanicznych mocy. Nie ma sk±d wzi±æ w samochodzie dwóch kilowatów mocy z pr±du do napêdu silników elektrycznych studz±cych ch³odnicê. Bylem parê razy w takiej sytuacji ze w korku w upal wentylator elektryczny siê w³±czy³ a temperatura dalej ros³a. Nie jest to komfortowe uczucie jak wskazówka zaczyna wchodziæ na czerwone pole a dodatkowe w³±czenie nagrzewnicy na ca³y gwizdek niewiele daje i szybciej serce stanie ni¿ temperatura spadnie.

Data: 2013-11-26 23:15:04
Autor: J.F.
sprzêg³o wentylatora
Dnia Tue, 26 Nov 2013 13:53:08 -0800 (PST), kogutek444@gmail.com
Z tego co pamiêtam. Wiatrak w 125p 1300 by³ na sta³e z pomp±
po³±czony. W 125p 1500 zrobili sprzêg³o elektromagnetyczne. Powodem
by³o to ¿e wiatrak po³±czony na stale zabiera na mielenie powietrza
do 2 koni mechanicznych mocy. Nie ma sk±d wzi±æ w samochodzie dwóch
kilowatów mocy z pr±du do napêdu silników elektrycznych studz±cych
ch³odnicê.

W prawie wszystkich pozniejszych samochodach jakos sie elektryczne
wentylatory pojawily. Pewnie dlatego ze daleko im do dych 2KM, sadzac
po wielkosci silnika i srednicy kabli.
I pewnie dlatego ze nie ma jak krecic wiatraka przy silniku ustawionym
poprzecznie.

Nie pomylilo ci sie ze fiatem 126 ? Tam wentylator istotnie moze sporo
mocy pobierac.

Bylem parê razy w takiej sytuacji ze w korku w upal
wentylator elektryczny siê w³±czy³ a temperatura dalej ros³a. Nie
jest to komfortowe uczucie jak wskazówka zaczyna wchodziæ na
czerwone pole a dodatkowe w³±czenie nagrzewnicy na ca³y gwizdek
niewiele daje i szybciej serce stanie ni¿ temperatura spadnie.

Jakies zepsute auto. W normalnym sobie wiatrak radzi, i uruchamia sie
na krotko.

J.

Data: 2013-11-26 14:55:13
Autor: kogutek444
sprzêg³o wentylatora
W dniu wtorek, 26 listopada 2013 23:15:04 UTC+1 u¿ytkownik J.F. napisa³:
Dnia Tue, 26 Nov 2013 13:53:08 -0800 (PST), kogutek444@gmail.com > Z tego co pami�tam. Wiatrak w 125p 1300 by� na sta�e z pomp�

> po��czony. W 125p 1500 zrobili sprz�g�o elektromagnetyczne. Powodem

> by�o to �e wiatrak po��czony na stale zabiera na mielenie powietrza

> do 2 koni mechanicznych mocy. Nie ma sk�d wzi�� w samochodzie dw�ch

> kilowat�w mocy z pr�du do nap�du silnik�w elektrycznych studz�cych

> ch�odnic�. W prawie wszystkich pozniejszych samochodach jakos sie elektryczne

wentylatory pojawily. Pewnie dlatego ze daleko im do dych 2KM, sadzac

po wielkosci silnika i srednicy kabli.

I pewnie dlatego ze nie ma jak krecic wiatraka przy silniku ustawionym

poprzecznie.



Nie pomylilo ci sie ze fiatem 126 ? Tam wentylator istotnie moze sporo

mocy pobierac.



> Bylem par� razy w takiej sytuacji ze w korku w upal

> wentylator elektryczny si� w��czy� a temperatura dalej ros�a. Nie

> jest to komfortowe uczucie jak wskaz�wka zaczyna wchodzi� na

> czerwone pole a dodatkowe w��czenie nagrzewnicy na ca�y gwizdek

> niewiele daje i szybciej serce stanie ni� temperatura spadnie.



Jakies zepsute auto. W normalnym sobie wiatrak radzi, i uruchamia sie

na krotko.



J.

Jak zwykle wiesz lepiej. I pomimo tego ¿e chuja wiesz niech Ci bêdzie. Z koniem kopal siê nie bêdê.

Data: 2013-11-27 09:24:12
Autor: Jacek
sprzêg³o wentylatora
W dniu 2013-11-26 23:55, kogutek444@gmail.com pisze:
Jak zwykle wiesz lepiej. I pomimo tego ¿e chuja wiesz niech Ci bêdzie. Z koniem kopal siê nie bêdê.
Poprê przedpi¶cê - wentylator elektryczny do bolidów typu Seicento ma 100 W mocy, w wiêkszych autach jest to max 300 W, tak wiêc w przytoczonym przez Ciebie kanciaku 1500  nijak nie widzê, ¿eby nawet siê zbli¿y³ to tych 2 KM. Mia³em kanciaka i wiem, jak tam wentylator dmucha³ - ³ba nie urywa³o.
Jacek

Data: 2013-11-27 09:55:50
Autor: RoMan Mandziejewicz
sprzêg³o wentylatora
Hello Jacek,

Wednesday, November 27, 2013, 9:24:12 AM, you wrote:

Jak zwykle wiesz lepiej. I pomimo tego ¿e chuja wiesz niech Ci
bêdzie. Z koniem kopal siê nie bêdê.
Poprê przedpi¶cê - wentylator elektryczny do bolidów typu Seicento ma 100 W mocy, w wiêkszych autach jest to max 300 W, tak wiêc w przytoczonym przez Ciebie kanciaku 1500  nijak nie widzê, ¿eby nawet siê
zbli¿y³ to tych 2 KM. Mia³em kanciaka i wiem, jak tam wentylator dmucha³
- ³ba nie urywa³o.

Siê drobiem przejmujesz. Poldek mia³ wiatrak elektryczny bodaj 100W.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2013-11-27 10:34:45
Autor: J.F
sprzêg³o wentylatora
U¿ytkownik  napisa³ w wiadomo¶ci grup
W dniu wtorek, 26 listopada 2013 23:15:04 UTC+1 u¿ytkownik J.F. napisa³:
Dnia Tue, 26 Nov 2013 13:53:08 -0800 (PST), kogutek444@gmail.com
> Z tego co pami�tam. Wiatrak w 125p 1300 by� na sta�e z > pomp�
[...]
Jakies zepsute auto. W normalnym sobie wiatrak radzi, i uruchamia sie
na krotko.

Jak zwykle wiesz lepiej. I pomimo tego ¿e chuja wiesz niech Ci bêdzie. Z koniem kopal siê nie bêdê.

Przyznaj po prostu ze ostatnim autem ktoremu pod maske zagladales byl 125p czy polonez.

J.

Data: 2013-11-27 10:46:07
Autor: RoMan Mandziejewicz
sprzêg³o wentylatora
Hello J.F,

Wednesday, November 27, 2013, 10:34:45 AM, you wrote:

> Z tego co pami�tam. Wiatrak w 125p 1300 by� na sta�e z
> pomp�
[...]
Jakies zepsute auto. W normalnym sobie wiatrak radzi, i uruchamia sie
na krotko.
Jak zwykle wiesz lepiej. I pomimo tego ¿e chuja wiesz niech Ci
bêdzie. Z koniem kopal siê nie bêdê.
Przyznaj po prostu ze ostatnim autem ktoremu pod maske zagladales byl
125p czy polonez.

Odwal siê od Poloneza - mia³ elektryczny wentylator :P

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2013-11-28 09:13:48
Autor: Marek Dyjor
sprzêg³o wentylatora
U¿ytkownik wrote:
Z tego co pamiêtam. Wiatrak w 125p 1300 by³ na sta³e z pomp±
po³±czony. W 125p 1500 zrobili sprzêg³o elektromagnetyczne. Powodem
by³o to ¿e wiatrak po³±czony na stale zabiera na mielenie powietrza
do 2 koni mechanicznych mocy. Nie ma sk±d wzi±æ w samochodzie dwóch
kilowatów mocy z pr±du do napêdu silników elektrycznych studz±cych
ch³odnicê. Bylem parê razy w takiej sytuacji ze w korku w upal
wentylator elektryczny siê w³±czy³ a temperatura dalej ros³a. Nie
jest to komfortowe uczucie jak wskazówka zaczyna wchodziæ na czerwone
pole a dodatkowe w³±czenie nagrzewnicy na ca³y gwizdek niewiele daje
i szybciej serce stanie ni¿ temperatura spadnie.


jak sie ma ujowe auto to sie cz³owiek stresuje...

wiel aut jednak zawsze jakis normalnych mia³em i w ¿yciu mi nie ros³a temperatura podczas upa³ów w korku.

chyab ze termostat pad³ tam gdzie by³.

Data: 2013-11-28 09:39:15
Autor: sqlwiel
sprzêg³o wentylatora
W dniu 2013-11-28 09:13, Marek Dyjor pisze:

jak sie ma ujowe auto to sie cz³owiek stresuje...

wiel aut jednak zawsze jakis normalnych mia³em i w ¿yciu mi nie ros³a
temperatura podczas upa³ów w korku.

chyab ze termostat pad³ tam gdzie by³.

Termostat (ten na bloku) ma nichu.a do temperatury w korku. Ten termostat jest po to, ¿eby silnik w miarê szybko uzyskiwa³ po¿±dan± (wysok±, tzn rzêdu 80°C - benzynowce) temperaturê bez zbêdnego oddawania ciep³a z p³ynu do ch³odnicy.

Od korków w³a¶nie jest wentylator. Ma siê w³±czyæ swoim, drugim termostatem (zwykle umieszczonym w ch³odnicy) przy wy¿szej temp. p³ynu (w uk³adach ci¶nieniowych zwykle ponad 100°C, czasem i 120° w wersjach tropikalnych z klim±).
Zwykle taki w³±czony wentylator ma cug jak helikopter.

Sprawdzane niedawno na MB W124 230E: 10 minut pracy silnika przy ~1.5krpm, latem, przy podniesionej masce - dopiero doprowadzi³o do w³±czenia wentylatora, przy ok. 110° na wska¼niku temperatury.


--

Dziêkujê. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-11-26 21:11:37
Autor: WOJO
sprzêg³o wentylatora
acha, jeszcze jedno, jestem ciekaw co daje zastosowanie tego
drogiego, czêsto psuj±cego siê i niepewnego gówna zamiast
wentylatora elektrycznego?
1. Dochody producentowi pojazdu
2. Dochody producentowi czê¶ci zamiennych
3. Dochody firmom transportowym
4. Dochody mechanikom.
Chwilowo nic mi wiêcej nie przychodzi do g³owy.
WOJO

sprzêg³o wentylatora

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona