Data: 2010-04-03 21:35:34 | |
Autor: kml | |
spv w swingerze x4 | |
Uzytkownik "gooral" <plmartin@wp.pl> napisal w wiadomosci news:55fc17a0-389c-46d6-97b1-c035e2c155b8k17g2000yqb.googlegroups.com... dzieki z gory ;) www.manitoumtb.com i tam masz "szybka regulacje SPV" w tabelce. -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. Last update 02/04/2010 AVID Elixir 5 |
|
Data: 2010-04-04 11:40:58 | |
Autor: gooral | |
spv w swingerze x4 | |
On 3 Kwi, 20:35, "kml" <AflyS...@gaOzeFta.lp> wrote:
www.manitoumtb.comi tam masz "szybka regulacje SPV" w tabelce. gdzie dokladnie? bo owszem moge tam znalezc manuale (mam polskiego manuala i tez go nei specjalnie rozumiem ;) bo w jednym miejscu wymienia swingery a w drugim oddzielnym swingera x4 czyli rozumiem, ze ma inna budowe. Wszystko ladnie wiem ile cisnienia powinno byc w spv (50-175 psi) wymienione sa dla swingera: "tlumienie intrinsic" i pisze o "beznarzedzowym regulatorze poziomu odbicia" to dla mnie nie jest po polsku. Czy chodzi o regulacje tlumienia odbicia? to neibieskie pokretlo? "tlumienie kompresji niskiej predkosci" - fajno pisze o stabilnej platformie etc pisze co robic by zmienic, ale nie pisze czym zmienic ;P domyslam sie ta wajcha 4 poziomowa i chodzi o utwardzenie amora na pedalowanie "tlumienie kompresji wysokiej predkosci" i jest opis - znowu bez instrukcji co i jak pozniej opis narzedziowej regulacji (po co narzedzie klucz plaski 16mm nie da rady? bo rysunek narzedzia to wypisz wymaluj klucz nasadowy) pisze co sie stanie jak zmieni sie poziom powietrza, ale nei pisze jakie sa nastawy do jakich cisnien etc ani nie pisze czym sie rozni zwiekszanie cisnienia spv bez jednoczesnego zwiekszania komory i na odwrot. do tego wspominaja o resetowaniu cisnienia do 100psi po kazdej zmianie. Z tego co zrozumialem: pokretlo kolo glownego zaworu = regulacja tlumienia pedalowania niebieski regulator = reg. tlumienia odbicia czerwony zawor = regulacja cisnienia spv (czyli progresji?) czerwone pokretlo = regulacja objetosci spv (po co? kiedy sie uzywa zmiany cisnienia a kiedy objetosci bo mi to wyglada na oczywiste, ze zamiast zmniejszac objetosc mozna dopompowac zapewniajac podobny efekt?) ps czy zmiana tlumienia szybkich uderzen (przez dopompowanie powietrza) wplywa na nastawy tlumienia wolnych uderzen? btw z braku osoby trzeciej sag mierzylem sprawdzajac o ile tlok amora przesunal gumke na amorze wydaje mi sie to tak samo efektywne jak mierzenia dlugosci amora tutaj sie chyba nei myle? |
|
Data: 2010-04-05 07:08:17 | |
Autor: kml | |
spv w swingerze x4 | |
Uzytkownik "gooral" <plmartin@wp.pl> napisal w wiadomosci news:bc68c586-79f2-4b07-a0c2-c904643891ceu31g2000yqb.googlegroups.com... On 3 Kwi, 20:35, "kml" <AflyS...@gaOzeFta.lp> wrote: Poszukaj na stronie, na pewno tam jest - bralem z tamtej strony. Znalazlem u siebie strasza wersje i poszlo na priv. btw z braku osoby trzeciej sag mierzylem sprawdzajac o ile tlok amora Nie, nie mylisz sie. Co do opisu reszty to poszukaj w sieci, jest na ten temat sporo. -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. Last update 02/04/2010 AVID Elixir 5 |
|
Data: 2010-04-04 11:41:07 | |
Autor: gooral | |
spv w swingerze x4 | |
On 3 Kwi, 20:35, "kml" <AflyS...@gaOzeFta.lp> wrote:
www.manitoumtb.comi tam masz "szybka regulacje SPV" w tabelce. gdzie dokladnie? bo owszem moge tam znalezc manuale (mam polskiego manuala i tez go nei specjalnie rozumiem ;) bo w jednym miejscu wymienia swingery a w drugim oddzielnym swingera x4 czyli rozumiem, ze ma inna budowe. Wszystko ladnie wiem ile cisnienia powinno byc w spv (50-175 psi) wymienione sa dla swingera: "tlumienie intrinsic" i pisze o "beznarzedzowym regulatorze poziomu odbicia" to dla mnie nie jest po polsku. Czy chodzi o regulacje tlumienia odbicia? to neibieskie pokretlo? "tlumienie kompresji niskiej predkosci" - fajno pisze o stabilnej platformie etc pisze co robic by zmienic, ale nie pisze czym zmienic ;P domyslam sie ta wajcha 4 poziomowa i chodzi o utwardzenie amora na pedalowanie "tlumienie kompresji wysokiej predkosci" i jest opis - znowu bez instrukcji co i jak pozniej opis narzedziowej regulacji (po co narzedzie klucz plaski 16mm nie da rady? bo rysunek narzedzia to wypisz wymaluj klucz nasadowy) pisze co sie stanie jak zmieni sie poziom powietrza, ale nei pisze jakie sa nastawy do jakich cisnien etc ani nie pisze czym sie rozni zwiekszanie cisnienia spv bez jednoczesnego zwiekszania komory i na odwrot. do tego wspominaja o resetowaniu cisnienia do 100psi po kazdej zmianie. Z tego co zrozumialem: pokretlo kolo glownego zaworu = regulacja tlumienia pedalowania niebieski regulator = reg. tlumienia odbicia czerwony zawor = regulacja cisnienia spv (czyli progresji?) czerwone pokretlo = regulacja objetosci spv (po co? kiedy sie uzywa zmiany cisnienia a kiedy objetosci bo mi to wyglada na oczywiste, ze zamiast zmniejszac objetosc mozna dopompowac zapewniajac podobny efekt?) ps czy zmiana tlumienia szybkich uderzen (przez dopompowanie powietrza) wplywa na nastawy tlumienia wolnych uderzen? btw z braku osoby trzeciej sag mierzylem sprawdzajac o ile tlok amora przesunal gumke na amorze wydaje mi sie to tak samo efektywne jak mierzenia dlugosci amora tutaj sie chyba nei myle? |