stłuczka starego auta - jakie opcje ubezp/finansowe

Data: 2011-04-29 13:26:54
Autor: Bydlę
On 2011-04-29 13:07:42 +0200, " g-jaro" <jarekg_2@gazeta.SKASUJ-TO.pl> said:

I teraz pytanie - jakie na dziś są najkorzystniejsze opcje rozwiązania tego z
ubezpieczyciellem OC sprawcy

Będę strzelał: naprawić pojazd?

--
Bydlę

Data: 2011-04-29 17:05:50
Autor: J.F.
stłuczka starego auta - jakie opcje ubezp/finansowe
Użytkownik "Bydlę" <pan.bydle@gmail.com> napisał
I teraz pytanie - jakie na dziś są najkorzystniejsze opcje rozwiązania tego z
ubezpieczyciellem OC sprawcy

Będę strzelał: naprawić pojazd?

Tylko ze ubezpieczyciel nieglupi. Wartosc przed szkoda 2500, wartosc po szkodzie 1000zl, gorna granica odszkodowania 1500zl.

J.

Data: 2011-04-29 17:48:49
Autor: radekp@konto.pl
stłuczka starego auta - jakie opcje ubezp/finansowe
Fri, 29 Apr 2011 17:05:50 +0200, w <ipek4c$el9$1@news.onet.pl>, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

> Będę strzelał: naprawić pojazd?

Tylko ze ubezpieczyciel nieglupi. Wartosc przed szkoda 2500, wartosc po szkodzie 1000zl, gorna granica odszkodowania 1500zl.

Tak mówi praktyka.
Teoria (prawo) nakazuje pokryć koszty naprawy do kwoty 2500,-.

Data: 2011-04-29 18:37:27
Autor: Cavallino
Użytkownik <radekp@konto.pl> napisał w wiadomości news:9dnlr653ir4gvnm2mg3lqprclou24jl4e84ax.com...
> [...]

Tak mówi praktyka.
Teoria (prawo) nakazuje pokryć koszty naprawy do kwoty 2500,-.

Tylko że teoria strasznie długo trwa w sądzie i niemało kosztuje.
Zapewne więcej niż rzeczone 2500, więc duże ryzyko w przypadku porażki.

Data: 2011-04-29 19:18:25
Autor: J.F.
stłuczka starego auta - jakie opcje ubezp/finansowe
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał
> [...]

Tylko że teoria strasznie długo trwa w sądzie i niemało kosztuje.
Zapewne więcej niż rzeczone 2500, więc duże ryzyko w przypadku porażki.

Szczegolnie ze kolega pewnie nie potrafi podac przepisu z ktorego to wynika, natomiast ubezpieczyciel bez problemu poda w ktorym art KC napisali o nadmiernych kosztach.

J.

Data: 2011-04-29 19:23:15
Autor: radekp@konto.pl
stłuczka starego auta - jakie opcje ubezp/finansowe
Fri, 29 Apr 2011 19:18:25 +0200, w <ipert0$9fl$1@news.onet.pl>, "J.F."
> [...]

Szczegolnie ze kolega pewnie nie potrafi podac przepisu z ktorego to wynika, natomiast ubezpieczyciel bez problemu poda w ktorym art KC napisali o nadmiernych kosztach.

Mogę podać nawet z wyrokiem SN, ale pewnie potrafisz sam znaleźć...

Data: 2011-04-29 19:24:42
Autor: radekp@konto.pl
[...]

Cytat z wyroku:
"Za utrwalony należy zatem uznać pogląd, że koszt naprawy uszkodzonego w
wypadku komunikacyjnym pojazdu, nieprzewyższający jego wartości sprzed wypadku
, nie jest nadmierny w rozumieniu art. 363 § 1 k.c. Pogląd ten aprobowany jest
w doktrynie."

Data: 2011-04-30 12:22:21
Autor: J.F.
stłuczka starego auta - jakie opcje ubezp/finansowe
On Fri, 29 Apr 2011 19:24:42 +0200,  radekp@konto.pl wrote:
Fri, 29 Apr 2011 19:18:25 +0200, J.F."
[...]

to stad ? http://www.rzu.gov.pl/skargi/najczestsze-pytania-i-odpowiedzi/Szkoda_calkowita__3

No dobra, orzeczenia niby sa, choc budza moj pewny opor, ale z drugiej
strony tuz obok pisza ze zasadna jest wyplata roznicy wartosci. I
powoluj tu bieglego ktory stwierdzi ze naprawa bedzie kosztowala
akurat tyle zeby sie zmiescila w wymaganych widelkach - ubezpieczyciel
poda kosztorys porzadnej naprawy z audatexu i wyplaci ile mial ochote
od samego poczatku :-)

J.

Data: 2011-04-29 21:29:54
Autor: Bydlę
On 2011-04-29 17:48:49 +0200, "radekp@konto.pl" <radekp@konto.pl> said:

[...]

Święte słowa.
Trzeba być twardym i bronić swych praw.
Choćby przed sądem.

--
Bydlę

stłuczka starego auta - jakie opcje ubezp/finansowe